Na razie ja jestem
Dt Swiss R23 Spline - Opory
#22
Napisano 16 styczeń 2018 - 22:06
Hej,
wczoraj powoli zacząłem myśleć o instalacji moich nowych kół. Porównałem je ze standardowymi Giant P-R2. Oczywiście DT Swissy są znacznie lżejsze ale co mnie zaciekawiło to to, że się gorzej kręcą. Fakt, że koła Gianta mam z oponami (nie wiem czy to ma wpływ) ale przy ruszaniu piastą u kół Gianta opór jest zauważalnie mniejszy. Również po roztoczeniu koło kręci się zdecydowanie dłużej.
Czy winą może być to, że Dt swissy są nowe i jeszcze smar może nie jest ułożony czy to jest ich "uroda" (ew. Giant ma wyśmienite piasty).
Pokaż zdjęcia kól i ich specyfikacje, waga i ilość szprych jednej i drugiej pary
Też w zeszłym sezonie zmieniałem dokładnie tak jak Ty, Giant P-R2 -> DT R23.
1. na starcie warto otworzyć łożyska (te do których jest dostęp) i napchać ciut więcej smaru, gdzieś taką poradę na zagranicznych forach znalazłem
2. daj im kilka km, rozruszają się
3. Jak Chikushou wspomniał, fizyka. Złóż całe koła, załóż do roweru i wtedy zakręć.
Koła pancerne
Pozdrawiam
Głupota jakby mogła latać to by się wiecznie unosiła.
Smar w łożyskach wytwarza opór, im więcej smaru tym większy opór, co dalej opór i tarcie wytworzy więcej ciepła - to podstawowe informacje na temat łożysk !
Jeśli chcemy "przyspieszyć " łożyska to należało by dodać do nich po 2-4 kropli np oleju Brunox Speed, rozrzedzi trochę smar i zmniejszy trochę opór w łozysku.
Ale to taki środek testowy aby zrozumieć o co chodzi.
W bardzo dawnych latach za czasów jeszcze wolnobiegów, na czasówki rozkręcano piasty np Durace czy Rekordy, myto naftą łożyska do sucha i zakrapiano oliwką, starczało to na 20-40 km ale koła kręciły sie bezoporowo.
Piasty DT nie mają niskich oporów toczenia niestety, już lepiej kręcą się Novatec czy nawet Shimano.
Ponieważ nie mam tych kół rękach to nie wydam opini technicznej co i dlaczego tak jest jak Ci się wydaje i jak zaradzić na to.
Oprócz łożysk są także oringi uszczelniające.
W DT tylnej jest pewnie ratchet i on też może stwarzać opór, ciekawostka, im więcej w bębenku zapadek tym większy opór na wolnym biegu
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#23
Napisano 17 styczeń 2018 - 08:55
Pokaż zdjęcia kól i ich specyfikacje, waga i ilość szprych jednej i drugiej pary
Hej. Koła już sprzedałem, w ich miejsce zamówiłem DT Swiss RR21 dicut - są lżejsze i kręcą się lepiej.
RR23 Spline nie miały systemu Ratchet. Ich realna waga to 1611g (703 + 908). Ilość szprych 20 + 24.
#24
Napisano 17 styczeń 2018 - 09:02
A tu podrzucam link do nowych DT RR21 - jeden zestaw mam już na rowerze, drugi czeka na kupca:
https://szosa.org/to...iss-rr21-dicut/