Jump to content


Photo

Caad12 Ultegra '17 Vs. Supersix Evo Ultegra '15

Cannondale SuperSix Caad12

1 reply to this topic

#1 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 posts

Posted 01 April 2018 - 07:34

Czołem,

 

dawno nie przynudzałem na temat moich dylematów związanych z zakupem nowego roweru, którego nadal nie mam :), więc wrzucę coś nowego do dyskusji :-)

 

Odległy ode mnie o około 100 km sklep rowerowy ma bardzo fajne rabaty na zeszłoroczne (i starsze) modele Cannondale i to w dodatku w odpowiadających mi rozmiarach. 

 

A konkretnie:

 

Caad12 Ultegra z 2017 roku (biały i czarny) -> w przeliczeniu za około 5800 zł 

-> https://www.cannonda...ltegra-CAS.html

 

SuperSix Evo Ultegra ("zwykły", nie Hi-Mod) z 2015 roku -> w przeliczeniu za około 6300 zł

-> https://www.swiftcyc...-road-bike.aspx

 

(linki do przypadkowych sklepów internetowych, żeby móc porównać)

 

Cena zwł. za Caad12 jest wręcz rewelacyjna. Ale oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie miał dylematów.

 

Co przemawia za Caad12:

- wysokiej klasy rama, praktycznie "the best of alu"

- bardzo lekki jak na alu, waga ponoć 7,4 kg w standardowym wyposażeniu i  malowaniu czarny mat

- fajny, klasyczny wygląd w połączeniu z estetycznym wewnętrznym prowadzeniem linek

- niższa cena

 

Co przemawia przeciw Caad12:

- w paru miejscach w internecie wyczytałem narzekania, że na górnej rurze bardzo łatwo robią się wgniecenia? wiadomo, że tak wycieniowane alu to jak "puszka coli" -> uzasadnione obawy?

- SpiderRing - z jednej strony wygląda świetnie - z drugiej, gdyby przyszło coś wymieniać, to koszty bardzo duże

- suport BB30a - dużo złego się zawsze czyta ogólnie o PressFitach, a Cannondale ma tu na dodatek niestandardowy, asymetryczny (stąd "a") BB30a - czyta się w necie, że potrafi to "piszczeć" i "skrzypić"?

 

Co przemawia za SuperSix Evo:

- karbon - ale tylko dlatego, że całe życie jeździłem tylko na aluminiowych rowerach i w sumie chciałbym spróbować w końcu jazdy na karbonowej ramie

 

Co przemawia przeciw SuperSix Evo:

- zewnętrzne prowadzenie linek, choć w sumie nie musi być jakimś wielkim minusem, to jednak w 2018 roku odeszło raczej do lamusa, zwł. w karbonowych rowerach na Ultegrze, a więc już co najmniej średniej półki

- model z 2015 roku vs. Caad12 z 2017 roku, więc jednak nowszy

- paradoksalnie, mimo karbonowej ramy, jest chyba cięższy niż Caad12?

 

Obydwa rowery mają powszechnie krytykowane koła Mavic Aksium Elite WTS z jeszcze bardziej krytkowanymi oponami Mavica, więc wiadomo, że byłby to element do wymiany w średnim lub dłuższym okresie.

 

W zasadzie gdyby nie fakt, że "całe życie na alu" i chciałbym spróbować innego materiału, to dylematu by nie było, ale może Szanowni Forumowicze mają jakieś doświadczenia z wymienionymi modelami i mogą coś dodać od siebie na ich temat?



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 01 April 2018 - 09:01

Pf30 jaki jest - każdy widzi. Poczytaj i uznaj czy Ci to potencjalnie pasuje czy nie.
Wyboru dużego nie masz - chyba wszystkie duże firmy używają "wcisków", albo bb30 albo w standardzie pod oś 24 mm.
Wgniecenia nie robią się same- skutek upadków bądź uderzania kierownicą. Obie przyczyny mogą negatywnie odbić się na każdej ramie karbonowej.
Jeśli koszt wymiany zębatki w korbie Cannona ci nie pasuje sprzedaj nową korbę i kup coś mniej drenującego kieszeń- jest szansa że jeszcze zostaną Ci pieniądze.



Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: Cannondale, SuperSix, Caad12