Nawigacja (a właściwie wyznaczanie i przeliczanie trasy) w tym modelu do szybkich nie należy, zdecydowanie nawigacyjnie lepiej sprawdzi się e1000, na dodatek nieco większy wyświetlacz (i o nieco większej rozdzielczości: e1000: 3,9 x 6,5 cm, przekątna 7,6 cm, e820: 3,5 × 4,7 cm, przekątna: 58,4 mm) będzie wygodniejszy tak w obsłudze (dotykowej) jak i w rozróżnianiu szczegółów trasy.
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#5341
Napisano 28 lipiec 2017 - 07:41
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#5342
Napisano 28 lipiec 2017 - 07:48
.........................................Jeśli jednak 820 jest już ok, to chyba na nią się zdecyduje.
Szczerze polecam Edka 1000 :-)
Użytkuję i ...... nigdy nie wydawał mi się za duży ;-) Powiedziałbym, że jest nawet wygodny ;-)
Jeżeli nawet w PRO peletonie z nim jeżdżą .............. ;-)
ZORBA pozdrawia !!
#5343
Napisano 28 lipiec 2017 - 08:03
Oni on nie jest za duży ani za maly, taki w sam raz
Ostatnio jeżdżę z nawigacją i e1000 spisuje się wyśmienicie.
Szczerze polecam .
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
#5345
Napisano 28 lipiec 2017 - 08:20
Posiadałem e705, 800, 810 a teraz 1000 i jestem mega zadowolony.
Oni on nie jest za duży ani za maly, taki w sam raz
Ostatnio jeżdżę z nawigacją i e1000 spisuje się wyśmienicie.
Szczerze polecam .
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem czy jesteś wiarygodny, jako ktoś z owijką Pinarello na kierownicy Tarmaca
#5348
Napisano 28 lipiec 2017 - 12:50
odpuść sobie 820'ę. Mega lepszy komputerek to 520 - tylko, że z wyciętą nawigacją oraz mniejszą pamięcią.
Ja naprawdę żałuję, że nie zdecydowałem się na 1000 (może zimą zmienię).
W 820 bateria realnie wytrzymuje 10 godzin przy włączonym BT, GPS (bez GLONAS), czujnikami oraz uruchomioną nawigacją ale bez wyświetlania mapki (urządzenie jeździ na rowerze od marca 2017). W folderach reklamowych podają, że wytrzymuje do 15 godzin a przy trybie "eco" nawet 24 godziny lecz wczytując się już w instrukcji jest napisane, że normalnie to powinno wytrzymać 12 godzin jazdy.
Procesor jest za słaby do tego urządzenia. Czasem przy trasach do około 150 km ma problemy z renderowaniem obrazu jest zwiecha taka 5 minut, jedziesz i nie wiesz jak jeżeli nie znasz trasy, bo na ekranie jest biało kiedy wyświetlasz mapkę.
Wyświetlacz - raz jest ok raz kilka razy należy klikać aby coś włączyć, pomimo ustawienia czułości na najwyższą.
To co na oficjalnym forum garmina piszą to prawda.
Support - rozmowa wygląda jak rozmowa niewidomego z głuchym.
Ja się przepycham z polskim supportem ponieważ nie chcą podjąć żadnych kroków gdyż tłumaczą się
tym, że urządzenie zakupione zostało w Niemczech. A przy rejestracji urządzenia po numerze seryjnym
nie ma rozróżnienia na kraje ( w TomTom jest tak, że Cię nie przepuści i rejestruje na "kraju" skąd pochodzi urządzenie).
Poczytaj na chłodno anglojęzyczne teksty, notabene jest ich coraz więcej i w większości podkreślają, że słabo toto wypada jako komputerek do nawigacji. Jedyny plus to kompaktowe rozmiary. Ale czasami zacznie Cię wkurzać słabo widoczna mapka w czasie jazdy
kiedy masz w nogach parę godzin jazdy i nie jarzysz już za bardzo ... .
#5349
Napisano 28 lipiec 2017 - 13:00
Oki. Dzięki za radę. Co do serwisu - chyba na angielskojęzycznym forum Garmina widziałem, że część ludzi odsyła komputerki na gwarancji bezpośrednio do "centrali". Ja chce zamówić w bikeinn (nikt w kraju nawet nie zbliża się do ich cen, centrumrowerowe zaproponowało mi opuszczenie ceny o... 7zł:-D), wiec zapewne też odpuszczę polski serwis.
#5350
Napisano 28 lipiec 2017 - 13:09
rozwiązanie do wyłączającego się garmina e810 podczas jazdy: ( kilka stron wcześniej )
po master resecie następnego dnia był znowu "crash". Po podłączeniu do komputera (win10) wyskoczyło okienko ze skanowaniem dysku i naprawą jego. Po kilku chwilach proces się zakończył i już nie ma problemu. Pozdrawiam
#5351
Napisano 28 lipiec 2017 - 13:19
.........................Ja chce zamówić w bikeinn (nikt w kraju nawet nie zbliża się do ich cen,............................
Można ponegocjować z warszawskim Azymutem ;-)
U nich drożej ale ..... będziesz miał 3 lata gwarancji "na wszystko" (łącznie z paskiem do czujnika HR, który lubi się dość szybko zużywać).
No chyba, że Garmin w ogóle daje 3 lata gwarancji ;-)
ZORBA pozdrawia !!
#5353
Napisano 28 lipiec 2017 - 14:52
Nawigacja (a właściwie wyznaczanie i przeliczanie trasy) w tym modelu do szybkich nie należy, zdecydowanie nawigacyjnie lepiej sprawdzi się e1000, na dodatek nieco większy wyświetlacz (i o nieco większej rozdzielczości: e1000: 3,9 x 6,5 cm, przekątna 7,6 cm, e820: 3,5 × 4,7 cm, przekątna: 58,4 mm) będzie wygodniejszy tak w obsłudze (dotykowej) jak i w rozróżnianiu szczegółów trasy.
Co do szybkości, to dość długo trwa samo przeliczanie/aktywowanie kursu. Po uruchomieniu jest ok (wg. wgranego kursu). Sprawdzałem to na kursach o długości 30-100 km.
Pełna zgoda co do rozmiarów wyświetlacza. Moim zdaniem, jeśli ktoś planuje dużo używać nawigacji, to zdecydowanie E1000. 820 ma za mały ekran, choć wzrok mam dobry.
#5354
Napisano 28 lipiec 2017 - 14:56
Albo Wahoo, gdzie kontrast ekranu i jego czytelnosc w dziennym oswietleniu sa o niebo lepsze niz w Garminie
#5356
Napisano 28 lipiec 2017 - 17:11
Zawsze można kupić radar z dodatkowym wyświetlaczem. Trochę to drożej i dodatkowy gadżet na kierownicy/mostku, ale oszczędza energię w Edge np. 520 dociąga do 18h pracy (oczywiście bez podświetlenia), z radarem spada do 12h, przy podświetleniu ciągłym 80% odpowiednio niecałe 9h i 7h - ale w trybie testowym stacjonarnym, czyli bez konieczności obsługi ostrzeżeń i wyświetlania kropek pojazdów z tyłu co pewno jeszcze bardziej drenuje akumulator Edge. Dodatkowy wyświetlacz radaru przydaje się właśnie w przypadkach długich jazd. Oczywiście wystarczy podpiąć Edge pod powerbank i problem z zasilaniem podczas długich wędrówek będzie rozwiązany.
Jak dla mnie nawet wystarczy mapka wyświetlana na ekranie Edge 520 z ewentualnie naniesionym kursem i to niekoniecznie ze wskazówkami TBT. Funkcję komputera nawigacyjnego spełnia mój mózg na podstawie mapy . Jedynie życzyłbym sobie możliwości przesuwania mapy (nawet w Fenix 3 jest możliwość przesunięcia śladu), możliwości zmiany szczegółowości mapy, no i nieco więcej dostępnej pamięci, której jest skandalicznie mało, również dla aplikacji IQC (np. tu ograniczenie do 4 pól/ekranów IQ, podczas gdy 820 ma bodajże do 10).
Jednak jeśli ktoś potrzebuje komputera treningowo-nawigacyjnego, to kierowałbym się jednak w stronę e1000. Albo Edge 810 i to wcale nie jest taka głupia sugestia. Nawigacja w E810 jest na przyzwoitym poziomie, dość duży i w miarę czytelny ekran, oprogramowanie od wersji 5.0 obsługuje radar Varia.
Aktualne oprogramowanie radaru jest bardzo dobre, można na nim polegać (aktualnie pojawiła się kolejna poprawka, choć raczej w niej są drobne poprawki, głównie dot. pracy świateł) - oczywiście w zatłoczonym mieście sensu używania jest co najmniej dyskusyjny (warto wyłączyć pikawkę), jednak poza miastem pozwala "widzieć" ile pojazdów za mną jedzie (i jak szybko), choć pojazdy z przyczepami mogą być obrazowane jako osobne kropki, ale przynajmniej widać czego się można spodziewać.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#5360
Napisano 30 lipiec 2017 - 18:28
Jest coś takiego jak raport pogodowy. Ale to na zasadzie podobnej jak inne tego typu aplikacje telefoniczne, jest prognoza dla danego obszaru a nie pomiar faktyczny. Z resztą musiałby mieć podłączony taki kręcący się pierdolniczek oraz chorągiewkę, a nie ma.Czy któreś z edgów potrafi pokazać aktualny kierunek wiatru?
- mikroos lubi to