Czołem,
dawno nie przynudzałem na temat moich dylematów związanych z zakupem nowego roweru, którego nadal nie mam , więc wrzucę coś nowego do dyskusji :-)
Odległy ode mnie o około 100 km sklep rowerowy ma bardzo fajne rabaty na zeszłoroczne (i starsze) modele Cannondale i to w dodatku w odpowiadających mi rozmiarach.
A konkretnie:
Caad12 Ultegra z 2017 roku (biały i czarny) -> w przeliczeniu za około 5800 zł
-> https://www.cannonda...ltegra-CAS.html
SuperSix Evo Ultegra ("zwykły", nie Hi-Mod) z 2015 roku -> w przeliczeniu za około 6300 zł
-> https://www.swiftcyc...-road-bike.aspx
(linki do przypadkowych sklepów internetowych, żeby móc porównać)
Cena zwł. za Caad12 jest wręcz rewelacyjna. Ale oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie miał dylematów.
Co przemawia za Caad12:
- wysokiej klasy rama, praktycznie "the best of alu"
- bardzo lekki jak na alu, waga ponoć 7,4 kg w standardowym wyposażeniu i malowaniu czarny mat
- fajny, klasyczny wygląd w połączeniu z estetycznym wewnętrznym prowadzeniem linek
- niższa cena
Co przemawia przeciw Caad12:
- w paru miejscach w internecie wyczytałem narzekania, że na górnej rurze bardzo łatwo robią się wgniecenia? wiadomo, że tak wycieniowane alu to jak "puszka coli" -> uzasadnione obawy?
- SpiderRing - z jednej strony wygląda świetnie - z drugiej, gdyby przyszło coś wymieniać, to koszty bardzo duże
- suport BB30a - dużo złego się zawsze czyta ogólnie o PressFitach, a Cannondale ma tu na dodatek niestandardowy, asymetryczny (stąd "a") BB30a - czyta się w necie, że potrafi to "piszczeć" i "skrzypić"?
Co przemawia za SuperSix Evo:
- karbon - ale tylko dlatego, że całe życie jeździłem tylko na aluminiowych rowerach i w sumie chciałbym spróbować w końcu jazdy na karbonowej ramie
Co przemawia przeciw SuperSix Evo:
- zewnętrzne prowadzenie linek, choć w sumie nie musi być jakimś wielkim minusem, to jednak w 2018 roku odeszło raczej do lamusa, zwł. w karbonowych rowerach na Ultegrze, a więc już co najmniej średniej półki
- model z 2015 roku vs. Caad12 z 2017 roku, więc jednak nowszy
- paradoksalnie, mimo karbonowej ramy, jest chyba cięższy niż Caad12?
Obydwa rowery mają powszechnie krytykowane koła Mavic Aksium Elite WTS z jeszcze bardziej krytkowanymi oponami Mavica, więc wiadomo, że byłby to element do wymiany w średnim lub dłuższym okresie.
W zasadzie gdyby nie fakt, że "całe życie na alu" i chciałbym spróbować innego materiału, to dylematu by nie było, ale może Szanowni Forumowicze mają jakieś doświadczenia z wymienionymi modelami i mogą coś dodać od siebie na ich temat?