Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#4602
Posted 15 December 2016 - 12:12
Zaktualizowałem 520tkę, Emergency Contacts się pojawiły, ale nie mogę ogarnąć o co chodzi z tymi "Improvements to Workout Data Screen"
#4603
Posted 15 December 2016 - 12:34
a ja siedzę teraz na 520 , byłem na 820 ale za dużo bubli w oprogramowaniu
520 mi wystarczy jedyny minus brak mapy , zawsze mam tel. przy sobie to można się ratować
z tego co widzę co nowa wersja to dokładają coś nowego do 520 , jeszcze grup trak pewnie dołożą
#4604
Posted 15 December 2016 - 12:49
Warto zaktualizować Edge 520 ???
( do świąt mam brata maszynę , ostatnio aktualizowanego jeden jedyny raz chyba w kwietniu )
Czy są jakieś sensowne nowe możliwości czy bardziej aktualizacje dla aktualizacji.
( dla przykładu Locus Map po aktualizacjach jest ,.....coraz mniej stabilny , coraz więcej błędów 0 nowych ciekawych z mojego pkt. widzenia opcji- np. brak ciągle brak wsparcia dla czujnika mocy, plików tcx, fit, )
@Spec- przecież mapkę możesz sobie wstawić do 520 . Pamięć mała ale obszar te ca 100 /100 km widać.
#4605
Posted 15 December 2016 - 12:52
O ciekawe - wydawało mi się (i DCR chyba pisał), że 520 nie ma akcelerometru, a wykrywanie wypadku działało właśnie na tej zasadzie.
Za https://forums.garmi...ection-Roll-Outautor: DCR
"The original stated plan from Garmin PR was to roll-out incident detection to the Edge 520. Of course, it's been a long-while since that statement was made. It was also noted that they'd be evaluating the Edge 1000 - but because it lacked an internal accelerometer like the Edge 520 had, it would have been a more difficult gap to bridge"
Wynika z tego, że jednak 520 ma akcelerometr. Zrobiłem upgrade do 10.0, będę testował.
#4609
Posted 15 December 2016 - 14:02
Nie używam w swoim Edgu 820 tej funkcji ponieważ moim zdaniem akcelerometr jest zbyt czuły. Przy testowaniu "Incident detection" alarm aktywował się przy przejeżdżaniu poprzecznych nierówności, pokonywaniu krawężników, czy też wjeżdżaniu w małe dziury. Postanowiłem oszczędzić małżonce ewentualnego stresu i funkcja nie jest aktywna.
#4610
Posted 15 December 2016 - 14:05
Co za nonsens... Przecież wystarczyłoby, aby alarm nie aktywował się, jeżeli w ciągu 3 sekund po wykryciu wstrząsu licznik wróci do pozycji zbliżonej do poziomej. Rower po upadku raczej nie ustoi na kołach
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4611
Posted 15 December 2016 - 14:10
w mojej 820 nie było z tym problemu , włączył się tylko 1 raz po kolizji z samochodem
i jest tam opcja wyłączenia wysyłania sms do 20 s czy coś takiego , jak się w domu tym bawiłem to musiałem użyć sporej siły by go uaktywnić , w pewnej wersji oprogramowania były takie przypadki ,że się włączał ale to poprawili
#4615
Posted 16 December 2016 - 09:36
W 820 ekran dotykowy chyba największe problemy sprawiał w wysokiej temperaturze np. po podgrzaniu promieniami słoneczka - przynajmniej na to najwięcej się Australijczycy żalili, w naszych warunkach weryfikacja czy nastąpiła poprawa to teraz chyba tylko po podgrzaniu żarówką .
Ciekawe w jakim stopniu poprawili wyliczenie nachyleń, nie sądzę żeby nastąpiła poprawa szybkości (czego pewno niektórzy oczekują, no ale może się mylę), raczej będzie to stabilizacja (patrząc po "surowych" danych, są czasami spore skoki nachylenia).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#4616
Posted 16 December 2016 - 21:19
Dodałem sobie ponownie pole nachylenia by sprawdzić jak po aktualizacji się to zachowuje. Jest poprawa, szybciej reaguje, ale jak ktoś się spodziewa natychmiastowych zmian to nie. Przejeżdżając wierzchołki lub zaczynając podjazd trzeba dać jakieś kilkanaście metrów zanim się odpowiednie nachylenie ustabilizuje. Mimo wszystko update do 10.0 w 520 na plus!
#4617
Posted 17 December 2016 - 23:19
Czyli tak jak myślałem. Zresztą to nic dziwnego, natychmiastowego pomiaru nie ma co się spodziewać, raczej uśrednione. Eh... W tym roku to chyba już na szosę nie wyruszę, może po nowym roku lub ewentualnie na wiosnę... Przerąbane, no nic - testujcie teraz Wy
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#4618
Posted 18 December 2016 - 10:24
#4620
Posted 18 December 2016 - 21:10
Pytanie z ciekawości do posiadaczy kilku odbiorników z GPS-em.
Czy macie jakieś porównanie precyzji pomiaru prędkości pomiędzy Edgem a innymi urządzeniami, szczególnie w terenie?
Zauważyłem u siebie już dawno, że mój E800 bardzo mocno zaniża prędkość podczas jazdy po lesie. Potrafi wręcz włączyć Auto Pause (a więc wykryć zerową prędkość), kiedy jadę ponad 20 km/h.
Z ciekawości zrobiłem ostatnio porównanie ze wskazaniami Suunto Ambit2. Zegarek wprawdzie odrobinę wolniej reaguje na zmianę prędkości (wygląda na to, że przedstawia prędkość średnią z kilku sekund), za to prędkości na dłuższych odcinkach, także krętych, zdają się być mierzone znacznie dokładniej (znam odległość pomiędzy punktami i czas, w którym ją pokonuję; poza tym wiem, że nie zmieniła mi się kadencja ani bieg, a prędkość wg E800 spada o 10 km/h po wjechaniu między drzewa ).
W nowych Edge'ach jest to samo? Nie ma to dla mnie większego znaczenia, bo Edge to dla mnie głównie nawigacja, ale jestem po prostu ciekawy.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?