Skocz do zawartości


Zdjęcie

[ Wymiana Linek I Pancerzy Prowadzonych Wewnątrz Ramy ]


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 19 luty 2018 - 18:17

Witam :-)

Zakładam kolejny temat , trochę drążę serwisowanie roweru ale jakoś wiedza bardziej doświadczonych kolegów opornie idzie , podejrzewam że za wszystkim kryją się $$ , ale mam wyjątkowo jakąś ambicje samemu to zrobić:-)

Zwracam się z prośbą użytkowników , serwisantów o podzielenie się doświadczeniem .

Mój bajk to GIANT TCR 2 rocznik 2016 osprzęt pełna 105.

Czy ktoś wymieniał linki czy pancerze w tym czy podobnym rowerze ?

Czy trzeba jakąś tajemną wiedzą przeciągać linki przez ramę ?

W swoim rowerze widzę w boku główce ramy taką przelotkę , raczej jakiś plastyk, wkręconą na imbus do ramy i dwa okablowania obydwu przerzutek , ciężko to wyciągnąć ale widzę na przedłużeniu wpadając do ramy przewody, jeden czarny drugi jakby teflonowy.

Dalej na samym dole ramy gdy mam odwrócony rower , znów czarny plastyk na krzyżak a przez niego przelatują czarny przewód , tylnej przerzutki , w kierunku przerzutki kończy się po kilku cm , a w kierunku główki ramy nie widzę końca , nie chcę ciągnąć za bardzo aby czegoś nie uszkodzić , drugi chyba teflonowy przedniej przerzutki tyle ile widzę jest w całości w obydwie strony .

Teraz w okolicach supportu , za rurką podsiodłową wylatuje z ramy kawałek tego teflonu a w nim linka przedniej przerzutki ...

A wylot do pancerza tylnej przerzutki w ramie kończy się znów czarnym plastykiem ale patrząc w ramę ma kilka cm...

Przewodów hamulcowych nie oglądałem w ogóle a chętnie bym poznał tajemną wiedzę :-)

PYTANIE :  Czy jak podczas wymiany okablowania hamulców jak i przerzutek , wyciągnę stare linki czy je poobcinam dowoli , nowe linki dam radę przeciągnąć ? Jest to wewnątrz ramy jakoś sensownie połączone ? Ktoś coś w tym temacie przerabiał ? Cokolwiek wie... ??? A pancerze ktoś wymieniał w tym modelu czy podobnym??

 


  • gello1 lubi to

#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 19 luty 2018 - 19:39

Masz albo:
1. Pełne kanały do puszczenia linek - czyli wkładasz przy główce i wyciągasz gdzie wychodzą
2. Linki puszczone luzem - w tym przypadku albo mufa suportu jest nieoddzielona od rur i po demontażu suportu będziesz miał dostęp do linek by je przepchnąć dalej albo zanim wyciagniesz linki założysz na nie linery/cienkie plastikowe wężyki i wciągniesz je przez ramę przy główce.

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 luty 2018 - 12:27

Robiłem już sporo szosówek z wew prowadzeniem linek i trochę pierniczenia z tym jest, czasem są dziwne patenty prowadzenia linki, trzeba mieć trochę różnych szpejów typu rurki teflonowe, końcówki plastykowe i  dużo cierpliwości 


  • Julkos lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 20 luty 2018 - 12:54

Wszystko fajnie , moj opis az za dlugi a Wasze odpowiedzi malo dajace :-) moze ktos sie bardziej rozejsc w temacie ?

W dole ramy mojej dwa plastyki na jeden  krzyzak , przez nie przeplecione cienkie rurki w obydwie strony , nie jest to tak ze to takie prowadzenie pod supportem ? ta linka musi tam jakos dzialac nie ucinajac nic :-))  a w strone tylnych widelek tylko krotkie czarne plastyki wystarczaja bo i tak linka za bardzo nie ma gdzie zbladzic ??sorki  za brak polskich znakow...



#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2018 - 13:59

https://m.youtube.co...h?v=tOOVy211JeM

Jakich odpowiedzi byś chciał?
Poza tym na yt jest sporo filmów, z giantem włącznie.

#6 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 20 luty 2018 - 14:40

Wstępnie film wyjaśnia tylną przerzutkę , dobry kierunek żeby filmem się posłużyć na przyszłość :-)
Wieczorem się odezwę jak to poszło w moim przypadku... Tobo narazie wielkie dzięki ze się pofatygowałeś! !

#7 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 20 luty 2018 - 20:04

A więc...

W moim przypadku , jak chodzi o tylną przerzutkę , najlepiej zrobić dokładnie jak na tym filmie :-)

Wewnątrz poczynając od główki ramy linka idzie w czarnym przewodzie ( nie wiem czy to właśnie to , Tobo nazwał LINERY ) dalej przechodzi pod supportem w kierunku prawych tylnych widełek , pod supportem liner przechodzi w takiej połówce plastyku skręconej na krzyżak , wydaje mi się że to ma na celu bezpiecznie ominąć support . Ten liner ma długość od główki ramy pod supportem i w kierunku widełek może 5 cm , natomiast przed wylotem w widełce wewnątrz jest coś umocowane że robi takie zwężenie bądź zadzior że lepiej połączyć starą linkę z nową , i bezproblemowo przeprowadzić do końca , a na wylocie z widełki znów liner ale ma na oko 5cm a na zewnątrz wychodzi szersza część akurat na zakończenie pancerza.

Takie podsumowanie jak chodzi o tylną przerzutkę...

Tobo jeszcze raz dzięki to mi dużo pomogło



#8 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2018 - 21:59

Problemowy jest przedni trójkąt w przypadku gdy rama nie ma prowadzenia wewnątrz i/lub linka nie wychodzi pod suportem.
Tu jest łatwiej jak widać- sensownie.
  • Lipski lubi to

#9 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 luty 2018 - 14:11

Tak przy okazji. Co sądzicie o poprowadzeniu linki przez ślizg w jakiejś rurce teflonowej? Zauważyłem, że tam są stawiane największe opory i może taka osłona z rurki by coś pomogła? Obawiam się jednak, że będzie się przesuwać wraz z linką ale...



#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 luty 2018 - 14:26

Nie prościej nałożyć kroplę oleju?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 luty 2018 - 15:19

No nakładam przecież (teflonowy), ale do tego i tak klei się ciągle jakiś syf, brud się zbiera i tarcie wzrasta. Trzeba by to jakoś usprawnić.



#12 daihat

daihat
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 22 luty 2019 - 18:57

Sam zabieram się za wymianę wew. prowadzenia i teorie mam opanowaną ale za cholerę nie mogę znaleźć nigdzie właśnie jak nazywa się rurka, w której linki opierają się na  ślizgaczu pod ramą.. Ta rurka ma 2mm średnicy, nie przesuwa się właśnie i myślę że jest niezbędna do zabezpieczenia ślizgacza przed zjechaniem oraz  płynnej pracy linek. 

Załączony plik  IMG_20190222_183054.jpg   142,85 KB   19 Ilość pobrań

Załączony plik  IMG_20190222_183421.jpg   71,04 KB   16 Ilość pobrań

 

 

Przewertowałem sklepy, fora, i rożne kombinacje na google i jedyne co na razie mam to "Jagwire rurka/wkład Speed-Lube", który kupiłem żeby zrobić sobie prowadzenie linki przed jej wyciągnięciem  z ramy (chociaż teraz raczej połączę po prostu linki za pomocą zagniecionej końcówki linki, rurki termo lub po prostu taśmy izolacyjnej)

Rurka Jagwire jednak do ślizgacza się nie nadaje, jest zbyt cienka i  z jakiegoś miękkiego materiału. Rurki teflonowe jakie znalazłem mają 4mm średnicy zew. i też się nie nadają.

 

 

#13 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 30 kwiecień 2019 - 09:50

Podłączam się pod pytanie: jak do cholery nazywa się ta rurka i gdzie to kupić ?

W rowerowych jak pytam o rurkę teflonową do zabezpieczenie linki biegnącej po ślizgaczu pod suportem to wszyscy robię wielkie oczy - ale "o sho chodzi" Jak pokaże w jakimś rowerze to już każdy wie o co kaman, ale nikt nie ma. 

Zastanawia mnie że nie w każdym rowerze jest to zabezpieczenie i w większości goła linka wesoło biegnie po ślizgaczu. Zlać to ?


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#14 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 kwiecień 2019 - 13:38

Jeżeli w ramie jest ślizg, to swobodnie możesz poprowadzić gołą linkę.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#15 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1984 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 30 kwiecień 2019 - 14:32

Ja we wszystkich rowerach od zawsze mam gołą linkę i generalnie nic złego się z nią nigdy nie dzieje, więc jeśli nie znajdziecie tego czegoś to puszczenie linki bez osłonki jest ok imo :)



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53120563481_c30890a179_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png

248


#16 daihat

daihat
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 06 maj 2019 - 19:13

Tak, teraz bym to już też zlał ale się bałem :).  Przeczytałem jakiś temat, gość o to pytał mechaników składających Cannondale. Te rurki mają fabrycznie dawać w karbonowych ramach bo je niby zabezpiecza (nie wiem przed czym bo przecież to chodzi po ślizgaczu a jak się linka wystrzępi to co najwyżej porysuje coś wewnątrz?). Do alu ram zakładają je od tak żeby nie bawić się w 2 standardy. Twierdzą, że pancerz ten nie ma na celu ochrony ślizgacza ani też poprawy płynności działania linki. 

 

Ja założyłem starą rurkę bo była w dobrym stanie i skoro przez 2 lata się nie zjechała pod ślizgaczem to tym bardziej nie należy się obawiać o ślizgacz, który jest zresztą wymienny.



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 maj 2019 - 20:24

gość o to pytał mechaników składających Cannondale

Nie mechaników, tylko monterów ;) Coraz więcej na rynku ludzi, którzy nie mają zielonego pojęcia o technice - ich perspektywy i "wiedza fachowa" ograniczają się do znajomości treści instrukcji obsługi.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź