Skocz do zawartości


Grupy Campagnolo


254 odpowiedzi w tym temacie

#241 maku

maku
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 25 listopad 2012 - 19:53

Hej. Jak teraz wygląda sprawa ze spinkami/pinami do łańcuchów 11s? Strzela łańcuch w trasie i ...? Z tego co widzę są spinki KMC albo piny campy. Czy do spinek KMC faktycznie trzeba kupować te ich szczypce? Jest jakaś dobra (cenowo) alternatywa dla skuwacza campy?

#242 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 25 listopad 2012 - 21:35

http://www.parktool....eed-chain-ct-11

Do tego skuwacz CT-4 albo CT-4.2 (according to Park Tool)

Jest jeszcze Ice Toolz, ale nie wiem czy tylko do montażu/demontażu czy do formowania również.

Na zagranicznych forach ludzie z powodzeniem używają spinek, ale w większości stosowane są ori piny.

#243 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 25 listopad 2012 - 22:41

Hej. Jak teraz wygląda sprawa ze spinkami/pinami do łańcuchów 11s? Strzela łańcuch w trasie i ...?

Nigdy nie miałem sytuacji żeby mi działo się coś z łańcuchem, a trochę kaemów przejechałem. Ale jak ktoś chce się zabezpieczyć to może wozić spinkę 11s spiąć łańcuch można bardzo łatwo i bez narzędzi. Ale demontaż nie jest prostu, albo trzeba mieć specjalne szczypce, albo pomajstrować kombinerkami trzeba.
Pamiętać należy też, że spinka do 11s jest jednorazowa, dlatego lepiej spiąć łańcuch pinem.

#244 maku

maku
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 26 listopad 2012 - 23:00

Dzięki!

#245 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 04 styczeń 2013 - 19:51

Pamiętać należy też, że spinka do 11s jest jednorazowa, dlatego lepiej spiąć łańcuch pinem.


naprawdę? rozpiąłem już 3-krotnie i nic się nie rozleciało
po ostatnim spięciu przejechałem ze 3-4 tys. km
czyżby znów teoria mijała się z prawdą?

#246 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 05 styczeń 2013 - 00:52

naprawdę? rozpiąłem już 3-krotnie i nic się nie rozleciało
po ostatnim spięciu przejechałem ze 3-4 tys. km
czyżby znów teoria mijała się z prawdą?

Może mówimy o innej spince, a może trochę techniki i się gubię :-P
Ja używałem KMC 11s i przy wymianie łańcucha musiałem się nieźle namęczyć, żeby ją odpiąć.
Poza tym odszedłem od spinania łańcucha spinkami w zimówce (Capa10s), bo spinka dużo szybciej się rozciąga niż łańcuch i obawiam się o kasetę.
PS.to profanacja spinać łańcuch 11speed spinką :mrgreen:

#247 elijash

elijash
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKutno

Napisano 29 marzec 2013 - 12:57

Koledzy, mam w tej chwili grupę Veloce z 3 blatową korbą (52/42/30) i przerzutką z długim wózkiem. Czy przy zmianie na korbę 53/39 i przerzutkę z krótkim wózkiem będę musiał zmieniać również łańcuch? Obecny ma 106 ogniw.

Z góry dziękuję za wszelkie info.
Pozdrawiam ;-)

#248 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 317 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 marzec 2013 - 13:10

Niekoniecznie zmienić ale skrócić o kilka ogniw.

#249 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 29 marzec 2013 - 15:49

chyba nie będziesz musiał za wiela robić , ja mam 53/39 - 11-25 , i łańcuch ma 110 ogniwek , i jest w sam raz .te 106 u ciebie nie jest za krókie ?

#250 elijash

elijash
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKutno

Napisano 29 marzec 2013 - 16:31

erico329

chyba nie będziesz musiał za wiela robić , ja mam 53/39 - 11-25 , i łańcuch ma 110 ogniwek , i jest w sam raz .te 106 u ciebie nie jest za krókie ?


W obecnym układzie 52/42/30 - kaseta 12-15 -106 ogniw działa bez problemu, dlatego właśnie pytam o to czy łańcuch 106 ogniw będzie OK w przypadku 53/39 i kasety 12-25. Będzie w końcu o jeden ząb więcej, poza tym wymieniam tylną przerzutką na model z krótkim wózkiem i stąd też moje pytanie.

#251 elijash

elijash
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKutno

Napisano 30 marzec 2013 - 09:43

Nie powinienem chyba pisać postu pd postem, ale mam zupełnie nowe pytanie więc mam nadzieje że mody wybaczą ;-)

Kupiłem Korbę Campagnolo VELOCE PT 53/39 10s Power Torque, w sklepie w którym znalazłem tylną przerzutkę by ograniczyć koszty przesyłki chciałem zamówić resztę "gratów", w tym miski. Pan ze sklepu albo pomylił się przy zamówieniu ale sprowadzi mi SuperRecord UltraTorque. Na moje pytanie czy ta oś i te miski będą grały twierdzi, że powinny
Na zdjęciu w wersji angielskiej wyglądają identycznie. No ale to tylko zdjęcie. Nie chciałbym w przyszłości odsyłać misek gdyby okazały się niekompatybilne. Może ktoś z Kolegów wie lub ma doświadczenie i potwierdzi lub też nie, że będzie to do siebie pasowało?

Pozdrawiam

#252 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 01 kwiecień 2013 - 15:49

Korba Power-Torque nie będzie kompatybilna z miskami Ultra-Torque. U-T jest do SR, R i Chorusa, P-T do niższych grup.

Ultra-Torque
Dołączona grafika

Power-Torque
Dołączona grafika

#253 elijash

elijash
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKutno

Napisano 01 kwiecień 2013 - 19:48

Aaa, do takich zdjęć nie dotarłem. Faktycznie tutaj widać różnicę w konstrukcji. Myślałem, że być może różnią się na tyle nieznacznie, że można używać zamiennie. Widać myliłem się ;-) Dzięki

#254 back.to.back

back.to.back
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 24 kwiecień 2013 - 20:09

Potrzebuję kasety i łańcucha do Campy Mirage 9s (2008 rok), jeżeli dobrze rozumuję to:
kaseta Veloce UD 9s + łańcuch Record C9 9S będą pasować bez najmniejszych problemów ?

#255 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 24 kwiecień 2013 - 20:50

Tak oczywiście



Dodaj odpowiedź