Jeżeli czujnik mocy nadaje w standardzie ANT+ to oczywiście 820, 1000, czy nawet i starsze modele będą poprawnie te dane odbierać i wyświetlać. Jeśli czujnik mocy będzie nadawał tyko sygnał BT, to oczywiście starsze modele Edge nie będą tego rejestrować. No ale takich czujników raczej (już) nie ma.
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#8521
Posted 17 April 2020 - 10:55
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8522
Posted 17 April 2020 - 17:16
#8523
Posted 17 April 2020 - 20:43
Czytałem, że przy nawigacji po trasie i np. Zjechaniu z trasy / skróceniu jej sobie, Garmin uparcie prowadzi do punktu, w którym zboczyliśmy z trasy. Nawet, gdy już na nią wrócimy. Czy jest to prawda?
Nieprawda. Pomyliło Ci się z urządzeniami nienawigacyjnymi np. Edge 520 (bez plus) czy Wahoo Bolt.
Każde urządzenie z mapami routowalnymi będzie mogło przeliczać trasę, tak aby wrócić na trasę (o ile użytkownik nie wyłączy tej opcji), ale nie przez punkt w którym się z trasy zjechało, no chyba, że jedyną sensowną opcją jest zawrócenie...
Po wjechaniu na trasę o żadnym powrocie do punktu zjazdu nie ma mowy w żadnym przypadku, nawet jeśli jest to urządzenie nienawigacyjne np. E520 - jak powróci się na kurs, to nawigacja dalej prowadzi po kursie. Przynajmniej w Garminach.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8524
Posted 18 April 2020 - 06:36
#8525
Posted 18 April 2020 - 22:37
Stara recenzja, stary błąd? Nie przypominam sobie, żeby mi któryś z moich Edge (820, 1000, 1300) takie numery odwalał. Kurs jest kurs i oczywistym jest, że urządzenie będzie usilnie prowadzić (drogami!) do powrotu na kurs. Jeżeli nie chce się, żeby przeliczał nową trasę na kurs, to po prostu ustawia się opcję braku przeliczania, lub opcję, że ma się pytać czy przeliczać, czy nie. Jak wybierze się, żeby nie przeliczał po zjeździe z kursu, to nie będzie tego robił, aż do powrotu na kurs. I nie, nie będzie prowadzić do punktu zjazdu z kursu.
Z drugiej strony wgrywanie gpx do pamięci po kablu... tego się nie robi od dłuższego czasu. Niby można (do foldera new files skąd po konwersji trafi do właściwego miejsca), ale szybciej, lepiej i bezpieczniej jest wysłać do serwisu connect, no i taka trasa jest możliwa do wysłania do każdego urządzenia użytkownika. Wrzucenie gpx'a na żywca do folderu kursów może w najgorszym razie nawet uceglić urządzenie.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8526
Posted 19 April 2020 - 06:17
Zatem pozostaje mi jeszcze jedna wątpliwość, także z owej recenzji. Czy segmenty strava live działają / mogą działać równolegle w trakcie nawigacji, czy też mamy do wyboru: albo nawigacja albo segmenty strava live?
#8529
Posted 19 April 2020 - 15:25
Co tak uparłeś się na używanie gpxów? Rozumiem jakieś gotówce na trasach maratonów itp. ale w każdym innym przypadku łatwiej, szybciej i wygodniej planować kurs w np. Connect.
Wysłane z mojego P9_Energy_Lite przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8530
Posted 19 April 2020 - 17:22
Hej, dwa pytanka:
1) Na jakiej stronie planujecie trasy/kursy (głównie szosowe)?
Ja coś tam sobie czasem dziergam w plannerze z ridewithgps.com i w sumie jest to dość fajne i intuicyjne narzędzie, ale brakuj mi (w darmowej wersji) np. możliwości zaczytania przejechanego śladu lub kilku i ich łączenia/modyfikacji w nowy ślad/kurs. Znacie może coś prostego w obsłudze i dającego możliwość zaplanowania trasy z uwzględnieniem ściągniętych lub wcześniej wyjechanych śladów?
2) Już chyba o to pytałem, ale nie doczekałem się odpowiedzi, a zaczyna mnie to już irytować: wiecie może dlaczego w Garmin Edge 830 za każdym razem urywa mi się test FTP?
Odpalam Moje Statystyki->FTP->FTP->Test FTP, uruchamia się taki specjalny 7 etapowy trening. Pierwszy etap to rozgrzewka i potem kolejne kilkuminutowe etapy, gdzie trzeba trzymać moc w zadanym przedziale. W każdym kolejnym etapie poprzeczka się podnosi. Po 4 etapie Garmin, zamiast przejść do kolejnego, po prostu wychodzi z trybu treningu bez żadnego komunikatu itd. Myślałem, że może Garmin "widzi", że w którymś momencie nie mam już sił, więc przerywa trening, ale wczoraj celowo jechałem w górnych granicach przedziału, a dodam, że po tym 4 etapie wcale nie czułem, że to jakaś granica moich możliwości, zarówno jeśli chodzi o siłę, jak i tętno. Ale jednak może Garmin wie lepiej? Po zapisaniu jazdy pokazuje, że wykryto nowy FTP (moim zdaniem zaniżony), ale nie wiem, czy ten nowy FTP jest jakoś specjalnie kalkulowane przy uwzględnieniu testu (nieukończonego), czy wynika to z automatycznej kallkulacji z jazdy (podczas której robię m.in. ten test).
#8532
Posted 19 April 2020 - 21:33
O ile masz strava premium, to tak - załadowanie przez apkę IQ Strava Routes.
Co tak uparłeś się na używanie gpxów? Rozumiem jakieś gotówce na trasach maratonów itp. ale w każdym innym przypadku łatwiej, szybciej i wygodniej planować kurs w np. Connect.
Po prostu w stravie sobie już planowałem i wiem jak to działa. Jeśli się okaże, że gdzieś jest wygodniej dla danego urzadzenia, to prawdopodobnie zrezygnuje z planowania w stravie.
Podsumowując, bo to dwie najistotniejsze dla mnie funkcjie i ich brak / wadliwe działanie wyklucza dane urzadzenie:
Zarówno Garmin 530, 820 jak i 830 oraz wahoo bolt:
1. Przy prowadzeniu po trasie i zjechaniu z trasy albo nawigują do najbliższego punktu, albo czekają, aż powrócę na trasę i po powrocie w dowolnym punkcie nawigują dalej po trasie od tego punktu.
2. Działają segmentu strava live podczas prowadzenia po trasie. W garminach warunkiem jest jednak stworzenie trasy w Garmin connect lub w strava.
#8533
Posted 19 April 2020 - 22:16
Hej, dwa pytanka:
1) Na jakiej stronie planujecie trasy/kursy (głównie szosowe)?
Ostatnio jak już chcę planować trasę to raczej w Connect. Minus to że nie uwzględnia (a przynajmniej nie tak dobrze jak Plot a route) różnic nachylenia terenu i nie dopasowuje prędkości kursu do zjazdów/podjazdów. Stąd jeśli chcę ocenić ile dana trasa mi zajmie czasu przy zakładanej średniej prędkości na płaskim, to wracam do Plot a Route. Ale na ogół nie chce mi się tak bawić i prosto i przyjemnie używam Connecta. Aktualnie jest to całkiem dobry planer kursów.
A nawigacji używam głównie gdy mam taką potrzebę, czyli na ogół na urządzeniu: patrzę na mapę, wskazuję gdzie i którędy mam jechać i po wyliczeniu trasy weryfikuję proponowaną trasę i jadę. Głównie dotyczy to albo objazdów w nieznanych miastach, albo jazdy po nieznanych drogach w terenie.
2) Już chyba o to pytałem, ale nie doczekałem się odpowiedzi, a zaczyna mnie to już irytować: wiecie może dlaczego w Garmin Edge 830 za każdym razem urywa mi się test FTP?[ ...] Po 4 etapie Garmin, zamiast przejść do kolejnego, po prostu wychodzi z trybu treningu bez żadnego komunikatu itd. Myślałem, że może Garmin "widzi", że w którymś momencie nie mam już sił, więc przerywa trening, ale wczoraj celowo jechałem w górnych granicach przedziału, a dodam, że po tym 4 etapie wcale nie czułem, że to jakaś granica moich możliwości, zarówno jeśli chodzi o siłę, jak i tętno. Ale jednak może Garmin wie lepiej? Po zapisaniu jazdy pokazuje, że wykryto nowy FTP (moim zdaniem zaniżony), ale nie wiem, czy ten nowy FTP jest jakoś specjalnie kalkulowane przy uwzględnieniu testu (nieukończonego), czy wynika to z automatycznej kallkulacji z jazdy (podczas której robię m.in. ten test).
Nie przeczytałeś co napisałem na początku tej strony w #8521 jak Garmin, a właściwie algorytm Firstbeat wylicza/oszacowuje FTP? Widocznie po 4 etapie algorytm Firsbeat ma wystarczającą ilość danych, żeby ocenić szacowany FTP. Czy jest zaniżony? Spróbuj pociągnąć z mocą wyższą od oszacowanej przez godzinę i zweryfikujesz. Pewno CP jest wyższe, ale szacowanie FTP przez algorytm Firstbeat jest oceną progu tlenowego. Żle pośpisz, masz kaca, dopadło Ciebie osłabienie czy choróbsko - algorytm to wykryje.
Po prostu w stravie sobie już planowałem i wiem jak to działa. Jeśli się okaże, że gdzieś jest wygodniej dla danego urzadzenia, to prawdopodobnie zrezygnuje z planowania w stravie.
Planowanie tras na Strava też dość dobrze działa, nawet ponoć mobilnie da się to obecnie przyzwoicie robić, choć tego nie próbowałem, bo mi to nie było potrzebne. W tym przypadku wystarczy użyć aplikacji IQ do pobrania zaplanowanej trasy w Strava.
Podsumowując, bo to dwie najistotniejsze dla mnie funkcjie i ich brak / wadliwe działanie wyklucza dane urzadzenie:
Zarówno Garmin 530, 820 jak i 830 oraz wahoo bolt:
1. Przy prowadzeniu po trasie i zjechaniu z trasy albo nawigują do najbliższego punktu, albo czekają, aż powrócę na trasę i po powrocie w dowolnym punkcie nawigują dalej po trasie od tego punktu.
2. Działają segmentu strava live podczas prowadzenia po trasie. W garminach warunkiem jest jednak stworzenie trasy w Garmin connect lub w strava.
Podsumowując:
- Pisałem już o tym. Wyjaśnię jak blondynce: wgrywasz kurs, zjeżdżasz z niego i masz możliwość albo ustawienia, żeby nie przeliczał przy zjechaniu z kursu, a jak wjedziesz ponownie na niego to będzie kontynuował, jakbyś jechał cały czas po nim i od momentu wjazdu (komunikat: znaleziono kurs czy coś w tym stylu) nawigacja będzie działać normalnie czyli strzałki gdzie jechać, a jak jest słuchawka w uchu sparowana ze smartfonem to i komunikat usłyszysz.
Druga opcja to przeliczanie po zjechaniu z kursu. I tu na początku może być komunikat prowadzenia do punktu zjazdu, ale tylko dlatego, że najbliższa trasa na kurs wiedzie właśnie przez niego. Rozumiesz? Jedziesz dalej i Edge "widzi", że może doprowadzić do kursu inną drogą, to taką trasę zaproponuje.
Najbardziej optymalną wydaje się opcja, żeby po zjeździe z kursu Edge pytał się czy przeliczać czy nie. Zjeżdżasz, ten się pyta czy przeliczyć, wciskasz, że nie i jedziesz samodzielnie do kursu, dalej jak w punkcie pierwszym. I nie, samodzielne dojechanie do kursu (w dowolnym jego miejscu) nie oznacza prowadzenia do jego początku (czy też do miejsca zjechania z kursu), a do końca poprzez zaplanowany kurs od momentu wjazdu na niego.
Bolt nie jest urządzeniem nawigacyjnym, prowadzi po kursie, w przypadku zjazdu z niego nie ma możliwości wyznaczenia nawigacji do kursu inną drogą (ewentualnie wyciągnięcie smartfona, wyznaczenie innej trasy), komunikaty nawigacyjne tylko o ile będą w kursie zaszyte. Tego typu komunikaty wrzucał do kursu np. Ride with gps (wersj premium), czy Strava obecnie dodaje komunikaty do swoich kursów tego nie wiem. Jeśli dalej nie, to trasa będzie widoczna na ekranie, ale trzeba pilnować samodzielnie zakrętów. - Segmenty Strava działają tylko i wyłącznie, gdy trasę zaplanujesz w Strava i pobierzesz przez IQ Strava Route. No i oczywiście musisz mieć aktywny abonament.
Alternatywa (bez abonamentu) to przeniesienie interesujących daną osobę segmentów Strava do segmentów Connect (pisałem jak to robić - pierwsza strona wątku) i planowanie trasy w Connect - po wysyłce do urządzenia będzie tak prowadzenie po kursie, jak i aktywne segmenty.
- mareksabik likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8534
Posted 21 April 2020 - 12:43
Garmin poszedł po bandzie z updejtem Edga 820.
https://forums.garmi...ues-after-12-30
W skrócie:
Garmin wprowadził updejt do Edge 820 z 12.10 na 12.30 około 17 dni temu (~04.04.2020). Po updejcie nie wszystkie czujniki tracą łączność z urządzeniem po około minucie od rozpoczęcia treningu.
Jedyne info od Garmina w tej sprawie to post poniżej z przed 15 dni (06.04.2020):
Hello All,
I apologize to all users that are experiencing and we it is a very bad experience to have sensor dropouts or connection issues. We are wanting to research this problem and we would like some examples of this happening in your activity. Could you post the activity file here or a link to your activity from Garmin Connect?
If you are experiencing a problem during pairing, could you provide a video of this occurring?
Thank you for any information provided.
Od tego czasu cisza w eterze.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#8535
Posted 21 April 2020 - 13:45
Kilku użytkowników potwierdza, że pomaga factory reset. Co nie zmienia faktu, że aktualizacja nie działa od razu tak jak powinna oczywiście.
projektowanie wnętrz www.wlodarski.org aranżacje rezydencji i apartamentów
#8537
Posted 22 April 2020 - 18:57
Mam pytanie - chcę zrobić test działania baterii w Edge - urządzenie ląduje na parapet, rejestruje dane i się samoczynnie wyłączy. Jak później odczytać czas rejestracji? Po ponownym naładowaniu iponownym uruchomieniu pojawi się opcja zapisu jazdy z czasem czy musze grzebać gdzieś w historii jazd?