Skocz do zawartości


Zdjęcie

Specialized Amira 2014

Spec Specialized Amira

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 23 styczeń 2018 - 12:02

Karbonowa dama dla niskiego faceta  :) (164cm), lub jak kto woli damski odpowiednik Tarmac'a.
Moja pierwsza szosa, przejechaliśmy razem dopiero jeden sezon, ale zostanie ze mną na dłużej.

Specyfikacja roweru:

Rama: Specialized Amira 2014 (produkcyjnie 2013), FACT carbon 8r, rozmiar 51.
Widelec: Specialized FACT Carbon.
Kierownica: Specialized Compact 400mm, 75mm reach, 123mm drop, aluminium.
Mostek: Pro PLT 110mm, -10, aluminium.
Owijka: PRO Sport Comfort black 3.5mm.
Sztyca: Specialized comp, carbon, 27.2mm.
Siodełko: Pro Falcon, anatomic fit, 132mm.
Klamko-manetki: Shimano Sora 3500 2x9.
Przerzutka przednia: Shimano Sora 3500, 2 speed.
Przerzutka tylna: Shimano Sora 3500, 9 speed.
Korba: FSA Gossamer, BB30, kompakt 50/34.
Kaseta: Shimano HG50 11-30, Shimano HG50 13-25.
Łańcuch: CN HG93, 9 speed.
Hamulce: Shimano 105 5800.
Pedały: Shimano SPD-SL PD-R550.
Koła: Składane by BlackCatWheels.CH - carbon clinchers 44/55mm (szerokość 19/26), piasty Bitex RAR12/RAF12, szprychy Sapim CX RAY 20/24, nyple Sapim alu. Waga ~1540g (bez zacisków).
Opony: Continental GP4000 II - 700x25C (realnie 28mm szerokość).

Akcesoria:
Koszyki: Elite Custom Race Plus
Licznik: Garmin Edge 820
Pulsometr: Garmin
Pompka: Lezyne Sport Drive HP.
Torba: Force (coś tam coś tam).
 
Waga: ~8,4kg - gotowy do jazdy (jak na zdjęciu).

Zdjęcia:

Więcej zdjęć!

 

hg7ZkE5.jpg

 

Archiwum: 04.2018-05.2018 

Spoiler

Archiwum: 03.2018-04.2018 

Spoiler

Archiwum: 03.2017-03.2018 
Spoiler

 
Ogólnie:
Zakupiłem tą szosę, bez większego przemyślenia - nie znałem się zupełnie na niczym. Nawet za bardzo nie kumałem o co chodzi w geometrii, grupach sprzętowych. Po prostu chciałem zacząć jeździć na szosie. Szwagier doradził: "tutaj masz fajny rower zajebista marka i mały rozmiar pewnie będzie na Ciebie dobry". Specialized, myślę sobie, nic mi to nie mówi, ale wygląda zajebiście.
Wybór okazał się szczęśliwym strzałem. Rama jest rozmiarowo idealnie pod moje wymiary. Przejechaliśmy, razem mój pierwszy sezon, bez przygód. Za wiele nie zmieniałem w rowerze przez pierwszy rok, bo nie wiedziałem czy kolarstwo mnie wciągnie ... a wciągnęło aż za bardzo. Na tyle, że w jednym sezonie kupiłem poza szosą również MTB, ale to nie to forum.
  
Plany do realizacji:
- Koła - chyba najsłabszy punkt tego roweru. Komplet kół jest już zamówiony, więcej info będzie jak już będe je miał na rowerze :). Przewidywana dostawa - Wielkanoc 2018. Mam nadzieje, że będzie sztos. Zrealizowane.
- Opony - Continentale GP4000 II w rozmiarze 700x25C już podobno do mnie jadą z przeceny z UK. Zrealizowane.
- Kierownica - wracam do standardowej kierownicy speca. Kompakt 400mm, 75mm reach, 123mm drop. Zrealizowane.
- Koszyki + Bidony - planuje zakupić coś bardziej pod kolor. Te obecne to jakieś marketówy. Myślę nad Elite Custom Racing Plus. Zrealizowane.
- Osprzęt - Sora w zasadzie mi się nie psuje, nie mam problemu ze zmiana przełożeń, wszystko chodzi płynnie. jednakże, bardzo lubię jechać na optymalnej kadencji, więc przydałyby się dwa przełożenia więcej. Pominę już fakt jak dziadowsko wyglądają te kable od przerzutek prowadzone zewnętrznie od manetek. Chciałem kupić nowa ultegre R8000, ale cena jest wysoka w stosunku do zysków (porównując do prawie połowę tańszej 105). Jednakże teraz też będzie pewnie pod koniec roku wychodzić nowa 105. Tak się czaje własnie co zrobić. Z tego co widziałem różnice miedzy 5800 a nową 105 to pewnie Shadowplus i chyba na tyle?
- Komputer pokładowy - może jakiś Garmin, nie myślałem jeszcze nad tym. Zrealizowane.
- Pomiar mocy - nie da się ukryć, że pomiar mocy, może zwiększyć osiągi dużo bardziej niż wszystkie modyfikacje w rowerze razem wzięte. Niestety cena też nie jest mała, poza tym pomiar jednostronny nie specjalnie mnie interesuje. Na razie brak funduszy na tak drogie cacko. 

 



#2 chudeusz09

chudeusz09
  • Użytkownik
  • 257 postów

Napisano 23 styczeń 2018 - 15:18

Trochę sterówka psuje efekt. Poza tym ładny sprzęcik.

#3 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 23 styczeń 2018 - 15:22

Też już myślałem, żeby z 1 cm chociaż skrócić. Tylko, że w przyszłości może komuś brakować.



#4 chudeusz09

chudeusz09
  • Użytkownik
  • 257 postów

Napisano 23 styczeń 2018 - 15:56

Rower buduje się dla siebie nie dla kogoś, kto być może kiedyś go kupi 😉.

#5 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 23 styczeń 2018 - 16:19

W zasadzie to masz racje, będę musiał coś z tym zrobić, bo też mi się to nie podoba.



#6 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 10 marzec 2018 - 20:45

Rozpocząłem dzisiaj sezon szosowy, więc mały update podsumowujący zmiany, które zaszły w rowerze podczas zimy.
 
- skrócenie rury sterowej. Wygląd roweru poprawił się znacząco,
- "profesjonalny" bike fit-ing by myself w garażu & trenażer :) czego efektami jest:

- nowy dłuższy mostek 110mm -10o (poprzedni 90mm -8o) - mostek jest aluminowy PRO PLT,

- nowe siedzenie, po testowaniu chyba 4 innych, w końcu trafiłem w dziesiątkę - PRO Falcon Anatomic fit,
- zapowiadany powrót do węższej kierownicy kompaktowej - Specc Comp 400mm,

- regulacja klamek przy okazji wymiany kierownicy,

- wpadła nowa owijka PRO Comfort 3.5mm - tym razem białą zamieniłem na czarną, nawet mi się wygląd podoba chyba bardziej,
- nowe koszyki na bidon Elite Custom Race Plus pod kolor - wyglądają dużo lepiej niż te stare,
- nowe bidony Elite Crystal (nie widać na zdjęciu), również pod kolor. Musze powiedzieć, że nowe bidony Elite zdały egzamin i sprawują się super - przede wszystkim nie ciekną.

 

Zdjęcia, oraz pełna specyfikacja dodana do pierwszego posta.

Na ten moment to tyle. Myślę, że wygląd roweru znacząco się poprawił na plus. Dla mnie dodatkowo ważne jest to, że czuje się na rowerze jeszcze lepiej. Dzisiaj zaliczone 4h jazdy ~120km, poza delikatnym bólem karku i pleców wszystko super (bo generalnie nie jeździłem dłużej niż ~2,5-3,0h, a na szosie to tylko trenażer max 1,5h).
 
Następny update będzie jak w końcu dostanę nowe koła, czyli pewnie już za miesiąc.

 



#7 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 02 kwiecień 2018 - 18:31

Updejt wielkanocny!

Tak jak pisałem wcześniej na rower wpadły nowe koła. Myślę, że jeśli chodzi o wygląd, to jest dobrze. Zdjęcia są wrzucone w pierwszym poście.

Trochę więcej może o samych kołach. Długo zastanawiałem się co kupić, już prawie miałem kupić Hunty Aero Wide, potem była przecena na DT RR21 Dicut, aż trafiłem tutaj na forum na Tomasza. Zobaczyłem, że składa koła za zamówienie, pod preferencje jeźdźca, zainteresowało mnie to na tyle, że odezwałem się do niego. Oczywiście miałem masę pytań (nie liczyłem, ale wymieniliśmy ponad 50 maili, oraz z 10 wiadomości na forum), na które Tomasz skrupulatnie odpowiadał, i tak z pomysłu wytrzymałych lekkich aluminiowych kół, wylądowałem na karbonowych stożkach. Cóż, też byłem zaskoczony, że dokładając kilka stówek więcej, można mieć już karbonowe stożki, na dobrych i lekkich piastach oraz markowych szprychach.

Więcej info o pracy Tomka znajdziecie u niego na blogu: https://www.blackcatwheels.ch/
Generalnie moje koła też doczekały się wpisu na blogu: https://www.blackcat...-and-match.html

 

W skrócie:
Obręcze: Carbon z Chin, 44/55mm, Szerokość 19/26mm.
Piasty: Bitex RAR12/RAF12
Szprychy: Sapim CX Ray
Nyple: Sapim Alu
Waga: 1540g, czyli jest super jak za stożki tej wysokości pod oponkę.

Jak w praktyce? Koła wyglądają na żywo mega. Piasty kręcą się bez końca, dźwięk zapadek jest średnio głośny. Nie jest to strzelanie z karabinu jak przy ZIPP'ach, ale nie można powiedzieć, że jest cicho. Dla mnie w sam raz. Nie jestem specem od zaplatania, ale porównując do innych kół, które posiadam, widać jakoś i prace włożoną przez Tomka. Szprychy na wyczucie maja równy naciąg, są sztywniutkie, nawet po pierwszej jeździe po mega dziurach.

 

Jeśli chodzi o różnice w wadze, to zgubiłem 550g. Poza samymi kołami, również oponki tutaj przyczyniły się do utraty wagi, bo poprzednie były drutowane Specialized Espoir. Myślę, że wynik całkiem fajny.

 

Dochodzimy do wrażeń z jazdy. Pierwsze co od razu czuć, koła są mega sztywne, nie ma porównania do moich starych Axisów. W połączeniu z Conti GP4000 II 25C tłumią nierówności dużo sprawniej, nie trzepie tak całym rowerem. Do teraz pamiętam, jak jechałem po dziurach to miałem wrażenie, że zaraz cały rower mi się rozpadnie. Tutaj znacznie bardziej wyciszone się wydaje. Koła chyba absorbują więcej drgań. Przy wyższych prędkościach koła toczą się dużo stabilniej niż było to w przypadku starych. Nie wiem czy to efekt placebo, czy mocny wiatr, ale jest wrażenie, że dużo łatwiej utrzymać prędkość.

Co z minusów, no cóż stożki nie są może super wysokie, ale przy mojej wadze 61kg, oraz dzisiejszym silnym wietrze przez pierwszą godzinę, można powiedzieć, że walczyłem z rowerem. Strasznie mną rzucało na prawo i lewo, szczególnie przy bocznych podmuchach. Uważam, że jest to do wyćwiczenia, bo z każdym kilometrem czułem się co raz pewniej.

No cóż, mi pozostaje testować dalej, a uczynię to z przyjemnością. Na pewno pochwale się jak sprawują się koła przy większym dystansie. Nie lubię chwalić dnia przed zachodem słońca, ale jak na razie jestem w 100% zadowolony z zakupu. Warto mimo wszystko pochwalić profesjonalne podejście do tematu Tomasza, bo od samych rozmów, terminów i efektu końcowego nie ma się kompletnie do czego przyczepić.


  • thomasz i 4gotten lubią to

#8 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 22 maj 2018 - 09:21

Mały updejt.
Wpadł nowy łańcuch - Shimano HG93 oraz zakupiłem Garmina Edge 820:
OCUbZmT.jpg


  • thomasz lubi to

#9 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 22 czerwiec 2018 - 21:10

Po tym jak po około 1,5tyś km na przedniej oponie Continetal GP4000 II zobaczyłem to:

20180613_163358.jpg

 

Generalnie, po zdjęciu opony z felgi okazało się, że przetarcie nie jest na wylot, została uszkodzona jakby jedna z dwóch warstw. Wydaje się, że można z tym spokojnie jeździć. Nie mniej, zakupiłem już nowe oponki, więc długo się nie zastanawiając, zrobiłem szybką podmiankę, a conti zostawię sobie jako awaryjne, bo mięsa zostało bardzo dużo, powiedziałbym nawet, że nie różnią się za wiele od nowych. Zrobiłem co prawda na nich tylko 3.5 tyś km, jednak czytałem, że niektórzy zjeżdżają opony całkowicie po takim dystansie. Jednak, przy mojej wadze opony nie zużywają się tak szybko.

Wpadły więc wspomniane wcześniej nowe oponki czyli - Vittoria Corsa G+:

20180622_210438.jpg 20180622_210514.jpg 20180622_210534.jpg 20180622_210645.jpg

O ile oponka, na feldze prezentuje się super, to niestety na rowerze, jednak nie siadł ten wariant kolorystyczny tak dobrze jak się spodziewałem. Zrobię foto na rowerze po weekendzie, bo obecnie mam rower ustawiony pod czasówkę, i nie wygląda za ciekawie.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Spec, Specialized, Amira