Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#8143
Napisano 11 luty 2020 - 17:59
U mnie działa bez problemu - na Edge 1030 przez ANT+ i jednocześnie na iPhonie przez BT. Rzeczywiście jest problem jak próbowałem się łączyć przez Zwifta na iPadzie i jednocześnie na iPhonie po BT - jak było połączenie z jednym, to drugi nie widział, dopóki nie rozłączyłem. Ale BT i ANT+ jednocześnie - bez problemu. Mogę jeszcze zobaczyć na E530.
Mógłbyś zobaczyć na e530?
Połącz sie najpierw po BLE z iOS a następnie po ANT z Garminem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#8145
Napisano 11 luty 2020 - 21:07
Od bety 9.24 w profilu "indoor" (w pomieszczeniu) LiveTrack jest wyłączany.
Made a change so LiveTrack is not started automatically for indoor or virtual activities.
Aktualna beta 9.28 (pełny spis zmian i dostęp do pobrania w linku) wprowadza drobne poprawki stabilności, tak więc najprawdopodobniej wkrótce wypuszczą finalną wersję firmware.
We wcześniejszych wersjach oprogramowania - wyłączenie autostartu LT w connect. Ale wtedy trzeba pamiętać o ręcznym uruchamianiu LT na zewnątrz, tak więc poprawka działania LT wyłączająca tą funkcję w pomieszczeniach jest jak najbardziej pożądana.
Na 530 czekałem 10min i tylko BLE.
No dziwne, w E1030 mam tak:
czytaj od prawej do lewej, czyli najpierw mam wykaz wykrytych nowych czujników ANT+, po wybraniu Pokaż więcej ekran środkowy i na dole Pokaż czujn. BT, po wybraniu mam to co na lewym ekranie (czujnik BT Misuro B+ jest już sparowany stąd brak na wyszukiwaniu, mogłem wywalić do zdjęcia )
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8146
Napisano 11 luty 2020 - 21:50
Od bety 9.24 w profilu "indoor" (w pomieszczeniu) LiveTrack jest wyłączany.
Made a change so LiveTrack is not started automatically for indoor or virtual activities.
Aktualna beta 9.28 (pełny spis zmian i dostęp do pobrania w linku) wprowadza drobne poprawki stabilności, tak więc najprawdopodobniej wkrótce wypuszczą finalną wersję firmware.
We wcześniejszych wersjach oprogramowania - wyłączenie autostartu LT w connect. Ale wtedy trzeba pamiętać o ręcznym uruchamianiu LT na zewnątrz, tak więc poprawka działania LT wyłączająca tą funkcję w pomieszczeniach jest jak najbardziej pożądana.
No dziwne, w E1030 mam tak:
czytaj od prawej do lewej, czyli najpierw mam wykaz wykrytych nowych czujników ANT+, po wybraniu Pokaż więcej ekran środkowy i na dole Pokaż czujn. BT, po wybraniu mam to co na lewym ekranie (czujnik BT Misuro B+ jest już sparowany stąd brak na wyszukiwaniu, mogłem wywalić do zdjęcia )
E530 nie ma opcji Pokaz czujn. ANT/BT oraz Pokaz wiecej
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#8147
Napisano 11 luty 2020 - 22:01
Mógłbyś zobaczyć na e530?
Połącz sie najpierw po BLE z iOS a następnie po ANT z Garminem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
jutro rano sprawdzę na E530. Zdycham po bieganiu i nie mam siły się ruszyć
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
#8148
Napisano 11 luty 2020 - 22:12
No czekam na weryfikację, bo oprogramowanie e530/830/1030 jest dość mocno zunifikowane stąd raczej i parowanie powinno być identyczne. A już spore zdziwienie wywołuje u mnie brak możliwości wyboru czujnika ANT+.
Na liście wyszukiwania nie pojawi się chyba tylko w jednym przypadku: gdy jest już sparowany w systemie, nawet jeśli nie jest włączony.
Jeśli czujniki są dodane (chociażby były wyłączone jak u mnie czujnik mocy Misuro B+) to nie pojawi się na liście wyszukiwania, co więcej jeśli na wyszukaniu nie będzie nowych czujników to opcji Pokaz czujn. ANT/BT oraz Pokaz wiecej dostępnych nie będzie.
Czy na pewno nie masz tego czujnika sparowanego? Może jest gdzieś na liście wszystkich sparowanych czujników (choć jest jako wyłączony)? Ewentualnie usuń wszystkie czujniki (łącznie z hr itp.) i mając czystą listę ponów wyszukiwanie. Albo nawet (po uprzednim wykonaniu kopii danych - zwłaszcza profile, żeby nie ustawiać ponownie ekranów) wykonaj reset do wartości fabrycznych.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8149
Napisano 11 luty 2020 - 22:30
Nie zauważyłem żadnych problemów z parowaniem czujników po ANT+. Zarówno pedały jak i pasek HR łączą się bez problemu więc nie potwierdzam zjawiska.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#8150
Napisano 12 luty 2020 - 12:36
No czekam na weryfikację, bo oprogramowanie e530/830/1030 jest dość mocno zunifikowane stąd raczej i parowanie powinno być identyczne. A już spore zdziwienie wywołuje u mnie brak możliwości wyboru czujnika ANT+.
Na liście wyszukiwania nie pojawi się chyba tylko w jednym przypadku: gdy jest już sparowany w systemie, nawet jeśli nie jest włączony.
Jeśli czujniki są dodane (chociażby były wyłączone jak u mnie czujnik mocy Misuro B+) to nie pojawi się na liście wyszukiwania, co więcej jeśli na wyszukaniu nie będzie nowych czujników to opcji Pokaz czujn. ANT/BT oraz Pokaz wiecej dostępnych nie będzie.
Czy na pewno nie masz tego czujnika sparowanego? Może jest gdzieś na liście wszystkich sparowanych czujników (choć jest jako wyłączony)? Ewentualnie usuń wszystkie czujniki (łącznie z hr itp.) i mając czystą listę ponów wyszukiwanie. Albo nawet (po uprzednim wykonaniu kopii danych - zwłaszcza profile, żeby nie ustawiać ponownie ekranów) wykonaj reset do wartości fabrycznych.
Problem rozwiązało przywrócenie do ustawień fabrycznych. Pojawiły się opcje Pokaż więcej i Ant/Bt.
Dziękuję za pomoc.
Wydaję mi się, że przyczyną tego mógłbyć ktoryś z plików przerzuconych z 520 do 530.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#8151
Napisano 12 luty 2020 - 14:21
Tak myślałem
Jeśli przerzuciłeś pliki w których była zapisana konfiguracja wcześniej sparowanych czujników to i owszem mogło być to przyczyną.
- msstefan lubi to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8152
Napisano 12 luty 2020 - 20:57
Pytanie nie tyle o edka co o Training effect -
Aerobowa i Beztlenowa
Robicie trening na Vo2 - jak ktos sie chce podzielic wynikami to ile wam pokazuje?
Albo wlasciwie - ile powinno pokazywac.... ? Dla treningu na Vo2
Przykladowo 3minutowe interwaly 3min ( 3min) x6
Albo micro intervals 30sek(15sek) x12 x3
?
#8153
Napisano 12 luty 2020 - 21:30
Jeśli to Ci pomoże to ostatnio jechałem 4x4:16@115%;4:16@40% + 40:00@80% razem 1:30h, 110 TSS, 0,85 IF i pokazało 2,1/5 Anaerobowa i 3,6/5 Aerobowa. Cokolwiek to znaczy
WKO 5 "wycenił " ten trening na 8/10 Anareobowo i 5/10 Aerobowo i jemu wierzę
Ten cały Training Effect to jest jakaś bzdura. Wczoraj jechałem interwały Over-Under - 4x9 min z 6min restami pomiędzy. W każdym interwale 3 min na 110% , reszta na 95%. Ujechałem się jak pies. Jak zwykle przy over-under. Wedlug garmina nic nie zrobiłem. Korzyść anearobowa: 0. Słownie: zero
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#8154
Napisano 12 luty 2020 - 21:51
Nie jest bzdurą, tylko tego nie rozumiesz. Jutro napiszę co i jak.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8155
Napisano 12 luty 2020 - 22:04
Możliwe, ale nie kłopocz się specjalnie:)
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#8156
Napisano 12 luty 2020 - 22:10
Na stronie firtsbeat czytalem mniej wiecej co i jak
Ale klepie swoj trening vo2 i czasem mam 4.2 / 3 a czasem 3.2 / 2 ( pewnie nieco slabiej poszlo )
Mniej wiecej zalezy to od czasu w strefach i % ponad ftp ale w co " celowac " dla vo2
W sumie nie kieruje sie tym specjalnie ale mozne warto czasem rzucic na to okiem.
Pozdr
#8157
Napisano 13 luty 2020 - 10:42
Jeśli to Ci pomoże to ostatnio jechałem 4x4:16@115%;4:16@40% + 40:00@80% razem 1:30h, 110 TSS, 0,85 IF i pokazało 2,1/5 Anaerobowa i 3,6/5 Aerobowa. Cokolwiek to znaczy
WKO 5 "wycenił " ten trening na 8/10 Anareobowo i 5/10 Aerobowo i jemu wierzę
Ten cały Training Effect to jest jakaś bzdura. Wczoraj jechałem interwały Over-Under - 4x9 min z 6min restami pomiędzy. W każdym interwale 3 min na 110% , reszta na 95%. Ujechałem się jak pies. Jak zwykle przy over-under. Wedlug garmina nic nie zrobiłem. Korzyść anearobowa: 0. Słownie: zero
Jak nie kłopotać się specjalnie to nawet mi pasuje, bo nie bardzo mam czas na dłuższe dywagacje
Korzyść anearobowa zero, bo zgodnie z: Anaerobic Training Effect Workout Explanations (aczkolwiek tu raczej biegowo...) można porównać jaki typ wysiłku (bieg) w kolumnie pierwszej przynosić może jakie efekty w kolumnach: Typical Aerobic TE i Typical Anaerobic TE. Dopiero interwały >100% (zwłaszcza 110-115%) VO2max przynoszą wymierne korzyści anaerobowe. Co ciekawe wyścig na 10km oznacza wysoką poprawę VO2max, ale jako... korzyść aerobową (wartość 4 i więcej), a tylko niewielkie (lub wcale) korzyści anaerobowe. Co zresztą ma sens, bo trening na poprawę VO2max nie oznacza treningu na podniesienie wydajności beztlenowej, prawda?
Patrząc na:
High oxygen deficit detected when intensity higher than VO2max. This will affect future anaerobic performance capacity and therefore accumulate Anaerobic Training Effect.
Nie przekraczając linii 100% VO2max nie będzie akumulacji ATE.
Żeby uzyskać korzyści anaerobowe musiałbyś mieć te over na poziomie ok. 120% FTP (w praktyce 118-128% FTP w zależności od ćwiczącego, stąd przyjęcie 120% FTP), a nie 110%. Ujechałeś się, aczkolwiek korzyść mogła być spora, tyle tylko, że aerobowa. Oczywiście również może wpływać na podniesienie poziomu VO2max, ale nie wydajności beztlenowej, a taką jest ATE.
Przy treningu na VO2max i interwałach nie przekraczających 120% FTP (górna granica 5 strefy) ATE może być niski i wzrost będzie zależeć tylko i wyłącznie od przekraczania progu 6 strefy (czyli >120% FTP).
Szczegóły zagadnienia: Anaerobic Training Effect Assessment.
- MaciekTu lubi to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8158
Napisano 13 luty 2020 - 11:11
Jak nie kłopotać się specjalnie to nawet mi pasuje, bo nie bardzo mam czas na dłuższe dywagacje
Korzyść anearobowa zero, bo zgodnie z: Anaerobic Training Effect Workout Explanations (aczkolwiek tu raczej biegowo...) można porównać jaki typ wysiłku (bieg) w kolumnie pierwszej przynosić może jakie efekty w kolumnach: Typical Aerobic TE i Typical Anaerobic TE. Dopiero interwały >100% (zwłaszcza 110-115%) VO2max przynoszą wymierne korzyści anaerobowe. Co ciekawe wyścig na 10km oznacza wysoką poprawę VO2max, ale jako... korzyść aerobową (wartość 4 i więcej), a tylko niewielkie (lub wcale) korzyści anaerobowe. Co zresztą ma sens, bo trening na poprawę VO2max nie oznacza treningu na podniesienie wydajności beztlenowej, prawda?
Patrząc na:
High oxygen deficit detected when intensity higher than VO2max. This will affect future anaerobic performance capacity and therefore accumulate Anaerobic Training Effect.
Nie przekraczając linii 100% VO2max nie będzie akumulacji ATE.
Żeby uzyskać korzyści anaerobowe musiałbyś mieć te over na poziomie ok. 120% FTP (w praktyce 118-128% FTP w zależności od ćwiczącego, stąd przyjęcie 120% FTP), a nie 110%. Ujechałeś się, aczkolwiek korzyść mogła być spora, tyle tylko, że aerobowa. Oczywiście również może wpływać na podniesienie poziomu VO2max, ale nie wydajności beztlenowej, a taką jest ATE.
Przy treningu na VO2max i interwałach nie przekraczających 120% FTP (górna granica 5 strefy) ATE może być niski i wzrost będzie zależeć tylko i wyłącznie od przekraczania progu 6 strefy (czyli >120% FTP).
Szczegóły zagadnienia: Anaerobic Training Effect Assessment.
Czyli trening na Vo2 - 110-120% FTP należy sie spodziewać wysokiej wartości TE Aerobowa
oraz niskiej TE Beztlenowa
wysoka wartość TE dla Beztlenu pojawi sie przy interwałach powyżej 120% FTP czy też powyżej Vo2 ( tylko czy wtedy TE Aerobowa wyjdzie niska ... pewnie powinna )
tak to chyba należałoby interpretować...
czyli klepie trening Vo2 to interesuje mnie bardziej tak naprawdę TE Aerobowa a Beztlen niekoniecznie wyjdzie wiekszy niż 2.
długie jazdy w tlenie na ok 60-75% to zerowa beztlenowa i Aerobowa pewnie koło : +-3 / (a beztlen) +-0
Pozdr.
#8159
Napisano 13 luty 2020 - 11:17
Mniej więcej tak. Licznik "beztlenu" zwiększa się tylko po przekroczeniu strefy 6. A właściwie intensywne wysiłki beztlenowe z pominięciem sprintów. Dokładnie jest to wyjaśnione w Anaerobic Training Effect Assessment.
Tabela 3 przedstawia dość szczegółowe porównanie i różnych treningów (biegowych), czego można się po nich spodziewać i na ile czasu będzie sugerowany odpoczynek od tego typu treningu. I tak interwały VO2max (wg tabeli) to efekt aerobowy na poziomie 4,3, a anaerobowy od 2,4 do 3,7 (przy krótszych powtórzeniach - czym dłużej tym akumulacja efektu anaerobowego będzie niższa).
wysoka wartość TE dla Beztlenu pojawi sie przy interwałach powyżej 120% FTP czy też powyżej Vo2 ( tylko czy wtedy TE Aerobowa wyjdzie niska ... pewnie powinna )
No właśnie nie bardzo tak jest, że jeśli TE anaerobowy jest wysoki, to będzie niski aerobowy. Raczej ciężko uzyskać tego typu efekt, no chyba, że będą to interwały Z6/Z1, aczkolwiek na ogół raczej będzie tak, że jeśli TE anaerobowy >3, to i wartości TE aerobowego raczej będą nieco powyżej 3.
- MaciekTu lubi to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8160
Napisano 13 luty 2020 - 19:35
Prozor ale dlaczego przekładasz 1:1 VO2 max w bieganiu obliczane na podstawie tętna do Vo2 max w kolarstwie opartym o FTP ?
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT