Na youtube bądź stronie www sprzedawcy baterii są video manuale jak to zrobić. Prawdopodobnie jest tak, że kupując baterię dostaniesz narzędzia do demontażu wyświetlacza, prócz taśmy do przyklejenia tegoż.
Napisano 01 lipiec 2019 - 21:13
https://www.youtube....h?v=sMLYxDMCi1c
Dość proste, choć delikatnie trzeba to robić.
Widać tu dlaczego oprócz samego akumulatora można kupić plecki z aku i głośnikiem. Odpada zabawa z kabelkami głośniczka, aczkolwiek to żadna technologia rakietowa, ot przeciąć i połączyć 2 kable. Prościzna.
Na dodatek widać, że ekran bez problemu przykleja się do obudowy bez stosowania nowej taśmy.
Niecałe 5 dych i sporo cierpliwości na przesyłkę i masz nową baterię. Jeśli nie czujesz się na siłach z wymianą, znajdź kogoś, kto to zrobi za Ciebie
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 01 lipiec 2019 - 21:34
Napisano 01 lipiec 2019 - 23:09
Dlatego pisałem, żebyś zostawił rejestrację do samego końca, aż akumulator całkowicie się rozładuje. Być może nawet po czymś takim zacznie poprawnie pokazywać procenty (chociaż ostatnie aktualizacje miały to poprawić), a nawet jeśli nie, to przetestujesz jak zachowuje się po utracie zasilania.
Tak jest, zapisuje się do końca w pamięci nieulotnej. Po włączeniu zawsze zakańcza aktywność (właściwie to pyta się o zakończenie). To akurat dość dawno temu dobrze zrobili, bo pamiętam jeszcze w E500 jak brak prądu w aku równał się w najlepszym razie problemem z zapisaną aktywnością - o ile w ogóle się zapisała. Teraz to nie problem, obojętnie czy urzadzenie się zresetuje podczas rejestrowania aktywności, czy po prostu zabraknie prądu dane zostaną. No chyba, że ktoś ma wyjątkowego pecha, mi jeszcze takie coś się nie zdarzyło.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 02 lipiec 2019 - 07:45
Prozor, dnia 01 Lip 2019 - 22:09, napisał:
Dlatego pisałem, żebyś zostawił rejestrację do samego końca, aż akumulator całkowicie się rozładuje. Być może nawet po czymś takim zacznie poprawnie pokazywać procenty (chociaż ostatnie aktualizacje miały to poprawić), a nawet jeśli nie, to przetestujesz jak zachowuje się po utracie zasilania.
Tak jest, zapisuje się do końca w pamięci nieulotnej. Po włączeniu zawsze zakańcza aktywność (właściwie to pyta się o zakończenie). To akurat dość dawno temu dobrze zrobili, bo pamiętam jeszcze w E500 jak brak prądu w aku równał się w najlepszym razie problemem z zapisaną aktywnością - o ile w ogóle się zapisała. Teraz to nie problem, obojętnie czy urzadzenie się zresetuje podczas rejestrowania aktywności, czy po prostu zabraknie prądu dane zostaną. No chyba, że ktoś ma wyjątkowego pecha, mi jeszcze takie coś się nie zdarzyło.
Dobrze wiedzieć o tym zapisywaniu aktywności. Ostatnio przeoczyłem sprawę zasilania Garmina na dłuższym wyjeździe i obawiając się o utratę danych zapisałem jazdę, bo Garmin wskazywał 2% baterii i tylko kilka minut pracy. Gdybym wiedział wcześniej o tej ulotnej pamięci to cisnąłbym do końca, a tak żal tych 3 niezapsianych kilometrów
Napisano 02 lipiec 2019 - 07:53
Napisano 02 lipiec 2019 - 08:22
AdamKrzepkowski, dnia 02 Lip 2019 - 06:39, napisał:
Wytrzymał łącznie 12 godzin 40 minut!! W tym 6h i 40 minut na 17%. Po wyłączeniu dane zostały. Czyli to procenty były złe nie bateria.
Bez bluetooth i samym gps będzie chyba wiecej
Pytanie o możliwość przejechania kilkuset km to raczej nie ten wątek. Ale w skrócie: to co było trenowane w poprzednich latach ma niewielkie znaczenie jeśli w tym roku były tylko treningi 1 - 2h. Z drugiej strony wszystko zależy od tego ile to jest "kilkaset" - 2, 3 setki? A może 5 - 6? No i oczywiście tempo jazdy, 20, czy 25 km/h to można całą dobę jeździć, zwłaszcza z przerwami co godzinę...
Ale jak wspomniałem - to pytanie zadaj w innym wątku, to nie ten temat!
Starzejący się akumulator ma nieco inną charakterystykę prądowo-napięciową, na początku zawsze jest większy spadek napięcia, pod koniec trzyma równo aż do wyczerpania. Niby w ostatnich aktualizacjach oprogramowanie miało to przewidzieć i brać poprawki na stare akumulatory, ale jak widać daleko temu do prawidłowej oceny. Pamiętam jak robiłem testy ok. 2 letniego e520, na kilku procentach akumulator potrafił zasilać przez kilka godzin. Tak że te 2% mogło równie dobrze równać się i godzinie pracy (ważne, żeby wyłączyć podświetlanie - na wszelki wypadek).
Bez BT tak, zwłaszcza jeśli zachodzi intensywna wymiana danych ze smartfonem. Zresztą właśnie w smartfonie widać jak BT potrafi drenować energię. Z kolei detekcja i pozycjonowanie wg Glonass/Galileo niewiele zużywa energii, obecnie za to odpowiada ten sam odbiornik, zwiększenie zużycia może być tylko związane z dodatkowymi wyliczeniami kolejnych sygnałów.
Na jazdy >10h (w świetle powyższego postu) i tak należałoby zaopatrzyć się w dodatkowy powerbank zasilający Edge.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 02 lipiec 2019 - 08:36
Napisano 03 lipiec 2019 - 05:38
Prozor, dnia 01 Lip 2019 - 09:23, napisał:
No i tu jest pies pogrzebany. Masz pobrać KURS (Course). Track będzie prowadzić od punktu do punktu.
Panowie, przyznam się że nieco zgłupiałem w kwestii tych plików. Czy ktoś mógłby rozjaśnić, czym różnią się pliki GPX Track, GPX Route, Course itp.? I jaki najlepiej pobierać do Garmina np. z GPSies, zwłaszcza przy trasach powyżej 300 kilometrów?
Napisano 03 lipiec 2019 - 06:25
Przecież napisałem, ma być kurs i nic innego. Kursy najlepiej robić w Connect, albo ewentualnie importować to co jest stworzone w czymś innym i zapisane jako tcx/gpx course, sposób importu również dopiero co opisałem, ale w skrócie: import przez webowski connect lub mobilny, ewentualnie kabel i do new files (warunek: musi być pewny plik, żeby nie okazało się, że przy konwersji urządzenie się zablokuje na amen). Albo import przez aplikację IQ dedykowaną do danego serwisu np. Strava Routes, Wikiloc, Koomot, RWGPS, Locus, gimporter...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 03 lipiec 2019 - 07:35
Czytałem Twoje wcześniejsze wyjaśnienia, i były bardzo pomocne. Pytanie moje bardziej dotyczy tego, czym sie różnią pliki GPX Track, GPX Route, GPX Course, TCX itp. I dlaczego właśnie ten a nie inny jest właściwy. Jeżeli pytam o rzeczy banalne to przepraszam, ale zielony w tej kwestii jestem. Zawsze wolę wiedzieć dlaczego jakiś wybór jest najbardziej optymalny niż tylko bezmyślnie powielać jakieś schematy. Dzięki za wyjaśnienia i wyrozumiałość.
Napisano 03 lipiec 2019 - 08:21
A to popatrz sobie np. na pomoc RWGPS:
LEARN MORE ABOUT CHOOSING A FIT, TCX, OR GPX FILE.
W skrócie:
W efekcie kurs prowadzi "za rączkę" z dodatkowymi komunikatami, również tymi wstawionymi w trakcie planowania trasy. Działa to w dowolnym Edge (i nie tylko) bez mapy czy z mapą. Mogą być tam również dodatkowe informacje typu prędkość itd.
Track to zbiór punktów - jak widać urządzenie nawigacyjne może prowadzić w tym przypadku od punktu do punktu, co może ma sens, jeśli jest to plan zawierający tylko punkty pośrednie, czyli track posiada punkt startu, 5 punktów prowadzenia trasy, punkt końcowy, a trasę ma wyliczyć urządzenie nawigacyjne. Jeśli jest to urządzenie bez mapy (lub z mapą nieroutowalną), to na mapie (lub ekranie z mapą) będą kreski od punktu do punktu. Jeśli tych punktów jest dużo (np. 500) to na mapie będzie wyglądać jak ślad, ale urządzenie nawigacyjne będzie prowadzić od punktu do punktu, a nienawigacyjne nonstop pyskować o zjechaniu z kursu.
Route zawiera tylko i wyłącznie punkty i etykiety, czyli coś jak punkty pośrednie, ale umiejscowione na skrzyżowaniach i/lub w punktach użytkownika.
Jak widać kurs to połączenie track z route plus dodatkowe dane. Stąd jedny słuszny wniosek: o ile to możliwe to stosować course.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 03 lipiec 2019 - 09:11
kolejna wpadka - moim zdaniem G....
bez komentarzy ze coś skopałem tylko proszę
W weekend Garmin nie przesyłał mi treningów na strave i do TP
we wtorek dalej ich tam nie było - wysłałem maila o treści +-
Dlaczego moje aktywności z weekendu nie zsychnronizowały się z kontem strava i jak mam to zrobić ponieważ w connect są OK a synchronizacja nic nie daje...
szybka odpowiedź od G. - Strava ma problemy z serwerami proszę próbować synchronizować dalej ...a w razie pytań sprawdzić instrukcje....
hmmmmmm
więc ja na to - że chyba nie tylko strava bo TP też - czyli wszyscy mają problem z serwerami ?
Tu już cały dzień czekałem na odpowiedź i okazało się jednak że nie do końca i wyłącznie jest to wina innych i pracują nad przywróceniem połączeń itd....
od wtorku działa ok a brakujące pliki trzeba było wgrywać ręcznie czego już mi nie zasugerowali kiedy pytałem jak mam wgrać trening na strave... ( a pytałem jak .... i jako laik wcale nie musiałem przecież tego wiedzieć i do końca wcale nie wiedziałem ze można ręcznie, ale to pikuś oczywiście czepianie)
Jednak pierwsze co - To nie my nie nasza wina - to inni.....
- chyba już kiedyś pisałem o przypomnieniach - jest opcja ustawienia alertu dajmy na to co 10 min - ja bym chciał zeby wyskakiwał napis - NAPIJ SIE - ale niestety napisu nie da sie zrobić tylko wyświetla "10:00" i alarmik ... - OK fajnie dam rade zapamietać ze chodzi o picie...
- szkoda tylko że jak sie jedzie zaplanowany trening to już alarmów nie ma - u mnie sie przestają wyświetlać przypominajki a ja akurat czesto zapominam o piciu co wiadomo jak sie kończy a to taka prosta funkcja - no ale po co to komu..... całe szczescie konkurecja wie po co ...
- wiem wiem jest pole IQ "przypominacz" ale jakoś za nim nie przepadam
PS - zauważyłem ze po kilku tygodniach od premiery do serii X30 już sie pojawiają aktualizacje softu... wiec wnioskuję że testy na użytkownikach najwyraźniej trwają w najlepsze - a ludzie jeszcze za to płacą i odwalają za nich robote heheh i pewnie
skoro tyle wydali to- są = muszą być - zadowoleni
to tylko dygresje nt. nielubianej firmy wiec - nie oczekuje komentarzy
Pozdr
Napisano 03 lipiec 2019 - 12:01
BzykuDG, dnia 03 Lip 2019 - 08:55, napisał:
MaciekTU, pisałem w niedzielę odnośnie synchronizacji w tym temacie. I od razu pisaliśmy, że trzeba to zrobić ręcznie.
Pewnie, i nawet był problem przez moment z aplikacją mobilną stravy, ale co tam - najlepiej wpaść co kilka dni i wylewać gówno na forum, z czego opisywane problemy najczęściej wynikają z własnej niewiedzy lub braku umiejętności techniczno-technologicznych.
Po co trzymać ten najgorszy na świecie sprzęt w takim razie?
Napisano 03 lipiec 2019 - 12:08
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
Napisano 04 lipiec 2019 - 06:28
Jak jest aktywny to pobiera, chyba że Edge stwierdzi, że pomimo przesuwania się roweru nie otrzymuje impulsów z czujnika obrotu koła, to wtedy przełączy na dane z gps. Dane z czujnika są zdecydowanie stabilniejsze, przy mniej więcej stałej prędkości (o ile to możliwe, żeby taką utrzymać) prędkość pokazywana na ekranie będzie w miarę stała, z gps (zwłaszcza w nieco trudniejszym terenie: miasto z wysokimi domami, las i wzniesienia) da się zauważyć wyraźne odchyłki góra dół od wartości średniej.
Sprawdzenie działania czujnika: wyłączenie odbiornika gps, dokładnie tak samo jak w profilu "w pomieszczeniu". Albo nawet i bez tego stojąc zakręcenie podniesionym kołem.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750