InPeak szybko i technicznie sensownie odpisuje także na Facebooku.
Bez czujnika szybkości da się żyć, ale faktycznie tętno i pomiar mocy sporo dodają treści w Garminach.
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#9082
Posted 10 August 2020 - 04:54
Prędkość leci po GPS, więc faktycznie można było uniknąć tego zakupu. Jednak kadencja, pulsometr to mus konieczny, tak zawsze uważałem i kiedyś mi to wystarczało za czasów Polar RX800. Jak się teraz okazuje by w pełni wykorzystać Garmina potrzebuję czujnik mocy. Bardzo mi zależy na tym by ten licznik " poznał moją osobę" i zaczął mi sugerować różne ćwiczenia. Chcę wykonać pomiary efektywności, określić pułap tlenowy, wiedzieć dokładnie jakie są moje strefy i by licznik mi sugerował treningi w kalendarzu.
Głupio wydać tyle kasy i nie korzystać z jego możliwości.
Troszkę jestem rozczarowany że wchodząc na Garmin Conect, przeszukując kursy nikt nie dodał trasy którą nazwał konkretnie do celów przeprowadzenia testu 20 minutowego, gdzie można jechać ze stałą prędkością bez przeważeń, muszę chyba sam zacząć szukać odpowiedniego miejsca w Warszawie, najgorzej bo z centrum będę musiał pewnie wyjechać z Wawy by taki test przeprowadzić.
Rozumiem że tutaj podobna funkcja do mio zaskocz mnie to podanie kierunku i czasu lub dystansu, można też zaznaczyć z opcją powrotu do punku startu?
Specialized Epic FSR RockriderXC100S
#9083
Posted 10 August 2020 - 07:07
Potwierdzam, znalezienie dobrego miejsca na taki test jest kluczowe. I wcale nie najłatwiejsze. W Wawie polecam drogi techniczne wzdłuż tras szybkiego ruchu albo autostrady.
Sam jeżdżę S8 w kierunku od Radziejowic do Warszawy.
- Parking w Radziejowicach koło kościoła, dobre miejsce żeby zostawić samochód i rozpakować się
- około 15 km rozgrzewki jadąc południową trasą techniczną
- po nawrotce na rondach w Siestrzeniu ogień polnocną drogą techniczną. Dlaczego tędy? Bo na całym tym 15 km odcinku jest mały ruch, jedno szybkie skrzyżowanie w lewo i jedno szybkie rondo (pierwsza w prawo). Więc mała szansa, że ktoś przeszkodzi.
- pętle kończymy na parkingu. Gdyby brakowało trasy to można jeszcze podciągnąć dalej do Radziejowic i przelecieć następne rondo. Ale jak ostatnio jechałem ten fragment na 312W to został jeszcze spory kawałek do parkingu
- później można podjechać do parku w Radziejowicach i odsapnąć przy stawie
Trasa w Garmin Connect:
https://connect.garm...course/39546449
Pozdrawiam
- worms14 and Marcin321 like this
#9084
Posted 10 August 2020 - 07:20
Dzięki za własną trasę, już dodana do ulubionych. Rozgrzewki tam nie wyszczególniłeś w nawigacji, ale rozumiem że wykorzystujesz do tych celów część tej prasy już do testu FTP.
Sam będę szukał czegoś gdzie będę mógł ruszyć z Placu Zbawiciela, robiąc rozgrzewkę a później przejść na taki test, bez potrzeby angażowania auta.
Odpisał mi Inpeak że w korbie NX nie zamontują czujnika, a miało być tak pięknie.
Udało mi się ustalić jakie mam możliwości:
Zmiana korby Sram na wyższy model, ale koszt jest zbyt wygórowany ponad 2tyś + montaż czujnika 1400+
Zmiana korby na Shimano koszt około 600zł przy XT + montaż czujnika 1400+
Ewentualnie zakup https://www.iqsquare...wermeter-double
Wydaje mi się to najlepsze rozwiązanie, choć czas oczekiwania to masakra, nawet chyba z blokami od Shimano XT będzie kompatybilny.
Temat póki co odpuszczam.
Tymczasem dotarły czujniki, 1030+ dostanie trochę danych do analizowania, ciekaw jestem jak to zniesie i czy już zacznie mi cokolwiek podpowiadać, bo póki co nie chce do mnie mówić.
Specialized Epic FSR RockriderXC100S
#9085
Posted 10 August 2020 - 11:28
Z iQ Square na razie daj sobie spokój. Chodzą ploty, że nie zaczęli produkcji, mogą być jazdy. Możesz czekać na ich pomiar kilka miesięcy i go nie dostać (jeszcze nie rozesłali partii dla Kickstartera z hohoho temu).
Poczytaj temat o pomiarach mocy, tam sporo podobnych dylematów już było:
https://szosa.org/to...cy-dla-amatora/
Zadając tam pytanie o pomiar pewnie też dostaniesz szybciej odpowiedź w temacie pomiaru mocy. InPeak to generalnie jedna z najtańszych sensownych opcji na rynku, tylko trzeba mieć kompatybilną korbę Shimano/SRAM. Do ambitniejszych treningów pomiar mocy się przyda, warto w niego zainwestować.
- lukaszzsch likes this
#9090
Posted 10 August 2020 - 12:03
Poza informacją o korbie NX (później XT) to chyba nie precyzował tego. Z drugiej strony, to forum szosowe, stąd nic dziwnego, że miałeś takie, a nie inne skojarzenia.
A tak po namyśle, robienie testu na szosie jadąc MTB z blatem 32 raczej wydaje mi się mało realne. No chyba, że się mylę?
Tymczasem dotarły czujniki, 1030+ dostanie trochę danych do analizowania, ciekaw jestem jak to zniesie i czy już zacznie mi cokolwiek podpowiadać, bo póki co nie chce do mnie mówić.
Dojdą analizy związane z tętnem, w tym obciążenie treningowe. Czy będzie podpowiadać treningi wg tętna to ciężko zgadywać, być może nie. A może tak. Przekonasz się sam. Jednak nawet z pomiarem mocy liczenie na to, że urządzenie (jakiekolwiek) przejmie inteligentnie rolę trenera osobistego jest IMHO naiwnością. Może za parę lat, teraz co najwyżej może to być jedynie wskazówka treningowa. Choć w niektórych przypadkach dobre i to.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#9091
Posted 10 August 2020 - 13:51
witajcie Koledzy,
przejrzałem wątek wstecz, i nie odnalazłem sugestii w którym kierunku zmierzać ze swoim problemem, więc pytam
Posiadam Edge 530 i telefon Xiaomi A1 z Android One, od samego początku posiadania garmina ani razu nie udało mi się połączyć przez bluetooth z telefonem, kombinowałem już na wszelkie możliwe sposoby. Bluetooth i w telefonie i w garminie działa (sprawdzałem z innymi urządzeniami połączenie). Jakąkolwiek wskazówkę przyjmę z ogromnym podziękowaniem, bo komunikacji pomiędzy urządzeniami potrzebuje, a brak mi dalszych pomysłów co jeszcze mogę sprawdzić?
I przy okazji drugie pytanko, jest jakaś sztuczka (lub co robię źle) aby przy tworzeniu trasy w garmin connect prowadził mnie płynnie prosto po punktach które chce wybrać? np. w centrum Warszawy zaznaczam odcinek prosty 2 km, i chciałbym aby droga była cały czas po prawej stronie, a Garmin wskazuje mi jazdę raz po prawej a później po lewej stronie, a finalnie i tak po prawej bo tylko tędy idzie droga w pożądanym przeze mnie kierunku. (na wspomnianym odcinku ścieżka rowerowa jest po obydwu stronach, i jest taka sama).
marcin
#9092
Posted 10 August 2020 - 14:27
Próbowałeś usuwać listę wszystkich urządzeń sparowanych (BT cache)?
Odnośnie drugiego, to jeżeli w okolicy są drogi rowerowe, choćby jej odcinek był bardzo krótki to będzie raczej na nią pchało. Czasami wbrew logice jak dla mnie - bo właśnie potrafi przerzucić na drugą stronę. Może jest jakieś tego obejście, ale ja się poddałem i robię trasy w innym serwisie.
#9093
Posted 10 August 2020 - 16:53
Odnośnie wyznaczania drogi, Dziękuję za wyjaśnienie, nie walczę. Gdzie znam drogę i wiem lepiej tamtędy jadę po swojemu, a gdzie nie znam zdaje się na garmina
Odnośnie pierwszego, to musisz trochę bardziej sprecyzować. Nie widzą się w ogóle? Tzn przy próbie parowania jest bez reakcji?
Próbowałeś usuwać listę wszystkich urządzeń sparowanych (BT cache)?
Odnośnie drugiego, to jeżeli w okolicy są drogi rowerowe, choćby jej odcinek był bardzo krótki to będzie raczej na nią pchało. Czasami wbrew logice jak dla mnie - bo właśnie potrafi przerzucić na drugą stronę. Może jest jakieś tego obejście, ale ja się poddałem i robię trasy w innym serwisie.
#9094
Posted 10 August 2020 - 17:08
Parowanie urządzeń odbywa się bez problemu, i są ze sobą sparowane ale nie połączone (w garminie info, że rozłączono z telefonem) i nigdy mi się nie udało aby była łączność. Usuwałem i dodawałem parowanie z 5 razy.
Taki efekt mam np. po restarcie telefonu (wprawdzie to iphone). U mnie muszę po restarcie odpalić garmin connect (potem mogę z niego wyjść) by była łączność. Jak masz jakieś opcje by oszczędzanie energii nie zabijało GC to je włącz. No i zobacz czy zadziała Ci to z CG na pierwszym planie przy włączonym ekranie.
#9095
Posted 10 August 2020 - 18:55
witajcie Koledzy,
przejrzałem wątek wstecz, i nie odnalazłem sugestii w którym kierunku zmierzać ze swoim problemem, więc pytam
Posiadam Edge 530 i telefon Xiaomi A1 z Android One, od samego początku posiadania garmina ani razu nie udało mi się połączyć przez bluetooth z telefonem, kombinowałem już na wszelkie możliwe sposoby. Bluetooth i w telefonie i w garminie działa (sprawdzałem z innymi urządzeniami połączenie). Jakąkolwiek wskazówkę przyjmę z ogromnym podziękowaniem, bo komunikacji pomiędzy urządzeniami potrzebuje, a brak mi dalszych pomysłów co jeszcze mogę sprawdzić?
I przy okazji drugie pytanko, jest jakaś sztuczka (lub co robię źle) aby przy tworzeniu trasy w garmin connect prowadził mnie płynnie prosto po punktach które chce wybrać? np. w centrum Warszawy zaznaczam odcinek prosty 2 km, i chciałbym aby droga była cały czas po prawej stronie, a Garmin wskazuje mi jazdę raz po prawej a później po lewej stronie, a finalnie i tak po prawej bo tylko tędy idzie droga w pożądanym przeze mnie kierunku. (na wspomnianym odcinku ścieżka rowerowa jest po obydwu stronach, i jest taka sama).
marcin
Po pierwsze: Connect musi mieć wszystkie wymagane uprawnienia, zwłaszcza lokalizacja (wymagane do działania połączenia bt od któregoś tam androida). Usuń parowania tak w Edge, jak w smartfonie w opcjach BT - nie musisz usuwać (o ile jest) z Connect, ułatwi to późniejsze parowanie. Restart smartfona (wymagany) i Edge (pożądany). Następnie parowanie z poziomu Connect, nigdy bezpośrednio ze smartfona
Na drugie - gdzie robiony kurs, czy z urządzenia czy tylko z serwisu connect? Jeśli z urządzenia to proponuję wyłączyć (tymczasowo) opcję wyznaczania kursu wg popularności, jeśli są drogi rowerowe po obu stronach to rzecz jasna będą często jeżdżone i to na dodatek może w dwóch kierunkach po każdej stronie co może powodować, że na jakimś odcinku drogi rowerowej większa "popularność" jest jazdy po jednej stronie w tym kierunku, a później po drugiej stronie. Wyłączenie wyznaczania tras wg popularności powinno wyznaczyć trasę po drodze najbliżej prawego kierunku ruchu.
Wyznaczanie wg popularności jest praktyczne zwłaszcza poza miastem dla szosy/mtb, ale w mieście z (zwłaszcza dwukierunkowymi) drogami/ścieżkami rowerowymi po obu stronach drogi może nieco mieszać i najprawdopodobniej tu jest taki przykład.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#9096
Posted 11 August 2020 - 08:20
Cieszę się jak dziecko, jak ja lubię takie małe zabawki, które mimo swoich wad, bo na pewno takie maja i nie dorównują doświadczeniem wykwalifikowanym trenerom, próbują już coś podpowiadać, a z czasem może być tylko lepiej.
Po wczorajszym wypadzie Garmin już zaproponował 16 godzinną przerwę, japa mi się cieszy, dodatkowo kazał mierzyć puls o stałych porach, zakup dodatkowych czujników to strzał w 10.
Co prawda i tak większość funkcji jest zblokowana przez brak czujnika mocy, ale już nad tym pracuję, niebawem zacznę wykorzystywać w pełni jego możliwości, zamówiłem Power Pod, do moich celów amatorskich sprawdzi się wyśmienicie, nic lepszego nie potrzebuję.
Ciekawe jak długo będę na niego czekał.
Specialized Epic FSR RockriderXC100S
#9099
Posted 11 August 2020 - 08:30
Jakbym miał się stosować do proponowanego czasu odpoczynku, to nic bym nie potrenował. Po ciężki treningach nierzadko pokazuje mi 3-4 dni.
I tu wychodzi nieznajomość lub niezrozumienie tych wskazówek. Te 3-4 dni to proponowany odstęp pomiędzy treningami o podobnej intensywności, co nie oznacza, że należy w ogóle zaprzestawać treningów. Gdybyś miał wykonywać te ciężkie treningi codziennie, to byś się wykończył.
Co innego lżejsze treningi np. baza czy wręcz regeneracja - te są wręcz wskazane, co zresztą nawet można wyczytać we wskazówkach.
brak czujnika mocy, ale już nad tym pracuję, niebawem zacznę wykorzystywać w pełni jego możliwości, zamówiłem Power Pod, do moich celów amatorskich sprawdzi się wyśmienicie, nic lepszego nie potrzebuję.
Mylisz się. Wkrótce się przekonasz dlaczego.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#9100
Posted 11 August 2020 - 08:35
Bo to dla amatorów jest, a ty już wyższa liga.
To co pokazuje Garmin jest dobre dla takiego gościa co chce utrzymać sprawność a jednocześnie ma być lekko i przyjemnie - mi pasuje
@Marcin321 nie słodź mi tak i jednocześnie nie bądź taki skromny 😀
- Marcin321 likes this