Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11807 odpowiedzi w tym temacie

#5821 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 04 grudzień 2017 - 10:49

Raczej od 2014 roku, bo chyba w kwietniu tego roku miał E1000 swoją premierę. Czyli 3 lata.

Ten model posiada ekran pojemnościowy (podobny jak w większości nowych smartfonów), poprzednie modele miały ekrany rezystancyjne (dodatkowa warstwa folii nad ekranem, niegdysiejsze smartfony z rysikiem takie coś też miały). Opis co i jak no i różnic np. tu. Co prawda większą pewność obsługi w każdych warunkach zapewnia jednak ekran rezystancyjny, to jednak ekran w e1000/820/1030 pracuje dość dobrze, choć jeśli ktoś przyzwyczaił się do szybkości reakcji ekranów smartofnowych, to tu może się lekko zdziwić. Czasami też potrafi odmówić poprawnej pracy np. w deszczu (zdarzało mi się), czy jak oprogramowanie obsługi ekranu jest niedopracowane (ale to raczej dotyczyło e820).

 

Jeśli chodzi o pilota to serio pisałem - zostały skonstruowane, żeby ułatwić obsługę dotykowych Edge, pierwotnie E1000, ale pilot okazał się tak dobrym akcesorium, że warto stosować go z każdym Edge, który da się nim obsłużyć. Czyli praktycznie wszystkie od e510/e810.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5822 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 04 grudzień 2017 - 10:59

@Prozor - wcześniej. Od końca marca 2013 mam Edge 510. Do dzisiaj sprawuje się na tyle dobrze, że nie mam na razie zamiaru i powodu żeby wymieniać. 

 

Ekran dotykowy sprawuje się bardzo dobrze. Na początku mnie trochę drażnił, ale teraz go bardzo lubię i chciałbym, żeby w przyszłości kolejny mój licznik też miał taki ekran. Przy ekranie dotykowym w Edgach nie widzę potrzeby używania pilota. Większość potrzebnych danych jest już na pierwszym ekranie, ale jeśli chcemy sprawdzić jakieś inne dane, to na ogół w momentach, kiedy możemy sobie na to pozwolić - długa prosta bez samochodów, etc. 

 

pozdr

 



#5823 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 04 grudzień 2017 - 11:26

Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że ekran Edge 1000 o którego pyta się kal800 i:

Hej,

Mam do kupienia okazyjnie Edge 1000 - warto?
Trochę się obawiam tego dotykowego ekranu jak mam być szczery.

 

to inny ekran niż ten który masz w e510, czy ja miałem w e810. Ekran pojemnościowy w użytkowaniu outdoor działa inaczej (na ogół: gorzej) niż ekran rezystancyjny, który masz w e510. Nie jest tak źle jak w przypadku normalnych smarfonów (rękawiczki, deszcz itd.), ale nie jest też tak dobrze jeśli chodzi o czułość ekranu. Również czułość ekranu jednak różni się od ekranów rezystancyjnych instalowanych w e800/810/510, na ogół chyba jednak na minus.

 

Piszę to z doświadczenia, bo w odróżnieniu od Ciebie miałem/mam dostęp do w/w urządzeń i obsługiwałem je długo, w różnych warunkach.

 

Podobnie pilot - jeśli komuś wystarczy jeden ekran, to faktycznie nie ma potrzeby ułatwiania sobie życia. Choć i tak przy interwałach treningowych przydaje się mieć przycisk pod palcem. Podobnie zresztą możliwość szybkiego dostępu, bez odrywania ręki od kierownicy mieć dostęp do np. ekranu mapy, przewijania ekranów itd. możliwości wiele. I nie trzeba czekać na długie proste bez samochodów, zwłaszcza jeśli trzeba sprawdzić szybko coś na mapie (ale nie tylko). 

No ale do niczego nie zmuszam - jednak warto wypróbować coś, zanim się stwierdzi, że coś jest przydatne albo nieprzydatne. Jak dla mnie pilot (odpowiednio zamontowany) jest czymś, co powinno być podstawowym wyposażeniem Edge. 


  • parmenides lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5824 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 04 grudzień 2017 - 11:33

Ok, dzięki za info nt. rodzajów ekranów. Nie śledzilem tego, wiedziałem tylko, że dotykowe ekrany w edgach były już od czasów 510/810 - czyli pewnie koniec 2012 roku. 

 

Co do pilota mnie nie przekonasz. czasem człowiek wie, że czegoś nie potrzebuje i nie ma potrzeby, żeby się o tym przekonać.

pozdrowienia

adam



#5825 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 04 grudzień 2017 - 12:06

Właściwie to Edge z dotykowymi ekranami pojawiły się już w połowie... 2010 roku wraz z modelem Edge 800. Na początku 2013 roku Garmin zrobił drobny upgrade 800 do modelu 810 (plus model 510), ale ekran pozostał bez zmian. Jak ten czas leci ;)


  • parmenides lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5826 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 09 grudzień 2017 - 13:41

Po ostatniej aktualizacji e1000 do 14.5 efekt uboczny - ustawienie daty na 01.12.2017 - firmware 14.5 pochodzi z 29.11 i być może e1000 ustawia datę na datę na datę firmware.

 

Update po aktualizacji do beta 14.51: data/godzina jest ustawiana wg tego co jest w firmware, bo bezpośrednio po aktualizacji ustawiło mi dziś (09.12.2017, 13:30) datę 03.12.2017, godzinę 6:23. Nie jest to data firmware, przynajmniej nie data sporządzenia aktualizacji, bo ta jest 05.12.2017 15:24 (data w archiwum z aktualizacją), być może data skompilowania aktualizacji.

 

Tak czy siak: zawsze po aktualizacji firmware Edge 1000 (i być może innych również!) należy pobrać dane czasu z GPS - sama synchronizacja przez WiFi/smartfona/PC nie synchronizuje czasu.

O ile powyższe nie jest problemem przy jeździe na zewnątrz (bo data/czas zostanie pobrana z GPS z automatu), to przy jeździe z wyłączonym odbiornikiem GPS (trenażer) po zakończeniu jazdy będzie zdziwienie gdzie szukać dzisiejszego treningu... 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5827 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 10 grudzień 2017 - 11:31

Cze ktoś moze potwierdzić że po ostatniej aktualizacji Edek 520 działa krócej na jednym ładowaniu?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#5828 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 10 grudzień 2017 - 12:05

Też mam takoe wrażenie

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka


każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#5829 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 10 grudzień 2017 - 13:10

Wrażenie może być złudne. Jakieś testy któryś robił? Może doszły jeszcze jakieś czynniki zewnętrzne np. podłączenie radaru dość mocno drenuje akumulator z uwagi na znaczne zwiększenie obciążenia obliczeniowego edge (łączność, kalkulacja, wyświetlanie). Prawdopodobnie podobnie oddziaływuje podłączenie trenażera, zwłaszcza w trybie kontroli FE-C.

 

Działa krócej, czy poziom naładowania akumulatora pokazuje niższe wartości? Już poprzednio wskazania spadały dość szybko, na zerze można było jeszcze przejechać od dobrej godziny (bez podświetlenia). Zainstalujcie pole IQ do kontroli poziomu rozładowania Battery Up Down - zaznaczyć zapis poziomu baterii oraz poziomu rozładowania do pliku fit - będzie można sprawdzić w connect w danej aktywności jak szybko się rozładowywał. Można również dać przełączenie pomiędzy poziomem baterii i (teoretycznym) pozostałym czasem pracy.

Warto sprawdzić również jak długi będzie czas pracy po wskazaniu "0" i ikonki baterii z "X", dzięki temu polu będzie wyraźnie widać jak szybko rozładowuje się, ale również zarejestruje czas rozładowania od wskazania zero do całkowitego wyładowania akumulatora. Wystarczy zostawić na noc na domyślnych parametrach użytkowych. Uwaga - wyłączyć autopauzę ;) - po podłączeniu do zasilania (nie pc) zakończyć aktywność, przesłać do connect, sprawdzić.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5830 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 10 grudzień 2017 - 16:25

Z serii akcesoriów garmina na Wiggle - radar za sto funciaków. Przesyłka free. Warto, tym bardziej za kwotę poniżej 5 stówek...

 

Radar ponownie na stanie w tej samej cenie. Ok. 5 stówek (w funtach wychodzi poniżej, w euro powyżej - zależy od kursu) z darmową dostawą. Warto.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5831 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 10 grudzień 2017 - 16:33

Cóż magicznego jest w tym radarze? Bo widzę, że mocno go promujesz od jakiegoś czasu :) 



#5832 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 10 grudzień 2017 - 16:41

Recenzji od cholery. Wyszukiwarka na forum, albo lepiej: google, fraza "garmin radar recenzja" lub coś w tym stylu. Poczytaj. Zresztą to nie magia, a nauka ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5833 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 10 grudzień 2017 - 18:21

@Prozor - a sam używasz takowego? możesz z czystym sumieniem polecić? wiesz, nawet najlepsza recenzja nie zastąpi relacji zawodnika, który trochę z danym wyposażeniem pojeździł. Sam się zastanawiam nad zakupem radaru, ale nie jestem przekonany, czy to już nie jest aby przesada...


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#5834 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 10 grudzień 2017 - 18:50

Ja moge polecic, uzywam od roku, trafnosc 100/100 :) bardzo pomaga, zwlaszcza dla osob ktorzy jezdza duzo po miescie/miedzy miastami.

#5835 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 10 grudzień 2017 - 19:02

@kmq - no dobra, a miałeś taki przypadek, że nadjeżdżał pojazd, Ty go nie słyszałeś, a radar ostrzegł?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#5836 mstaniszczak

mstaniszczak
  • Użytkownik
  • 96 postów

Napisano 10 grudzień 2017 - 19:11

To ja odpowiem - tak, szczególnie jak wieje:) A dodatkowo radar pokazuje o wiele wcześniej niż zdążę usłyszeć. Co więcej widzę, że jadą np. dwa samochodny jedne za drugim. Ja np. m.in. dla radaru wybrałem Garmina nie Wahoo i nie żałuję:)



#5837 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 10 grudzień 2017 - 19:15

@kmq - no dobra, a miałeś taki przypadek, że nadjeżdżał pojazd, Ty go nie słyszałeś, a radar ostrzegł?

 

Wielokrotnie. Zwłaszcza, gdy następuje wyprzedzanie przez pojazd, słuch nastawia się na to co słyszy z przodu, a nie slyszy tego co jedzie z tyłu. A tam może jechać kolejny (lub kolejne) samochód. Tak po prostu działa słuch. Na radarze widać czy coś jedzie z tyłu i jak wiele tego jest. Co prawda ciężarówka z przyczepą bywa wyświetlana jako dwa pojazdy, ale to chyba nawet lepiej. 

Próg czułości to ok. 10km/h - czyli żeby było coś wykryte to musi jechać od nas szybciej niż 10 km/h. W mieście wbrew pozorom jest to udogodnienie, bo nie ma jednego długiego zapaćkania kropkami w przypadku jazdy w korku, wyświetlane są tylko te pojazdy, które jednak te >10km/h szybciej jadą. To samo z jazdą w peletonie czy grupach kolarskich - o ile ten z tyłu nie będzie jechać szybciej niż dychę, to go dnie widać (choć czasami szkoda).

Kiedy jeszcze może być pojazd niewidoczny lub pojawiający się nagle? Jeśli jest ostry zakręt lub skrzyżowanie. Poza tym widoczne są pojazdy na odległość około 140m (wg instrukcji).

Powyżej jest monitorowanie ruchu na 4 pasmowej autostradzie, stąd niektóre kropki pokazują się później (zlewanie w jedną to efekt zrównania pojazdów na dwóch pasach ruchu)...

Maksymalna ilość wykrywanych pojazdów: 8.

Kiedyś opisywałem tu radar (od 21 września 2016r), warto poczytać - wyszukiwarka i wpisać radar.

 

Jeszcze jedno (też pisałem) obsługa radaru dla Edge jest dość obciążająca, stąd szybciej drenuje akumulator.  Dla E520 przy podświetleniu 80% w teście bez poruszania się będzie to ok. 2h (z niecałych 9h do niecałych 7h), przy dużej ilości zdarzeń wyświetlanych na ekranie jeszcze trochę trzeba odjąć. Bez podświetalnia z radarem wytrzymuje 10h (test stacjonarny), niby dużo, ale bez radaru wytrzymał 17h (włączone GPS + Glonass + BT) a nawet 8h 58min — bez oświetlenia i bez BT (gps on, glonass cholera wie, nie pamiętam). Jak widać - nic za darmo :P


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5838 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 10 grudzień 2017 - 19:31

Potwierdzam to co napisali koledzy, do tego jezeli masz zalaczony radar i rowniez swiatlo tylne(bo mozna to zalaczac niezaleznie) to w momencie zbizania sie pojazdu do roweru swiatlo sie nasila, tym samym nasza widocznosc.

Do tego jak wyzej wspomniano, pokazuje juz nie sama odleglosc od nas za pomoca kropeczek ale tez ilosc pojazdow (za pomoca kropeczek) :) nie pokazuje innych rowerzystow, matek z wozkami itp ;) natomiast jezeli jakis samochod zrownuje sie predkoscia z nami bo np nie moze nas wyprzedzic to na chwile znika z ekranu. Ale to juz do uslyszenia ze ktos jest tuz za nami i zwolnil.

#5839 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1528 postów
  • SkądSK

Napisano 10 grudzień 2017 - 19:43

problemy.jpg

Jeszcze pojazdu nie widać tak jak na przedstawionej grafice jeśli jest wzniesienie :) 100% zaufania raczej nie można mieć i czasem trzeba się obejrzeć ;)



#5840 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 10 grudzień 2017 - 19:53

Dokładnie, no może za wyjątkiem ostatniego przypadku s S - akurat tu zdziwienie, ale nawet jeśli pierwszy będzie samochód ciężarowy, to i tak za nim samochody będą pokazywane! Dziwne, ale prawdziwe. Z pozostałych drugi przypadek jest również mało prawdopodobny, bo wzniesienie musiałby być bardzo strome. Odpada. Pierwszy przypadek zgoda, ale kąt chyba musi być większy (szerokość wiązki 40*), tak jak jest to narysowane, to radar wykrywa pojazd, rower w pozycji pod 1 w kółeczku już nie wykryje, dopóki samochód nie przejedzie za zakręt.

 

Jak już napisałem (ale KMQ pewno nie przeczytał) pojazd będzie pokazany jako kropka tyko wtedy, gdy jego prędkość będzie wyższa od naszej o ok 10km/h. Matka z dzieckiem w wózku może się pokazać gdy wózek będzie biegowy, a matka będzie na przebieżce w tempie szybszym niż 6min/km, a rowerzysta będzie sobie stał i odpoczywał, albo naprawiał awarię :P

 

 

Potwierdzam to co napisali koledzy, do tego jezeli masz zalaczony radar i rowniez swiatlo tylne(bo mozna to zalaczac niezaleznie)

 
No nie do końca - wyłączenie radaru wyłącza światła. Można co najwyżej wyłączyć światła (lub zmienić tryb: miganie, światło ciągłe), a radar pracować dalej będzie. Tak, sprawdziłem. Również przed minutą :P

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź