Skocz do zawartości


Grupy Campagnolo


254 odpowiedzi w tym temacie

#221 Gosc_OutsideR_*

Gosc_OutsideR_*
  • Gość

Napisano 07 lipiec 2011 - 08:36

Ja też spiąłem - nawet raz rozpiąłem - łatwo :mrgreen:


Spinka zla nie jest ale ja tam teraz bede na pin skuwal , sam lancuch mozna bez problemu czyscic za pomoca urzadzenia barbieri + beznyzka .

Chyba ze ktos lubi sciagac co jakis czas i do plukanki :-P


Tak ale jezeli jeszcze raz chcesz zalozysz lancuch raz zdjety a spiety pinem to co? Z tego co sie dowiadywalem to piny campy sa jednorazowe.

#222 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 07 lipiec 2011 - 19:45

Z tego co sie dowiadywalem to piny campy sa jednorazowe.


Tak jak każde piny, nawet te w łańcuchu za 20zł.

#223 natus

natus
  • Użytkownik
  • 324 postów
  • Skądwrocław

Napisano 30 lipiec 2011 - 10:40

czy kaseta veloce 9s będzie pasować do tego bębenka http://allegro.pl/ca...741207932.html?
sprzedawca mówi, że poprzednio na bębenku była założona kaseta campa 8s

#224 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 30 lipiec 2011 - 10:56

A ja mam inne pytanie.
Brać rowerek na Veloce z drugim zestawem kół czy ultegre ? :>

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#225 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 30 lipiec 2011 - 11:12

Po pierwsze. Co to za rowerki i jakie mają koła???
Raczej bierz ultegrę, chyba że masz tam z veloce jakieś okrutne kółka w gratisie. Dobre lekkie i zrywne koła w góry (lub jak kto woli z wysokim stożkiem na płaskie trasy) to podstawa dobrej maszyny, gdyż ten właśnie element decyduje w największym stopniu o dynamice roweru. Kiepskie koła mogą zepsuć najlepszy rower, a lekki zestawik z niskich obręczy +porządne szytki+ cieniowane szprychy i wiecznie kręcące się klasyczne piasty plecione na 3x sprawi, że przeciętna maszyna stanie się mistrzowską. Wbrew pozorom taki komplecik dużo nie kosztuje, a odwdzięczy się trwałością na dziurawych drogach.
Pamiętaj, że osprzęt decyduje w znacznej mierze tylko o jakości zmiany biegów (ważna rzecz; dobrze wyregulowane niższe grupy całkiem przyjemnie zmieniają biegi, a dla amatora to nie ma takiego znaczenia). Także podaj te rowerki i ocenimy.
pozdrawiam

#226 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 30 lipiec 2011 - 11:19

1 bez kół
Rama:
Alu 7005 2x Double Butted

Widelec:
Deda Black Force Carbon

Stery:
Ritchey Logic Integrated

Mechanizm korbowy:
Shimano Ultegra 3x

Tarcze:
brak danych

Oś supportu:
Shimano Ultegra

Pedały:
Shimano SPD

Łańcuch:
Shimano Ultegra

Kaseta/Wolnobieg:
Shimano Ultegra 10

Przerzutka przednia:
Shimano Ultegra

Przerzutka tylna:
Shimano Ultegra

Manetki:
Shimano Ultegra STI

Kierownica:
RITCHEY

Wspornik kierownicy:
RITCHEY

Chwyty kierownicy:
owijka profile design

Hamulce:
SHIMANO Ultegra

Klamki hamulcowe:
Shimano Ultegra STI

Piasta - przód:
wheelset Shimano WH-R 550

Piasta - tył:
wheelset Shimano WH-R 550

Szprychy:
wheelset Shimano WH-R 550

Opony:
Schwalbe Stelvio

Obręcze:
wheelset Shimano WH-R 550

Siodło:
Scape Active 4

Wspornik siodła:
Scape lite

Obejma podsiodłowa:
brak danych

Kolor:
steel grey anodized



2. z kołami :D


Do roweru dorzucam
:zestaw linek i pancerzy pod Campę,
nowa owijka,
nowa kaseta Campa Veloce,
zestaw klocków hamulcowych BBB,
łańcuch KMC,
oraz drugi zestaw kół na piastach Campy Record(delikatnie trzeszczą szprychy dlatego je wymieniłem na inny zestaw kół)
Miałem to wszystko wymieniać,lecz ze względu na częste wyjazdy za granicę nie mam na to czasu a tym bardziej na jazdę tym rowerkiem. Specyfikacja: Rama:aluminiowa
Przedni widelec:carbonowy
Koła:obręcze Ambrosio Balace i piasty Campa Veloce+drugi zestaw kół z piastmi Campa Record,
obręcze Ambrosio
Kierownica i mostek:alu ITM Millenium
Sztyca:alu Accent
Hamulce:Tektro
Przerzutki tył:Campa Veloce 10 speed
Przerzutki przód:Campa Veloce
Manetki:Campa Velocet
Support:Campa Veloce
Siodełko:San Mrco

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#227 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 30 lipiec 2011 - 14:50

Jak możesz to nie bierz tych kół shimano, poszukaj opinii na necie. Te drugie koła wyglądają bardziej konkretnie (mocniejsze). 1. rower bez kół wygląda OK.
Co do trzeszczenia to podlej miejsca styku nypla z obręczą malutką kroplą oliwki (nie do środka nypla) i miejsca krzyżowania się szprych także. Powinno pomóc

#228 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 30 lipiec 2011 - 14:53

Źle mnie zrozumiałeś.
1 rower ma koła zwykłe
2 rower ma koła założone i drugi komplet dodaje z tymi trzeszczącymi chyba

Szukałem opinii i wyczytałem, że ciężko shimano kółka zajechać, więc nie wiem o co Ci chodzi :D
Wiara jeździ po 10k km na nich i raz do centrowania oddawali.

#229 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 26 sierpień 2011 - 11:25

Wykopuje trochę wątek.
Przeanalizowałem trochę temat systemu korb Campagnolo, bo teraz mają dwa systemy - Ultratorque w grupach 11sp i Powertorque w innych oraz w grupach do cyclocross. W sumie chciałem zakupić korbę PT carbon do CX i dlatego mnie to trochę interesowało.

Campa nie bardzo przyznała się do tego, że część ich klientów miała problem z UT, który ja również miałem - łożyska są nieosłonięte przed wodą i trochę dostają przy użytkowaniu w błocie. Drugi problem z UT jest taki, że system wymaga bardzo precyzyjnego montażu, głównie chodzi o planowanie suportu tak aby wkręcone miski były możliwie równoległe względem siebie. Gdy olejemy tą procedurę może się okazać, że po wkręceniu centralnej śruby mocującej łożyska będą ściskane w miskach - objaw korba obraca się z wyraźnym oporem, w porównaniu do suportów na kwadrat - dramat. Miałem tak, musiałem poprawiać.

System PT eliminuje spore wymagania narzucone z jednej strony na producentów ram (prawidłowe wykonanie suportu) i z drugiej strony na serwis, który musi planować suport przed montażem misek. Przed montażem lewego ramienia korby systemu PT jest lujasta podkładka sprężynowa, która kasuje luz oraz nie ściska aż tak brutalnie łożysk korby w miskach. Łożyska są osadzone na długiej osi wspólnej korby.

Tyle z moich obserwacji pomiędzy montażem korb UT i PT. Czy ktoś na forum, montujący korby campy hurtowo ma podobne przemyślenia ?

#230 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 29 sierpień 2011 - 16:19

gibber u mnie też korby (UT) obracają się z wyraźnym oporem. Montował Poręba w Krakowie. Jako ciekawostkę dodam, że znam klub gdzie jest 20 rowerów na Campie, system UT i we wszystkich jest opór (montował jeden człowiek ale już nie Pan Poręba). Z tego co wiem to jest to naturalne w tym przypadku.

#231 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 29 sierpień 2011 - 16:38

To niezła zagadka. W ramie Treka, której już nie mam montowali mi UT w Colexie w Poznaniu i planowali suport. Korba obracała się jak masełko - zupełnie jak suporty na kwadrat. W tym roku montowałem tą korbę w ramie Ragley i dopiero po splanowaniu znowu obracało się gładko. Jednak włoskie mechanizmy mają duszę :lol:

#232 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 29 sierpień 2011 - 19:34

Otóż to. Mufa musi być splanowana. Na YT jest filmik jak to zrobić za pomocą frezu Campagnolo kostującego zapewne tysiące. Korba musi się obracać płynnie. Ja swoją pchnę tylko lekko palcem to leci i nie chce się zatrzymać.

Jeśli nie obraca się lekko, trzeba poprawiać mufę bo nie ma co katować łożysk. To nie jest naturalne w UT i nie ma co się oszukiwać. Jak ktoś założył tak korby w 20 rowerach no to.. :lol: wszystkie do poprawki i tyle :lol:

Ten system korb jest BARDZO kapryśny i trzeba się z tym liczyć jeśli się decyduje na te korby. Podobnie łożyska które lubia paść jak dostaną brudu.
Albo nie daj Boże za mocno przykręcić centralną śrubę i potem się mocować żeby ją odkorkować.
Poza tym jeszcze są historie o dziwnych powstających luzach na korbach UT, których nie da się skasować..

Nie ma co, te korby nie są dla wszystkich :mrgreen:

#233 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 29 sierpień 2011 - 19:48

Luzy i strzały wynikają właśnie z poprzecznego zużycia elementów ślizgowych w łożyskach. Prawdopodobnie, przy skręceniu na nieprzygotowanym suporcie bieżnie nie są równo obciążone. Czasem UT strzela jak miski w suport są wkręcone na chama i bez Loctite.

#234 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 29 sierpień 2011 - 19:54

gibber, A po co wkręcać miski BSA na Loctite? Ja zawsze BSA wkręcam na smar stały i nigdy nic nie strzelało tak jak i nigdy nic się nie odkręciło. ITAL wkręca się na klej bo inaczej by się odkręciły same.

Te magicznie powstające luzy nie wynikały właśnie ze zużycia łożysk bo wtedy nie byłoby to nic szczególnego, ale ponoć właśnie z jakichś innych kaprysów systemu UT. Czytałem o tym kiedyś na jakimś zachodnim forum więc dokładnie nie pamiętam. :roll:

#235 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 29 sierpień 2011 - 20:06

Pewnie tu
http://roguemechanic...que-system.html

#236 radziobiker

radziobiker
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądBożepole Małe

Napisano 04 wrzesień 2011 - 20:15

Podepnę się do tematu. Założyłem korby UT bez planowania suportu (rama Trek). No i problem. Korba obraca się z oporem. Prosiłbym o polecenie serwisu e trójmieście, który zrobi mi to dobrze i niczego nie zepsuje. :oops:

#237 moren11

moren11
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • SkądGryfów Śl

Napisano 21 maj 2012 - 22:16

Podepnę się do tematu. Założyłem korby UT bez planowania suportu (rama Trek). No i problem. Korba obraca się z oporem. Prosiłbym o polecenie serwisu e trójmieście, który zrobi mi to dobrze i niczego nie zepsuje. :oops:


do ramy tek potrzebna jest wkładka czy nie wiem jak to się nazywa dokładnie kupowałem coś takiego w wertykalu do ramy treka madone ale kupiłem Rydleya. Jeśli chodzi o korbę campagnolo UT to jest problem po zrobieniu 5000 i rozebraniu korby SZOK łożyska zajechane sama rdza nowe łożyska 120 zł a miski osobno 80 chyba tanio nie jest a porcelanowe na ebayu tez cena kosmiczna

#238 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 21 maj 2012 - 23:13

Nie wiem w jakich warunkach jezdzisz ale chocby nawet bardzo mokrych, to regularne zagladanie do suportu, czyszczenie i smarowanie powinny takiej sytuacji zapobiec.
Fakt, unikam mokrych warunkow, dlatego tez nie zagladam tam zbyt czesto. Mam korbe recorda i miski super r bez uszczelek, przebieg ok 3k km lozyska czyste i ladnie nasmarowane, nie wspominajac o jakichkolwiek sladach rdzy.

Tak poza tym, czy ktos wie ile waza standardowe lozyska w ut? Ceramiczne 32g.

#239 Il Pirata

Il Pirata
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądRumia

Napisano 24 wrzesień 2012 - 11:00

Z suportem jest tak, że miski muszą być równoległe. Jeśli nie są to być może rama jest z odrzutu (zdarzają się na allegro). W każdym razie trzeba je splanować frezem, nie koniecznie Campagnolo, po prostu frezem do mufy suportowej.
O loctite lepiej zapomnieć, wystarczy skręcić na dobry smar. Nie towot bo ten nadaje się do smarowania osi wozów drabiniastych, ale smar gęsty, lepki jak np Motorex albo smar do przegubów samochodowych 9niebieski, specyficznie pachnący, bardzo lepki), a po to żeby się za szybko nie wypłukał.
Z doświadczenia wiem że większość kaprysów wynika ze złego montażu. niestety nie polecę na razie żadnego serwisu w Trójmiejskiej okolicy. Wiem ze w największych brakuje szkoleń nawet od kilku lat. Taka marka jak Campagnolo jest dla większości egzotyką, brakuje w większości kluczy do starszych komponentów campy. Brak wiedzy toruję drogę na skróty i to początek problemów.
Nie dalej jak miesiąc temu kolegę dotknął problem z ! kwadratowym suportem recorda, wolę nie komentować fachowości...

#240 Gosc_szosasucha_*

Gosc_szosasucha_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2012 - 18:07

Siemacie; podepnę się do tematu ze swoim problemem.
Otóż kupiłem nową, pierwszą szosę na Xenonie. Zastanawia mnie i niepokoi tylna przerzutka.
Działa płynnie i cichutko, nie wiem jednak czy poprawnie jest zamocowana sprężyna pod korpusem.
Tu zdjęcie (trochę pod kątem) http://imageshack.us...04/dsc7372.jpg/ - rzeczona sprężyna znajduje się jakby nad literami "olo". Z tej strony zamontowana jest jakby poprawnie, "w środku" metalowego trzpienia.

Tu jednak
http://imageshack.us...28/dsc7366.jpg/ jest drugi koniec sprężyny, Nie jest specjalnie luźny ale czy to ucho (hak) nie powinno być o coś zaczepione? Wydaję mi się za krótkie aby móc je o coś zaczepić.... dziwnie wygląda jednak, będąc tak swobodnym.

Instrukcje Campagnolo niewiele mówią na ten temat, nie mogę też znaleźć odpowiednich zdjęć. Jak to jest w Waszych szosach?

Pomożecie?



Dodaj odpowiedź