Segment nie był wyświetlany podczas jazdy po kursie w 520. W 530 pokazuje zarówno segment jak kurs.
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#10484
Posted 16 July 2021 - 12:06
Szanujmy się po prostu, teza, że pilot żre baterię to bardzo poważne oskarżenie a bez jakiegokolwiek testu porównawczego badającego owo zużycie w tych samych warunkach i bez odnotowania wersji firmware-u to strasznie puste oskarżenia.
Nie wiem dlaczego Ty nie potrafisz zrozumieć, że to nie moja chora wyobraznia, a po prostu zaistniały, zaobserwowany fakt. I nie przesadzaj z tymi oskarżeniami
Natomiast mnie ciekawi ten deszcz bardziej, mój E830 nie klika, ale nie jechałem z nim w mega ulewie a głównie mżawkach oraz lekkim (zwykłym) deszczu. Czy mógłbyś nam jeszcze doprecyzować w jakich warunkach klikał po ekranie? To akurat jest bardzo cenna wiedza
Tak, mógłbym...Złapała mnie burza, ulewa, padało naprawdę obficie, nie jakaś mżawka o której piszesz czy pojedyncze krople, może dlatego u Ciebie problem nie wystąpił
#10485
Posted 16 July 2021 - 20:24
Jest możliwość polaczyc równocześnie dwa różne telefony pod fenixa6?
Musiałbym mieć na obydwu zainstalowanego connecta?
Równocześnie nie. W danym momencie będzie aktywne tylko jedno połączenie BT pomiędzy smartfonem, a Fenix 6.
Oczywiście możesz sparować Fenixa do dwóch różnych urządzeń (sprawdzone z Androidem), ale może być aktywne tylko jedno połączenie BT. Włączysz drugie urządzenie z BT i Connect, pierwsze może zostać odłączone - już dokładnie nie pamiętam, czy zawsze melduje żądanie parowania, czy przełącza od razu po włączeniu urządzenia.
I jeszcze uwaga - po sparowaniu z drugim urządzeniem Fenix 6 z Connect, a następnie usunięcie go z Connect usunie automatycznie portfel z dodanymi kartami z Fenix 6, przez co trzeba będzie od nowa dodawać karty płatnicze.
==========================================================
Przeglądając FAQ Edge Garmina można doczytać się wytłumaczenia
- Aktualizacji ulepszeń mapy Edge 530/830/1030 Plus (brak j.polskiego, ale tłumacz google dobrze tłumaczy), warto rzucić okiem na różnice, niby wszystko jasne, ale... Przy okazji niektórzy biadolą, że zniknęła opcja większego kursora, który poprzednio był uzyskiwany poprzez wybranie w opcjach map "wysokiego kontrastu" (chociaż dla mnie dużych różnic nie było). Aktualnie "wysoki kontrast" jest uzyskiwany przez temat wysokiego kontrastu (domyślny) i zrezygnowano z dodatkowych ustawień mapy, przez co utracono możliwość powiększenia kursora.
- Dlaczego otrzymuję różne pomiary obciążenia treningowego między urządzeniami Garmin, mimo że używam Physio TrueUp? W skrócie: pełna synchronizacja będzie tylko w nowych urządzeniach wykorzystujących nową metodę obliczania obciążenia treningowego, czyli np. seria Fenix 6, Forerunner 245/745/945/945 LTE, Edge 530, 830,1030 i 1030 Plus itp. Pomiary obciążenia nie będą wyglądały jednakowo jeśli używa się starszych urządzeń (lub starszego/nowszego) np. Edge 1030 i Forerunner 935 mimo że oba Twoje urządzenia mogą być zgodne z Physio TrueUp.
- cowall likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10486
Posted 16 July 2021 - 20:34
Pierwsze słyszę, żeby jakoś zauważalnie pilot wpływał na zużycie energii. A mam pilota od lat. Radar faktycznie, wpływa znacząco, zwłaszcza przy 520(+)/820 jest to zauważalne, w x30 już większego problemu nie ma, nawet w dużym ruchu ulicznym.
Radar wpływa poprzez włączanie podświetlenia przy każdym wykryciu obiektu za nami. Gdy sprawiłem sobie Varię około 2mc temu, to zużycie baterii skoczyło mi z 3-4% na godzinę do 7-8%. Dopiero wyłączenie automatycznego poziomu jasności i ustawienie manualnie 10% jasności w mojej 530-tce ponownie przywróciło 3-4% per godzina
#10487
Posted 16 July 2021 - 21:45
Radar wpływa poprzez włączanie podświetlenia przy każdym wykryciu obiektu za nami.
Nie tylko. Podświetlenie to dodatkowy pobór prądu, jeśli ktoś używa podświetlenia włączanego na jakiś czas po zdarzeniu np. włączenie przycisku, dotknięcie ekranu, komunikatu ekranowego czy wykryciu pojazdu, to i owszem wpłynie dodatkowo na zużycie energii. Ja na ogół używam automatycznego podświetlenia cały czas, lub w dobrych warunkach oświetleniowych w ogóle wyłączam podświetlenie. Pomimo to radar zauważalnie wpływa na zużycie energii, zwłaszcza w urządzeniach E520/820. Po prostu obróbka danych transmitowanych przez radar i wyświetlenie na ekranie pozycji pojazdów znacząco wpływa na zużycie energii - nawet bez włączenia podświetlenia po wykryciu zdarzenia.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10495
Posted 17 July 2021 - 21:08
Nie garmin zło, tylko Karoo niedoinformowane jest 😜
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10497
Posted 18 July 2021 - 21:53
Jak na gwarancji to i owszem - powinni wymienić na nowy (refabrykowany).
Jeśli nie, to dorobić mocowanie (aliexpress - przykładowa część).
Chociaż tu gniazdo trzeba przykleić np. klejem ekpoksydowym, a uchwyt przykręcić do gniazda (traci się gniazdo zewnętrznego ładowania, ale kto z tego korzysta...).
Podobnie taki zestaw: https://pl.aliexpres...A%2223416%22%7D
z dodatkowym przykręceniem do starej obudowy (chyba pewniejsze i jednoczęściowe)
Ewentualnie zamówić dolną obudowę E530 i wymienić we własnym zakresie (trochę dłubaniny jest): https://pl.aliexpres...88d25f699603-39(tu dół razem z akumulatorem itp.) albo tu: https://pl.aliexpres...A%2223416%22%7Ditp.
- bazyl33 likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10500
Posted 19 July 2021 - 19:24
Z innej beczki. Jakieś polecane paski do Fenixa 5 z Ali lub niekoniecznie? Mój drugi oryginalny kończy żywota i muszę za czymś się zacząć rozglądać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Od jakiegoś czasu używam z Decathlona Kalenji model ZT26D. Kupiłem go ponieważ potrzebowałem go podczas używania oprogramowania służącego obsłudze trenażera, które nie obsługiwało ant+. Ja chciałem równocześnie aby tętno miał wyświetlane na oprogramowaniu trenażera oraz na E1030/E1030+. I to się udało oprogramowania trenażera połączone było poprzez BT a E1030/+ z hr poprzez ant+ i mogło tym samym po treningu monitorować ocenę steru. Takie możliwości nie było poprzez połączenie hr np. Adidas MiCoach BT. Owszem można było na komputerze z softwarem do trenażera oraz z E1030 odczytywać tętno ale funkcja oceny stresy nie była dostępna. Kalenji rowiązał tem problem ponieważ oprócz Ant+ powiada łączność BT. Używam go już od stycznia i nadal na oryginalnej baterii pomimo 4-6 jazd w tygodniu każda od 1,5 - 6h.