Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek Emonda Alr Custom


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 20 luty 2018 - 11:56

Po 6 miesiącach zakończyłem budowę roweru na ramie Trek Emonda ALR. Celem było złożenie lekkiego sprzętu, o wadze poniżej 7100 gramów, z przeznaczeniem na ultramaratony i jazdy sportowe typu Liege - Bastogne - Liege.

Niektóre komponenty pochodzą z zapasów, część przełożyłem z Canyona Endurace AL. Pozostałe zakupiłem w necie bądź od forowiczów.

 

Poniżej specyfikacja:

 

  •  
  • RAMA: komplet (rama, widelec, headset, hak przerzutki, dolna prowadnica, zacisk sztycy) TREK Emonda ALR 2018 rozmiar 52
  •  
  • KOŁA: DT SWISS RR21 2015 - po wymianie obręczy
  •  
  • ZACISKI KÓŁ: coś z tytanowymi ośkami (Aliexpress)
  •  
  • TAŚMA NA OBRĘCZ: Schwalbe High Presssure Tape
  •  
  • SIODEŁKO: Selle Italia SLR Ti 316
  •  
  • SZTYCA: karbonowa z Canyona
  •  
  • KLAMKI: Shimano 6800
  •  
  • HAMULCE: Shimano 6800
  •  
  • PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Ultegra 8000 SS
  •  
  • PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano 5801
  •  
  • KASETA: Shimano 5800 12-25
  •  
  • KORBA: SHIMANO 6800 z blatami Absolute Black 50/34
  •  
  • ŁAŃCUCH: KMC SL
  •  
  • KIEROWNICA: CINELLI Dinamo 420 mm
  •  
  • MOSTEK: CINELLI Dinamo 100 mm
  •  
  • ŁOŻYSKA KORBY: press fit Shimano Dura Ace
  •  
  • OPONY: Veloflex Corsa 700X25
  •  
  • DĘTKI: Schwalbe extra light
  •  
  • LINKI i PANCERZE - Shimano, od kompletu z klamkami
  •  
  • OWIJKA: BBB
  •  

Pozostało jeszcze dociąć rurę sterową, ale o tym o ile dociąć zadecyduję po kilku jazdach na szosie. Do wymiany będzie rónież owijka, bo mimo, że lubię błękitny kolor, to czarny sprawdzi się chyba lepiej, również z praktycznych względów.

Uśredniona waga po po 10 pomiarach to 6965 gramów. Ważenie odbyło się bez pedałów.

 

2408a149a499fc12med.jpg



#2 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 luty 2018 - 13:49

Bez pedałów koszyka i licznika.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#3 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 20 luty 2018 - 13:57

Bez pedałów koszyka i licznika.

 

... ale przez przypadek zważyłem z czujnikiem kadencji ;)



#4 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 20 luty 2018 - 14:40

Piękna maszyna, poskładana bardzo starannie, zatem wiesz, do czego dążysz. 

Mam bardzo podobny rower Emonda ALR5 z 2016 roku. U mnie wymienione koła na Flucrum R3 i gumy na Conti 4000s2 23mm, kaseta na 11-28 6800 oraz siodło na stare Selle Italia SLR Carbonio Kit. Rozmiar 54. Też raczej preferuję brewetowe jeżdżenie. Mój rower z mocowaniem na garmina, z koszykami i pedałami, licznikiem prędkości i kad bontrager duotrap s waży ok 7,8 kg. 

Piękny ten Twój rower. Owijkę bym zmienił...

 

pozdr i do zobaczenia gdzieś na trasie. 


  • Jacam76 lubi to

#5 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 20 luty 2018 - 14:51

Piękna maszyna, poskładana bardzo starannie, zatem wiesz, do czego dążysz. 

Mam bardzo podobny rower Emonda ALR5 z 2016 roku. U mnie wymienione koła na Flucrum R3 i gumy na Conti 4000s2 23mm, kaseta na 11-28 6800 oraz siodło na stare Selle Italia SLR Carbonio Kit. Rozmiar 54. Też raczej preferuję brewetowe jeżdżenie. Mój rower z mocowaniem na garmina, z koszykami i pedałami waży ok 7,8 kg. 

Piękny ten Twój rower. Owijkę bym zmienił...

 

pozdr i do zobaczenia gdzieś na trasie. 

 

Dzięki. Teraz to mi trochę szkoda wyjechać nim na szosę. Zaczynam rozumiec ludzi, którzy chcą wieszać swoje rowery nad kominkiem :-P

Owijkę zmienię, szukam czegoś teraz z Selle Italia, żeby zgrało się z siodełkiem.



#6 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 20 luty 2018 - 15:06

Przy tak dopracowanym rowerze może coś z Lizard Skin 2,5mm lub 1,8. 



#7 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2018 - 15:10

Dzięki. Teraz to mi trochę szkoda wyjechać nim na szosę. Zaczynam rozumiec ludzi, którzy chcą wieszać swoje rowery nad kominkiem :-P
Owijkę zmienię, szukam czegoś teraz z Selle Italia, żeby zgrało się z siodełkiem.


Pierwszy dzwon ułatwi życie ;)
Jest szansa że ramę i widelec podrapiesz w jakiś sposób (nawet niespecjalnie celowy) co pozwoli przejść nad męczeniem sprzętu do porządku dziennego.
Na moim Madone da się lakier skrobnąć paznokciem, niestety....

#8 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 815 postów
  • SkądSobótka

Napisano 21 luty 2018 - 12:22

Bardzo fajny rower, ale owijkę też bym wymienił ;)

Może coś srebrnego pod kolor loga Treka?

np.

https://supacaz.com/...le=silver-bling



#9 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 21 luty 2018 - 12:36

Bardzo fajny rower, ale owijkę też bym wymienił ;)

Może coś srebrnego pod kolor loga Treka?

np.

https://supacaz.com/...le=silver-bling

 

Dzięki.

Propozycja warta rozważenia. Jednak logo Treka jest bardziej chromowane niż srebrne i nie wiem czy spasowałoby z Supacaz.



#10 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 07 sierpień 2018 - 16:41

Po kilku przejechanych tysiącach wciąż jestem bardzo zadowolony z roweru. Osprzęt sprawuje się bez zarzutu. Łożyska suportu jeszcze nie skrzypią, nic nie pęka, ani nie odpada :) Na rowerze zaliczyłem już kilka dłuższych przejazdów i nie mam zastrzeżeń co do o komfortu jazdy na kilkusetkilometrowych trasach.

Jeśli chodzi o użytkowanie owalnych tarczy to zdarzyło mi się dwa razy, że łańcuch spadł przy wrzucaniu z małej tarczy na blat. Podejrzewam, że "machnąłem" klamką zbyt energicznie, a akurat blat znajdował się w najdalszym (najwęższym) położeniu od wózka przerzutki i niczym zblokowany przeleciał na zewnątrz. Na szczęście obyło się bez żadnych zarysowań. Jeśli ktoś się ściga to taka przypadłość raczej nie skłoni go do przejścia na owale.

Jakość wykonania tarcz oceniam bardzo dobrze. Na zębach i rampach co prawda zaczęła schodzić "anoda", ale poza tym tarcze wyglądają jak nowe.

Mankamentem, o którym już pisałem w przypadku tarcz AB jest haczenie łańcucha o rampy na blacie kiedy łańcuch znajduje się na małej tarczy z przodu i trzech najmniejszych zębatkach na kasecie. Akurat nie używam takich kombinacji przełożeń, ale ktoś lubiący przekosy raczej nie przekona się do tych tarcz z tego powodu.

Od jakiegoś czasu jeżdżę używając "juniorskiej" kasety 14-28. Najbardziej przypadła mi do gustu przy jazdach ultra, bo ciasne stopniowanie i mogę wykorzystać prawie jej cały zakres. Niedawno zamontowałem też nowe koszyki, bo stare niezbyt dobrze trzymały bidony na adapterze TRI mocowanym do szyn siodełka. Zdarzyło się, że kilka razy katapultowane na jakiś dziurach, garbach wylatywały w powietrze. Z nowymi ten problem wystąpił tylko 2 razy, ale zdarzyło się to na lubuskich brukach, gdzie sam świadomie nigdy bym się nie zapuścił ;)

Poza tym kilka tygodni temu nabyłem pedały Look KEO 2 Max. Zajęło mi trochę czasu zanim na nowo ustawiłem bloki w butach, choć chyba nadal nie jest idealnie i po ostatniej jeździe mam trochę zdrętwiałe paluchy.

Poniżej zdjęcie roweru po małym serwisie po przejechaniu w miniony weekend jednego ultra.

 

e86eecfa659156f4med.jpg


  • 1415chris, Marcin321 i stryjek lubią to

#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 sierpień 2018 - 23:05

Z mojego doswiadczenia z nie-okraglymi tarczami, Q-rings (podobna owalizacja jak AB), QXL i Osymetric w polaczeniu z mechanicznym, czy to z elektronicznym systemem przerzutek, eliminacja wyrzucania lancucha poza duza tarcze sprowadza sie do precyzyjnego ustawienia gornego limitu.
  • 4gotten lubi to

#12 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 08 sierpień 2018 - 07:36

U mnie to samo, od 3. sezonów na owalach (Q-rings, z czego 1 na QXl), przerobione na osprzętach mechanicznych (Sram Red22),i elektrycznych (Ultegra di2 6870 i Sram ETAP) i nigdy nie miałem tego typu problemu że łańcuch wywalało na zewnątrz, czy też problemów które często się opisuje jako wady owalnych tarczy - np. wrzucanie z małej na blat. Podejrzewam tak jak kolega Chris, że to kwestia poprawnego ustawienia przedniej przerzutki.


  • 4gotten lubi to

#13 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 08 sierpień 2018 - 11:16

Przyglądnę się jeszcze przedniej przerzutce. Jako, że były to jednostkowe przypadki to się tym nie przejmuję i nie zraziło mnie to do owalnych tarczych. Przy przesiadce na rower z okrągłymi mam wrażenie, że są one "kwadratowe" i gorzej mi się jeździ. 



#14 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 14 wrzesień 2018 - 17:26

Przy okazji większego przeglądu wymieniłem owijkę i założyłem kasetę 12-25. "Juniorska" powędrowała na półkę.

 

af6516301fa81c26med.jpg



#15 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 27 sierpień 2019 - 17:22

Po ok. 13000 km zaczęły się luzować mocowania koszyków, zwane chyba fachowo nitonakrętkami. Wszyskie cztery nie siedzą już pewnie w ramie. Koszyki się leko chybocą i w czasie jazdy po nierównościach słychać delikatny hałas. Przyjdzie mi reklamować ramę. Przekonam się ile jest warte wsparcie gwarancyjne Treka i ich dożywotnia gwarancja. W sklepie, w którym będę to załatwiał poinformowano nie, że procedura gwarancyjna potrwa co najmniej dwa tygodnie. 
Dobrze, że wstrzymałem się ze sprzedażą Canyona, będzie miał na czym jeździć.



#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 sierpień 2019 - 17:29

Na to nie ma reklamacji ramy. To się naprawia w sensownym serwisie :)
Ta przypadłość jest dosyć powszechna. Lepsze serwisy mają sprzęt do naprawy.

#17 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 27 sierpień 2019 - 17:38

Ja tam się nie znam. Powiedziano mi, że jest im znana ta przypadłość i że rama będzie wysłana do Holandii, dlatego ma to trwać tak długo.



#18 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 sierpień 2019 - 17:45

Naprawa trwa kilkanaście minut. I nie odbiera klientowi roweru

#19 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 27 sierpień 2019 - 18:28

Może gdybym nie wystartował z realizacją gwarancji Treka tylko zlecił naprawę to skasowaliby mnie na kilkadziesiąt złotych i po sprawie. A tak, pewnie zgodnie z polityką Treka, pakują ramę do kartonu i wysyłają do Holandii.
Ehh, może przyślą nową ramę? Nowe modele mają prowadzenie linek w ramie, się rozmarzyłem  :D



#20 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 sierpień 2019 - 21:08

Jeżeli Trek twierdzi, że ,,ta przypadłość jest powszechna'' i im znana, to by znaczyło, że ta firma mocno zanurkowała w dół z poziomem jakości. Luzowanie się gniazd koszyków? Przecież to jakaś straszna popelina.

Linki prowadzone w ramie, wbrew pozorom, to żadna rewelacja.