Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#6841
Posted 26 March 2019 - 17:17
Wlasnie nie chodzi o promy kosmiczne tylko czytelna prezentacje danych i mozliwosc pozostawienia uzytkownikowi zeby ustawil co chce a nie tylko co mozna. Wezmy nawet glupie nazwy etapow- rozgrzewka no spoko ale etap -rower ? No Kuzwa.. Dobrze ze nie autobus. ...
#6843
Posted 27 March 2019 - 10:45
Link poniżej- piszą o kwestii nachylenia w Edge 820 - tzn. wyskakuje 0% kiedy w rzeczywistości robi się wartość 2 cyfrowa. O ile dobrzez zrozumiałem - sprawa ciągle nierozwiązana?!. Widać nie tylko u mnie takie cyrki
https://forums.garmi...-with-rel-12-50
#6844
Posted 27 March 2019 - 17:42
STRAVA--->>>https://www.strava.c...hletes/11534325
#6845
Posted 28 March 2019 - 07:57
Kopia danych (zwłaszcza ustawienia profili, żeby nie ustawiać tego ponownie) i reset do wartości fabrycznych z wymazaniem danych. Później sprawdzasz jak długo pracuje, jeśli (w co wątpię) przez godzinę zeżre tyle co poprzednio, to serwis.
Co do listy życzeń czy jak coś powinno być (wg użytkownika) zrobione to sugeruję pisać bezpośrednio do garmina. Najlepiej do działu rozwoju oprogramowania. Co prawda starych urządzeń nie poprawią, ale może w nowych uwzględnią jakieś uwagi użytkowników. Może...
Tu na pewno nikt z Garmina nie czyta czegoś takiego, bo i po co. Pożalić się można, ale tylko po to, żeby wylać żale.
Z drugiej strony dziwi mnie dążenie do zdalnego sterowania sobą. Najlepiej, żeby urządzenie program sterował całym organizmem. Można życzenia doprowadzić do paranoi - program miałby może kontrolować czy za szybko kręcisz, za wolno oddychasz, za niskie tętno, za wysoka moc, za wysokie spalanie glikogenu, a za niskie tłuszczu, za małe nasycenie tlenem krwi, za niski poziom EPOC, czy co tam jeszcze wymyślać... Na dodatek wzorem sterowanych trenażerów w trybie ERG to najlepiej, żeby tym wszystkim sterować zdalnie, myślenie wyłączyć zupełnie. Bez sensu...
Kiedyś też się ekscytowałem możliwościami kontroli parametrów treningu, później zdałem sobie sprawę, że to odczłowiecza i ogłupia. Człowiek zaplanuje sobie takie, a taki trening i ma jechać jak automat? A gdzie nauka czucia organizmu, wyczuwania z jaką mocą, tętnem (czy raczej strefą), kadencją się jedzie? Czy nawet głupie zapamiętanie prostego treningu składającego się ledwie z kilku(nastu) etapów? Po co, jak to wszystko ma zapamiętać urządzenie? No właśnie nie. Monitoring parametrów treningu OK, ale nie pełna kontrola. Urządzenie się zepsuje, czy zapomni się o nim i co? Jeździć się nie da, bo nie ma jak wykonać treningu?
Mniej polegania na technologii, a więcej na sobie nikogo nie zabiło. Wręcz przeciwnie
Link poniżej- piszą o kwestii nachylenia w Edge 820 - tzn. wyskakuje 0% kiedy w rzeczywistości robi się wartość 2 cyfrowa. O ile dobrzez zrozumiałem - sprawa ciągle nierozwiązana?!. Widać nie tylko u mnie takie cyrki
- HarveyDent likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6846
Posted 28 March 2019 - 10:16
Kopia danych (zwłaszcza ustawienia profili, żeby nie ustawiać tego ponownie) i reset do wartości fabrycznych z wymazaniem danych. Później sprawdzasz jak długo pracuje, jeśli (w co wątpię) przez godzinę zeżre tyle co poprzednio, to serwis.
Co do listy życzeń czy jak coś powinno być (wg użytkownika) zrobione to sugeruję pisać bezpośrednio do garmina. Najlepiej do działu rozwoju oprogramowania. Co prawda starych urządzeń nie poprawią, ale może w nowych uwzględnią jakieś uwagi użytkowników. Może...
Tu na pewno nikt z Garmina nie czyta czegoś takiego, bo i po co. Pożalić się można, ale tylko po to, żeby wylać żale.
Z drugiej strony dziwi mnie dążenie do zdalnego sterowania sobą. Najlepiej, żeby urządzenie program sterował całym organizmem. Można życzenia doprowadzić do paranoi - program miałby może kontrolować czy za szybko kręcisz, za wolno oddychasz, za niskie tętno, za wysoka moc, za wysokie spalanie glikogenu, a za niskie tłuszczu, za małe nasycenie tlenem krwi, za niski poziom EPOC, czy co tam jeszcze wymyślać... Na dodatek wzorem sterowanych trenażerów w trybie ERG to najlepiej, żeby tym wszystkim sterować zdalnie, myślenie wyłączyć zupełnie. Bez sensu...
Kiedyś też się ekscytowałem możliwościami kontroli parametrów treningu, później zdałem sobie sprawę, że to odczłowiecza i ogłupia. Człowiek zaplanuje sobie takie, a taki trening i ma jechać jak automat? A gdzie nauka czucia organizmu, wyczuwania z jaką mocą, tętnem (czy raczej strefą), kadencją się jedzie? Czy nawet głupie zapamiętanie prostego treningu składającego się ledwie z kilku(nastu) etapów? Po co, jak to wszystko ma zapamiętać urządzenie? No właśnie nie. Monitoring parametrów treningu OK, ale nie pełna kontrola. Urządzenie się zepsuje, czy zapomni się o nim i co? Jeździć się nie da, bo nie ma jak wykonać treningu?
Mniej polegania na technologii, a więcej na sobie nikogo nie zabiło. Wręcz przeciwnie
No dobra wiadomo ze co za duzo to nie zdrowo...
ale Gdzie EPOC a gdzie czas , kadencja z pulsem i mocą - ja tylko chciałbym od takiego urządzenia zeby czasem wykonać od A do Z trening zgodnie z wytycznymi - i te wytyczne ustawić na ekranie a są to naprawde PODSTAWOWE parametry zwykle 4 - CZAS , ( np do konca cwiczenia albo przerwy - to jest ) ,tętno + moc ( jezeli jest ) , kadencja (wymagana ) , ilosc powtórzeń , część z tych rzeczy jest owszem - ale równie pomocna część nie ,
Skoro garmin mogł zamieścić do niczego nie potrzebne graficzne pole - WYKRES TĘTNA woow, to czemu nie może zamiescic strefy w ktorej ma sie jechać- toż to 3 cyferki , albo kadencji - toż to 3 cyferki
- [wartość dolna] ---BIEŻĄCA ---[wartość górna] - taki "zone<>pointer"
90---100---120 - nie łatwiej odczytać ? trzeba cos pamietać ? jest to prom kosmiczny ? no nie...
dla kadencji mocy tętna , czy co tam chcemy i o ile łatwiej by sie na to patrzyło ( mi przynamniej bo tak było w polarze heheh )
w 820 juz takie rzeczy sie powoli pojawiają i to w formie graficznej ale w 10 letnich zegarkach to było a gdzie dopiero w hi-techowych licznikach....
w każdym nawet najprostszym planie są ćwiczenia typu - jedź z kadencją 100-120 przez 3 minuty w strefie 4 , następnie 3 minuty z kadencją 60-70..
jak jest 1-2 rzeczy czy interwały do spamiętania to spoko ale jak łapiesz oddech i trzeba zrobić 10 powtorzen kazde z inna kadencja a jeszcze kazde w innej strefie a są i takie cwiczenia to za qtasa sie nie da spamietac i nie pomylic predzej czy pozniej.
to takie skrajne przypadki choć spotkałem sie z treningami gdzie przez ok 10 min co minute zmienia sie kadencje ale moc/tętno ma być w jednej strefie....mozna to spamietać owszem ale ja mam problem jak mi tchu brakuje zeby cokolwiek pamietać
Jescze jestem na etapie ze wierze ze trening trzeba wykonac zgodnie z instrukcją zeby efekt był zgodny z instrukcją i do tego dążę , a ze efekt nie wychodzi.. trudno co zrobic nie kazdy jest urodzonym kolarzem Ale latwiej by sie go robiło gdyby licznik pomógł... a tu qpa.
AAlbo wykres/profil wysokości - zajebista sprawa - wgrywam trase wyscigu mam profil całej trasy i pokazuje mi w ktorym punkcie profilu jestem widze plus minus czy to połowa podjazdu czy koncowka ile do konca czy dalej tylko zjazdy czy jeszcze nie ... itp....
można takie cos zamiescicjest wooow chwalą sie że jest - ale po co zrobić to tak żeby było komus przydatne jak mozna spierdolic i zamiescic 500 czy ile tam metrów z trasy a jak podjazd ma 5 km to sie z niego dowiemy ze jedziemy podjazdem - pomocne doprawdy.... ( no chyba ze można a ja tylko nie umiem znowu czegos ustawic? ) pokazali super bajer ale w taki sposob zeby sie przydało tylko nie wiem komu.... a mozna by zrobić to jak wykres tętna - z pewnością tak szerokie pole z profilem i kropka przesuwająca sie po profilu.... choć to może być pamięciożerne nie wiem ale przy dzisiejszej technologii ....bez przesady...
- choć to może trudniejszy temat , chyba nikt nie ma czegoś takiego bo oglądając kilka dni temu ABSA CAPE widziałem ze dalej zawodnicy mają przyklejone na ramie karteczki z profilem wysokościowym trasy i tez muszą zerkać na ktorym kilometrze są i w ktorym +- miejscu na profilu.... a moze tak po prostu łatwiej - w sumie sam nie wiem.
wiem ze grono fanów powie -po co po co ... ale nikt nie karze tego używać po prostu fajnie jakby była taka funkcja....
pisałem do supportu pomysły i uwagi ale to przecież można pisać równie dobrze maile do św mikołaja skuteczność taka sama jak nie mniejsza
#6847
Posted 28 March 2019 - 14:21
Z drugiej strony po cholerę zastanawiać się jakie nachylenie ma 10 m podjazd... Co innego przy kilkuset metrach, ale krótkie hopki?
Różnie bywa- ale pamiętam w ubiegłym roku cały pierwszy ca 1 kilometrowy stromy kawałek Przełeczy Karkonoskiej miałem 0% ( gdzie jest avg 15%) także nie o metry/sekundy tu chodzi , prędzej kilomertry/minuty .
Ja to już nawet odpuściłem temat ale ostatnio z małym ,11l jechaliśmy Michałowice ( takie tam niecałe 4 km gdzie w końcówce stromszy kawałek >10% )- on miał zamontowanego Garmina , lubi oglądać prędkość, nachylenie itd - i pyta czemu jest cały czas 0% jak tu tak stromo- i tak 0% cąły czas przez 10 min.
Oczywiście na 0 przeskoczyło kiedy rzeczywiste wskazanie zrobiło się dwucyfrowe czyli dokładnie tak jak ludzie piszą chocby w tym linku co podałem.
#6849
Posted 29 March 2019 - 12:16
Od kilku dni mam problem z synchronizacją treningów, (Garmin 520 Plus) przestał automatycznie przesyłać ukończone treningi.
Miałem to samo, dodatkowo w ogóle nie chciał się łączyć z telefonem, anulowałem sparowanie, sparowałem telefon ponownie i dziś już trening zassało samo na stravę i trainingpeaks. Także próbuj, może i u Ciebie zaskoczy...Aha Garmin ten sam 520 Plus.
#6850 Gosc_Gregory34_*
Posted 31 March 2019 - 16:53
Mam podobny problem z moim 520 Plus.Co 3-4 jazdy urządzenie nie łączy się z telefonem(samsung S9).Podobnie jak @Empe cała procedura od nowa i urządzenie znów jest sparowane.Miał ktoś podobny problem ,trochę to zaczyna być irytujące.Ma ktoś jakiś patent co z tym zrobić?
#6851
Posted 31 March 2019 - 17:38
Mam następujący problem z garminem edge 1030 po wgraniu kursu zrobionego na stravie w formacie gpx i uruchomieniu jazdy licznik w ogóle mnie nie prowadzi wyznaczonym kursem żeby się orientować jak jechać muszę mieć włączone pole mapy.
Na edge 810 wszystkie takie kursy działały bez najmniejszych problemów.
#6852
Posted 31 March 2019 - 19:15
Witam
Mam następujący problem z garminem edge 1030 po wgraniu kursu zrobionego na stravie w formacie gpx i uruchomieniu jazdy licznik w ogóle mnie nie prowadzi wyznaczonym kursem żeby się orientować jak jechać muszę mieć włączone pole mapy.
Na edge 810 wszystkie takie kursy działały bez najmniejszych problemów.
Strava zmieniła eksportowane pliki, teraz nie zawierają one meta danych do kierowania TBT. Na 810 też byś nie miał prowadzenia.
Wyjść jest kilka, korzystać z Garmin Connect, albo z innych serwisów które te dane w importowany plik wsadzają.
Na YT jest kilka filmików co zrobić by plik ze stravy miał wskazówki... ale trzeba korzystać z pośrednich portali.
Pozdrawiam
#6853
Posted 31 March 2019 - 19:59
Nie. Kompletnie jesteś w błędzie. To, że pliki ze strava nie mają danych dodatkowych dla 520/810/820/1000/1030 nie ma najmniejszego znaczenia. Kurs kursem, ale informacje o zakrętach są kalkulowane wg bieżącej mapy. I takie komunikaty są wrzucane na ekran. Pod warunkiem, że TBT działa poprawnie, a tak się złożyło, że w ostatniej aktualizacji 1030 skopali to - wystarczyło poczytać ostatnie posty z poprzedniej strony i dowiedzielibyście się, że toto aktualnie nie działa. Szczegóły na poprzedniej stronie.
Bezmapowce muszą mieć dodatkowe punkty informujące o zakręcie. Aczkolwiek w 520 zaczęto wprowadzać informacje o zakrętach wynikające z przebiegu samego kursu. Czasami to nawet działa. Czasami.
Co do kontroli kilku parametrów podczas treningu - takie coś zapewnia Wahoo. Konkretnie można kontrolować dwa parametry (na więcej nie ma co liczyć i tu), z tym, że taka możliwość dostępna jest tylko i wyłącznie jako treningi importowane z today's plans. Czyli trzeba wybecalować po 30 dniowym okresie próbnym. TraingPeaks przewiduje w swoich treningach tylko jeden element do kontroli, tak że tutaj zmian w stosunku do tego co w garminie nie ma. No może za wyjątkiem tego, że ekran treningowy i jego obsługa zrobiona jest sensowniej.
www.youtube.com/watch?v=IDKMsXcdrI4
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6854
Posted 31 March 2019 - 20:21
W 520 też skopali bo nie działa :/
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#6855
Posted 01 April 2019 - 09:12
Póki co w becie 7.22 dla 1030 małe zmiany:
Changes made from version 7.20 to 7.22:- Fixed a crash that could occur when riding with a cadence sensor.
Na wyeliminowanie innych problemów chyba jeszcze trzeba poczekać...
- chrabu likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6856
Posted 01 April 2019 - 09:28
Czy platformy Garmina Connecta da sie jakoś wyeksportować plik do Excela żeby mieć dane sekunda po sekundzie ?
ten connect to jakiś żart , jak sie chce podsumować jakiś wybrany fragment wyścigu to nie ma takiej opcji , można co najwyżej zobaczyć wykres - surową kreske - "super przydatne", opcji exportuj do CSV nie mogę znaleźć - eksportuje jakieś g.warte podsumowanie całości w CSV , albo plik .fit ktory nie wiem w czym otworzyć ?
2 - czy z aktualizacją kalendarza / harmonogramu w Garminach (810) jest jakiś problem ? bo nigdy mi go nie aktualizuje dopiero jak ręcznie skasuje folder Schedule z urządzenia coś sie dzieje a tak to można synchronizowac w nieskończoność kablem i telefonem i harmonogramu nie rusza.
#6857
Posted 01 April 2019 - 09:35
Otwórz sobie .fit choćby w Golden Cheetah
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#6859
Posted 04 April 2019 - 21:07
Dostęp do pamięci masowej dalej wymaga kilku ładnych minut oczekiwania. TBT nie sprawdzałem, może na weekend zweryfikuję o ile czas pozwoli...
Przy okazji mogę polecić ciekawe pole IQ: HR to Power (FIT Data). W skrócie: softwarowy PowerCal. Czyli działanie podobne, z tym, że jest możliwość "kalibracji" na podstawie fizycznego miernika mocy. Oczywiście wyliczanie hipotetycznie generowanej mocy na podstawie aktualnego tętna zawsze będzie niezbyt dokładne (zwłaszcza przy krótkich, mocnych interwałach - będą na pewno zaniżane), ale może pozwolić na oszacowanie średniej mocy na rowerach, na których nie ma miernika mocy, czyli np. MTB itp. Mając oszacowaną moc można oszacować TSS, a to pozwoli na oszacowanie obciążenia treningowego.
Cytując wyjaśnienia autora dlaczego chciało mu się takie pole robić:
"There are some platforms in which power data is useful, especially those that calculate power based metrics such as TSS, CTL, etc (stress, strain, form, fitness, etc). I developed this for the XERT analytics platform, but this is also great for Training Peaks, SportTracks, etc. If you ride without a power meter, this data field injects valid data derived from your HR."
Więcej szczegółów TUTAJ, łącznie z algorytmem szacowania:
I do a number of things to help make the derived Power values more accurate.
- If you have a cadence meter, I set derived power to ZERO if your cadence drops below 15rpm (coasting/soft pedaling)
- If you are outside then if you drop below 1mph, I’ll set power to ZERO. You are essentially stopped.
- If you don’t have a HR sensor, I write your “typical” power as set in User Settings.
- During the first 7 minutes of your activity, I’ll elevate your Power levels a bit, from 40% to 0% added, in a linearly declining boost. This has to do with your cardiac system warming up, and your HR being lower than normal for a given power output.
- After 5 minutes, I watch for HR rate of change over the prior 10 seconds. A HR that changes faster than a trivial amount (after warmup) means your intensity is changing pretty dramatically (up or down), more than just the HR level suggests.... so I’ll inject a power level multiplier for a few seconds until HR stabilizes.
Po szczegóły odsyłam do w/w strony - znajdziecie tanp. m wyjaśnienia dot. kalibracji itd.
Pole wymaga podania FTP, LTHR (przyjąć to co szacuje Edge dla kolarstwa), średniej mocy z typowej jazdy (zapisywana w fit tylko wtedy, gdy nie ma czujnika tętna), oraz wskaźnika kalibracyjnego. To ostatnie dość łatwo uzyskać porównując pomiar i oszacowanie.
Reasumując - porównując szacowania innych pól czy czegokolwiek innego to pole ma dość znaczącą przewagę. Oczywiście należy pamiętać o ograniczeniach wynikających z szacowania bazującego na HR, jednak jako uzupełnienie do wykorzystania na rowerach bez miernika mocy, powinno być użyteczne.
Nasuwa się jeszcze pytanie czy kalibracja wg miernika mocy w trenażerze i wykorzystywanie pola do jazdy na zewnątrz ma sens. O ile warunki chłodzenia będą zbliżone (czyli nie dochodzi do przegrzania zwłaszcza w pomieszczeniu) to dlaczego nie? Oczywiście nie zastąpi to fizycznego urządzenia mierzącego moc, ale będzie jakimś w miarę sensownym substytutem.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6860
Posted 05 April 2019 - 05:24