Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#41
Posted 15 October 2010 - 08:51
Mam pytanie dotyczące edga 500 do jego właścicieli, a jestem przed zakupem.
1. W jaki sposób odbywa się pomiar prędkości? Czy tylko na podstawie GPS czy jest jakiś czujnik na kole? Słyszałem coś, że prędkość mierzy czujnik kadencji. Czy to prawda? W jaki sposób się to odbywa?
2. Czy jest w zestawie pasek na rękę ? Czy gdzieś można ewentualnie dokupić?
- piotrek1906 likes this
#42
Posted 15 October 2010 - 09:55
Cześć. Jestem nowy na forum. Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
Mam pytanie dotyczące edga 500 do jego właścicieli, a jestem przed zakupem.
1. W jaki sposób odbywa się pomiar prędkości? Czy tylko na podstawie GPS czy jest jakiś czujnik na kole? Słyszałem coś, że prędkość mierzy czujnik kadencji. Czy to prawda? W jaki sposób się to odbywa?
2. Czy jest w zestawie pasek na rękę ? Czy gdzieś można ewentualnie dokupić?
1. zalezy jaki zestaw wybierzesz. jezeli sam edge to predkosc idzie z gpsa. jezeli kupisz zestaw rozbudowany o opaske pulsometru i czujnik kadencji. wtedy mierzy jak normalny licznik
montujesz to na tylnym widelcu. jeden magnes na korbie drugi na kole i to wszystko.
2. w zestawie nie ma, mozna dokupic ale nie wiem czy w polsce jest to dostepne
#43
Posted 15 October 2010 - 13:44
Mam nadzieję (jak i cała masa innych użytkowników), że w kolejnej wersji firmware to zmienią. Ideałem właśnie byłoby gdyby e500 przy zainstalowanym gsc-10 odczytywał prędkość/drogę właśnie z koła.
Przy wyłączeniu gps (np. trenażer) w/w dane odczytywane są z gsc-10.
Paska na rękę nie uświadczysz, bo i edge to komputer rowerowy... Choć faktycznie są paski z Garmin Forerunner 310XT - ale w Polsce ich nie uświadczysz, możesz kupić w Amazonie - angielski (o ile tam będą) wprowadził darmowe przesyłki do Polski (od 25 funciaków).
Tutaj masz odnośnik - na amazonie UK tylko koszt 15 funciaków, czyli gratis przesyłki w tym przypadku nie ma, chyba, że coś jeszcze dokupisz...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#44
Posted 15 October 2010 - 14:05
I jeszcze jedno pytanko. Jak z baterią. Jak długo wytrzymuje po pełnym naładowaniu? Czy bateria jest wymienialna?
#45
Posted 15 October 2010 - 14:18
Ale, Panowie, można samemu opracować patencik z mocowaniem Edzia do ręki. Jest przecież druga podstawka na kierę - można ją wykorzystać. Np. dokupić na rynku/bazarze/straganie (bo u zegarmistrza pewnie drożej będzie, tak jak z bateriami do zegarków;]) pasek do zegarka (może te starszego typu, które są jednoczęściowe) i jakoś połączyć go z drugą podstawką. I heja
Dla bardziej zamożnych - są te paski do dostania, zdaje mi się, na Amazonie ...
#46
Posted 15 October 2010 - 14:41
Niestety bonifacy, mylisz się - firmware 2.4 prędkość/droga z włączonym odbiornikiem GPS jest mierzone tylko i wyłącznie na podstawie sygnału GPS - obojętne czy GSC-10 jest zainstalowany, czy też nie. Szczegóły tutaj: https://forums.garmi...ead.php?t=11115
Mam nadzieję (jak i cała masa innych użytkowników), że w kolejnej wersji firmware to zmienią. Ideałem właśnie byłoby gdyby e500 przy zainstalowanym gsc-10 odczytywał prędkość/drogę właśnie z koła.
Przy wyłączeniu gps (np. trenażer) w/w dane odczytywane są z gsc-10.
bezsensu
#47
Posted 15 October 2010 - 16:14
No chyba, że masz na myśli, że jest to bezsensowne (czyli bez sensu...) to wtedy podzielam Twoją opinię. Niestety, tak to zaprogramowali...
A co do paska na rękę - napisałem przecież wyżej gdzie można to kupić - np. na Amazonie w Wielkiej Brytanii - jednak Amazon UK wysyła gratis do Polski dopiero od 25 funciaków, a "pasek" kosztuje niecałe 19 funtów. Czyli albo dobierze się coś za 6.01 funta, albo zapłaci za transport...
A tak to wygląda:
czyli zrobienie tego we własnym zakresie nie bardzo wchodzi w rachubę...
Z drugiej strony płacić 85 zł za taki uchwyt to trochę drogo... (darmowa wysyłka od zamówienia za 25 funtów tj. za ok 112 złociszy...). Zamiast tego można np. zastosować opaskę jak dla odtwarzaczy (w cenie ok. 10 zł):
Oczywiście przykład - trzeba by było dobrać wymiarami...
W urządzeniu nie ma baterii. Jest akumulator litowo-jonowy. Z założenia niewymienny, coć prawdopodobnie po kilku latach będzie wymagał wymiany (przez serwis, albo domowymi sposobami - już były opisy jak to zrobić w garminach dla biegaczy) z uwagi na naturalne zużycie. Wg specyfikacji zapewnia on pracę do 18 godzin. Jest to czas bez podświetlania, za to z włączonym odbiornikiem gps. Najprawdopodobniej wyłączenie odbiornika gps i korzystanie tylko z GSC-10 może pozwolić na przedłużenie czasu pracy. Może ale nie musi, ja takich testów nie przeprowadzałem i szczerze mówiąc raczej nie przeprowadzę, bo nie widzę takiej potrzeby
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#48
Posted 15 October 2010 - 17:19
Ja robiłem tak że plik wygenerowany przez edge z rozszerzeniem .fit konwertowałem na .gpx w programie TCX Converter i potem importowałem Sporttracks-em.Wiecie może co trzeba zrobić żeby Sporttracks2.1 (darmowy) obsługiwał Edge 500 ?
Już wiem, kiedy TCX Conventer nie potrafi przekonwertować *.fit z edzia 500. Jeżeli wyłączymy moduł GPS i korzystamy tylko z GSC-10 (np. trening na trenażerze - jak dość często u mnie), to TCX Conventer nie potrafi rozpoznać tego pliku i nie pokazuje danych lub wywala błąd - w każdym przypadku jest niemożliwy, ewentualnie eksportuje się prawie pusty plik - bez możliwości importu do Sporttracks'a...
W takim przypadku jedyną możliwością konwersji jest użycie GTC lub GC.
Zgłosiłem problem do autora programu (oraz przesłałem plik tłumaczenia programu na j.polski)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#50
Posted 15 October 2010 - 18:04
Mam nadzieję, że wprowadzą poprawki do oprogramowania, może na szosie nie jest to aż tak upierdliwe (odbiornik w tym przypadku b.dobrze trzyma pozycję), gorzej w lesie, zwłaszcza w wąwozach/jarach - tu częściej są problemy z właściwymi odczytami. Podobnie wnioskowana możliwość zapisu danych co 1s (obecnie możliwe tylko z pomiarem mocy) zamiast "smart" - na szosie nie ma to znaczenia, w MTB i owszem.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#51
Posted 17 October 2010 - 10:50
#52
Posted 17 October 2010 - 12:58
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#53 Gosc_smoła_*
Posted 24 October 2010 - 18:41
bo wszystkie niedzielne treningi zapisuje mi na następny tydzień, tak jakby niedziela była pierwszym dniem tygodnia, a sobota ostatnim i trochę mnie to dezorientuje....
pozdrawiam
#54
Posted 24 October 2010 - 19:08
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#55
Posted 25 October 2010 - 09:53
Czy znacie urządzenia lepiej nadające się do tego.
Zawody na dystansie 1008km przejechałem z Garmin Vista C. Co prawda mogłem nim mierzyć tylko dystans, prędkość i postoje, ale za to dzięki temu, że zasilana na baterie "paluszki" mogłem zarejestrować całą 60-godzinną wycieczkę.
#56
Posted 25 October 2010 - 10:44
Te tysiąc km jechałeś bez przerw? Wymieniałeś AA w Viście, czy też ładowałeś przez USB? Jeśli robiłeś przerwy, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w ten sam sposób ładować w ich trakcie akumulator pięćsetki. Oczywiście trzeba mieć dodatkowe źródło(a) prądu - np. taki zasilacz
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#57
Posted 25 October 2010 - 12:16
Te tysiąc km jechałeś bez przerw? Wymieniałeś AA w Viście, czy też ładowałeś przez USB? Jeśli robiłeś przerwy, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w ten sam sposób ładować w ich trakcie akumulator pięćsetki.
Przerwy były, ale nie na tyle duże, żeby szukać gniazdka i czekać aż się podładuje. Np. przez pierwsze 30h jazdy przerwy były po 15minut a jedna około 1h. W Viście wymieniałem paluszki - łatwo dostępne np. na stacji benzynowej albo można wieść zapas ze sobą. Paluszki w Viście starczały na ok. 15h
BTW: ile czasu ładuje się pięćsetka?
#58
Posted 25 October 2010 - 12:20
Czy w zestawie jest magnes na szprychę, jeśli tak to czy będzie pasował na grubą karbonową szprychę (jak w Mavic R Sys - tylko nie piszcie mi że w tych kołach magnes jest zintegrowany bo to wiem ?
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#59 Gosc_smoła_*
Posted 25 October 2010 - 12:24
remont jestem posiadacze 500 dopiero od miesiąca, i ostatnio mniej jeżdzę, ale npp. wczoraj w czasie 3,5h trasy zeszło mi z 100% do 92% i naładowało się z powrotem na full dosłownie w 2-3 minuty