Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#5983
Posted 07 March 2018 - 12:29
Hej,
opisywane wcześniej problemy z baterią w E520 (25%/h i trzymała max 5h) skończyły się wymianą maili z supportem technicznym Garmina:
Urzadzenie jest objete gwarancja i wymienimy je Panu.
We wcześniejszych postach umieszczałeś zrzuty z ekranu pokazujace zużycie energii. jest to jakaś aplikacja?
W miniony weekend przejechałem się na zewnatrz i zdębiałem kiedy zużycie energii w moim Edge 820 wyszło ponad 20%/h. Wcześniej przy tych samych czujnikach I ustawieniach schodziło 7,5%/h czyli ok. trzykrotnie mniej. Potestowałbym, trochę zanim odezwę się do support Garmina. Miałbym przy okazji jakiś dowód.
#5985
Posted 07 March 2018 - 12:41
- pimpf and 4gotten like this
--
Marcin Trzaska
#5986
Posted 07 March 2018 - 18:03
Chcę kupić Garmin Edge 1030 Bundle. W polskich sklepach cena takiego zestawu oscyluje w granicach 3k. W sklepie Mantel.com https://www.mantel.c...dge-1030-bundel taki zestaw jest do nabycia o 400 zł mniej. Czy kupując w niemieckim sklepie tego garmina będę miał polskie mapy w urządzeniu ??
#5989
Posted 08 March 2018 - 13:41
@4gotten
ja w zasadzie mam nowego 820 bo wymieniony we wrześniu 2017 ze względu na "halo".
w niskich temperaturach wydajność baterii spada - to naturalne.
spójrz na mój wykres - jazda ok 3h. min temp -3*C
W moim przypadku temperatury były dodatnie, pomiędzy 3 a 10 stopni. Być może zwiększone zużycie energii było spowodowane przez Bluetooth, które zapomniałem wyłączyć.
Przejadę się i potestuję.
#5990
Posted 08 March 2018 - 23:23
Bluetooth aż tyle nie pożera energii. Raczej wszystkie rzeczy na ant+. czym więcej gadźetów podłączonych tym szybszy drenaż ale także bez przesady.
w moim przypadku cały czas jest włączone połączenie z telefonem.
Najwięcej ściąga energii jazda z włączoną nawigacją ... ale o tym wszystkim jest w starszych postach opisane tudzież na oficjalnym forum garmina.
#5991
Posted 08 March 2018 - 23:51
Bluetooth aż tyle nie pożera energii. Raczej wszystkie rzeczy na ant+. czym więcej gadźetów podłączonych tym szybszy drenaż ale także bez przesady.
w moim przypadku cały czas jest włączone połączenie z telefonem.
Najwięcej ściąga energii jazda z włączoną nawigacją ... ale o tym wszystkim jest w starszych postach opisane tudzież na oficjalnym forum garmina.
Bluetooth od wprowadzenia BLE jedynie dorównał ANT+ w konsumpcji energii. Obydwa rozwiązania mają nieznaczne różnice w poborze energii względem siebie, w zależności od zastosowania.
Cytując jedo z uczelnianych opracowań.
W ostatnich latach wiele firm wprowadziło na rynek
swoje układy scalone, realizujące transmisje w standardach
BLE i ANT (z zaimplementowanym w formie firmware’u
stosem protokołowym). Ponieważ implementacje różnią się
od siebie, dla potrzeb porównania efektywności
energetycznej wybrano rozwiązania oferowane przez dwie
z firm – Texas Instruments i Nordic Semiconductor.
TI posiada w swojej ofercie zarówno układy typu SoC
(ze zintegrowanym procesorem sterującym) jak i układy
transmisyjne (tylko procesor sieciowy, współpracujący z
zewnętrznym procesorem sterującym).
Układ CC2540 należy do klasy układów SoC,
wyposażony jest w rdzeń procesora 8051 oraz szereg
układów peryferyjnych (min. przetwornik A/C, liczniki,
komparator, dwa układy USART, USB) . Wyposażony jest
w interfejs radiowy BLE, z możliwością pomiaru RSSI.
Układ CC2570 to procesor sieciowy pracujący w
standardzie ANT/ANT+, wyposażony w synchroniczny (SPI)
i asynchroniczny (USART) interfejs komunikacyjny.
W ofercie firmy NC znajduje się również układ
umożliwiający transmisję zarówno BLE jak i ANT
(nRF51422). Układ posiada zintegrowany 32-bitowy
mikrokontroler ARM Cortex-M0 oraz szereg elementów
peryferyjnych – min. przetwornik A/C, trzy układy
licznikowe, interfejsy USART, SPI i TWI, czujnik
temperatury oraz układ RTC (ang. Real Time Clock).
Podsumowanie
Oba protokoły komunikacyjne predysponowane są do pracy
w układach z niskim poborem energii. Parametry
elektryczne układów transmisyjnych są bardzo podobne,
jednakże w związku ze zmniejszeniem czasu trwania
transmisji pojedynczej ramki oraz znaczącym
uproszczeniem protokołów wstępnej inicjalizacji sieci
protokół ANT wydaje się być efektywniejszym
energetycznie rozwiązaniem.
#5992
Posted 09 March 2018 - 08:39
Problem z jednostką odległości (E520).
Przy każdym włączeniu muszę zmieniać z mil na km. Ktoś miał taki problem? Gdzieś jest to zaszyte w pamięci, czy jak? Zmieniam na kilometry przed treningiem, a na drugi dzień po włączeniu ponownie mam mile. Na Connect mam kilometry, nie wiem co może jeszcze na to wpływać.
#5993
Posted 09 March 2018 - 08:44
Pewno e520? Jakiś błąd, też to zauważyłem - po każdej aktualizacji oprogramowania trzeba parę razy zmieniać ustawienia systemu metrycznego (km/mile/km/mile/km) w connect i wysyłać do edge, po którymś razie trzyma km. Tego problemu nie ma w e1000 czy fenix3.
Ano ANT oszczędniejsze jest. Choć tak na prawdę dużych różnic w zużyciu energii nie ma. Wyłączenie BT w e520 przy testach to oszczędność ok. 0,5h (normalne działanie, bez podświetlania), do nieco ponad godziny (tryb superoszczędny, prawie bez odświeżania ekranu -> aplikacja IQC Low Power Activity Recorder ), a w trybach "zwykłych" czyli z podświetlaniem ekranu czy obsługą radaru (to dopiero żre energię...) wyłączenie BT zbyt dużych oszczędności nie daje.
- Born Ready likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#5994
Posted 09 March 2018 - 08:55
Pewno e520? Jakiś błąd, też to zauważyłem - po każdej aktualizacji oprogramowania trzeba parę razy zmieniać ustawienia systemu metrycznego (km/mile/km/mile/km) w connect i wysyłać do edge, po którymś razie trzyma km. Tego problemu nie ma w e1000 czy fenix3.
Pozostaje cierpliwie czekać, aż chwyci w takim razie.
Na Connect nic się nie zmienia, cały czas jest km. Tylko ten E520 wariuje... Żeby było śmiesznie, prędkości przedstawia w km/h.
#5995
Posted 10 March 2018 - 09:51
Ustaw sobie ekran poprzedzający o takich polach jakie potrzebujesz i po problemie. Ustawiasz ile czasu / odległości zostaje do końca, strata/zysk do lidera, parametry mocy, tętna i czego tam jeszcze będziesz potrzebować. Mapy nie będzie, ale przy większości segmentów mapa potrzebna nie jest.
Mam takie ustawienia od dawien dawna, bardzo przydatne.
Wszystko prawie śmiga, brakuje mi dwóch rzeczy.
Pierwsza, to nie mogę namierzyć nigdzie parametru straty/przewagi do lidera segmentu, żeby liczyło tak ładnie jak na domyślnym polu z mapą.
A drugie to liczenie czasu mojego segmentu od zera, jak go rozpocznę - da się to w ogóle ustawić? Też by się przydało.
#5996
Posted 10 March 2018 - 11:47
Pierwsze: dystans -> dystans przed (na ekranie pole będzie jako przewaga/strata dystansu), Stoper -> czas przed (tak samo przed/za w zależności od przewagi/straty). Dodatkowo warto dołożyć 2 pola czas do celu i dystans do celu (z kursów).
Liczenie czasu segmentu od rozpoczęcia? Chyba jedynie poprzez wciśnięcie Lap (ja tak robię), wtedy mam na ekranie wszystkie dane dotyczące okrążenia (czas, dystans, moc...). Pilot przydaje się, choć oczywiście można wciskać przycisk na edku
- Born Ready likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#5997
Posted 10 March 2018 - 12:13
Wielkie dzięki. Nie pomyślałem, żeby szukać tego ustawienia w stoperze.
I tak myślałem, że z automatu liczenie czasu segmentu się nie uda, no nic.
Ale przetestuję dystans przed, nie brałem wcześniej pod uwagę, a może być ciekawe będzie pokazywał też na minusie?
Dystans do celu mam ustawiony jako pozostały dystans, wychodzi chyba na to samo. A czas do celu hmmm, chyba nie jest mi potrzebny.
#5998
Posted 10 March 2018 - 12:18
Dystans przed - tak pokazuje również stratę, na ekranie będzie to: przewaga/strata dystansu. Nie jestem już pewny, czy pozostały dystans = dystans do celu. Chyba są jakieś różnice, sprawdź. Czas do celu - chyba najważniejsze pole. Pozostaje 15s to cisnę ile mogę, bez oszczędzania - a serio, pozwala dobrze rozłożyć siły na pozostałym czasie wysiłku.
- Born Ready likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#5999
Posted 10 March 2018 - 13:43
Nie jestem już pewny, czy pozostały dystans = dystans do celu. Chyba są jakieś różnice, sprawdź.
Nie wiem, czy są różnice, ale pozostały dystans mi ładnie pokazuje ile zostało do końca.
Czas do celu - chyba najważniejsze pole. Pozostaje 15s to cisnę ile mogę, bez oszczędzania - a serio, pozwala dobrze rozłożyć siły na pozostałym czasie wysiłku.
A czy podobnie nie można jechać wiedząc, ile dystansu zostało do końca?
I ogólnie jak wyliczany jest ten czas do celu? Jakiś algorytm czy bierze jakiś czas i do niego odlicza?
#6000
Posted 10 March 2018 - 17:23
Czas porównywany jest do czasu rywala, z którym się ścigasz. Końcówka może być bardzo stroma i jej przejechanie zabierze więcej czasu niż np. połowy segmentu.
- Born Ready likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750