Skocz do zawartości


Zdjęcie

Merida Reacto 6000 2018R


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 03 luty 2018 - 22:07

Przypłynęła w końcu to i czas się pochwalić bo tej maszyny tu jeszcze nie ma. W sumie poza Szajbajkiem to chyba nie widziałem jej jeszcze opisanej przez kogokolwiek. Tym bardziej cieszy :)

 

Rower jak w temacie :) REACTO 6000

Osprzęt: pełna Ultegra R8000

Waga: 8,2 kg z pedałami Look Karbon 2 Max

 

Wczoraj odebrany, dziś pierwsza przejażdżka. Przesiadłem się z aluminiowego Bullsa, więc był to przeskok o kilka klas. Nie mniej po 30 km przejażdżce na szybkiego dzisiaj stwierdzam, że:

 

- Tłumienie po prostu WOW. Specjalnie wybrałem chropowate ciężkie drogi by porównać to co miałem do tej pory jak tego sztywnego "aero". Praktycznie nic nie przenosi się na kierownicę i cztery litery. Rower świetnie wybiera nierówności i niczym nie odbiega od zwykłych karbonów o klasycznej geometrii. 

 

- Komfort zaskakująco wysoki. Do bullsa nie ma co porównywać pomimo, że miał widelec i sztyce karbon. Na pewno potrzeba jeszcze trochę pojeździć ale już dziś na nieustawionym do końca rowerze muszę stwierdzić, że będzie się na nim przyjemnie jeździło również na długie dystanse

 

- Jeżeli chodzi o samo AERO to "dupoohamownia" mówi, że jest szybko:D Baardzo szybko. 50km/h pod wiatr bez pierdnięcia dzisiaj. Maaagia :) Banan z twarzy nie schodził. Bardzo szybko przyspiesza, a po uzyskaniu prędkości przelotowej bardzo przyjemnie ją utrzymać. Dość dziś wiało, a mimo to nie czułem się tym zmęczony. Oczywiście PLACEBO działa ale różnica jest odczuwalna.

 

- Rama zaskakuje wykonaniem. Są fajne smaczki jak osłona aerodynamiczna tylnego hamulca, kształ tylnego widelca, szerokość widelca przedniego, napis REACTO na tyle podsiodłowej i wszystkie te kształty. No magia. Boję się jedynie o rurę dolną bo gdy się w nią zapuka to jest wrażenie jakby miała mniej niż milimetr grubości:) No magia... Rama CF2 to naprawdę arcydzieło i pomimo, że to rower Aero to w ogóle tego nie czuć pod dupką :)

 

- Koła, pomimo bardzo małej odległości od klocków nie uginają się i nic nie ociera przy przeginaniu. Szczerze to cały czas myślałem, że je wymienię ale wygląda na to że zaprzyjaźnię się z nimi na dłużej. To naprawdę super kółka i do treningów nie potrzeba nic więcej.

 

I teraz najważniejsze ULTEGRA R8000

Są duże plusy ale jest też olbrzymi minus. Dziwię się, że jeszcze nikt o tym nie pisał.

Plusy to na pewno:

+ Tylna przerzutka - mega mocna sprężyna, mechanizm stabilny i mega responsywny. Delikatne naciśnięcie klamki powoduje zmianę biegu. Skoki o kilka biegów równie szybkie

+ Klamki - nawet w rękawiczkach czuć wyraźne kliknięcie, łapy na swoim miejscu, jak w każdym shimano przekaz jest natychmiastowy, w porównaniu do 105 5700 trzeba przyłożyć o wiele mniej siły w klamkę. Nie widze potrzeby przechodzenia na DI2 przy tym komforcie które dają te klamki.

+ Hamulce - Modulacja na najwyższym poziomie, nie ma się do czego przyczepić. Oczywiście muszą się dotrzeć, na razie hamuje jak 5700. Myślę, że po 500km się wszystko ułoży.

 

Minus:

- korba - Mam 52/36. Sztywność ok ale zmiana biegów nie jest na tym poziomie co być powinna. Na kanale Szjbajka zwrócił on uwagę, że w dużym blacie jest za mało zabieraków łańcucha. Wrzucenie dużego blatu "zaskakuje". Jak wbijesz bieg w dobrym momencie to jest błyskawicznie i płynnie. Natomiast w innym momencie robisz czasem i pół obrotu! zanim łańcuch wskoczy na blat. Przy przyspieszaniu pojawia się efekt mielenia, do tego dziś raz zablokowałem łańcuch na chwilę! Pewnie z czasem nauczę się wbijać bieg w odpowiednim ustawieniu korby ale to zdecydowanie największe zaskoczenie w grupie na tym poziomie. Najgorsze, że jak zła by grupa nie była to czas wskoczenia blatu zawsze miałem zbliżony. Natomiast tu raz to poniżej sekundy a raz koło 2. 

- dość plastikowa guma klamk, może z czasem zmięknie i zrobi się przyjemniejsza w dotyku

 

 

Ogólnie oczu oderwać nie mogę. 4 miesiące czekałem na nią i oglądałem zdjęcia. Nie podobał mi się kolor ale wyboru nie miałem. Natomiast na żywo bajka. To zupełnie co innego i zdjęcia tego nie oddadzą. To czysty karbon, delikatnie pomalowany z niedoskonałościami, które zadziwiająco nadają temu rowerkowi charakter. 

Bałem się, że taki rówer sprawdzi się na mazowszu ale w górach będę miał problemy. Natomiast po przejażdżce stwierdzam, że jest zaskakująco bardzo uniwersalny. Kończąc mogę spokojnie polecić reacto na tegorocznej CF2 z pełnym sercem.

 

 

reacto_6000_a.jpg



#2 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 04 luty 2018 - 13:49

Super maszyna z czasem zarzuć stożki 50 -60mm i będzie jeszcze lepiej się prezentował :)



#3 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 04 luty 2018 - 14:04

Dzięki, 35mm jest bardzo uniwersalne i nawet jakbym zmieniał to max 40

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#4 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 09 luty 2018 - 23:15

Po fittingu musiałem wymienić trochę gratów.

Wleciały:
Mostek Kellys 90mm 104g
Koszyki karbonowe z ali
Siodło Specialized Romin Expert Gel

Na ten sezon więcej zmian nie przewiduje. Zobaczymy jak będzie jeździć.
Dołączona grafika

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#5 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 09 luty 2018 - 23:40

Rower wygląda zajebiście.

Rozważyłbym mimo wszystko w przyszłości jakieś stożki karbonowe. Wbrew pozorom uniwersalne karbony to wysokość stożka 38-50 mm. Waga w okolicach ~1600g (dla 50mm, a nawet ponizej 1400g dla 38mm) wiec cieżko nie jest. Wygląd za to na pewno poszedłby jeszcze bardziej w stronę agresywną. Domyślam się, że obecne koła takie lekkie nie są :)

 

Będe testował niedługo nowe koła składane karbonowe, jeśli będziesz zainteresowany to na pewno podzielę się opinią po kilkuset kilometrach przejechanych :).

 

PS. Z jakiego bike-fit'ingu korzystałeś? Klamki jakby trochę za bardzo zadarte do góry.



#6 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 09 luty 2018 - 23:47

Tu się zdziwisz, koła są bardzo przyzwoite. To fulcrum Racing quattro special edition z innymi piastami. Chłopaki ważyli z ciekawości bez kasety i komplet wyszedł podobno ok. 1650g. Bardzo przyzwoity wynik jak na alu 35.
Stozki by się chciało ale to spory wydatek a sam rower mnie trochę kosztował więc wymiana najwcześniej za rok.

Co do klamek Ultegra R8000 jest "dłuższa i ciężko przez to ja dobrze do mnie ustawić. Do tej kierownicy musialem regulacje nachylenia klamki prawie na Maxa skręcić.

Bikefitting robiłem w mieszkaniu:) Stram bike fitting. Polecam, z dojazdem do domu i nawet trochę taniej. Sprzętu pełne walizki, Marek ma wszystko przy sobie. Bardzo dobrze spędzony czas.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#7 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 10 luty 2018 - 10:40

8,2kg to sporo jak na karbon, 800g mniej niż moje Reacto 400 na alu. Jesteś pewien wagi tych kół? To zawsze pierwsza rzecz to wymiany jeśli chodzi o masę w fabrycznych rowerach,


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#8 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 10 luty 2018 - 11:42

To jest rower aero na nowej ramie. 8kg dla aero to nie dużo ;) najwyższy model reacto team-e ma 7,5kg i właśnie dziś wygrał Dubaj Tour z dość stromym pojazdem.
Mój ważył równe 8kg, zabiłem z wagi na siodełku i mostku teraz, doszły look max carbon więc dalej jest około tych 8kg:)

Reacto 6000 od 5000 różni się głównie kołami właśnie. 5000 jest 400g cięższa.
Fulcrum Racing quattro to jedne z lżejszych kół treningowych, bardzo sztywne i lekkie. Polecam poczytać opinie. Ważą tyle co moje wcześniejsze ultegra 6700.

Oczywiście marzą mi się cosmic carbon ale z powodów czysto wizualnych. Te są świetne i to nie tylko moja opinia a naprawdę wielu osób.

Nie mniej dziękuję za krytykę ;]
Aaa i najważniejsze. Zamawiając ten rower kompletnie mi się nie podobał. Bolały mnie wizualnie najbardziej małe stożki. Natomiast na żywo rowerek robi kompletnie inne wrażenie a wysokość stożka jest akceptowalna. Powiedziałbym że rower jest wyjątkowo niefotogeniczny:)
Najbardziej podoba mi się niedoskonałość lakieru i malowania oraz przeswitujacy karbon. Niestetyczny ład😂Dołączona grafika

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#9 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 luty 2018 - 12:35

No ale sztyca to juz ladnie porysowana, az sie kotu oczy zaswiecily 😀

#10 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 10 luty 2018 - 12:38

Przy bikefittingu siodło poszło do góry i coś tam tarło mocno. Też mnie w oczy kuje. Myślę od 3 dni co z tym zrobić.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 luty 2018 - 13:13

Jakby udalo ci sie znalezc spray w tym kolorze, to mozna przespreyowac cala pomaranczowa powierzchnie.
Zeby to dobrze wyglądało, musialbys rowniez wypelnic ubytek lakieru, bo widze ze co najmniej dwie warstwy sa przetarte.
Ostatecznie oddac komuś, kto maluje profesjonalnie.
Uszkodzenie lakieru jest dosc spore i widoczne. Pytanie czy możesz z tym żyć? ;)
Poza tym fajny rower. Jaki to jest rozmiar?
Trochę krótki mostek.

#12 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 10 luty 2018 - 13:16

Prędzej dam czerwona naklejkę :)

S/m

Takie mam ciało że rama dobra ale mostek musi być krótszy. Nowa ultegra ma też mega długie klamki.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#13 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 10 luty 2018 - 17:09

Te zintegrowane sztyce może i ładnie wyglądają ale jak się zapiecze to dupa,  u kolegi też reacto śruba max poluzowana a sztyca ani drgnie, u mnie w propelu też nie ruszana 3 lata a i montowana na sucho bez żadnego antiseize aż się boje odkręcać

i pytanie czy w serwisie przesmarowali ci sztycę jak nie to zainwestuj w http://allegro.pl/fi...5227175854.html



#14 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 10 luty 2018 - 17:13

Smar dostałem w komplecie z rowerem, taki system że będzie rysować. Jest tam ciasno i od tyłu są ząbki które rysują.
To jest rower, ma jeździć!
Zalepi się jakąś naklejką żeby w oczy nie kuło tych za mną w peletonie i wszystko na ten temat.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


  • Jacam76 lubi to

#15 P_iotrek

P_iotrek
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 10 luty 2018 - 19:36

Widziałem na własne oczy jeszcze zanim odebrałeś :P



#16 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 17 luty 2018 - 19:39

Był problem i problemu nie ma, a i bezpieczeństwo się zwiększyło :) Kolor siadł idealnie :) Dołączona grafikaDołączona grafika

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


  • lukeuszlfc, Born Ready i cauchy lubią to

#17 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 17 luty 2018 - 20:38

Faktycznie siadło fajnie. Dobry patent z tym odblaskiem. Win win.



#18 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 luty 2018 - 15:30

8.2 kg to spoko waga jak na aero, tyle samo z pedalami i licznikiem wazy moj Giant Defy na tarczowkach. A roznice wagowe miedzy karbonem a dobrym alu nie sa znowu az takie duże.