Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#8664
Napisano 22 maj 2020 - 11:12
Bez podświetlenia, bez nawigacji po kursie. Kilka ekranów, jeden z mapą, dosyć często przełączane, radar, czujniki tętna i mocy, BT z telefonem, BT z Di2, gps + glonass. Rejestracja 1 sek.
Fakt że nie pamiętam czy robiłem factory reset, może by coś pomogło. Dokąd jazdy nie przekraczają 5h to trochę nie chce mi się bawić.
#8665
Napisano 22 maj 2020 - 14:04
Dużo szybciej schodzi? Bo zastanawiam się nad radarem.
W mojej ocenie dużo, wczoraj po 6.5h pracy zostało mi 14% baterii. Dziś wyjechałem z naładowanym na full, 3h:50min w siodle i zostało 58%. W sumie nigdy dokładnie tego nie mierzyłem, ale z moich obserwacji to max 9h pracy teraz z Varią vs jakieś przynajmniej 12h bez to sporo zżera.
#8666
Napisano 22 maj 2020 - 23:26
Kolejny serwis po Koomot i Strava umożliwia automatyczną synchronizację kursów z Connect. Jest to
Ride with GPS . Oczywiście synchronizacja jednostronna RWGPS -> Connect (przesyłanie aktywności do RWGPS było już wcześniej). Tak jak w przypadku Strava, należy w ustawieniach Connect https://connect.garm...ountInformation włączyć synchronizację. Trasy "przypięte" będą synchronizowane z kursami Connect.
Czyli jeśli kto używa Rwgps jako domyślnego edytora tras, to może zrezygnować z apki IQ do transferu danych, aczkolwiek warto porównać co zostanie przesłane do Edge na te dwa sposoby. Raczej powinno być identycznie, bo kursy z innych serwisów w kursach Connect są tylko do przeglądu/wysyłki, modyfikacje można robić dopiero po ich powieleniu.
Co więcej kursy z innych serwisów nie mogą być udostępniane i są tylko do użytku prywatnego.
Prywatne: kursy importowane z konta Ride with GPS nie mogą być upublicznione.
Żeby udostępnić również trzeba kurs duplikować i zapisać jako kurs connect, wtedy można ustawić kurs jako publiczny i udostępniać innym.
- big75 i Maus3r lubią to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8667
Napisano 23 maj 2020 - 09:59
Ale to coś wolno idzie , albo w ogóle jeszcze nie działa.......( albo trzeba miec premium na RWGPS)
Zrobiłem trase w Ride with Gps ale w Garmin Connect/Trening/Kursy jak do tej pory ( czyli po kilku h) nie widać jej.
Ride with gps zafajkowane Garmin Connect -connected to service
Garmin Connect-Ustawienia/Informacje o koncie/RRidewith Gps również zafajkowane ..kursy +aktywności
#8668
Napisano 23 maj 2020 - 10:09
Przypiąłeś trasę? Bo pewno to jest przyczyną, że nie widzisz trasy w Connect, jest przesyłana błyskawicznie.
Obojętnie, czy prywatnie czy publicznie, no i mam konto free - działa od przypięcia trasy - albo na liście, albo w przeglądzie trasy jak widać na powyższych ilustracjach.
Trasy nieprzypięte (albo nie zaznaczone gwiazdką w Strava) nie będą wysyłane do Connect!
Co więcej: odpięcie i ponowne przypięcie powoduje ponowną wysyłkę kursu do Connect i będziesz miał zduplikowany kurs przesłany z obcego serwisu. Znaczy nie kasuje po odpięciu/odgwiazdkowaniu (tu: strava), to akurat imho niedoróbka, bo mogłoby kasować kurs po odznaczeniu go w serwisie macierzystym. Może poprawią. Oczywiście normalnie skasować z Connect też się da.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8671
Napisano 23 maj 2020 - 13:02
A niby czemu nie nacieszyli się? Jeśli masz trasy to zawsze możesz je ogwiazdkować i przesłać do connect.
Jeśli nie masz premium (a przez 60 dni może mieć każdy), to wystarczy, że utworzysz trasę z dowolnej aktywności kogokolwiek (również swoją):
I możesz to zagwiazdkować przesyłając do Connect.
Co więcej, mając gpx wcale nie trzeba korzystać z laboratoryjnego importowania gpx - wystarczy wczytać ten gpx jako aktywność, utworzyć z niej kurs (powyższym sposobem) i usunąć aktywność źródłową (żeby nie paskudziła statystyk). I trasa utworzona bez edytora.
Oczywiście nie da się tego edytować bez premium, no ale czasami to wystarczy.
Z drugiej strony, mając gpx wystarczy przecież wczytać go do connect (i to z możliwością edycji), czyli właściwie po co wczytywać do stravy...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8673
Napisano 23 maj 2020 - 14:55
Ale chyba segmenty Strava nie były dostępne dla użytkowników bez subskrypcji, nawet jeśli były zaszyte w kursie robionym w Strava. To była i tak opcja dla subskrybentów, tak więc tu żadnych zmian raczej nie ma.
W moim przypadku trasa na Strava raczej służyła do przedstawienia (i ewentualnie wgrania na swoje urządzenie) kursu którym będzie jechać grupa - raczej wszyscy w grupie Strava, z różnymi urządzeniami treningowymi (czy tylko smarfonami). Jasne, można było to robić na czymś innym, ale jeśli wszyscy i tak korzystali ze Strava, to nie było potrzeby szukania czegoś innego, do czego nie każdy miał dostęp.
To zresztą i tak się nie zmieniło, wystarczy utworzyć kurs gdzie indziej, eksport do gpx, import do strava (nawet przez utworzenie aktywności i stworzenie kursu z tego) i dalej udostępnić dla wszystkich w grupie.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8675
Napisano 24 maj 2020 - 05:25
Chodziło mi o widok segmentów podczas tworzenia aktywności.
Teraz jest to rozwiązane jeszcze lepiej bo widzisz segmenty na bieżąco w trakcie tworzenia kursu. Oprócz tego dołożyli sporo nowych opcji, preferowane drogi (asfalt lub gruntowe), układanie trasy wg. elewacji min/max, wyświetlanie heatmapy. A że kosztuje 5$ miesięcznie? Każdy chce zarabiać, nie są ta jakieś straszne pieniądze
01.jpg 11,81 KB 30 Ilość pobrań
- vpablov lubi to
#8676
Napisano 24 maj 2020 - 10:02
Z tą Stravą w wątku o Garminie Edge to troszkę może offtop, ale mnie także temat zaciekawił - chyba nieco każdego - w końcu o niczym ostatnio tak głośno jak o Stravie.
Opcje są dwie:
- Annual, płatne oczywiście z góry za cały rok: $59.99 (czyli $5/miesiąc), licząc budżetowo-rocznie: 250zł
- Monthly, płatna miesięcznie $7.99 (czyli $95.88/rok), licząc budżetowo-rocznie: 400zł
Jakoś te ceny na stronie Stravy trochę poukrywane, a szkoda , bo wcale wielkie pieniądze to nie są; chociaż dla osób przeliczających z PLN warto zaznaczyć, że dolar już stoi aż po 4zł 14groszy, więc w Polsce różnica miesięcznie między planem miesięcznym a rocznym to już dwie kawy na stacji lub jedna średnia w Starbucksie.
Ciągnąc offtop dalej: ja przeszedłem z darmowego na płatne, na start 2 miesiące testowe. Na pewno z Edgem też jest wygodniej, nie trzeba kombinować z segmentami itd.
#8677
Napisano 24 maj 2020 - 11:22
Czy też u was jest tak, że kursy powstałe z aktywności i stworzone za pośrednictwem GC są dużo mniej dokładne, niż kursy robione bezpośrednio w urządzeniu? Przede wszystkim ta niedokładność ujawnia się później, w trakcie nawigacji po kursie: bywa, że kurs co chwilę jest gubiony (i znajdowany), bo prowadzi obok drogi. Skopane są też dane wysokościowe.
Co ciekawe, jak zamieniłem aktywność bezpośrednio w GPX, a potem zamieniłem takiego GPXa w kurs (też przez GC) to było dużo lepiej (w zasadzie OK, poza danymi wysokościowymi), niż gdyby zrobiłem ten sam kurs w GC bezpośrednio z aktywności.
Dodam jeszcze, że kurs stworzony bezpośrednio w urządzeniu zajmuje dużo więcej pamięci, niż jego odpowiednik stworzony w GC.
Nie wiem, czy to może mieć (też) coś wspólnego z tym problemem, ale różne mapy w GC nie pokrywają się (załączam przykład - to samo miejsce, ten sam zładowany kurs i jedynie żonglerka mapami).
Załączone pliki
#8680
Napisano 24 maj 2020 - 13:31
Tu chodzi o rozłączanie występujące w poprzednich wersjach oprogramowania. Aktualne miało to usunąć (Integrated several improvements for ANT sensors.)
Czy też u was jest tak, że kursy powstałe z aktywności i stworzone za pośrednictwem GC są dużo mniej dokładne, niż kursy robione bezpośrednio w urządzeniu? Przede wszystkim ta niedokładność ujawnia się później, w trakcie nawigacji po kursie: bywa, że kurs co chwilę jest gubiony (i znajdowany), bo prowadzi obok drogi. Skopane są też dane wysokościowe.
Co ciekawe, jak zamieniłem aktywność bezpośrednio w GPX, a potem zamieniłem takiego GPXa w kurs (też przez GC) to było dużo lepiej (w zasadzie OK, poza danymi wysokościowymi), niż gdyby zrobiłem ten sam kurs w GC bezpośrednio z aktywności.
Dodam jeszcze, że kurs stworzony bezpośrednio w urządzeniu zajmuje dużo więcej pamięci, niż jego odpowiednik stworzony w GC.
Nie wiem, czy to może mieć (też) coś wspólnego z tym problemem, ale różne mapy w GC nie pokrywają się (załączam przykład - to samo miejsce, ten sam zładowany kurs i jedynie żonglerka mapami).
Tworzenie kursu z aktywności bezpośrednio przetwarza dane zarejestrowane przez odbiornik satelitarny. A ten może mieć różną dokładność, czyli może prowadzić 5 m od szosy, no i kurs będzie utworzony te 5 m od drogi.
Dalej - jak tworzysz kurs w GC z aktywności? Używasz opcji wyliczania kursu wg popularności/podążaj drogami/odręcznie? Jakie opcje? No ale z tego co widzę na kursie wynikowym, nie ma to większego znaczenia (za duża ilość punktów, żeby to miało znaczenie) przy kursie z aktywności/importowanej z gpx.
Pytanie: a jak masz ustawione kursy? Bo wygląda mi na to, że masz wyłączoną nawigację szczegółową. W tym przypadku co prawda kurs jest ładowany błyskawicznie, ale bez rekalkulacji wg bieżącej mapy. W przypadku włączonej nawigacji szczegółowej kurs zawsze jest przeliczany wg danych routingu aktywnej mapy, stąd zwłaszcza przy włączeniu Nawigacja -> Trasowanie -> Przypięty do trasy (włączone), zawsze będzie przeliczony wg danych mapy.
Również "skopane dane wysokościowe" sugerują na dane wysokościowe z serwisu robiącego - tu z GC, bo ignorowane są dane wysokościowe zarejestrowane z urządzenia.
Kurs zrobiony w urządzeniu z założenia obejmuje wszystkie zarejestrowane punkty, jeśli jest rejestracja co 1s to oczywistym jest, że będzie większy, niż kurs tworzony w oparciu o kluczowe punkty trasy (np. zakręty drogi itp.). Mniejszy będzie przy rejestracji "smart" z wiadomego powodu.
Mapy mogą się nie pokrywać (chociaż OSM powinno mieć te same koordynaty), ale przeliczanie kursów przy imporcie (i podążanie drogami) powoduje, że niewielkie niedokładności powinny być sprowadzone do drogi położonej w pobliżu kursu. W innym przypadku (punkty kursu zbyt daleko od drogi) przeliczenie będzie niemożliwe.
Kurs z aktywności w urządzeniu:
- 111 kb
- 36,1 km;
- czas 1:1:40
- wznios: 196m
- spadek: 209m
- wszystkie dane (prędkość, moc, tętno) jak ze źródłowej aktywności
Kurs z aktywności w Garmin Connect:
- 36 kb
- 36,1 km;
- czas 1:1:40
- wznios: 289m
- spadek: 296m
- brak danych ze źródłowej aktywności, prędkość średnia zbliżona do prędkości średniej źródłowej aktywności
Kurs z GPX z aktywności importowany do Garmin Connect:
- 36 kb
- 36,1 km;
- czas 1:26:35
- wznios: 289m
- spadek: 296m
- brak danych ze źródłowej aktywności, prędkość średnia 25 km/h (standardowa dziwna prędkość garmin connect)
Jak widać kursy przetworzone przez Connect zawsze używają DEM (mało dokładne dane wysokościowe) serwisu, ignorują dane z aktywności.
Po ustawieniu stałej widoczności tych 3 kursów na mapie (różne kolory) i wczytaniu dowolnego kursu z przeliczaniem, kurs wyliczony wg mapy (trasowanie: przypięty do drogi) jest identyczny jak przebieg drogi na mapie, co zresztą nie powinno dziwić (no chyba, że ktoś wyłączy przypinanie do drogi), a kursy (obojętnie jak tworzone) są wyświetlane wg oryginalnych koordynatów satelitarnych.
Droga mapy jest po środku, ślady kursu po bokach drogi (dwa bo kurs z aktywności w jedną i drugą stronę - dolny ślad to ślad powrotny).
Wniosek - prawdopodobnie masz wyłączone przeliczanie trasy w urządzeniu, stąd możliwość gubienia trasy, bo ślad GPS może być prowadzony (z uwagi na niedokładność) obok drogi i ta niedokładność nie jest skorygowana poprzez przeliczanie trasy w urządzeniu.
Komunikaty o zjechaniu z kursu są dość częste w urządzeniach nienawigacyjnych (np. E520), w urządzeniach nawigacyjnych na ogół się nie zdarzają, chyba że mapa ma złe koordynaty, sygnał gps jest bardzo złej jakości (namiar wskazuje pozycję daleko od szosy), czy właśnie wyłączenie przeliczania.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750