Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsza Szosa Do 5000 Pln


65 odpowiedzi w tym temacie

#1 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 18 maj 2018 - 19:28

Witam wszystkich :)

Po 8 latach jeżdżenia po okolicznych lasach i górkach na rowerze mtb, chcę wzbogacić swoje treningi o jazdę na szosówce. Budżet jakim dysponuję to 5k pln. O ile w tematyce mtb poruszam się dosyć sprawnie, tak jeśli chodzi o rowery szosowe to jestem niemalże totalnym laikiem. Kompletnie nie wiem czym się kierować przy wyborze takiego sprzętu. Dziś byłem w sklepie, wpadła mi w oko Merida Scultura 500 2017, pojezdziłem trochę po placu i na tym się kończą moje doświadczenia z szosą :D. Odczucia jak najbardziej na plus ale nie ukrywam, że chciałbym zasięgnąć opinii ludzi, którzy się na tym znają, czyli Was ;) Jeżdżę sam i pewnie to się nie zmieni, mieszkam w świętokrzyskim więc teren może nie górzysty ale na pewno zróżnicowany. Doradzicie coś? Plizzz ;)

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)



#2 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 20 maj 2018 - 09:51

Panowie do rywalizacji dołączły dwa rowerki ze stajni Fuji- Altamira1.3 i Roubaix 1.3

A więc na tą chwile na placu boju;

1. Merida Scultura 500 rocznik 2017,

2. Fuji Roubaix 1.3 rocznik 2017

3. Fuji Altamira 1.3 rocznik 2016

Pomożecie wychwycić róznicę w tych rowerach, wiadomo Altamira to karbon, a Merida na wyższej grupie osprzętowej (Ultegra), chodzi mi raczej o geometrię. Kompletnie nie wiem w którym kierunku podążyć :D

Wszystkie rowery w podobnej cenie +- 200-300pln, nie przekraczają mojego budżetu.



#3 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 21 maj 2018 - 07:29

Łatwiej będzie jak napiszesz po prostu budżet. Niestety ciężko się domyśleć jaką cenę za te rowery Ty dostałeś.

Nie mniej, zapewne jest to około 6 tyś. a to już budżet podstawowych ram karbonowych. Generalnie osobiście wolałbym karbonową rame i osprzęt Tiagrze/105, niż aluminiaka na ultegrze.



#4 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 21 maj 2018 - 07:47

Budżet jest w tytule i wynosi 5000pln 😉. Z tych podanych przeze mnie Altamira jest w karbonie ale to kolekcja 2016. Zastanawiam się mocno nad nim, bo też karbon kusi, nie wiem tylko czy jeśli już karbon to nie lepiej poczekać, trochę dołożyć i kupić coś z nowej kolekcji.

#5 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 21 maj 2018 - 07:48

A sorka, jakoś tytułu nie zauważyłem. Hmm 5tyś. to raczej nic w karbonie mi do głowy nie przychodzi, godnego uwagi. Zostaje jeszcze jakieś fajne cieniowane aluminium z karbonowym widelcem. Ewentualnie za 5tyś. można kupić już fajny rower używany.



#6 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 21 maj 2018 - 08:04

A ta Altamira wg Ciebie odpada?? Wszystkie które podałem mieszczą się w moim budżecie. W ogóle to marka Fuji jakie ma opinie?? Bo u nas w kraju chyba niezbyt popularna.

#7 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 21 maj 2018 - 08:19

Według tego co napisali, to strasznie ciężka jest. Waga 9.3kg bez pedałów to jakiś kloc, poza tym 5800 105 także całkiem fajnie, ale aż nie możliwe, żeby rower na karbonowej ramie tyle ważył. Patrząc na te koła czy opony to na pewno można sporo urwać, ale bez przesady. Możliwe, że zrobili błąd, albo coś, bo aż mi się wierzyć nie chce. Poza tym nie słyszałem, aby ktoś narzekał na ramy Fuji, ale faktycznie spotkałem na żywo może z 3 użytkowników.

 

Jest wiele aluminiaków które schodzą poniżej 8kg.



#8 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 21 maj 2018 - 08:24

Tak faktycznie, też zwróciłem uwagę na tą wagę, bo taki Roubaix 1.3 na aluminium 800 gr mniej waży... Poproszę żeby mi go zważyli na miejscu.

#9 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 21 maj 2018 - 08:37

trochę ponad budżet 5400 i 5900 ale za to Look 

 

https://www.merlincy...017-105016.html

 

https://www.merlincy...017-105021.html

 

----------------

 

http://twoj-rower.pl...-cayo-105-2017/

 

https://www.bike-dis...rbon-105-583225

 

w tym budżecie bym celował w karbon - jezdziłem na początku na aluminium , potem przesiadłem się na karbon , a w ostatnich miesiącach powróciłem do aluminium i wiem że znów będzie powrót na karbonu który robi "swoją robotę"



#10 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 21 maj 2018 - 08:42

Tak faktycznie, też zwróciłem uwagę na tą wagę, bo taki Roubaix 1.3 na aluminium 800 gr mniej waży... Poproszę żeby mi go zważyli na miejscu.

 

Jak chcesz już wchodzić w szczegóły z ważeniem, to niech dodatkowo zważą go bez kół :).

Koła z oponami i kasetą - czyt. gotowe do jazdy w moim przypadku:

- standardowe "średnie" wagowo koła, na drutowych oponach - 1355g przód + 1925g tył (z kasetą) = 3280g w sumie

- obecne karbonowe stożki, na zwijanych oponach - 1130g przód + 1610g (z kasetą) = 2740g w sumie

Jeśli byliby na tyle mili aby zważyć Ci w dwóch konfiguracjach - z kołami oraz bez kół, to będziesz widział czy faktycznie koła mają tak duży wpływ na wagę jak podejrzewam, że mają. Takie najgorsze koła mogą ważyć nawet w okolicach 2100g (bez opon). Koła oraz opony zawsze można wymienić na lżejsze, bo to co zwykle producenci dają w tym budżecie to niczego się nie nadaje, chyba że do jazdy po bułki.



#11 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 21 maj 2018 - 08:46

Gdyby Ci pasowała eska to Vento 5.0 2015  za 4000 PLN :

http://allegro.pl/kr...6691804806.html

 

Rozmiar 56 z roku 2016 za 4800:

http://allegro.pl/ro...7187172870.html

 

No a tu już kilka rozmiarów za 5100:

http://allegro.pl/kr...7354605983.html



#12 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 21 maj 2018 - 09:19

Nie wiem, nie chcę Krossa, jakoś jestem uprzedzonych do tej marki, chyba przez to, że swego czasu ramy od nich pękały jak zapałki, tyle że tu mówię o MTB, jak jest z szosami nie wiem 😉

#13 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 21 maj 2018 - 09:23

ja jeszcze nikogo w życiu na szosie krossa nie widziałem , w przeciwieństwie do innych marek :) 


  • EmPe lubi to

#14 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 21 maj 2018 - 09:24

Ramy robią i malują chińczycy (Kross dopiero uruchamia produkcję karbonowych w Przanyszu) , osprzęt wiadomo ...



#15 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 21 maj 2018 - 09:36

trochę ponad budżet 5400 

Ten Look to ciekawa propozycja, nie wiem tylko, czy się odważę na zakupy z zagranicy  ;)  A tam czasem jak to u Angoli hamulce nie są montowane odwrotnie, tzn przód z prawej, a z lewej to tylny?? Nie chciałbym się zabić na pierwszej jezdzie ze względu na wyuczone nawyki :D



#16 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 21 maj 2018 - 09:40

Ja mam u siebie przy szosie hamulec na odwrót, przy MTB mam klasycznie. Nie wiem, dziwny może jestem ale nie jebie mi się który jest który, totalnie mi to nie przeszkadza.



#17 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 21 maj 2018 - 09:41

sam chciałem kupować tego look'a ale tego białego, tylko muszę najpierw sprzedać swojego gravela  :-P

 

https://pl.trustpilo...erlincycles.com

 

jeśli chodzi o sam zakup to nie ma czego się obawiać.



#18 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 21 maj 2018 - 09:41

Możesz poprosić o kontynentalną wersję :) albo przełożyć linkę / pancerz samemu.



#19 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 21 maj 2018 - 12:04

ja jeszcze nikogo w życiu na szosie krossa nie widziałem , w przeciwieństwie do innych marek :)

To nie zmienia że modele vento na 2018 to moim zdaniem bardzo udane modele.

Aluminiowe modele wszystkie maja suport bsa, widelec karbon a i wykonanie bardzo dobre, spawy wyglądają estetycznie, nawet w modelu 1.0

Plusem krossa jest że dają pełne grupy osprzętu. Nie ma tam takich kwiatków jak korba poza grupowa, czy hamulce fimy krzak.



#20 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 158 postów

Napisano 21 maj 2018 - 21:30

Ja posiadam od marca Fuji Roubaix 1.3 le 2017. To też moja pierwsza szosa i od razu wybrałem rower ze sportową, dość agresywną geometrią i nie było jakiś problemów z dyakomfortem natomiast oczywiście całość wymagała przyzwyczajenia.

Ja osobiście po 2000 km jestem bardzo zadowolony, wszystko chodzi jak należy, nie było z rowerem żadnych problemów mimo że trochę już przeszedł (np. dwie jazdy przez las z kamieniami przez nawigację... A także wiele razy zdarzyło mi się wpaść w dość głębokie dziury przez moja nieuwagę) , a jak ktoś ma mocną mogę to można z tego roweru dużo wycisnąć.

Rower jak na aluminium leciutki no i jeszcze to malowanie.. Dla mnie jest piękny 😄


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka





Dodaj odpowiedź