Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#6161
Napisano 13 maj 2018 - 05:12
Pzdr tadzik
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
#6163
Napisano 13 maj 2018 - 21:39
Kara nieadekwatna do przewinienia, łaska udzielona życzę bezawaryjnych Skierniewic
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6164
Napisano 14 maj 2018 - 08:17
Taka ciekawostka dot. trasowania na edge 820 na różnych mapach.
Posiadam zainstalowane trzy mapy : Garmin (rowerowa 2017.10), UMP oraz OSM.
Zawsze byłem zdziwiony wyznaczanie dziwacznych tras na liczniku w mapach UMP,
wczoraj zrobiłem sobie kółko, wylądowałem w Rawie Mazowieckiej i chciałem się kierować
na Mszczonów. Mniej więcej wiedziałem jak jechać lecz był wschodni wiatr to chciałem mniej kluczyć
także wyznaczyłem sobie trasę. Zdziwienie moje było spore gdyż na mapie UMP ciągneło mnie na S8
pomimo odpowiednich ustawień w 820. Dobrze, przełączyłem się na mapę OSM i w tym przypadku trasa została wyznaczona
jak należy "boczniakami".
Czyżby w mapach UMP dziwnie dane są zaszyte? Choć te mapy mają w miarę dobrze odzwierciedlone gdzie są asfalty - choć od dłuższego już czasu widzę, że w mazowieckiem nie ma update'ów zmieniająch drogi gruntowe/szutrowe w asfalty.
Druga ciekawostka dotycząca edge 820 i firmware'u 9.0. Jazda z włączoną opcją oszczędzania baterii działa tak do wartości 60% naładowania baterii gdzie to już nie wygasza się licznik.
Przez około miesiąc zabawiłem się w testy wytrzymałości baterii w edge 820. Jazdy były powtarzalne czasowo oraz odległościowo. Podłączone czujniki: prędkości, kadencji, HR (Garminowskie bundle 820).
Obserwacja i analiza za pomocą aplikacji "Battery Up Down".
Sprawa ma się tak: wpływu na zużycie baterii nie ma:
załączenie GPS+Glonas czy samego GPS - choć Garmin mówi inaczej,
zapis danych oszczędny czy co 1 sekundę .
Na większe zużycie energii już wpływ mają widżety, aplikacje, gmeranie na wyświetlaczu w czasie jazdy ( przewijanie ekranów itp.), nawigacja, bluetooth.
Szybciej bateria się zużywa w trybie podświetlenia ustawionym na Auto (oczywiste).
W trybie podświetlenia manualnego ustawionego na wartość 0% dla trybu dziennego urządzenie wytrzymuje do 10 godzin jazdy max.
Z ciekawości jeżdziłem także z podświetleniem nocnym, jednak zużycie energii w tym trybie i z podświetleniem 0% jest już widocznie większe.
Także edge 820 z podświetleniem ustawionym na 0% po analizie danych z Battery Up Down zużywa energię w czasie jazdy w zakresie
od 5,8% do 12% - to jest bardzo zmienne - nie wiem od czego zależy. Temperatura była podobna powyżej 20*C, słońce świecące bez zachmurzeń.
Natomiast przy włączonej nawigacji zużycie baterii jest pomiędzy 12% a max 17% na godzinę.
Btw. zaczyna się robić "halo" w drugim urządzeniu uprzednio wymienionym przez Garmin na tę samą przypadłość.
Teraz rozumiem dlaczego na rynek wkracza edge 520 plus. 520 jest lepsze od 820 brak jej tylko nawigacji. Nigdy nie znalazłem tekstu
mówiącego o problemach z ekranem w 520, bateria także lepszą żywotnością się okazuje...
Nawet 520 plus niech będzie miał albo ma taką samą pamięć jak 820 to będzię wg mnie lepszym rozwiązaniem od 820.
Choć po głowie chodzi mi pomysł nabycia edge 1000 na backup. Łatwiej się wymienia baterię niż w 520 czy 820 gdyż rozkręca się tylko obudowę a w nowszych jest niczym w smartfonach, należy odkleić ekran ...
#6167
Napisano 14 maj 2018 - 11:14
Dzięki za cenne info, jestem na etapie wyboru pomiędzy 520 plus ( bo chyba nie posiada save energy ), a 820. No chyba, że wyjdzie 820 plus.
każdy edge posiada save energy - głownie polega to na wygaszaniu (podświetlenia) wyświetlacza (to drenuje najbardziej baterię), wzbudza się tylko przy zadanych parametrach z góry ustawionych w urządzeniu.
#6168
Napisano 14 maj 2018 - 11:18
Po ostatnim update edge 820 nie mogę go sparować przez BT z Remi Note 4. Przed update był sparowany z tym telefonem. Paruje się bez problemu z Samsung Galaxy 7. Czy Ktoś spotkał się z podobnym problemem lub wie o co chodzi.
poczytaj rozwiązania na oficjalnym forum Garmina, może coś przydatnego znajdziesz.
https://forums.garmi...ing/edge-820-aa
#6169
Napisano 14 maj 2018 - 13:33
każdy edge posiada save energy - głownie polega to na wygaszaniu (podświetlenia) wyświetlacza (to drenuje najbardziej baterię), wzbudza się tylko przy zadanych parametrach z góry ustawionych w urządzeniu.
NIE. Nie każdy posiada. Tryb ten wprowadzono dla 820 i 1030. Nie mają go wcześniejsze modele, łącznie z e1000 i e520, z tego co widzę po opisie, również w plusie tego nie ma. Zresztą nawet nie ma dostępnej instrukcji obsługi, tak więc nie ma jak tego sprawdzić. Ale zakładając, że jest to e520 z nieco (ile?!) rozszerzoną pamięcią (i jak z pamięcią na IQ?), to nie wiadomo do końca czy wprowadzili może jednak ten tryb tutaj. Trzeba czekać, albo kupić i sprawdzać...
Oczywiście w modelach starszych (810/800/510/500/...) również tego nie ma. Czyli nie każdy ma. Precyzując tryb "energy save" jest równoznaczny z tym, że tryb wygaszania ekranu i braku jego odświeżania (czyli ekran jest pusty, dane są normalnie rejestrowane, dotknięcie ekranu, przycisku pilota lub informacja ekranowa wyświetla ekran).
W e520/1000 jest obecny tryb oszczędzania energii, czyli uśpienia (e1000) lub wyłączenia (e520), aktywny gdy stoper nie jest włączony.
Trasy szybkiego ruchu - monituj o poprawki do twórców/opiekunów UMP, żeby poprawili to w znacznikach samej trasy S8, choć być może również dotyczy to innych S'ek. UMP jest robiona przede wszystkim dla samochodów, no i jako taka mieści się w ewentualnych restrykcjach map samochodowych - o ile pamiętam jest tam "unikaj dróg płatnych" i chyba autostrad, jakie są opcje unikania w e820 tego nie wiem, musiałbym sprawdzić w większych edkach, pewno będzie podobnie, ale było chyba coś o drogach szybkiego ruchu (głowy nie daję).
Wygaszanie ekranu działa w e820 od 100% do 60%? Kolejny babol w tym modelu? Czyli wtedy, gdy ewentualnie ten tryb byłby jak najbardziej korzystny, okazuje się że nie działa? No ciekawe... Musiałbym sprawdzić w e1030, chociaż tam wydrenować akumulator jest zadziwiająco ciężko, miła odmiana po 1000...
Zużycie prądu - o ile zapis "oszczędny" ma znikome oddziaływanie na pobór prądu (głównie zmniejszenie wielkości plików i jest to raczej pozostałość po dość obszernym tcx, gdzie mniejsza ilość zapisywanych danych faktycznie miała sens), to wyłączenie/włączenie Glonass minimalne - w testach e520/1000 przekładało się to mniej więcej na pół godziny pracy. I to bez podświetlenia. Z podświetleniem oczywiście wpływ glonass będzie jeszcze mniej widoczny, bo podświetlenie jest najbardziej energochłonne. Podobnie BT.
Nawigacja ma znaczenie, zwłaszcza przy słabiutkim procesorku e820, mniejsze w e1000/1030. Uaktualnianie zawartości ekranu (czyli przewijanie, wyświetlanie zmienionych wartości, proste pola IQ) aż tak dużego wpływu nie mają, ale jednak wygaszając ekran lub unikając odświeżania ekranu można sporo zyskać. Na e520 robiąc testy aplikacji IQC Low Power Activity Recorder, która rejestrowała dane, ale bez częstego odświeżania ekranu (na którym można było wyświetlić tylko 4 ekrany: czas włączenia stopera, dystans, % baterii, godzinę) e520 działał przez 24 godziny, czyli o 6 godzin dłużej niż w maksymalnym normalnym trybie (czyli ok. 18h). Testowane na 3 letnim e520 Oczywiście bez podświetlania w trybie "parapetowym".
Największy wpływ na zużycie energii po podświetlaniu ma wpływ obsługa radaru. Tu również, czym słabszy procesor (czytaj: e520(+)/e820) tym większy wpływ na pobór prądu...
E820 działa bez podświetlenia do 10h? Kiepsko, e1000 (jakieś 2,5 roku...) bez podświetlania dociąga do 12h i to z polami IQ (ale bez radaru), z radarem, nawigacją (przez parę h) i incydentalnym podświetlaniem (15s) daje radę 7 - 8h, co jest dość przyzwoitym wynikiem, choć nijak ma się do e1030. Tu pierwsze testy wykazują znaczącą poprawę czasu działania, no i główną zaletę nowego ekranu - nawet nie tyle chodzi o wielkość ekranu, choć wreszcie ekran zajmuje spory obszar w obudowie wielkości e1000, ale przede wszystkim widać wyraźnie zoptymalizowanie jasności ekranu bez podświetlania lub z minimalnym podświetlaniem. Jest zdecydowanie jaśniejszy od starszych modeli. Minusem jest mniejszy kontrast, zwłaszcza w nocy ekran nie jest tak kontrastowy jak w poprzednich modelach i niektórzy po przesiadce mogą doznać szoku, że czerni w nocy brak, są tylko szarości.
Porównanie ekranów bez podświetlenia:
Jak widać różnica jest i to dość znaczna na korzyść e1030, prawdopodobnie w kolejnych modelach ekrany aktualnie dostępne w e1030 będą również instalowane. Ale nie dotyczy to e520 Plus, bo bebechy łącznie z ekranem są takie jak w e520...
Zresztą dotyk (średnie ustawienie) jest również zdecydowanie lepszy niż w e1000. Działa (prawie) jak w smartfonie...
Dokładniejsze testy e1030 przeprowadzę w najbliższych dniach, ale wygląda mi na to, że e1030 trafi na moje wyposażenie, a pozbędę się 1000/520...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6171
Napisano 14 maj 2018 - 13:59
Sprawdzę, choć pewno bluźnić nie będę, grzeczny jestem
Większość czynności przewijania ekranu robię pilotem, właściwie często po prostu nie mam potrzeby dotykania ekranu.
Palcem bez rękawic działa lepiej niż w e1000. Czyli właściwie przez cały sezon cieplejszy, oczywiście pozostaje kwestia chłodniejszych dni, choć ponoć aktualnie ma to działać lepiej:
Ver. 4.00 - 05/01/2018 Updated touchscreen firmware to 85.11 to improve responsiveness in low temperatures.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6172
Napisano 14 maj 2018 - 14:21
@Prozor
Faktycznie zapędziłem się z tym oszczędzaniem energii, pardon za wprowadzanie w błąd w innych modelach edge.
Podobnież 820 z późniejszego okresu coś tam z baterią oraz wyświetlaczem miały poprawiane.
Ile w tym prawdy to nie wiem. Mi się wydaje, że mój model 820 z przed wymiany dłużej pracował od obecnego
i to z włączonym podświetlaniem na auto. No cóż albo power bank mały trzeba będzie zakupić dla bezpieczeństwa
przy dłuższych jazdach albo pomyśleć nad 1030 skoro piszesz, że baterię trudno wydrenować. A ma to dla mnie znaczenie
przy jazdach które mogą przekroczyć 200 km.
#6173
Napisano 14 maj 2018 - 15:02
Powerbank to dobre rozwiązanie, tylko z "małym" bym uważał, bo to co jest napisane na powerbankach to na ogół suma ogniw wsadzonych w środek, czyli np 2x 2500 mAh i 3,6V każde, ale po połączeniu w szereg i pomniejszając straty na przetwornicy realna pojemność okazuje się zaledwie 2,4 Ah. Do Edge wystarczy na długo (fabryczny powerbank do 1030 ma ledwo 3,6Ah i wysoką cenę...), ale jeśli kupi się taki z jednym akumulatorkiem o pojemności 2,2 Ah w środku, to pojemność tego może być ledwie połowy deklarowanej, a to już trochę mało, zwłaszcza jeśli potrzebujesz na dłuższe wyjazdy.
W e1030 duża zaleta to umiejscowienie gniazda USB, bardzo łatwo podłączyć wtyczkę do ładowania. W e520/1000 gniazdo u mnie było przykrywane uchwytem i przy dodatkowym zasilaniu musiałem wieszać edka na kierownicy. Albo odwrotnie (tył na przód)
Pozostaje jeszcze pytanie, jak bardzo i jak mocno funkcja nawigacji będzie obciążać 520 PLUS. Prawdopodobnie podobnie jak w e820, czyli od 5 do 10% więcej? Odpada obsługa ekranu dotykowego, ale pewno sumarycznie i tak czas pracy może być niższy niż w podstawowym modelu 520.
edge 1030 ma znacznie gorszy dotyk niż e1000 - zobacz w rękawiczkach a będziesz bluźnił jak szewc albo jak Ja
reszta jest na korzyść e1030 względem e1000 ale dotyk to makabra
Sprawdziłem. Masakry może nie ma, jednak jest zdecydowanie gorzej niż w e1000. I to w każdym trybie czułości ekranu. Co ciekawe najlepiej reaguje na dotyk kciuka.
Tak więc o ile gołym palcem dotyk jest lepszy niż w e1000, to w rękawiczkach jest gorzej.
Tym bardziej polecam pilota, a przynajmniej rękawiczki z polami działającymi na ekranach pojemnościowych
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6174
Napisano 14 maj 2018 - 20:12
Witajcie
W tym sezonie Garmin 520 nagle zaczął mi trzymać jakieś 8 godzin na pełnej baterii (bez mapy i bez podświetlenia), urządzenie ma wyjechane jakieś 400 godzin przez 2 lata, czyli niezbyt dużo, pewnie jakieś 30 - 40 ładowań. Wcześniej trzymał mi 12-14 godzin bez problemów.
Używam go z connectem na telefonie, ale akurat to nie ma wpływu, bo próbowałem nie włączać bluetooth i niestety jest to samo. Wydaje mi się, że problemy z baterią zaczęły się po włączeniu LiveTrack, kiedy wydajność baterii spadła nagle do owych 8 godzin, po czym po kilku jazdach to wyłączyłem, ale urządzenie nie wróciło do poprzedniego czasu pracy na baterii. Chociaż oczywiście nie mam pewności i mógłbyć to przypadek, ale garmin ma tak beznadziejny soft, że jestem skłonny uwierzyć w tę zależność.
Macie jakiś pomysł jak to rozwiązać?
Podbijam, problem nie rozwiązany
#6175
Napisano 14 maj 2018 - 20:34
Sprawdziłem. Masakry może nie ma, jednak jest zdecydowanie gorzej niż w e1000. I to w każdym trybie czułości ekranu. Co ciekawe najlepiej reaguje na dotyk kciuka.
Tak więc o ile gołym palcem dotyk jest lepszy niż w e1000, to w rękawiczkach jest gorzej.
Tym bardziej polecam pilota, a przynajmniej rękawiczki z polami działającymi na ekranach pojemnościowych
poczekaj jak przyjdzie jesień i niskie temperatury
#6178
Napisano 15 maj 2018 - 06:44
Przyczyn może być wiele: dokładność samego czujnika ciśnienia (wystarczy, że jeden ma -3%, drugi +3% i masz swoje 6%...), lekko zapchana dziurka doprowadzająca powietrze do czujnika, ustawienie komputerków pod nieco innym kątem, tak że jest niewielka różnica ciśnień... Z drugiej strony 17m? Daj stravie na przekalkulowanie, to dorzuci jeszcze kilkadziesiąt
Podbijam, problem nie rozwiązany
Opisałem rozwiązanie problemu. Podpowiem: reset do ustawień fabrycznych. Szczegóły w odpowiednim wpisie, nie będę tego kilka razy wypisywał, nie chce mi się, ileż można. Użyj wyszukiwarki, od tego jest.
poczekaj jak przyjdzie jesień i niskie temperatury
Co będę czekał na jesień, do lodówki go dam i przetestuję
"520 Plus ma 14,5 GB pamięci, z czego wolne jest ok 9 GB" Jest to odpowiedź sklepu E Azymut.
O i to jest jakiś konkret. Ciekawe czy zwiększyli również pamięć dla IQC, bo zwiększenie pamięci na dane nie jest temu równoznaczne...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#6179
Napisano 15 maj 2018 - 12:53
Od ponad 1.5 roku garmin nie był czyszczony z plików, czy full reset może poprawić działanie baterii czy raczej bateria sama już się skończyła?
Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
#6180
Napisano 15 maj 2018 - 17:42
Sprawdź, a się przekonasz
A serio - bardzo prawdopodobne, że tu też jest podobnie jak w e520, jeśli po aktualizacji (aktualizacjach) wyraźnie zmniejszony jest czas pracy, to warto wykonać kopie zapasowe podstawowych ustawień i profili, a następnie przywrócić ustawienia fabryczne.
- willi22 lubi to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750