Jump to content


Photo

Który Rower Wybrać


64 replies to this topic

#41 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 23 February 2018 - 17:26

Kolego Tobo zobacz ile waży mtb Włoszczowskiej


Wiem ile waży i do czego służy.
Natomiast 170 skoku z prawdziwego zdarzenia i użycia i 10.8 to absurdalna kombinacja.

#42 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 posts

Posted 24 February 2018 - 07:25

Żadna absurdalna kombinacja to nie jest rower full suspension



#43 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Posted 24 February 2018 - 10:24

Jak kupowałem szosę, to wszędzie pisali, że przełaje nie są na dłuższe trasy...


Co to znaczy dłuższe trasy?
Dla jednego to będzie 30 km, dla innego 300 km.

Ja w ubiegłym roku latem niemal co weekend robiłem turystyczno-treningowo po 120-150 km na przełajówce (z oponami szosowymi) i uważam, że o było bardzo dobre. Rama jest do mnie świetnie dopasowana i dyskomfortu nie czuję, jest dla mnie nawet wygodniej niż na dwóch wcześniej posiadanych szosówkach.
Zrobiłem też kiedyś ~135 km na MTB mieszane, nieco lasu, nieco asfaltu i mimo opon w sumie dobrych do czegoś takiego (Race Kingi) powiedziałem: nigdy więcej.

#44 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 24 February 2018 - 11:13

Żadna absurdalna kombinacja to nie jest rower full suspension


Po co 170mm w hardtailu? Są w ogóle takie rowery?

  

Co to znaczy dłuższe trasy?Dla jednego to będzie 30 km, dla innego 300 km.


Zawody przełajowe są na krótkich dystansach - godzinę w kółko po trudnej technicznie trasie. Nie kojarzę, by w innych wyścigach ludzie preferowali przełajówki.

#45 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 February 2018 - 13:32

Bo przełaj nie da Ci tego samego co szosówka. Ale da Ci dużo więcej na szosie niż MTB, a przy tym poradzi sobie na 80% tras w terenie,a na szutrze czy leśnych ścieżkach będzie nawet szybszy. I właśnie ta uniwersalność to jego najmocniejsza broń.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#46 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 24 February 2018 - 13:39

To samo można powiedzieć o gravelu. Dlaczego nie gravel?

#47 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 24 February 2018 - 14:47

Szuter to taki treking z barankiem. A przełaj jest sportowy, bardziej zwinny.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#48 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 24 February 2018 - 16:08

I taki bardziej sportowy jest lepszy na dojazdy do pracy i na wycieczki? Moim zdaniem nie.

#49 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Posted 24 February 2018 - 16:13

Zawody przełajowe są na krótkich dystansach - godzinę w kółko po trudnej technicznie trasie. Nie kojarzę, by w innych wyścigach ludzie preferowali przełajówki.


Ok, to są zawody.
Ja napisałem, że robiłem normalne wycieczki asfaltowe na przełajówce i nie zgadzam się z tym, że ten rower się niby pod to nie nadaje.
To, że ogólnie jego przeznaczenie jest specyficzne to nie znaczy, że właściciel nie może inaczej.

Zresztą, idąc takim tokiem rozumowania należałoby określić kompletnym bezsensem kupowanie MTB w ~99% przypadków - do sklepu, po jakimkolwiek asfalcie itd. Nieee, przecież to rower tylko pod maratony, zawody XC itd...
Sorry, ale takie podejście jest bez sensu.


Co do gravela - moim zdaniem podobnie jak przełaj będzie o wiele lepszym wyborem przy takich potrzebach niż MTB.

#50 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 February 2018 - 17:38

To samo można powiedzieć o gravelu. Dlaczego nie gravel?


Jeżeli to było pytanie do mnie, to ja nie widzę problemu.

Dla podanej sytuacji wg mnie gravel > MTB.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#51 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 25 February 2018 - 02:08

Witajcie.
Chce kupić rower którym bym jeździł do pracy czasami wycieczki 50 Max 100km ale nie często mam do wyboru trzy rowery
 

Mając do wydania 3500 zł i chcąc mieć drugi rower na takie potrzeby masz mnóstwo możliwości, wcale nie trzy. Najtańszą opcją jest kupno jakiegoś starego stalowego mtb (jeszcze na sztywnym widelcu) albo crossa i dostosowanie go do potrzeb. Takie rowery można kupić używane w niezłym stanie już za 300-500 zł, a za drugie tyle można wymienić zużyte elementy na odpowiednio dopasowane do potrzeb. Często są to naprawdę rowery na niezłych ramach ze stali cr-mo, nawet czasem z niezużytymi napędami (zwykle 3x7 albo 3x8). Naprawdę wcale nie trzeba od razu wypakować 3500 zł by mieć drugi rower, którego nie będzie szkoda zostawić przypiętego gdzieś na mieście czy tłuc po gorszych drogach. Napęd 3x8 (czy nawet 3x7) jest bardzo tani w wymianie (nowa kaseta, łańcuch, korba i suport - można się zmieścić w 200 zł), niezłe zwijane opony pozwolą zrzucić sporo wagi z kół (zwłaszcza 26 cali można teraz kupić w dobrych cenach, np: http://allegro.pl/op...6573344268.html, http://allegro.pl/op...9510697.html  ) Nawet wymiana manetek i hamulców z canti na v-brake to wciąż niewielkie koszty. Naprawdę, taki rower, w zależności od założonych opon i rozmiaru zębatek napędu pozwoli na całkiem sprawne przemieszczanie się i po szosie, i w terenie. Zapewniam Cię, że taki góral na oponach np. Race King 2.2 cala wcale nie będzie wolny na szosie, a w terenie komfort i przyczepność będą znacznie lepsze od przełaja.

Osobiście celowałbym w rowery bez amortyzatora, bo te dobre znacznie podnoszą cenę, a tanie słabo działają i dużo ważą. Opona 2,1-2.4 cala w umiarkowanym terenie zapewni wystarczającą amortyzację, a te z drobnym bieżnikiem toczą się po asfalcie naprawdę lekko, a w suchym terenie przy niskim ciśnieniu zapewniają mnóstwo przyczepności, o której przełajowe 700x32-35 może tylko pomarzyć.

 

Ja bym na Twoim miejscu zaczął od takiego eksperymentu i zobaczył, czy mi się spodoba. Chyba że będziesz się wstydził jeździć archaicznym rowerem za kilkaset złotych.

https://allegro.pl/k...cp-spo-1-5-1003



#52 Mateusz20030

Mateusz20030
  • Użytkownik
  • 115 posts

Posted 25 February 2018 - 21:44

Powiem wam tak zdecydowałem za przełajem dlatego???
Chce jeździć nim do pracy, czasami wyskoczyć do lasu ale nie tak jak niektórzy sobie wyobrażają błoto po pachy i kamienie do pasa będę jeździł po ścieżkach w lesie bardziej utwardzonych szutry itp. Chce to zabrać czasami w rodzinne strony gdzie drogi są w złym stanie betonówki asfaltu z dziurami (jak jadę tam szosą to mega martwię się o koła żeby nie wpaść w jakąś dupną dziurę). Chce czasami pojechać nad zalew gdzie prowadzi ścieżką rowerową 25km w jedną stronę z kostki brukowej na szosie byłem ze trzy razy i powiedziałem nigdy więcej dopiero przy 35-40km dali się jakoś na tym jechać bo przelatywało się przez ta kostkę.

Wybiorę Meridę cyclocross 500 z 2017 lub Meridę 400 z 2018r.
Chce mieć jednak z przodu dwa blaty A nie jeden.
Pewnie powiecie że hamulce są mechaniczne no to prawda ale wydaje mi się że na moje potrzeby spokojnie wystarczy.

Kurde ta Merida 400 z 2018r ma paskudne malowanie też Wam się tak wydaje?

Dziękuję Wszystkim którzy tak chętnie się wypowiadali. To forum jest moim skromnym zdaniem najlepsze na innych ciężko uzyskać jakieś informacje.

Ps sorki za błędy ale słownik w tel mi ciągle poprawia słowa czasami tego nie zauważam

#53 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 25 February 2018 - 22:30

Mi to brzmi bardziej jak potrzeba szutrówki, niż zwinnej przełajówki.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#54 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 26 February 2018 - 16:31

Nie jestem przekonany, że na przełaju po takim bruku będzie dużo wygodniej niż na szosie...

#55 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 February 2018 - 19:18

Będzie o niebo wygodniej.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#56 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 26 February 2018 - 21:17

"O niebo" to może jak porównujemy rowery szosowe. Ciekawe, jak byś określił różnice w porównaniu do mtb albo fulla. Zabrakło by określeń i przymiotnikow stopniujacych ;)

Zresztą większa wygoda na "przełaju" będzie wynikiem szerszej opony, czyż nie? To samo miałby jakby założył szersze opony do swojej szosy.

#57 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 February 2018 - 21:50

'"O niebo" to może jak porównujemy rowery szosowe."' - skoro sam taki przykład przywołałeś, to jakiego porównania się spodziewałeś? ;)

 

Poza tym: nie założysz szerszej opony do szosówki, bo nie wejdzie Ci pod ramę i hamulec. Dlatego te rozważania niewiele wnoszą. Nawiasem mówiąc, mając przełajówkę, możesz wybrać rozmiar opon w zakresie ok. 15 mm, czyli masz ogromny zakres możliwości.

 

Po drugie: dobrze zaprojektowana przełajówka przeważnie tłumi wibracje lepiej od szosówki. Co oczywiście nie oznacza, że nie ma wygodnych szosówek ani przesadnie sztywnych przełajówek.

 

Po trzecie: nawet na szosowych oponach przełajówka przeważnie tłumi lepiej od szosówki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#58 Mateusz20030

Mateusz20030
  • Użytkownik
  • 115 posts

Posted 26 February 2018 - 21:58

Zgadza się nie wsadze szerszych opon do swojej szosy już kiedyś o tym myślałem żeby kupić drugie koła jak na przełaja ale nie ma opcji że się zmieszczą

#59 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 27 February 2018 - 01:21

Spodziewałbym się np. "widoczna poprawa" albo "odczuwalna". "O niebo" to sugeruje nie wiadomo co, że będzie wygodnie albo coś ;)

 

Do mojej szosówki (Triban 540) założę z 35 mm z tego co pamiętam. (Zakładam, że mam szosówkę - wyznacznikiem "szosówki" nie jest chyba szerokość widełek czy hamulca?)

 

Skoro przełajówki są tak lepsze od szosówek (można szersze opony, może lepiej tłumić), to dlaczego ludzie kupują głównie szosówki a nie przełajówki?

 

 

 

 



#60 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 February 2018 - 06:27

A dlaczego ludzie upierają się na zakup MTB, choć zamierzają jeździć 90% czasu po mieście i 10% po parku albo żwirze?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Reply to this topic