Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomoc W Wyborze

specialized tarmac

40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 17:21

Witam

 

Potrzebuje pomocy w wyborze roweru. Rower będzie służył do dłuższych treningów 70% w terenie górskim. Muszę coś wybrać z tych ofert:

 

Specialized Tarmac Sport 2015 na osprzęcie 105

Specialized Tarmac SL4 2014 na ultegrze 6800 

Specialized Roubaix SL4 na osprzęcie sram rival 22

Specialized S-WORKS VENGE 2015 na osprzęcie CAMPAGNOLO SUPER RECORD 11s.

 

Skłaniam się ku Tarmac Sport i późniejszym ew wymianie osprzętu. Co sądzicie o tym?



#2 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 08 kwiecień 2018 - 18:57

Każdy z tych rowerów jest fajny. Poza tym rozstrzał cenowy jest bardzo spory miedzy nimi. Z jednej strony podajesz rower za 7tyś. a z drugiej za grubo ponad 15tyś. Cena nie gra roli czy o co chodzi?



#3 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 19:25

cena za nie waha się od 4 tys(tarmac sport) zł do 7,5(venge) tys zł. Więc się zastanawiam który bardziej by mi odpowiadał :) wizualnie Venge wygrywa :D ale ma być też w miarę wygodny. Więc szuka  opinii na ich teamt od bardziej doświadczonych użytkowników :)



#4 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 08 kwiecień 2018 - 20:10

7,5 tys za venge na super record?

 

Generalnie jeśli chodzi o osprzęt to moim zdaniem 105 wystarcza w zupełności. Wagi za dużo nie urwiesz względem ultegry, a działa w zasadzie tak samo.

 

Zakładając, że każda rama jest rozmiarowo odpowiednia pod Ciebie, oraz rower jest ustawiony pod Ciebie dobrze to:

- Roubaix

  • będzie na pewno najbardziej komfortowy podczas jazdy po średniej jakości asfalcie, oraz przy długich przejazdach
  • raczej będzie najcięższy z nich wszystkich
  • najmniej aero

- Venge

  • najbardziej aero
  • może być najmniej wygodny, ale nie musi

- Tarmac SL4 oraz "Sport"

  • zapewne będą najlżejsze w stosunku do poprzednich
  • moim zdaniem najlepiej nadają się w góry
  • złoty środek do wszystkiego

Pytanie, czy jeździsz solo czy w grupie? Jakie dystanse?



#5 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 20:57

Maksymalnie w 3 osoby. Ale najczęściej solo.Dystanse ok 100 km. Na początku miałem wybór pomiędzy Tarmac sport a roubaix i tu w zasadzie wybrałem Tarmaca ale pojawił się  Venge za taką cenę i dlatego się nad nim zastanawiam. Tylko jednak jest różnica ok 3,5 tys zł pomiędzy nimi i zastanawiam się czy mi potrzebny aż tak wysoki model jak Venge. I czy nie lepiej tą różnicę zainwestować w coś innego 



#6 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 09 kwiecień 2018 - 08:04

Jeśli się nie ścigasz, nie masz presji grupy. To generalnie sugerowałbym się subiektywnym poglądem - co Ci wygodnie i co Ci się podoba :).

Generalnie nic nie powiedziałeś o kołach, a może to być decydujący czynnik przy wyborze. Co prawda zawsze można koła wymienić, ale wiadomo jak to jest :).

Osobiście gdyby mi nie zależało na sekundach, to wybrałbym Roubaix. Nie miałem co prawda okazji jechać na nim, ale dużo osób sobie chwali dodatkowy komfort. Poza tym mi się podoba nawet ten rower - chociaż mi się akurat prawie każdy spec podoba :). Tylko to ma być Twój wybór, i nawet jeśli nie walczysz z czasem oraz się nie ścigasz, to możesz chcieć ściganta z prawdziwego zdarzenia - bo tak i już.



#7 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 08:58

Faktycznie zapomniałem o kołach:

Roubaix SL4 na kołach Fulcrum Quatro

Tarmac SL4 Campa Zonda

Venge FULCRUM RACING ZERO

Tarmac sport axis 2.0 

 

No tak serce jedno ale rozum drugie :D 



#8 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 09 kwiecień 2018 - 09:23

Ciekawe, kto ustawił Venge na fulcrum racing zero haha.

 

Generalnie wszystkie koła są fajne, może te Axisy 2.0 są poniżej przeciętnej. Na pewno każde są wystarczające do treningów i amatorskich wyścigów. 

 

Inna sprawa, że wszystkie te koła od campy maja ten ich zaplot, gdzie jest stosunkowo mało szprych. Nie napisałeś ile ważysz, ale jeśli jest to powyżej 80kg to raczej byłbym ostrożny. Axisy pod tym względem będą bardzo toporne. Sam jeździłem na Axisach 1.0 i poza tym, że były ciężkie to w zasadzie nie było specjalnie do czego się doczepić. Aczkolwiek widzę, że wersja 2.0 już ma 20/24 szprych.

 

Nie wiem jaką różnice masz w cenie pomiędzy Tarmac SL4 a tym Sport, ale jeśli nie jest wielka to bym raczej skłaniał się odpuścić tą wersje Sport.



#9 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 09:28

183 cm i 82 kg.

 

Dlaczego skłaniałbyś się odpuścić wersje sport? Róźnica ok 2tys zł na korzyść sporta.

 

A to źle że jest na fulcrum racing ? :D

 

 

Kurczę już sam nie wiem co mam robić :D serce mówi venge , rozum tarmac sport ...



#10 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 09 kwiecień 2018 - 09:33

Nie jest źle. Po prostu rower typowo Aero śmiesznie wygląda moim zdaniem na lekkich, niskich typowo górskich kołach. Generalnie to są bardzo dobre koła (co nie zmienia faktu, że bym tyle za nie nie zapłacił).

Różnica 2 tyś. to z jednej strony dużo, z jednej mało. Same różnica w wartości kół to jakieś 1-1.2 tyś. PLN. Co prawda moim zdaniem różnica pomiędzy ultegra 6800 a shimano 5800 jest praktycznie żadna, jednakże w cenie już jakaś jest. Do teraz nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że SL4 i ten sport mają dokładnie tą samą ramę, ale mogę się mylić i jakiś minimalny niuans w wadze może być.

 

Moim zdaniem rowerowi całego animuszu dodają koła. Venge na niskim stożku nie wygląda nawet w połowie tak dobrze jak Tarmac na stożku ~50mm. Zresztą możesz sobie podglądnąć temat o moim rowerze. Tam fajnie widać jak same koła zmieniły wygląd roweru (mam Amire, czyli w zasadzie Tarmac'a).



#11 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 09:47

Tarmac sport 2015 jest następcą Tarmaca sl4. Na bikeworld jest recenzja właśnie tego tarmaca 2015(co prawda wersja sworks:D).

 

Teraz 1600 zł kosztują te campy zonda.  Trzeźwo pacząc to bardziej opłaca się wziąć tego sporta(nowsza rama, poprawione tłumienie drgań?

 

Notabe ciekawa licytacja się kończy właśnie na ebay: 

https://www.ebay.pl/...TAAAOSwstNaxzdV

 

 

 

 



#12 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2620 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwiecień 2018 - 09:56

Najlepszy będzie Tarmac SL4 Campa Zonda , koła są dużo lżejsze.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#13 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 09 kwiecień 2018 - 09:58

To, że marketingowo wciskają Ci, że rama jest inna nie znaczy, że tak jest w rzeczywistości. Ramy są tej samej generacji. Mają identyczna geometrie. Moim zdaniem na 99% jest to dokładnie ta sama rama.
Prędzej bym powiedział, że jeśli są jakieś różnice to struktura karbonu może być delikatnie inna w przypadku SL4 - będzie sztywniejszy i lżejszy. Na pewno rama sporta nie będzie lepsza niż tego SL4. Pytanie czy będziesz w stanie w ogóle dostrzec różnice.



#14 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 10:12

No i teraz jak patrzę to w tym sl4 przebieg ramy i komponentów 2k km, przebieg grupy i kół: 800km . Więc prawie nowy rower. Koszt ok 5300zł. A myślę że za 5 by poszedł... Z venge chyba jednak narazie zrezygnuje bardzo ładny rower ale i tak nie wykorzystam go pewnie w 50%

 

 



#15 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 09 kwiecień 2018 - 10:39

Generalnie venge to rower typowo dla sprinterów. Zobacz sobie, że wiele pros'ów używa tarmac'a nawet na płaskich etapach. Nawet Sagan używa tarmac'a a nie venge.

U nas w klubie jedna osoba ma S-Works Venge na pełnym DA Di2. Rower jest piękny, ale mimo to osobiście też wybrałbym nowego Tarmaca gdybym miał wybór w tym samym budżecie.



#16 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 10:44

Wiem właśnie. Dzięki za informacje :) Generalnie sl4 jest na razie zarezerwowany już przez kogoś innego. Więc najwyżej będzie ten sport i wymiana kół na początku a później zobaczymy. No i sport jest w malowaniu czarnym a sl4 czerwonym :(



#17 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 10:51

A w cenie podobnej do venge znalazłem jeszcze tarmaca Sl5 na ultegrze 6800 11s, ramie Carbon 10r i kołach CAMPAGNOLO KHAMSIN



#18 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 09 kwiecień 2018 - 11:42

No to masz ramę nowszą, osprzęt ten sam, i słabiutkie koła.



#19 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 11:44

Czyli najbardziej opłaca się kupić tego sl4 w takim razie 



#20 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 09 kwiecień 2018 - 11:48

Wszystko zależy. Jeśli patrzysz na wersje tu i teraz, to tak. Jeśli masz chęci i kasę aby później zmienić te koła to zastanowiłbym się nad tym SL5. Jest to już nowsza generacja, dopiero w tym roku została zastąpiona przez SL6. Mi osobiście się dużo bardziej podoba wygląd SL5 niż SL4, chociaż sam mam rower na bazie SL4.

Obstawiam mimo wszystko, że niuanse miedzy tymi ramami są tak małe, że przeciętna osoba ich może nie zauważyć ani nie odczuć.





Dodaj odpowiedź