Skocz do zawartości


Zdjęcie

konserwacja osprzetu


68 odpowiedzi w tym temacie

#21 Yossarian

Yossarian
  • Użytkownik
  • 70 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 wrzesień 2010 - 00:21

Jeśli jest spinka w łańcuchu, to pewnie, że łatwiej łańcuch rozpiąć. Za to jak spinki nie ma, to taka maszynka spisuje się idealnie. Ja nie mam żadnych zastrzeżeń.

#22 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądPruszków

Napisano 13 wrzesień 2010 - 00:34

Założenie spinki to nie jest jakiś problem ;) I po wielu próbach znalazłem wreszcie taką, która daje się łatwo rozpiąć i spiąć.

#23 Yossarian

Yossarian
  • Użytkownik
  • 70 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 wrzesień 2010 - 01:01

To co polecasz pod napęd 10s, SH 105?

#24 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 13 wrzesień 2010 - 12:28

Yossarian, łańcuch DA 7900 8-)

#25 Yossarian

Yossarian
  • Użytkownik
  • 70 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 wrzesień 2010 - 12:47

Yossarian, łańcuch DA 7900 8-)

Każdy łańcuch DA 7900 zawiera spinkę? To bardzo dobra wiadomość. To już wiem co kupię, najlepiej kilka sztuk na zmianę :)
7900 to najnowszy model na rok 2010?
W jakim systemie wykorzystam optymalnie żywotność łańcucha i napędu? 3 łańcuchy i podmianka co 1000km? Czy częściej? A może więcej łańcuchów?

To by naprawdę ułatwiło życie.

Czy taka spinka ma jakąś ograniczoną ilość razy na bycie rozpinanym i zapinanym?

#26 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 13 wrzesień 2010 - 13:09

Każdy łańcuch DA 7900 zawiera spinkę?


Nie? większość DA 7900 ma w kpl 2 piny do skucia. Gdzieś mi sie obiło o uszy że w tym łańcuchu są spinki tylko takie strasznie gówniane.

7900 to najnowszy model na rok 2010?


Najnowszy to tak ale nie na 2010.

W jakim systemie wykorzystam optymalnie żywotność łańcucha i napędu? 3 łańcuchy i podmianka co 1000km? Czy częściej? A może więcej łańcuchów?


3 łancuchy i zmiana co 900-1100 km

Czy taka spinka ma jakąś ograniczoną ilość razy na bycie rozpinanym i zapinanym?


Były już tu boje o spinki i wnioski są różne. Nawet takie że spinkę SRAM 10s rozpina się rozkuwaczem do łańcucha bo jest jednorazowa. Zasada jest taka że spinką możesz spiąć i rozpiąć łańcuch dowolną ilość razy. Jeśli spinka będzie się rozpinała w rękach za słabo to może być to znak że nieco się zużyła i czas zastosować nową.

Ostatnio zdejmowałem spinkę KMC z 8 biegowego systemu to myślałem że zęby na niej zjem. Nawet kombinerki jej nie brały.
Ja uważam że spinki Whippermanna są najlepsze.

#27 Yossarian

Yossarian
  • Użytkownik
  • 70 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 wrzesień 2010 - 14:41

To w takim razie jakie łańcuchy i spinki poleciłbyś do grupy 105 5600 10s?
Poważnie zaczynam myśleć, żeby się w coś takiego zaopatrzyć. Najlepiej jakbym mógł gdzieś od ręki w Warszawie coś takiego dostać :)

#28 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 13 wrzesień 2010 - 18:54

Poważnie zaczynam myśleć, żeby się w coś takiego zaopatrzyć. Najlepiej jakbym mógł gdzieś od ręki w Warszawie coś takiego dostać :)


Airbike: Dereniowa, al. KEN

Ski-Team: Karolkowa może też mieć.

To z tych większych. W co drugim sklepie dostaniesz spinkę do 10s.

#29 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 14 wrzesień 2010 - 08:20

Jaką macie metodę na szybkie i kompleksowe czyszczenie roweru bo jeździe w deszczu. Wiadome, że rower wygląda jakby wyjechał z błota - nasze drogi są generalnie dość zapiaszczone.

#30 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 14 wrzesień 2010 - 08:24

Ja po takiej jeździe zawsze rower do wanny jak dziewczyna nie widzi :mrgreen: , a jak jest to dwa wiadra i myję przed blokiem. Wcześniej tylko ściągam łańcuch. Niestety po takiej jeździe jest zabawy na godzine by doprowadzić rower do stanu używalności.

Jeśli jest słonecznie a na drodze były tylko kałuże wystarczy czasem wilgotna szmatka z płynem i czyszczenie łańcucha i kasety szczotką.

#31 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 wrzesień 2010 - 08:43

Po deszczu zawsze odstawiam rower żeby wysechł i dopiero wtedy zaczynam czyszczenie tylko na sucho, czyści się dokładniej i szybciej. A co do łańcucha to najpierw czyszczę tarcze, potem wstępnie kasetę a dopiero potem łańcuch. Podkładam sporo szmat i na tym kawałku psikam WD40 i wycieram jak z niego kapie i tak powtarzam tę operację, potem cztszczę go dokładniej z mniejszą ilością WD i wycieram do sucha. Czysczę potem kasetę i tarczę też do sucha i smaruję łańcych olejem bardzo delikatnie takim do którego teoretycznie nic się nie lepi i gotowe.

#32 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 14 wrzesień 2010 - 08:49

A czym wycierasz taki suchy rower? Po 10 myciach to może i śladu nie będzie ale nie wyobrażam sobie po każdej jeździe tak czyścić bo rysujesz lakier.

#33 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 14 wrzesień 2010 - 09:05

Ja po takiej jeździe zawsze rower do wanny jak dziewczyna nie widzi :mrgreen:


Ok, metoda taka jak moja.
Zdejmuje łańcuch, potem spłukuje piach, potem myje gąbka z szamponem samochodowym, spłukuje. Koła myje osobno tak samo jak ramę. 4szt (nie rolki) ręczników papierowych i voila. Wszystko w wannie.
Na koniec szejkowanie i smarowanie łańcucha. Potem kropla oleju na pivoty hamulców, sworznie przedniej, tylnej przerzutki, pedały.

Godzina schodzi, ale rower miód. Szkoda, że nie ma szybszej metody. Jak obserwowałem w pitstopach ProTourowi mechanicy myją podobnie, tylko na stojaku serwisowym i z założonym łańcuchem, który potem na koniec oczywiście smarują. Jak zauważyłem również jadą olejem pedały, pivoty, i sworznie przerzutek - pewnie na wyrost, aby wszystko miękko chodziło.

#34 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 wrzesień 2010 - 11:48

A czym wycierasz taki suchy rower? Po 10 myciach to może i śladu nie będzie ale nie wyobrażam sobie po każdej jeździe tak czyścić bo rysujesz lakier.


jak jest bardzo dużo piasku na ramie to najpierw omiotę go szczotką lub pędzelkiem (oczywiście jak już dobrze wyschnie) ale z zasady większość piasku odpada. A potem owijam ramę raz miękką ścierką lub jej kawałkiem i na zasadzie "moja-twoja" wycieram, w miejscach trudno dostępnych pucuję ;-) tak aby wytrzeć i ślady nie było...
Na koniec wycieram płynem do mycia szyb.

A jak lakierek wygląda to trzeba zapytać Tych co widzieli... Dla mnie bomba ;-)

Ba ja nawet każdą szprychę wycieram osobno, ale koła nie rozplatem :mrgreen:
Inne części ruchome tak jak inni mała kropelka oleju czy odrobina smaru to ma chodzić jak zegarek

#35 Gosc_daroq_*

Gosc_daroq_*
  • Gość

Napisano 09 październik 2010 - 19:20

A używał ktoś kiedyś zwykłej, ciekłej parafiny do smarowania łańcucha? W sumie większość specjalistycznych środków to właśnie ciekła parafina z dodatkiem cynku, teflonu czy czegośtam jeszcze. A różnica w cenie jest kolosalna- 4PLN/15-20 PLN za ~100 ml.

#36 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 09 październik 2010 - 20:38

daroq, było na temat parafiny --> http://www.forumszos...ighlight=#75596

#37 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 15 październik 2010 - 22:17

Jako, że ostatnio w rowerze nie pracuje wszystko tak jak należy (okolice suportu) trzeba będzie rozkręcić i przeczyścić. Wybiegając w przyszłość wiem, że przyda mi się smar jak będę składał ponownie. Tylko, że te małe tubki w sklepach to trochę kosztują. Stąd też poszukałem te większe i jeden smar miedziowy, ale nie wiem czy on jest dobry czy nie, poradźcie. A może na coś innego polecacie zamiast tych?

Smar miedziany

Preparat przeciw zapieczeniu - Shimano

Finish line anti seize

#38 radek_3131

radek_3131
  • Użytkownik
  • 453 postów
  • SkądPabianice

Napisano 15 październik 2010 - 22:52

bobo100, do suportu :?: Tawot starczy.

#39 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 16 październik 2010 - 13:14

Chodziło mi o smar do gwintów, aby się nie zapiekły. Do samego suportu to mam co innego;)

#40 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 16 październik 2010 - 21:41

Tawot

Towot!

Chodziło mi o smar do gwintów, aby się nie zapiekły. Do samego suportu to mam co innego;)

Żeby się gwint nie zapiekł możesz użyć byle czego do smarowania, nawet masła. Było już o tym ...



Dodaj odpowiedź