Dlatego zastanawiałem się czy nie sprzedać e820 jak wróci wymieniony i nie kupić e1000. Dam mu jeszcze 1-2 szanse. Jeśli jest tak jak piszesz to po następnej wymianie przesiądę się na inny model.
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#6463
Napisano 31 lipiec 2018 - 07:21
Nie obciążają. Co najwyżej zajmują pamięć
- System lubi to
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#6466
Napisano 31 lipiec 2018 - 14:16
Jestem pewien, że kiedyś na UMP nie było nazw. Czy to kwestia jakiejś skórki? (wersja którą wgrywałem to topo).
Ktoś może wie - czy jest jakaś możliwość żeby z mapy usunąć nazwy ulic i np. wszystkie dodatkowe 'ikonki' jak przystanki etc.?
||
#6467
Napisano 01 sierpień 2018 - 11:16
Tak, UMP nie wyświetlał nazw (nie tylko ulic, również miast) w e520, co dla mnie było sporą wadą. Wgraj podstawową wersję mapy (nie topo) i sprawdź czy jest to samo.
Jeszcze jedno pytanie, z tego co widzę, w profilach mam możliwość włączania i wyłączania map, które chcę używać.
Chciałbym w profilu MTB, mieć mapę osmap z warstwicami i szlakami. Oryginalne mapy chciałbym pozostawić.
Jak wgrać poszczególne pliki i w który katalog?
Normalnie: mapa (dowolna_nazwa.img) do foldera \garmin.
@Prozor - co może być przyczyną wolnego 'odświeżania' ekranu mapy w e520 ? Przykładowo - mijam jakąś przecznicę, a mapka odświeża się dopiero po kilkunastu sekundach. Podobnie sam ruch 'strzałki' wskazującej moją pozycję odświeża i przesuwa się co kilka sekund. Brak płynności. Poczyściłem wszystkie kursy, ale bez poprawy. Zastanawia mnie czy to mogą być włączone pola ConnectIQ na innych ekranach danych, które spowalniają procesor w E520.
Zstanawiam czy inną mapką można ten stan rzeczy 'poprawić' aby ekran mapy nabrał płynności. Obecnie mam wgraną (OSMapa-LIGHT) .Czy UMP powinna być 'szybsza' ? Masz jakieś doświadczenie?
OSM-L jest jedną z szybszych map. Czym mniej szczegółów do rysowania itd. tym szybciej powinna następować obsługa mapy. Raczej mapa jest przesuwana skokowo, a nie co sekundę (optymalizacja energetyczna pewno się kłania...), to przy jeździe rowerem nie powinno mieć znaczenia, bo w ciągu kilku sekund przejedzie się kilka(naście/dziesiąt) metrów. Szybsze przesuwanie powinno być przy dużym powiększeniu.
mnie to trochę przeraża bo już mam trzecie urządzenie. Dwa lata miną od zakupu pod koniec listopada tego roku .. i co dalej?
Niech Prozor będzie beta testerem 1030 i po roku zobaczymy jak podsumuje urządzenie.
Póki co pozytywnie, podobnie jak:
Przerobiłem 520, 820 i teraz 1030. Ten ostatni robi robotę....
Szybkość przeliczania, nawigowania i zmiana ekranów plus bateria to spore korzystne różnice względem pozostałych. Rozmiar mnie irytuje ;-)
i:
Ja z 810 przeszedłem na 1030.
Do rozmiaru idzie się przyzwyczaić, przeliczanie na plus, bateria na plus, kreator kursów na plus. Segmenty garmina na minus...
Segmenty garmna na minus? To albo zrób je porządnie (przeniesienie segmentów ze stravy to parę minut roboty), albo używaj segmentów strava.
Dla słabnącego z wiekiem wzroku, to tu wymiar ekranu ma znaczenie, bo wymiar obudowy to jak 1000, a ekran lepszy, choć mniej kontrastowy niż w 1000, zwłaszcza w podświetleniu. Zresztą co niektórzy myśleli, że to wada i wymieniali sprzęt. To nie wada, tylko właściwość sprzętu . Za to o wiele większa jasność w świetle dziennym, dobra i szybka reakcja podświetlenia na sygnały czujnika światła (w e1000 nie działało to zbyt dobrze), symboliczne zużycie energii choć komunikacja BT potrafi dość mocno wpłynąć na drenaż aku. Po włączeniu oszczędzania energii (czyli wyłączanie ekranu i włączanie go w przypadkach alarmów np. radar, skręt, czy dotknięciu ekranu/pilota) zużycie może wynosić do 3-4% na godzinę (z radarem!), a w trybie normalnym i automatycznym podświetlaniu od 4,5 (bez radaru) do 6-8% (z radarem) - choć początek (czyli w okolicach 100%) schodzi szybciej, pod koniec za to wolniej...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6468
Napisano 01 sierpień 2018 - 11:44
Segmenty garmna na minus? To albo zrób je porządnie (przeniesienie segmentów ze stravy to parę minut roboty), albo używaj segmentów strava.
Przerzucam tylko interesujące mnie segmenty. Jeśli takowych na GC nie ma to sobie je tworzę.
Problem jest z wyświetlaniem segmentu w trakcie nawigowania po śladzie. Albo się nie pokazują albo pokazują mimo że tą trasą nie jadę. W 810 tego typu problemów nie miałem.
Pozdrawiam
#6469
Napisano 01 sierpień 2018 - 11:52
Potwierdzam, na UMP (wersja samochodowa) nazw ulic/miast nadal nie ma.Tak, UMP nie wyświetlał nazw (nie tylko ulic, również miast) w e520, co dla mnie było sporą wadą. Wgraj podstawową wersję mapy (nie topo) i sprawdź czy jest to samo.
Tylko na wersji UMP Topo są widoczne.
#6470
Napisano 02 sierpień 2018 - 09:48
Przerzucam tylko interesujące mnie segmenty. Jeśli takowych na GC nie ma to sobie je tworzę.
Problem jest z wyświetlaniem segmentu w trakcie nawigowania po śladzie. Albo się nie pokazują albo pokazują mimo że tą trasą nie jadę. W 810 tego typu problemów nie miałem.
Pozdrawiam
Hymmm... z tego co już dawno zauważyłem, ważna jest jakość śladu wyjściowego do utworzenia segmentu. Jeśli ślad jest źle zarejestrowany np. za duże przesunięcie czy skoki w bok (dość częsty problem przy rejestracji smartfonami, zwłaszcza w terenie z odbiciami sygnału), to lepiej takiego czegoś nie brać do tworzenia segmentu, zweryfikować kto ma w miarę solidne urządzenie rejestrujące, sprawdzić ślad segmentu i dopiero wtedy go importować.
Uważam, że dalej ma sens przeniesienie (sensownych) segmentów stravy do connect, pomimo zmiany polityki opłat Strava i wprowadzenia pakietów Summit. Można wybrać 3 pakiety: treningowy, bezpieczeństwo, analiza danych. Każdy pakiet kosztuje $2.99/mc, przy rocznym abonamencie $2, przy komplecie 3 pakietów jeszcze $1 w dół (miesięcznie $7.99) do $5. Czyli nawet pakiet jest tańszy niż było poprzednio premium. Słuszna koncepcja - sporo osób wykupi po prostu pakiet analiza dla samych segmentów, $3/mc to już nie dycha, a prawdopodobnie na abonamencie treningowym zarobią więcej, niż dotychczas na premium. Prawdopodobnie. Z drugiej strony wg mnie Live Segments powinno znaleźć się w pakiecie treningowym, no ale to pewno zrobione było z premedytacją, żeby choć część potencjalnych łowców KOM'ów zdecydowało się na plany treningowe i dało zarobić kolejne $3
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6471
Napisano 02 sierpień 2018 - 10:48
Hymmm... z tego co już dawno zauważyłem, ważna jest jakość śladu wyjściowego do utworzenia segmentu. Jeśli ślad jest źle zarejestrowany np. za duże przesunięcie czy skoki w bok (dość częsty problem przy rejestracji smartfonami, zwłaszcza w terenie z odbiciami sygnału), to lepiej takiego czegoś nie brać do tworzenia segmentu, zweryfikować kto ma w miarę solidne urządzenie rejestrujące, sprawdzić ślad segmentu i dopiero wtedy go importować.
Też to zauważyłem, różne warunki atmosferyczne i ślad szaleje. Używam E1030 ślad zapisuje co 1s gps+glonas żeby było jak najdokładniej, a i tak krzaczki potrafią się pokazywać.
Pozdrawiam
#6475
Napisano 03 sierpień 2018 - 23:39
Ha, w zasadzie wczoraj zaliczyłem ciekawą przygodę z edge 820,
zatrzymał się odometer, wszystko działało.
Po zakończonej jeździe okazało się, że plik FIT z aktywnością jest uszkodzony
a wizualizacja na mapie kończy się w momencie zatrzymania odometru - coś jakby GPS przestał działać acz takiego komunikatu nie było w urządzeniu.
Czujnik prędkości ma na stałe wpisany rozmiar koła, bateria jest w nim ok.
Mieliście takowe doświadczenie? Czy to wizja kolejnej nadchodzącej awarii urządzenia?
#6478
Napisano 05 sierpień 2018 - 07:56
@hoffi, pisałem wyżej w postach.
W softach poniżej v 9.0 to normalne zachowanie 820.
Kiedy testowałem 9.00 i 9.10 ani razu takiej przypadłości nie było, tylko bateria szła szybciej.
@Jaca911 - pierwszy raz mi się tak zdarzyło, że zatrzymało odometer. Dzięki za podpowiedź, nie będę miał paniki, że to padający GPS.
Nie wpadłbym, że to przez gubienie czujników.
Dzięki.
#6479
Napisano 05 sierpień 2018 - 09:04
Edge 820. Po upgrejdzie firmware'u do 9.10 stracił kontakt z komputerem. Nijak go nie widać, Garmin Express też go, rzecz jasna, nie widzi, natomiast działa ładowanie baterii. Łączność bluetooth z telefonem działa. Co ciekawe - sam mi się wyresetował, stracił całą historię jazd, "zapomniał" telefon i czujniki, ale, o dziwo, zostawił telefon alarmowy do żony Musiałem go raz jeszcze sparować z telefonem, co poszło bez problemu, i dodać czujniki, co też przeszło bezproblemowo. Komputer go dalej nie widzi. 9.10, niestety, jest, IMHO, dość niestabilny.