Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ogromny Dylemat - Kross Czy B'twin


45 odpowiedzi w tym temacie

#1 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 144 postów

Napisano 10 luty 2018 - 22:27

Cześć,

opinii o obu rowerach jest bardzo dużo, a czas do zakupu już się zbliża, a zatem...

 

W zasadzie od początku byłem zdecydowany na Krossa Vento 3 i tutaj nic się nie zmieniło. Rower ma dobrą cenę jak na osprzęt, jest bardzo ładny, no i myślę, że producent zachęca do zakupu bo są to solidne konstrukcje. Cena katalogowa 3299 zł i podrzucam link (https://www.kross.pl.../road/vento-3-0).

 

Natomiast ostatnio kupując coś w Decathlonie, podszedłem na dział rowerowy pooglądać jak to się tam prezentuje. No i znalazłem jeden model, który spowodował moje zawahanie co do zakupu. Chodzi mi tutaj o B'twin Ultra 900 AF - cena 4199 zł (https://www.decathlo...id_8377261.html). 

Rower z Decathlonu ma osprzęt jaki możemy spotkać w rowerach innych marek od 6000 zł. Dlatego też gdzieś tam w głowie zaświeciła mi się lampka, żeby może dołożyć i skusić się na B'twina.

 

Będzie to mój pierwszy rower szosowy. Będę go eksploatował przynajmniej 5000 km rocznie, zarówno na jakiś krótszych dystansach jak i dłuższych wyjazdach (cały dzień, jak i małe wyprawy na kilka dni) - no i tutaj lepszy będzie Kross bo ma bardziej komfortową geometrię. Ale też planuję się pościgać (oczywiście amatorsko, bo do sukcesów to bardzo daleko laugh.png Ale wiadomo... emocje, rywalizacja itp smile.png ), więc tutaj też zachęca mnie B'twin bo ma bardziej wyścigową geometrię. Ale znowu boje się potem, że na dłuższych wyprawach może to być mało komfortowe oraz będzie ciężko po wielu mocnych podjazdach bo Btwin ma z przodu (52/36, a Kross 50/34 - z tyłu oda 11-28).

 

Czy pomożecie rozwiązać mój problem? tongue.png Który z nich wybrać? Z którego będę czerpał więcej przyjemności? Który jest solidniej wykonany i posłuży mi dłużej? I który producent ma lepszy serwis?

 

Bardzo proszę o wsparcie, bo mam taki mentlik w głowie, że brak słów... Co Wy wybralibyście dla siebie w tej sytuacji?

Z góry dziękuję smile.png

 


#2 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 11 luty 2018 - 00:40

O rowerach B'Twin oraz Triban było na tym forum tyle, że można doktorat napisać, porównujesz dwa rowery w róznych cenach z różnymi klasami osprzętu, jeśli jednak myślisz już teraz o ściganiu, nawet amatorskim to w Sorę bym się nie pchał choćby tylko ze względu na 9 rzędowy napęd. Osobiście gdybym miał wybrać między B'Twinem  ULTRA 900 AF oraz Krossem Vento 3.0 brałbym...Krossa Vento 4.0 króry jest już na 10 rzędowej Tiagrze i kosztuje nadal 200zł mniej niż B'Twin.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#3 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 11 luty 2018 - 00:40

Nie można tych rowerów porównywać,bo są na innym osprzęcie. Poszukaj Krossa w podobnej cenie i wtedy porównaj. Zdaje mi się, że Kross będzie wtedy na tiagrze. Ale pamiętaj też, że cudów nie ma. Dając

lepszy osprzęt, na czymś trzeba przyciąć. W żadnej z tych marek za znaczek nie płacisz... Porównaj dokładnie czym się różnią oprócz osprzętu. Koła,piasty,jakie łożyskowania,wagę. Zdaje się,że w Krossie Vento 4 na tiagrze masz full carbon widelec. Nie wiem, jak w B'twin?  Popatrz też, co Ci się bardziej podoba, to też ważne. Osobiście, jeśli planujesz dłuższe wycieczki-treningi, brałbym geometrię endurance a nie wyścigową. A różnica kilku, czy nawet kilkudziesięciu miejsc w środku stawki podczas wyścigu, nie robiłaby mi różnicy. Ale to moje zdanie a Ty możesz mieć zupełnie inne!  Z doświadczenia wiem, że po czasie, kupując kolejny rower, już więcej będziesz wiedział i bardziej świadomie będziesz wybierał. Życie często weryfikuje nasze plany... Rower ma dawać przede wszystkim frajdę ! A jeśli chodzi o korbę, to szukałbym kompaktu. Jak przyjdzie Ci ochota ruszyć w góry, będzie łatwiej. 



#4 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 144 postów

Napisano 11 luty 2018 - 00:49

Myślałem nad Vento 4, ale minus jest taki że ma z tyłu 11/25 przez co na pewno będzie mi brakowało lżejszych przełożeń :/



#5 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 11 luty 2018 - 01:00

Nie sądzę, aby był to problem,w sklepie poprosić o wymianę kasety na 11-28. Z korbą może być trudniej. Zresztą koszt kasety to około 80 złotych. Sam przełożysz bez problemu.

#6 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 11 luty 2018 - 09:51

Myślałem nad Vento 4, ale minus jest taki że ma z tyłu 11/25 przez co na pewno będzie mi brakowało lżejszych przełożeń :/

 

Bez żartów, to upewnij się jeszcze czy kolor owijki Ci pasuje. Rozważasz zakup roweru między 3000 a 4000 a masz problem z kasetą za 100zł? Zresztą tak ja napisano, przy kupnie roweru w sklepie nie powinno być problemów z wymianą, zastanów się tylko dobrze czy potrzebujesz 11-28, jeśli nie jeżdzisz w górach, to kaseta 11-25 daje lepsze stopniowanie i możliwość doboru optymalnych przełożeń.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#7 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 11 luty 2018 - 11:32

W Vento 4 to najpierw zmieniłbym opony (Schwalbe Lugano to szary koniec wśród opon szosowych), a potem koła, które zbudowane są z bardzo przeciętnych komponentów (komplet piast na kulkach o wartości ~150zł i obręcze 15x622 o wysokości 21mm i wadze 510g). Triban 540 wprawdzie też nie ma rewelacyjnych kół, ale obręcz Aksiumów jest w rozmiarze 17x622 (zgodnym z trendem "poszerzania") i piasty w tych kołach są właściwie bezobsługowe (no może poza bębenkiem, który lubi złapać luz). 



#8 Gosc_Kobretti_*

Gosc_Kobretti_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2018 - 11:43

W Vento 4 to najpierw zmieniłbym opony (Schwalbe Lugano to szary koniec wśród opon szosowych), a potem koła, które zbudowane są z bardzo przeciętnych komponentów (komplet piast na kulkach o wartości ~150zł i obręcze 15x622 o wysokości 21mm i wadze 510g). Triban 540 wprawdzie też nie ma rewelacyjnych kół, ale obręcz Aksiumów jest w rozmiarze 17x622 (zgodnym z trendem "poszerzania") i piasty w tych kołach są właściwie bezobsługowe (no może poza bębenkiem, który lubi złapać luz). 

 

Dziwne jest to Twoje porównanie i szczerze mówiąc słabo je rozumiem, jeśli akurat to miałoby mieć znaczenie przy wyborze pomiędzy karbonowym Krossem, a aluminiowym B'twinem. W rowerach za takie pieniądze nie ma dobrych kół...



#9 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 11 luty 2018 - 13:31

Jaki karbonowy Kross? Obecnie Kross Vento 4 to rower aluminiowy. Jak mam do wyboru koła Aksium i składaki na tanich piastach Shimano to wybieram Aksiumy.



#10 Gosc_Kobretti_*

Gosc_Kobretti_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2018 - 13:58

OK, oczywiście masz rację, źle spojrzałem...



#11 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 11 luty 2018 - 14:30

Aksiumy toczą się strasznie opornie, ok. 20W na rolce zmierzyłem większy opór, niż na Shimano RS010. Jako szczególnej zalety bym ich nie wymieniał. Mam dwa Btwiny, 540 i 100, nie żałuję zakupu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#12 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 11 luty 2018 - 14:43

Plus dla Vento za full karbon widelec, suport bsa i pełna grupa bez żadnych zamienników. Koła nie są wyszukane, ale za to składają się z bardzo popularnych elementów, naprawa będzie bardzo prosta i przy niskich kosztach. 

 

To czy będziesz robił długie dystanse, zależy od twojej głowy, a nie geometrii roweru. 

 

P.S.

Jak chcesz długo użytkować rower, vento jest lepiej w tym kierunku przygotowany. 

 

 



#13 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2018 - 20:52

Aksiumy toczą się strasznie opornie, ok. 20W na rolce zmierzyłem większy opór, niż na Shimano RS010. Jako szczególnej zalety bym ich nie wymieniał. Mam dwa Btwiny, 540 i 100, nie żałuję zakupu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Ciekawe skąd ta różnica?

Bo co do jakości komponentów - łożysk szczególnie - oraz żywotności obręczy to RSy Siemano nie mają startu do Aksiumów. 



#14 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 11 luty 2018 - 23:47

Tu Ci nie odpowiem. Btwin 100, opony GP4000SII, 7bar na obu kompletach kół. Pomiar z użyciem pedałów Favero, więc się nie ma co czepiać. Nie dopisałem, że dla 35kmh, dla wyższych prędkości różnica rosła.. Co do Aksiumów, to już się spotkałem z opiniami o spadku jakości, zarówno piast, ja i obręczy. Shimano problemów nie sprawiają, nawet moja Jagna poczuła lekkość toczenia kół Shimano po zmianie z Aksium.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#15 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 144 postów

Napisano 12 luty 2018 - 17:21

Na innym forum zaproponowano mi jeszcze Focusa Cayo. Jest on mojej okolicy na wyprzedaży za 3499 zł i nawet mi się podoba. Co myślicie o takim rowerze?

Natomiast obawiam się że rozmiar 54 M będzie za mały na moje 180 cm wzrostu :/

#16 Jacam76

Jacam76
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądŁódź/Wetlina

Napisano 12 luty 2018 - 18:23

Myślę, że rozmiar 54 może być faktycznie dla Ciebie zbyt mały. Rozumiem, że chodzi Ci o ten model z klamkomanetkami i przerzutkami 105? 

Moim zdaniem cena w miarę, tyle, że nie wiem co to za koła. Ale i tak ten rozmiar...



#17 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 144 postów

Napisano 12 luty 2018 - 18:39

Tak, wlasnie o tym.

No górna rura ma 55,2 cm, a według moich pomiarów powinienem mieć około 56 cm :/

#18 Jacam76

Jacam76
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądŁódź/Wetlina

Napisano 12 luty 2018 - 18:41

Z wyglądu naprawdę bardzo ładny (jak chyba większość Focusów), ale się nie podpalaj na niewłaściwy rozmiar. No i oczywiście te przerzutki 105 to taki chwyt marketingowy, bo reszta wiadomo - mieszanka. No ale cena też robi swoje.



#19 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 144 postów

Napisano 12 luty 2018 - 18:57

Czyli finalnie jestem dalej w punkcie zero :D

Nadal nie wiem co kupić xd

#20 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 12 luty 2018 - 19:01

Nadal nie wiem co kupić xd

Wyobraź sobie, że nie ma internetu. I wtedy zdecyduj.



Dodaj odpowiedź