Przypłynęła w końcu to i czas się pochwalić bo tej maszyny tu jeszcze nie ma. W sumie poza Szajbajkiem to chyba nie widziałem jej jeszcze opisanej przez kogokolwiek. Tym bardziej cieszy
Rower jak w temacie REACTO 6000
Osprzęt: pełna Ultegra R8000
Waga: 8,2 kg z pedałami Look Karbon 2 Max
Wczoraj odebrany, dziś pierwsza przejażdżka. Przesiadłem się z aluminiowego Bullsa, więc był to przeskok o kilka klas. Nie mniej po 30 km przejażdżce na szybkiego dzisiaj stwierdzam, że:
- Tłumienie po prostu WOW. Specjalnie wybrałem chropowate ciężkie drogi by porównać to co miałem do tej pory jak tego sztywnego "aero". Praktycznie nic nie przenosi się na kierownicę i cztery litery. Rower świetnie wybiera nierówności i niczym nie odbiega od zwykłych karbonów o klasycznej geometrii.
- Komfort zaskakująco wysoki. Do bullsa nie ma co porównywać pomimo, że miał widelec i sztyce karbon. Na pewno potrzeba jeszcze trochę pojeździć ale już dziś na nieustawionym do końca rowerze muszę stwierdzić, że będzie się na nim przyjemnie jeździło również na długie dystanse
- Jeżeli chodzi o samo AERO to "dupoohamownia" mówi, że jest szybko:D Baardzo szybko. 50km/h pod wiatr bez pierdnięcia dzisiaj. Maaagia Banan z twarzy nie schodził. Bardzo szybko przyspiesza, a po uzyskaniu prędkości przelotowej bardzo przyjemnie ją utrzymać. Dość dziś wiało, a mimo to nie czułem się tym zmęczony. Oczywiście PLACEBO działa ale różnica jest odczuwalna.
- Rama zaskakuje wykonaniem. Są fajne smaczki jak osłona aerodynamiczna tylnego hamulca, kształ tylnego widelca, szerokość widelca przedniego, napis REACTO na tyle podsiodłowej i wszystkie te kształty. No magia. Boję się jedynie o rurę dolną bo gdy się w nią zapuka to jest wrażenie jakby miała mniej niż milimetr grubości:) No magia... Rama CF2 to naprawdę arcydzieło i pomimo, że to rower Aero to w ogóle tego nie czuć pod dupką
- Koła, pomimo bardzo małej odległości od klocków nie uginają się i nic nie ociera przy przeginaniu. Szczerze to cały czas myślałem, że je wymienię ale wygląda na to że zaprzyjaźnię się z nimi na dłużej. To naprawdę super kółka i do treningów nie potrzeba nic więcej.
I teraz najważniejsze ULTEGRA R8000
Są duże plusy ale jest też olbrzymi minus. Dziwię się, że jeszcze nikt o tym nie pisał.
Plusy to na pewno:
+ Tylna przerzutka - mega mocna sprężyna, mechanizm stabilny i mega responsywny. Delikatne naciśnięcie klamki powoduje zmianę biegu. Skoki o kilka biegów równie szybkie
+ Klamki - nawet w rękawiczkach czuć wyraźne kliknięcie, łapy na swoim miejscu, jak w każdym shimano przekaz jest natychmiastowy, w porównaniu do 105 5700 trzeba przyłożyć o wiele mniej siły w klamkę. Nie widze potrzeby przechodzenia na DI2 przy tym komforcie które dają te klamki.
+ Hamulce - Modulacja na najwyższym poziomie, nie ma się do czego przyczepić. Oczywiście muszą się dotrzeć, na razie hamuje jak 5700. Myślę, że po 500km się wszystko ułoży.
Minus:
- korba - Mam 52/36. Sztywność ok ale zmiana biegów nie jest na tym poziomie co być powinna. Na kanale Szjbajka zwrócił on uwagę, że w dużym blacie jest za mało zabieraków łańcucha. Wrzucenie dużego blatu "zaskakuje". Jak wbijesz bieg w dobrym momencie to jest błyskawicznie i płynnie. Natomiast w innym momencie robisz czasem i pół obrotu! zanim łańcuch wskoczy na blat. Przy przyspieszaniu pojawia się efekt mielenia, do tego dziś raz zablokowałem łańcuch na chwilę! Pewnie z czasem nauczę się wbijać bieg w odpowiednim ustawieniu korby ale to zdecydowanie największe zaskoczenie w grupie na tym poziomie. Najgorsze, że jak zła by grupa nie była to czas wskoczenia blatu zawsze miałem zbliżony. Natomiast tu raz to poniżej sekundy a raz koło 2.
- dość plastikowa guma klamk, może z czasem zmięknie i zrobi się przyjemniejsza w dotyku
Ogólnie oczu oderwać nie mogę. 4 miesiące czekałem na nią i oglądałem zdjęcia. Nie podobał mi się kolor ale wyboru nie miałem. Natomiast na żywo bajka. To zupełnie co innego i zdjęcia tego nie oddadzą. To czysty karbon, delikatnie pomalowany z niedoskonałościami, które zadziwiająco nadają temu rowerkowi charakter.
Bałem się, że taki rówer sprawdzi się na mazowszu ale w górach będę miał problemy. Natomiast po przejażdżce stwierdzam, że jest zaskakująco bardzo uniwersalny. Kończąc mogę spokojnie polecić reacto na tegorocznej CF2 z pełnym sercem.