Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#10462
Posted 15 July 2021 - 16:51
Miałem taką "przyjemność" z Edge1000 podczas maratonu. Wiele godzin padał deszcz, ekran żył swoim życiem, a tu trzeba jechać po wyznaczonej trasie. No masakra.
W takich przypadkach można zablokować ekran. Upierdliwe jest wtedy ewentualne przełączanie się między ekranami, ale coś za coś.
Jak się blokuje ekran? Rzadko mam okazję jechać w deszczu, ale podczas ostatniej to myślałem, że mi wszystkie ustawienia sam pozmienia.
#10463
Posted 15 July 2021 - 17:30
Miałem taką "przyjemność" z Edge1000 podczas maratonu. Wiele godzin padał deszcz, ekran żył swoim życiem, a tu trzeba jechać po wyznaczonej trasie. No masakra.
W takich przypadkach można zablokować ekran. Upierdliwe jest wtedy ewentualne przełączanie się między ekranami, ale coś za coś.
Nie wiem jak Edge 1000 i inne, ale w moim Edge 820 po zablokowaniu ekranu w dalszym ciągu można przełączać ekrany dotykowo
- JHartman likes this
#10464
Posted 15 July 2021 - 17:45
#10465
Posted 15 July 2021 - 18:18
Dlatego kupiłem 530, bo zdarza się dosyć często jechać w deszczu na maratonach. Na starej Dakocie nic się w deszczu nie dzieje, nawet gdy woda stoi w zagłębieniu ekranu po brzegi.
Wysłane z mojego moto g 5G przy użyciu Tapatalka
Też mi się zdarza jeździć maratony i szczere mówiąc nie odnotowałem żadnego problemu z Edge 830 w deszczu. Nie pamiętam nawet, czy w ogóle miałem potrzebę blokowania dotyku, ale też tego nie wykluczam (po prostu praktycznie nie dotykam ekranu podczas jazdy, więc blokada nie jest dla mnie uciążliwa, w przeciwnym razie bym to zapamiętał).
W każdym razie zestaw dotyk + pilot łączy imo zalety przyciskowców z dotykowcami. Nie zauważyłem też, żeby pilot jakoś specjalnie drenował baterię. Zapewne zwiększa trochę konsumpcję prądu, ale w stopniu małoistotnym (przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia).
#10466
Posted 15 July 2021 - 19:24
Pilota się pozbyłem, strasznie mi żarł baterię, a właśnie ze względu m.in. na baterię zmieniłem 520+ na 830tke. Ale fakt w takiej sytuacji jest to rozwiązanie.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Pierwsze słyszę, żeby jakoś zauważalnie pilot wpływał na zużycie energii. A mam pilota od lat. Radar faktycznie, wpływa znacząco, zwłaszcza przy 520(+)/820 jest to zauważalne, w x30 już większego problemu nie ma, nawet w dużym ruchu ulicznym.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10469
Posted 16 July 2021 - 06:51
A pilot super sprawa, nie wyobrażam sobie go nie mieć
Pilota się pozbyłem, strasznie mi żarł baterię, a właśnie ze względu m.in. na baterię zmieniłem 520+ na 830tke. Ale fakt w takiej sytuacji jest to rozwiązanie.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
#10471
Posted 16 July 2021 - 07:32
Może był jakiś błąd w sofcie/konfiguracji odbiornika (Edge). Bo pilot to nic innego, jak każdy inny nadajnik danych ANT+. Tylko danych nadaje znacznie mniej, niż każdy inny nadajnik (HR, miernik mocy, kadencja, prędkość...), dlatego wpływ na pobór energii ma mniejszy niż każde inne urządzenie ANT+. No chyba, że jest przyciśnięty na stałe i cały czas generuje impulsy, ale to i tak nie miałoby znaczenia, a raczej efekt czyli np. ciągła zmiana ekranów na skutek wykrycia kodu przyciśnięcia przycisku.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10473
Posted 16 July 2021 - 07:53
Używałem pilota (właściwie dwóch, pierwszy wymieniony przed upływem 2 lat na gwarancji) z Edge 810, 520, 1000, 1030. W żadnym problemów ze zwiększonym zużyciem energii nie zauważyłem.
Jak dla mnie urządzenie, które obowiązkowo powinno być na wyposażeniu Edge. Tak z ekranem dotykowym, jak przyciskowym. No chyba, że ktoś ma manetki Di2 - te zapewniają co prawda dwa przyciski, ale za to swobodnie definiowane i to w szerszym zakresie niż pilot Edge.
Dlaczego obowiązkowo? Jeśli mamy pilota w zasięgu kciuka, to LAP i zmianę ekranów robimy bez odrywania dłoni od klamki. Jeden przycisk programowalny zapewni dostęp co prawda tylko do 2 funkcji, ale nawet i to zapewnia komfortowy dostęp (w moim przypadku) do ekranu mapy i pierwszego (podstawowego) ekranu Edge. Nie wyobrażam sobie zabawy w przewijanie wszystkich ekranów...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10474
Posted 16 July 2021 - 08:02
Pytanie o dotyk w E830...Czy przy jezdzie w deszczu też Wam praktycznie przestaje działać(może co dziesiąta próba udało się coś przełączyć)? Mało tego sam zaczął przełączać ekrany, wchodzić gdzieś w ustawienia, jednym słowem wariactwo totalne.
U mnie nic nie klika w E830, natomiast gdy czasem dotyk gorzej chwyta wystarczy ekran ręką przetrzeć.
#10475
Posted 16 July 2021 - 08:08
Raczej powinno działać, jak pamiętam działało to od czasów Edge 500, a być może i wcześniejszych modeli, ale pewności nie mam. Stąd raczej dziwnym byłoby, żeby w E530 nagle zaniechali tej dość przydatnej funkcji wyświetlania profilu wysokościowego kursu podczas jazdy po nim. Jak wspomniałem wcześniej obecnie Edge musi znajdować się na danym kursie, żeby wyświetlić profil wysokościowy. Zjechanie z kursu = profil przyszłej trasy znika (nie zweryfikowałem, czy pojawi się po przeliczeniu objazdu). Niby ma to sens, bo po co pokazywać coś, po czym się nie jedzie, ale jednak ma to swoje konsekwencje np. podczas nawigacji do kursu, zjazdu z kursu w celu zrobienia krótkiej przerwy czy objazdu czegoś profil kursu nie będzie pokazywany, choć na mapie kurs dalej jest dostępny i widoczny.
Nie wiem jak rozwiązano to w 1030 plus podczas używania pauzy na kursie, to akurat musieliby sprawdzić użytkownicy tego modelu. Sprawdzenie, czy po rekalkulacji powrotu na kurs (objazd) profil wysokościowy zostanie zaktualizowany o objazd, czy wyświetli się dopiero po wjechaniu na zaplanowany kurs należałoby sprawdzić, choć sądzę, że raczej dopiero po wjeździe na kurs - kurs wyznaczony w urządzeniu raczej nie jest wyświetlony w postaci przyszłego profilu wysokościowego, wymagany jest załadowany kurs. Trochę dziwne, bo oszacowanie profilu wysokościowego na podstawie mapy DEM powinno być możliwe.
Wczoraj zobaczyłem, że profil pojawia się w czasie jazdy po segmencie. Czyli wtedy, gdy przydatny jest ekran z segmentem, a nie z profilem trasy. Po zakończeniu segmentu profil ponownie się wypłaszcza.
Jakieś nieporozumienie.
#10476
Posted 16 July 2021 - 08:17
Dlaczego obowiązkowo? Jeśli mamy pilota w zasięgu kciuka, to LAP i zmianę ekranów robimy bez odrywania dłoni od klamki. Jeden przycisk programowalny zapewni dostęp co prawda tylko do 2 funkcji, ale nawet i to zapewnia komfortowy dostęp (w moim przypadku) do ekranu mapy i pierwszego (podstawowego) ekranu Edge. Nie wyobrażam sobie zabawy w przewijanie wszystkich ekranów...
@Prozor, ale ja znam zalety tego urządzenia tak jak pisałem wcześniej, pozbyłem się go tylko dlatego, że drenował mi bardzo baterię. Co było tego przyczyną, on czy soft? Tego nie wiem.
#10477
Posted 16 July 2021 - 08:21
@Prozor, ale ja znam zalety tego urządzenia tak jak pisałem wcześniej, pozbyłem się go tylko dlatego, że drenował mi bardzo baterię. Co było tego przyczyną, on czy soft? Tego nie wiem.
Wysłałeś jakieś porównania, wykresy np. z Battery Up Down do Garmina? Albo chociaż masz gdzieś jeszcze na dysku takie porównanie?
Może faktycznie bug w pojedynczej wersji softu, no albo po prostu Ci się zdawało.
#10478
Posted 16 July 2021 - 08:29
Wysłałeś jakieś porównania, wykresy np. z Battery Up Down do Garmina? Albo chociaż masz gdzieś jeszcze na dysku takie porównanie?
Może faktycznie bug w pojedynczej wersji softu, no albo po prostu Ci się zdawało.
Nie mam takich danych... Nic mi się nie zdawało, licznik tracił mniej więcej 10% na godzinę jazdy, czyli trzymał na poziomie 520+. Po rozłączeniu pary wszystko wróciło do normy.
#10479
Posted 16 July 2021 - 08:52
Nie mam takich danych... Nic mi się nie zdawało, licznik tracił mniej więcej 10% na godzinę jazdy, czyli trzymał na poziomie 520+. Po rozłączeniu pary wszystko wróciło do normy.
To jeżeli nie zebrałeś takich danych to dana, którą podałeś jest "na czuja"? Tzn. "10% na czuja"? Nowe Edge rzadko będą miały takie samo zużycie baterii. Kompletnie inne podświetlenie w trybie auto masz podczas jazdy w południe a inne wczesnym wieczorem. Startujesz nieraz od innego poziomu naładowania baterii. Nieraz inne sensory, nieraz inne pola IQ itd. U mnie też E830 raz żre 4% raz 8% i jest to kompletnie normalne zjawisko (sensorów mnóstwo).
Szanujmy się po prostu, teza, że pilot żre baterię to bardzo poważne oskarżenie a bez jakiegokolwiek testu porównawczego badającego owo zużycie w tych samych warunkach i bez odnotowania wersji firmware-u to strasznie puste oskarżenia.
Natomiast mnie ciekawi ten deszcz bardziej, mój E830 nie klika, ale nie jechałem z nim w mega ulewie a głównie mżawkach oraz lekkim (zwykłym) deszczu. Czy mógłbyś nam jeszcze doprecyzować w jakich warunkach klikał po ekranie? To akurat jest bardzo cenna wiedza
#10480
Posted 16 July 2021 - 09:38
Wczoraj zobaczyłem, że profil pojawia się w czasie jazdy po segmencie. Czyli wtedy, gdy przydatny jest ekran z segmentem, a nie z profilem trasy. Po zakończeniu segmentu profil ponownie się wypłaszcza.
Jakieś nieporozumienie.
Segment działa jak kurs, identycznie jest obsługiwany - zresztą w tym też tkwi problem braku obsługi segmentów podczas jazdy po kursie, kurs musi mieć informację, że w danym momencie Edge musi wczytać inny kurs (kurs segmentu) do obsługi, a po jego zakończeniu wrócić do poprzedniego kursu. Dlatego wydaje mi się prawie niemożliwe, żeby na E530 podczas jazdy wczytanym kursem Edge nie wyświetlał profilu kursu. Może posiadacze E530 to zweryfikują?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750