Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony do przełajówki... śnieg, błoto, etc...


79 odpowiedzi w tym temacie

#61 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 05 październik 2014 - 18:32

Piach piachowi nierówny. Możliwość jazdy po piachu w dużym stopniu zależy od jego wilgotności. Piach bardzo suchy czasem jest zbyt dużym wyzwaniem nawet dla opon górskich 2,35 cala. 

Mam w pobliskim lasku takie miejsce, gdzie crossem prawie zawsze grzęznę, góralem zwykle przejeżdżam, ale gdy długo nie padało, nawet i wielki balon jest bezradny. Rower na niewielkim wzniesieniu po prostu staje.

 

Mimo wszystko na Twoim miejscu tego przełaja bym się nie pozbywał. Nie wierzę, że nie masz takich ścieżek, gdzie dałoby się nim jeździć. 

Jesień i zima to właśnie czas na taki rower, schować się przed wiatrem w jakimś lasku i pomykać.

Jeśli mocno trzęsie, to może jakieś grubsze opony i niższe ciśnienie. Ile masz luzu jeszcze w widełkach przy tych Grifo?



#62 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 05 październik 2014 - 19:09

Jest jedna ścieżka, ale ona ma raptem 3-4km długości także szału nie ma. Inne "drogi" są naszpikowane kamyszkami, że szok z prędkością ok. 20-23km/h to da się w miarę przejechać.

 

Luzu mam ok. 0,5cm z każdej strony czyli opona 42mm powinna spokojnie wejść, rower do tej pory robił za szosę. A jak zacznę śmigać w błocie/śniegu to ta 105-tka szybko zajedzie się i rower straci sporo na wartości, do tej pory zrobiłem 2000 km (szosa) z czego ok.40km to "teren", więc podregulować wszystko i rower jak nowy.

 

A zafasynowany CX nie chcę tak szybko z niego rezygnować, ale teraz rower jest w stanie idealnym po zimie, upadkach, przerzutki dostaną nieźle po dupie.



#63 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 05 październik 2014 - 20:29

Jedyne co się zajedzie po jakimś czasie w tej 105, zresztą jak w każdej innej grupie to łańcuch i kaseta. Rower stracił już sporo na wartości, jak nim zrobiłeś pierwsze 100km. Straci jeszcze więcej, jak nim nie będziesz jeździł. Musisz sobie zadać podstawowe pytanie, czy kupiłeś rower, aby nim jeździć, czy aby go dobrze sprzedać.


  • B25CX i Damian140691 lubią to

#64 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 05 październik 2014 - 21:12

 

 

A zafasynowany CX nie chcę tak szybko z niego rezygnować, ale teraz rower jest w stanie idealnym po zimie, upadkach, przerzutki dostaną nieźle po dupie.

Musisz się nauczyć wywracać na lewą stronę. To podstawowa umiejętność każdego bikera ;-) .

 

A jeśli szkoda Ci roweru do jeżdżenia, to znaczy że masz za drogi rower.

 

P.S.

Nieźle się ostatnio ubawiłem na maratonie Mazovii w Kazimierzu, słysząc rozmowę dwóch kolesi biadolących jak to piach (obecny w sporej ilości na owej trasie) zmasakrował im łańcuch i zębatki. A i tak mieli szczęście, bo jechali Fit i zdążyli jeszcze przed deszczem. Gdyby ich cacuszka skalało błoto, pewnie doznaliby straszliwej traumy wymagającej hospitalizacji w psychiatryku. 


  • B25CX lubi to

#65 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 05 październik 2014 - 21:39

Musisz się nauczyć wywracać na lewą stronę. To podstawowa umiejętność każdego bikera ;-) .

............

 

Podobno nie trzeba się tego uczyć - to odruch.

Potwierdzają to statystyki i badania prowadzone przez ... właśnie - firmy rowerowe. To dlatego drogie komponenty roweru są umieszczone po prawej stronie - to nie jest przypadek.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#66 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 październik 2014 - 22:50

tak, on nie chce tarcz bo rower jest za ciężki i unika tarcz jak diabla , Ci którzy muszą śmigają na tarzczach bo tak im każą  niestety .

 

a co do opon i piachu m jak jets za głęboko to przelajka staje , bo koła są za wąskie a po piachu dobrze idą tylko bardzo duże oponki z małym bieżnikiem , no i też zalezy jaki to jest piach , jeździj jak jest mokro ...... nie bedzie przeszkadzałą  i po drugie technika jazdy w piachu , na YT pokazuja co i jak 

 

Przełaj jest fajny jak przestaje być sucho... ja dzisiaj smyknałem prawie 60 km w trudnym terenie, piachy, błoto , alsy , szutry , śmigam od prawie roku na oponach WTB  Crosswolf , są idealne dla mnie , dobrze sie sprawują w każdym terenie, a jak nie to trzeba techniką  i pedałowniem nadrabiać .

 

Mam jeszcze kenda SBE , ale ... wg mnie są super na każde warunki malopolski, a głownie Jury, super trzymają , tylko że w stosunku do Wtb mają odczuwalny większy opór toczenia , lubie je bo czuje sie na nich po prostu bezpiecznie

 

Marvelo..... do sciganckiej przłejaki nie wchodzą opony wieksze niż 33 mm Uci , piszesz o oponach do trekinga , które są prawie 2 x wieksze a to inna bajka i nie ten temat, cos Ci sie pochrzaniło .

 

 

B25cx upuść troche powietrza na płaskich odcinkach, przód na 3 , tył 3,5 , odczujesz róznice i komfort, poza tym masz oponki czy open tubular 

 

 

P.S.

Ja nie zwracam praktycznei uwagi na teren jazdy, technika zaszczepiona od lat  na mtb  daje autoamtycznie zmiany dostosowując sie do tego co pod kołami sie pokaze , a tego sie nie nauczycie  w ciagu tygodnia, takżę jazda , jazda  i jazda wkółko , czasem dobry trening to jazda w nocy, okazuje sie że jak czegoś nie widzimy dokładnie to jedziemy i tyle a nie zastanawiamy sie jak co i kiedy, byleby tylko nie jechać po jakiś dużych dziurach , czy niebezpiecznych miejscach .


  • B25CX lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#67 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 05 październik 2014 - 23:19

 

 

Marvelo..... do sciganckiej przłejaki nie wchodzą opony wieksze niż 33 mm Uci , piszesz o oponach do trekinga , które są prawie 2 x wieksze a to inna bajka i nie ten temat, cos Ci sie pochrzaniło .

 

Że niby które prawie dwa razy większe?

Sam B25CX pisze, że ma jeszcze 5 mm luzu z każdej strony w widełkach, a te Conti Cross Ride mają raptem 37 mm, więc szansa jest.

SPIKE, coś Ci się pochrzaniło z arytmetyką ;-) .   



#68 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 06 październik 2014 - 07:14

Ja mam opony, które były przy zakupie Ridleya X-Ride.



#69 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 październik 2014 - 09:23

Marvelo nic mi sie nie pochrzaniło, w przelaju jako przelaj używa max 33 mm realne UCI , chcesz startować w zawodach to nei pojedziesz na 37 mm a tym barzdiej 47 mm.

 

a do turystyki wkładaj co chcesz , zazwyczaj 35 wsadzaja seryjnie w rowerach ale jak iwdze trendy ida w kierunku złym.

 

Musi byc prześwit sopry bo jazda przałjowa to nie tylko park  i asfalty, sprobuj jazdy prawdziwej w lesie gdzie masz błoto i liscie  chwila moment i zapychajasie widełki , a jak masz v-ki to jeszcze na hamplach siedzi, ja mam canti  wieć spoko .

 

Problemem jest nie jakie wybrać najlepsze opony , tylko jakie wybrać opony na teren i podłoże po jakim jeździmy, inne bedzie w Beskidach, inne w Jurze a jeszcze inne na pólnocy kraju , i tutaj każdy musi wybrac co mu spasuje  pod siebie .

 

to tak jak z asfaltami .


  • B25CX lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#70 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 06 październik 2014 - 13:44

A kto mówi o startowaniu w zawodach przełajowych?

B25CX chce sobie po prostu pojeździć przełajem i kto mu zabroni wsadzić grubsze opony, o ile się zmieszczą? Kwestia prześwitu w pewnych warunkach i tak przestaje mieć znaczenie, bo np. w lessowym błocie wszystko się zalepi http://www.mazoviamt...#F:dsc_8767.jpg i rower ciężko nawet pchać.

 

W dodatku niektórzy zapewne mają przełajówki zrobione na starych stalowych ramach gdzie prześwity były sporo większe.

Zresztą, ja nie dzielę świata rowerowego na szosę, mtb. przełaj czy trekking, to wszystko się przenika i częściowo zazębia, a definicje UCI i tak mam daleko w nosie, bo kolarzem nie jestem.

 

A jak nazwiesz taki rower:

http://drunkcyclist....1_o-550x410.jpg ?

 

 

 

 

 



#71 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 06 październik 2014 - 14:03

Rower ze zdjęcia to na moje oko monstercross.

#72 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 06 październik 2014 - 18:43

W X-Ride nie wejdzie opona szersza jak 38c, generalnie z 33c jest już ciasno (po 4mm na stronę prześwitu).



#73 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 06 październik 2014 - 19:03

W X-Ride nie wejdzie opona szersza jak 38c, generalnie z 33c jest już ciasno (po 4mm na stronę prześwitu).

A ja byłem pewien, że większa wejdzie :/

 

Także pozostanę "PRO" i będę jeździć na 32mm jak UCI nakazało haha, dzięki Panowie za pomoc w temacie.



#74 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 październik 2014 - 12:45

Witam Wszystkich,

Trochę się spóźniłem.

Razem z błotem, to na pewno sprawdziłbym Conti Mountain King CX.

Bez "błota", akurat trochę powoli testuję Conti Cyclo X king.

Niestety, powiedzmy, drogie, ale "handmade in Germany". Jakby, "dorosłem", bo już znudziło mnie, reklamowanie niby dobrych produktów ze wschodu itp., z powodu rozwarstwień, czy dziwnych pęknięć w powierzchni bieżnika i to stanowczo za wcześnie na ile dana opona jednak "wytrzymać" powinna.

Czasem, jak nie idzie, "przełaj", to trzeba wziąć "przełajówkę" - na ramię, i do przodu.

Pozdrawiam, Piotr01



#75 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 15 październik 2014 - 17:33

Jestem mega zadowolony z zachowania w piachu, lekkim błocie z Conti Cyclocross Speed, wersja zwijana. Lepsza trakcja niż Challenge Griffo XS.

#76 pawelxc

pawelxc
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądZabrze

Napisano 27 listopad 2014 - 12:52

Witam,

jakie opony polecicie na "sypki" piach? Dzisiaj wreszcie po ponad pół roku dałem szanse mojej przełajówce i pojeździłem w terenie. Szału nie ma strasznie trzesie, nie mam żadnych dróżek żeby spokojnie pośmigać, niby drogi polne, po lasach, ale kamyczek na kamyczku prawie non stop. Do sedna w piachu rower m stawał, dobrze, że udawało mi się wypiąć bo zaliczyłbym dzisiaj z 10 wywrotek.

 

Mam opony Challenge Grifo 32mm z bieżnikiem, chyba potrzebne coś z "siateczką/kratką" bo nie da jeździć się w piachu. A przenoszenie roweru co kilka km bo leży sypki piach jest niezbyt fajne. Jeśli nie spodoba mi się jazda to rower Ridley X-Ride pójdzie na sprzedaż, więc chyba jedynie zmiana opon może go uratować.

 

Moja waga to 85kg, czy 4atmosfery to za dużo na opony Challenge Grifo ? ( zalecenie producenta to 3,1-5,1 )

Ja mam treningowe Open Tubular Girfo (szytka z rantem do montażu do normalnej obręczy) - coś takiego http://www.force-com...ubulars-300-tpi z dętką latexową - też Challenge i pompuje 2.2 do 3.0 w zależności od warunków, a ważę 82 kg. Jest bardzo komfortowo i pełna trakcja. Kilka razy dobiłem, ale gumy nie miałem (prawdopodobnie zaleta latexu). Polecałbym Ci spróbować jazdy na nizszym ciśnieniu, gdyż nabite koła w cx-ie to rzeczywiście  żadna przyjemność


  • B25CX lubi to

#77 bartolini

bartolini
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądRopczyce

Napisano 30 listopad 2014 - 18:17

Jeździ tu ktoś na schwalbe winter 700x35c? Zastanawiam się nad zakupem ich jako zimowego zestawu. Używane były by głównie na asfaltach, czasem jakieś chodniki czy szuter ale zlodzone lub pokryte śniegiem. Lepiej kupić wersję z balonem 30c czy 35c? Do ramy wejdą jeszcze większe także to nie problem.



#78 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 listopad 2014 - 18:55

Ja mam treningowe Open Tubular Girfo (szytka z rantem do montażu do normalnej obręczy) - coś takiego http://www.force-com...ubulars-300-tpi z dętką latexową - też Challenge i pompuje 2.2 do 3.0 w zależności od warunków, a ważę 82 kg. Jest bardzo komfortowo i pełna trakcja. Kilka razy dobiłem, ale gumy nie miałem (prawdopodobnie zaleta latexu). Polecałbym Ci spróbować jazdy na nizszym ciśnieniu, gdyż nabite koła w cx-ie to rzeczywiście  żadna przyjemność

 

Teraz jeżdżę od 2 dni, przód 3atmo, tył 3,5 zbiłem ok.13kg (też mam 82kg) i jeździ się super, już tak nie trzęsie i na prawdę zaczyna mnie CX bardziej wkręcać a już chciałem pozbyć się przełajówki.

Te 3atm z przodu wydają mi się mało, jest flak i boje się że kiedyś jeb.. opona na kamieniu a zaraz później dętka.

 

A jak nabijać ciśnienie jeśli np. jest błoto też dawać mniej, czym mniej to co lepiej rower prowadzi się w sypkim piachu/błocie ?



#79 pawelxc

pawelxc
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądZabrze

Napisano 30 listopad 2014 - 23:12

Teraz jeżdżę od 2 dni, przód 3atmo, tył 3,5 zbiłem ok.13kg (też mam 82kg) i jeździ się super, już tak nie trzęsie i na prawdę zaczyna mnie CX bardziej wkręcać a już chciałem pozbyć się przełajówki.

Te 3atm z przodu wydają mi się mało, jest flak i boje się że kiedyś jeb.. opona na kamieniu a zaraz później dętka.

 

A jak nabijać ciśnienie jeśli np. jest błoto też dawać mniej, czym mniej to co lepiej rower prowadzi się w sypkim piachu/błocie ?

Fajnie, że się wkręciłeś bo przełaj to super sprawa!

Jeśli chodzi o ciśnienie to im mniejsze tym lepsza trakcja i przyczepność w zakrętach. Warto poeksperymentować z ciśnieniem, nawet jak dobijesz to conajwyżej trafisz snake'a na dętce (opone nie ruszy). Ja moje Challenge Grifo tłukę przy najniższym możliwym ciśnieniu i jeszcze nawet gumy nie złapałem!



#80 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 grudzień 2014 - 10:27

Nie chcę narazie schodzić poniżej zalecanego ciśnienia 3,1-5,1 - ale można spróbować tak jak piszesz :)





Dodaj odpowiedź