Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony do przełajówki... śnieg, błoto, etc...


79 odpowiedzi w tym temacie

#1 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 02 październik 2010 - 19:49

Ludziska, jakie byście polecili opony na śnieg? Bądź też jakich używacie w przełajówkach. Oczywiście będą to opony z agresywnym bieżnikiem, może coś w rodzaju semi-slick'ów (bo wiadomo, że asfalt jakiś odśnieżony też się trafi). Rozglądam się wstępnie za takimi oponkami, ale nie szerszymi niż 30mm, max 32mm. Zamiaruję założyć je do ostrzaka na zimę i jeśli sprawdzą się prognozy podobnej, czyli konkretnej, zimy, jak ostatnia, to takie opony będą jak najbardziej wskazane. Wolę więc dmuchać na, nomen-omen, zimne ;)
A więc co polecacie?
Moje wstępne typy:
http://allegro.pl/op...1255519088.html
http://allegro.pl/op...1255106254.html

#2 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 02 październik 2010 - 20:26

BIEżnik maxxisa bardziej mi sie podoba bo te dzioby kendy przy szosowym ciśnieniu będa buczeć i wibrować na asfalcie. No a do tego 100gr róznicy w wadze. No ale nażadnych niesmigałem więc to tylko luźne moje uwagi. Kiedyś miałem w zimowej szosie przełaje mishelina mud&snow - były fajne, mięciutkie i znosiły szosowe ciśnienia no ale teraz to kosztuje jakąs chorą kasę.

#3 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 02 październik 2010 - 20:55

travisb, 35c to byś miał wybór znacznie większy, takich jak cię interesują, to znalazłem na szybko tylko 3 gatunki:
http://www.bikecente...ormance-drutowa
http://www.xtrabike....r=1523&strona=1
http://www.xtrabike....r=1522&strona=1
A co byś powiedział na taką ? http://www.xtrabike....r=2254&strona=0 - fajny Sammy Slick

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#4 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 02 październik 2010 - 21:20

robo, 35c kiedyś miałem w trekingu i do takiego roweru pasują wizualnie szerokie laczki, ale nie do ramki na cienkich stalowych rurkach, bo wtedy wyjdzie traktor ;)
Tak więc 30C będzie optymalną szerokością.
Mi się podobują te:
http://www.chainreac...x?ModelID=20457
http://www.chainreac...x?ModelID=53963 (leciuchna!)
Ktoś używał jakiejś z nich i chciałby się podzielić wrażeniami?

#5 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 04 październik 2010 - 07:03

robo, 35c kiedyś miałem w trekingu i do takiego roweru pasują wizualnie szerokie laczki, ale nie do ramki na cienkich stalowych rurkach, bo wtedy wyjdzie traktor ;)
Tak więc 30C będzie optymalną szerokością.
Mi się podobują te:
http://www.chainreac...x?ModelID=20457
http://www.chainreac...x?ModelID=53963 (leciuchna!)
Ktoś używał jakiejś z nich i chciałby się podzielić wrażeniami?

Miałem u siebie te michałki jet- z łagfodniejszym bieznikiem na przodzie i ta na błoto na tyle. Bardzo fajne gumki to były- wtedy chyba inaczej sie nazywały i były zielone z popielatym bokiem ale rzexba biezniak jest chyba identyczna. Sa dość lekkie i z tego co pamietam mzna było je mocno nabic powietrzem.Ta błotna na asfalt trochę zbyt agresywna za to w terenie daje radę świetnie ale podejżewam że jet też sobie da rade bo ma rzexbę trochę jak semislick. gdybym nie miał górala albo nie kosztowały teraz tyle kasy to bym sobie znów takie kupił.

#6 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 04 październik 2010 - 09:17

Dzięki za rady, ale tak jak pisałem na początku - szukam opony na śnieg a nie do jazdy w terenie zalesionym, więc właściwości jezdne w błocie mnie mniej interesują, co zachowanie takich opon na śniegu, czyli to, czy bieżnik danej opony jest na tyle dobry, że opona nie ucieka na boki, przednia się nie uślizguje przy skręcaniu itd. itp. ...

#7 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 04 październik 2010 - 21:06

travisb, bierzesz starą oponę, kupujesz wkręty (samowierty do blachy), łapiesz wkretak akumulatorowy i jazda. Wkręcasz... dajmy na to w co 3 klocek opony śrubę.
Całość na koniec od spodu podklejasz przeciętą na pół dętką.

Jazda po śniegu bajeczna. :mrgreen:

#8 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 04 październik 2010 - 21:36

Bikemaster, wszystko spoko, tylko najpier musze mieć jakąś 'starą oponę' ;) A że takowej nie posiadam, to nie bez powodu zapytałem tu o polecane modele opon :) Proste?

#9 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 05 październik 2010 - 06:23

travisb, bierzesz starą oponę, kupujesz wkręty (samowierty do blachy), łapiesz wkretak akumulatorowy i jazda. Wkręcasz... dajmy na to w co 3 klocek opony śrubę.
Całość na koniec od spodu podklejasz przeciętą na pół dętką.

Jazda po śniegu bajeczna. :mrgreen:

a ja chyab widziałem gdzieś już takie gotowce z kolcami do przełajówki od bodajże shwalbe. Chyba nawet nie było to jakoś duzo drozsze od michałków ale gdzies mi sie link zapodział.

#10 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 05 październik 2010 - 08:04

Oj są są, a i Schwalbe ma je w swojej ofercie (bo macałem je w sklepie), ale mnie nie interesują kolcowane opony ...

#11 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 październik 2010 - 17:33

Wydzieliłem temat żeby nie robić zamieszania w temacie oponek szosowych.
Troszkę zimą pojeździłem w śniegu, i powiem że śnieg, śniegowi nierówny... w crossie mam Continentale Country Ride typowo miejskie oponki. Gdy śnieg był świeży i lekki, kopałem się w nim jak w piasku. Na zmrożonym lub ubitym śniegu szły dobrze. Co do kolców, pomogą gdy będzie lód lub gdy przez cienką warstwę śniegu dodrapią się do asfaltu. Najciekawiej chyba wyglądają CX Pro od Schwalbe.


#12 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 październik 2010 - 19:34

Polecam Maxxisy Larsem MIMO takie co Larsen smigał, w błotku idą jak burza, od dwóch tygodni jeżdże na takich w terenie w wersji dla MTb I jestem zadowolony.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#13 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 06 październik 2010 - 05:31

Do stalowej ramy ostrzaka wejdą jedynie Schwalbe CX Pro -30c, w rzeczywistości szerokość to około 28-29mm.

#14 Gosc_T.o.m.p.o.z_*

Gosc_T.o.m.p.o.z_*
  • Gość

Napisano 06 październik 2010 - 08:56

Do stalowej ramy ostrzaka wejdą jedynie Schwalbe CX Pro -30c, w rzeczywistości szerokość to około 28-29mm.


tu kolega ma racje jesli to klasyczna szosówka to większosć opon przełajowych nie wiejdzie i mozna przekombinowac

Tompoz

#15 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 06 październik 2010 - 10:15

gibber, T.o.m.p.o.z, a to ciekawe, bo w mojej ramie Huragana widelec w najwęższym miejscu (tuż pod koroną) ma 44mm,a tylne widełki na dole przy suporcie 45, natomiast u góry mają aż 63mm ...

#16 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 06 październik 2010 - 10:18

Im bardziej wyczynowa szosówka tym mniej miejsca w widelcach.
Klasyk klasykowi nierówny.

#17 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 06 październik 2010 - 12:10

Ja mam w rowerku na błoto i zime ramkę cro-mo z lat 90-tych i największy rozmiar jaki wchodzi to przełajowa 30c- szersza nie zmieści sie w dolnych widełkach ani pod poprzeczka hamulca. Może gładka 32 by weszła ale z terenowym bieżnikiem już dupa. No i do włożenia koła musze spuszczać luft z detek bo ma widełkiklasycznie pod skosem i inaczej sie nie da wcisnac koła - blokuje dolna poprzeczka usztywniająca dolne widełki.

#18 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 06 październik 2010 - 21:01

Jaguarem w porównaniu do geometrii lat 90 jeździ się w terenie .... dużo przyjemniej...

W tylnym kole jest problem nie tyle z szerokością opony, ile z zapychaniem się błotem przy hamulcu. Przód ma ciut większy dystans i opona 40 dość bezpiecznie przechodzi. Dużo zależy od protektora, czy na śnieg czy błoto gęste klocki będą się klajstrować... Używałem Fast Fredów (SCHW) 35 tył, 40 przód i były ok. Dębica Gronostaj chociaż węższa, na wyścigu w Makowie zakleiła mi tył na beton, kiedy trafiła się bagnista ścieżka na przełaj przez łąki, na drugiej pętli błoto powyrywaną z trawą zabetonowało mi tył tak że mimo patyka nie mogłem dojść do ładu. Jazda bo normalnym błocie, mokrym - rewelacyjna trakcja. W takich samych rzadkich błotach Fast Fred już był gotów zamiatać tyłem...

Z wyboru na dziś oprócz wspomnianego na FR Conti - Spidkinga, do puli ciekawych propozycji warto dołożyć Larsena Mimo, kiedyś czytałem w BB bardzo dobre recenzje tej opony - kiedy redaktorzy MTB dostali do testy przełajówkę. I piali z zachwytu... Schwalbe CX przpomina mi Gronostaja.. też ładny...

#19 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 październik 2010 - 18:38

Ja poszukuję coś nieco szerszego do crossa z uwagi braku amortyzacji. Zależy mi na tym, aby opona troszkę amortyzowała. Także zastanawiam się nad Schwalbe Smart Sam 28x1,75. Od oponki wymagam dobrego trzymania w lekkim terenie oraz możliwości poruszania się w śniegu, macie jakieś propozycje?? Dodam, że szerokość 1,75" jest dla mnie graniczna, szersze mogą się nie zmieścić.


#20 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 17 październik 2010 - 11:00

Czy do 29 calowych kół MTB można założyć opony przełajowe? Obecnie mam 53/622, czyli typowo górskie opony, jednak na zimę chciałbym założyć coś mniejszego, gdyż w większości będę śmigał po asfalcie. TAKIE opony niby są do kół 28 calowych, ale ich rozmiar to 622/30. Help!



Dodaj odpowiedź