Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#7842
Posted 11 November 2019 - 16:24
Hej, to jakaś podróba radaru Garmina? Ciekawe, czy to działa, bo cena jednak duuużo niższa - https://pl.aliexpres...rchweb201603_55
#7843
Posted 11 November 2019 - 17:06
Niby czemu podróba? Pewno egzemplarze poserwisowe, sprawne raczej. Albo nawet nowe z fabryki na wymiany serwisowe. Bez pudełek i uchwytów. Sam uchwyt to albo jakieś 7 dych dodatkowo, albo dopasować typowy z Edge.
Z tego co widzę trochę tego jest, nie tylko u tego sprzedawcy. Dopóki Garmin nie zablokował sprzedaży warto przemyśleć zakup
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7846
Posted 11 November 2019 - 18:30
Szczegóły masz na stronie produktu Garmina: https://buy.garmin.c...468#accessories
czyli to są tego typu uchwyty:
na sztycę, mocowanie oringami:
na sztycę okrągłą mocowany na uchwyt (śruba):
Powyższe w sugerowanych cenach detalicznych €19,99. W Polsce 85 zł, na Ali też nie taniej https://pl.aliexpres...rchweb201603_55 jakieś 72 zł + 13 wysyłka = 85 zł i trzeba czekać.
Ale jest jeszcze jedno rozwiązanie - użycie standardowego uchwytu
te można dostać za parę złotych. Tylko trzeba pokombinować, żeby radar był zamocowany pionowo, a więc należy wyrzeźbić jakąś gumę jako podkładkę pomiędzy sztycą, a uchwytem - patrz zdjęcie pierwsze (pierwszy uchwyt).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7848
Posted 11 November 2019 - 19:05
A da się taki radar zainstalować sensownie (tzn. żeby światło było widoczne i jednocześnie żeby nie upośledzić funkcji radaru) nie na sztycy, tylko tylnym trójkącie? Niekiedy używam podsiodłówki, która zasłania sztycę i która jest rolowana, więc mocowanie do niej jakiegokolwiek oświetlenia jest problematyczne. Jeśli by odwrócić "do góry nogami" to mocowanie przeznaczone na sztycę i przyczepić je do rurki trójkąta to chyba powinno być w miarę? Ewentualnie dodatkowo "wyrzeźbić" jakiś gumowy klin...
#7849
Posted 11 November 2019 - 19:13
A da się taki radar zainstalować sensownie (tzn. żeby światło było widoczne i jednocześnie żeby nie upośledzić funkcji radaru) nie na sztycy, tylko tylnym trójkącie? Niekiedy używam podsiodłówki, która zasłania sztycę i która jest rolowana, więc mocowanie do niej jakiegokolwiek oświetlenia jest problematyczne. Jeśli by odwrócić "do góry nogami" to mocowanie przeznaczone na sztycę i przyczepić je do rurki trójkąta to chyba powinno być w miarę? Ewentualnie dodatkowo "wyrzeźbić" jakiś gumowy klin...
Da sie, ja osobiscie tak nie montowalem ale ostatnio mijalem jednego rowerzyste(na crosie) i mial zamontowany na tylnym trojkacie
#7850
Posted 12 November 2019 - 09:29
Cześć,
Po kilku już sytuacjach, ze zgubieniem GPSa w telefonie (trening na Stravie przerwany...), irytacji spowodowanej za krótkim działaniem baterii przy włączonej Navi postanowiłem wymienić użytkowanie smartfona na Garmina. Po lekturze wybrałem jego (Wahoo i Mio nie chce). Jestem obecnie na etapie wyboru modelu. To do czego potrzebuję przede wszystkim to urządzenie;
1) Możliwość połączenia ze Stravą/wgrania treningu do Stravy tak abym nie musiał jej odpalać na telefonie już.
2) Możliwość wrzucenia uprzednio zrobionej trasy w .gpx do Garmina i podążaniem potem po śladzie. Zazwyczaj tworzę sobie trasę przejazdu w aplikacji Naviki więc chciałbym zgrać ją do .gpx, wrzucić na Garmina, odpalić urządzenie i jechać. Raczej w tworzenie tras na samym urządzeniu bawić się nie będę. Jedynie dobrą opcją byłoby gdyby Navi po zboczeniu z trasy kierowała mnie z powrotem na nią.
3) Jeżdżę na szosie więc Trailforks raczej mi nie potrzebny, kusi natomiast Climbpro.
4) W związku z punktem 2. (nie będę za pewnie nie wiadomo ile klikał na tym urządzeniu, a już na pewno nie tworzył tras) nie wiem czy jest sens kupowania z ekranem dotykowym. Chyba, że działa dużo lepiej.
5) Jeśli chodzi o żywotność baterii, dobrze by było jakby trzymała ponad 5h jadą na navi.
6) Płynne działanie.
Zastanawiam się nad modelami 520Plus/530/820. Różnice w cenie są, natomiast jeśli mogę wydać mniej to chętnie to zrobię (chyba te w/w wymagania wygórowane nie są )
Dzięki za pomoc.
Bielsko-Biała Cycling
#7851
Posted 12 November 2019 - 09:55
- To robi serwis Connect. Urządzenie zapisuje, przesyła do serwisu, ten przesyła do serwisów połączonych np. Strava, Endomondo, Today Plan's, TraningPeaks, Swim, Speedo czy wiele innych. Oczywiście to z czym użytkownik połączy zależy tylko od niego.
- Nie polecam wrzucania śladu gpx bezpośrednio do urządzenia. To dość antyczne rozwiązanie, zastąpione obecnie przez prostą wysyłkę kursu do urządzenia. Zdarzały się przypadki uceglenia urządzenia po wrzuceniu źle przygotowanego gpx'a. Lepiej przygotować kurs w connect - aktualnie robi się to naprawdę dobrze i szybko. Naviki z tego co widzę na szosę nie bardzo, być może ma opcję wysyłania do connect (nie wiem), jeśli jest zapis do gpx to później wystarczy otworzyć ten gpx connect'em i wysłać kurs do urządzenia. Proste, nawet kabla nie trzeba podłączać.
- Mi akurat bardziej przydaje się ClimbPro w MTB no ale taki mam teren.
- Nie tyle lepiej, co nieco wygodniej. Ale i przyciskowa obsługa jest dość sprawna. Nawet nawigacja poprzez wyznaczenie punktu i wciśnięcie "jedź" też.
- Każdy będzie miał te 5h. No, może nie 520+ z podświetleniem na maksa nonstop, ale tak się nie robi, to nie smartfon. 530 ma czujnik światła i podświetla tyle co trzeba.
- Teraz właściwie wszystkie, choć x30 działają zauważalnie płynniej od serii x20.
Wymagania wygórowane nie są, ale zważ, że apetyt rośnie w miarę jedzenia... Stąd warto zastanowić się nad 530. Ewentualnie 520+ (to 820 przyciskowa) - najlepsza cena, choć model schodzący z rynku. Popoluj na koniec miesiąca na dobre ceny, niekoniecznie w polskich sklepach. Wiggle robi promocje na różne towary od początku miesiąca, 7 listopada sprzedawali 520+ za 150 funtów.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7852
Posted 12 November 2019 - 12:09
- 4gotten likes this
#7853
Posted 12 November 2019 - 13:08
Nie widzę potrzeby bawienia się nawigacją. Potrzebuję ją włączyć, żeby wiedzieć w która ulice skręcić i tyle, bez irytowania się, że bateria się kończy w połowie przejechanej 100km trasy... Jakieś widoki 3D, Earth czy z satelity mnie nie interere...
Chyba 530 wezmę z tego co piszecie. Dzięki.
Bielsko-Biała Cycling
#7854
Posted 12 November 2019 - 13:10
Przy okazji znalazłem na stronie Garmina wyjaśnienia dot. Dynamika jazdy i pomiary fizjologiczne. Warto się zapoznać, wyjaśnienie wszystkiego, co oferują najnowsze modele Edge. Na stronie obok to samo dot. dynamiki biegu.
- muzycom, Daniel_105 and Bzyk like this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7855
Posted 12 November 2019 - 15:15
Moim zdaniem tutaj rozbija się wszystko o sprawę dotykowy czy przyciskowy. Jeśli ten drugi, to wchodziłbym w 530.
A samo planowanie trasy i jej wrzucanie na sprzęt - polecam stravę (do tworzenia tras) i apkę na garmina do ich odpalania. Będą też od razu segmenty (jeśli ktoś chce), a samo tworzenie tras w stravie jest moim ulubionym.
#7857
Posted 12 November 2019 - 15:39
- Teraz właściwie wszystkie, choć x30 działają zauważalnie płynniej od serii x20.
Tzn., że jak? Niegdyś 520+ chodziła wolno (z wielu recenzji wynikało, że to jej największa bolączka), a teraz po latach przyspieszyła?
Bo 150 funciaków to naprawdę zacna cena, to już prawie 2x taniej, niż 530. Więc nawet jeśli chodzi to gorzej, to można ewentualnie 520+ to wybaczyć (biorąc pod uwagę cenę), no chyba, że jest naprawdę źle i ślamazarność sprzętu powoduje utrudnienia w obsłudze, albo w realizacji przez urządzenie jego funkcji. W recenzjach pisanych po premierze 520+ przewijała się kwestia fatalnej wydajności. To zostało poprawione?
Z tego, co kojarzę, któraś aktualizacja wprowadziła możliwość przesuwania/powiększania mapy w 520+ i (chyba ???) także nawigacji do punktu wskazanego na mapie. Więc katalog różnic pomiędzy 520+ i 530 jeszcze się zawęził.
#7858
Posted 13 November 2019 - 07:20
Szybkość E520+? Wszystko zależy czego się oczekuje. 520 (+) żadnej fatalnej wydajności nie ma, to jakieś kompletne bzdury. Jedyne do czego się można doczepić, to nienajlepsza wydajność obliczania tras, zwłaszcza tych dłuższych. Seria 520+/820 mało nadaje się jako nawigator bardzo długich tras i tyle. Za to normalnej eksploatacji jest dobrze.
150 funciaków to było przez jeden dzień. Być może będzie jeszcze, kto wie. Trzeba polować. Może w czarny piątek, może w okolicach tego. Trzeba po prostu sprawdzać ceny.
Osobiście polowałbym na serię x30. Pomijając większą wydajność, dłuższy czas pracy, ma więcej przydatnych dla mnie funkcji. A jak wspomniałem, apetyt rośnie w czasie jedzenia. Wiem z doświadczenia
No i na Wiggle jest za 150 funtów, właściwie dzięki polskiemu VAT 23% to 155,67 lub 186,03 €: https://www.wiggle.c..._2#product-list
Patrząc po kursie wymiany, to w funtach bardziej opłacalne (coś koło 8 stów). Dla pierwszego zakupu można użyć kodu NEWEU i chyba walutowa dycha rabatu będzie: £147.30 (758,60 PLN), dostawa darmowa lub za dopłatą 2 funtów kurierem (2 dni szybciej).
Z innej beczki: wkurzałem się, że popsuli komunikację z pilotem wprowadzając nowe oprogramowanie. Wczoraj praktycznie za każdym dotknięciem czerwone światełko i pilot nie komunikuje się z Edge. Starałem się przypomnieć kiedy to ja baterię w nim wymieniałem. No właśnie. Dawno. Po wymianie baterii działa jak należy. Może bym na to wcześniej wpadł, gdyby nie przypadkowa zbieżność z wprowadzeniem nowego firmware. Eh...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7859
Posted 13 November 2019 - 13:08
Niby czemu podróba? Pewno egzemplarze poserwisowe, sprawne raczej. Albo nawet nowe z fabryki na wymiany serwisowe. Bez pudełek i uchwytów. Sam uchwyt to albo jakieś 7 dych dodatkowo, albo dopasować typowy z Edge.
Z tego co widzę trochę tego jest, nie tylko u tego sprzedawcy. Dopóki Garmin nie zablokował sprzedaży warto przemyśleć zakup
Porównuję z moim i widzę różnice. Nia ma z boku wytłoczonego napisu Garmin i jest jakieś dodatkowe przetłoczenie na dolnej, przedniej stronie.
Były różne wersje oryginałów?
#7860
Posted 13 November 2019 - 13:20
Szybkość E520+? Wszystko zależy czego się oczekuje. 520 (+) żadnej fatalnej wydajności nie ma, to jakieś kompletne bzdury. Jedyne do czego się można doczepić, to nienajlepsza wydajność obliczania tras, zwłaszcza tych dłuższych. Seria 520+/820 mało nadaje się jako nawigator bardzo długich tras i tyle. Za to normalnej eksploatacji jest dobrze.
150 funciaków to było przez jeden dzień. Być może będzie jeszcze, kto wie. Trzeba polować. Może w czarny piątek, może w okolicach tego. Trzeba po prostu sprawdzać ceny.
Osobiście polowałbym na serię x30. Pomijając większą wydajność, dłuższy czas pracy, ma więcej przydatnych dla mnie funkcji. A jak wspomniałem, apetyt rośnie w czasie jedzenia. Wiem z doświadczenia
No i na Wiggle jest za 150 funtów, właściwie dzięki polskiemu VAT 23% to 155,67 lub 186,03 €: https://www.wiggle.c..._2#product-list
Patrząc po kursie wymiany, to w funtach bardziej opłacalne (coś koło 8 stów). Dla pierwszego zakupu można użyć kodu NEWEU i chyba walutowa dycha rabatu będzie: £147.30 (758,60 PLN), dostawa darmowa lub za dopłatą 2 funtów kurierem (2 dni szybciej).
Z innej beczki: wkurzałem się, że popsuli komunikację z pilotem wprowadzając nowe oprogramowanie. Wczoraj praktycznie za każdym dotknięciem czerwone światełko i pilot nie komunikuje się z Edge. Starałem się przypomnieć kiedy to ja baterię w nim wymieniałem. No właśnie. Dawno. Po wymianie baterii działa jak należy. Może bym na to wcześniej wpadł, gdyby nie przypadkowa zbieżność z wprowadzeniem nowego firmware. Eh...
Kupiłem wersję bundle 520 plus, bo wychodzi, że w tym zestawie pulsometr + czujniki prędkości/kadencji kosztują ok. 50 GBP (czyli niewiele więcej, niż zapłaciłbym np. za pulsometr z Decatholna + zestaw czujników od Chińczyków i sporo mniej, niż gdybym chciał kupić osobno oryginały). A wszystko to bez przekroczenia "psychologicznej" granicy 1000 PLN. Jeśli przetestuję i mi nie będzie odpowiadać, zawsze mogę wystawić na sprzedaż - na pewno dużo na tym nie stracę.
- Prozor likes this