Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła W Góry Do 2K


58 odpowiedzi w tym temacie

#41 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 28 czerwiec 2018 - 16:36

Zapakowałem już do kartonu będę odsyłał- taka sama siła dt swiss staje po ca. 10 s a stare Fulcrum albo Mavic Aksium   kręcą się  jeszcze powiedzmy minutę, różnica taka dość zasadnicza.



#42 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 29 czerwiec 2018 - 10:17

Prawdą jest, że moje stare koła Gianta kręciły się znacznie lepiej niż DT Swiss. Właśnie zrobiłem porównanie - łańcuch na 34/23 - pół obrotu korbą - DT Swiss RR21 kręci się 40sek, koła Gianta p-r2 kręciły się 1 min i 37 sekund. Nawet jeśli przyjmiemy, że siła zakręcenia może się trochę różnić, to i tak jest to przepaś.

Zresztą jak się porusza osią to czuć, że Giant stawia znaczenie mniejszy opór niż DT Swiss.

Sęk w tym, że na DT robię i tak lepsze czasy... nie wiem, czy kręcenie "na sucho" ma jakies miarodajne znaczenie i jak się to ma do oporów toczenia w realnych warunkach.



#43 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 29 czerwiec 2018 - 11:01

Z tego co czytałem są piasty, które kręcą się lepiej dopiero pod obciążeniem.



#44 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 czerwiec 2018 - 11:16

Systemy zapadkowe stawiają opory. Zdejmij łańcuch i ręcznie zakręć, a koło będzie kręciło się wraz z kasetą co wyeliminuje czynnik tarcia zapadek.

#45 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 29 czerwiec 2018 - 11:17

Może i tak być - na tym filmiku dobrze widać, jak DT Swissy zwalniają (tu są tylko piasty 240s) - 

 

szczególnie pod koniec kręcena zauważam spore wyhamowanie. 



#46 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 czerwiec 2018 - 13:17

Na moje poprawnie. Bez łańcucha z kręcącym się wraz z kołem bębenkiem, będzie kręcić się niemal tak samo długo jak koło przednie. Najlepiej wtedy zakręcić do tyłu, odwrotnie, by zapadki się zazębiły i bębenek kręcił się cały czas. Spróbuj i jeśli wtedy koło ci zatrzyma się po 10 sekundach, to faktycznie coś będzie nie tak. 



#47 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 29 czerwiec 2018 - 21:47

Kręcenie "na sucho", IMHO, ma ograniczony sens porównawczy.

Po pierwsze zazwyczaj w takich eksperymentach pomija się wagę kół i jej rozkład. Wiadomo, że cięższe koła na takim porównaniu, szczególnie, jeśli ten przyrost masy jest umiejscowiony blisko obwodu, będą miały tendencję do dłuższego kręcenia, siłą swojego bezwładu.

Po drugie pomija się siłę bezwładu masy pt. rower + kolarz. A to właśnie to miejsce, gdzie umiarkowanie większy opór piasty traci kompletnie na znaczeniu, bo oznacza np. że na tej "bardziej opornej" piaście, po rozpędzeniu się do np. 30 km/h, ujechałbyś ze 30 cm mniej ;) A i ta różnica jest b. chwiejna, bo zależeć będzie również np. od oporu powietrza, czyli kierunku wiatru, Twojej pozycji na rowerze, etc. Generalnie, z punktu widzenia znanych praw fizyki, umiarkowanie wiekszy opór piasty, szczególnie dla amatorów, nie ma kompletnie żadnego znaczenia :) Oczywiście nie piszę tutaj o opisanym przez Biga przypadku pt. zatrzymanie się koła po trzech obrotach.

 

pzdr

Ortogonalny



#48 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 29 czerwiec 2018 - 22:13

Jak zmieniłem koła z Aksium Elite na aluminiowe Jagu z łożyskami Enduro zaobserwowałem, że przestałem odstawać na zjazdach (na Mavicach zawsze musiałem dokręcać do kolegów). No i zrobiłem test przednich kół z kręcenia "na sucho". Mavici po energicznym zakręceniu obracały się 60s, przy lekkim 40s. A Jagu po lekkim zakręceniu kręciły się 6min 35s (po czym przestawały robić pełne obroty i zaczynało się "wahadło", Aksiumy zatrzymywały się całkowicie).



#49 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 czerwiec 2018 - 07:25

Przednie? Tylko uszczelki w endkapach mogą mieć na to wpływ. Być może te Jagu ich nie mają skoro aż 6 minut się kręciły (nie chciał bym takich kół). Same łożyska to szczegół nie warty rozważania, a konstrukcja przednich piast jest prosta jak cep i praktycznie u każdego identyczna. Jedynie te uszczelki mogą sprawić lub nie, dodatkowy opór.

#50 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 30 czerwiec 2018 - 11:49

Piasty wyglądają identycznie jak Bitexy RAF10 i RAR12 (tylko bębenek inny). Od 6tys.km kręcą się bez zastrzeżeń. 



#51 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 czerwiec 2018 - 15:36

Czyli nie wyglądają, a z pewnością są to Bitexy. Kwestia graweru/loga

#52 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 07 lipiec 2018 - 18:37

Do wczoraj chwaliłem koła DT RR 21... Dzisiaj -na "normalnej" drodze -przy przebiegu około 9050 km, strzeliła mi szprycha w przednim kole.

Nie jestem ciężki.

 

2ecg844.jpg

 

 

 

 



#53 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 07 lipiec 2018 - 20:24

Jesli mozna ja dolacze sie  do pytania. Szukam czegos przyzwoitego rowniez w gory, najlepiej aluminiome lub aluminiowo carbonowe koniecznie pod szytke. Moze to dzwine, ale nie lubie za bardzo wielkich, kolorowych napisow na kolach czyli najchetniej czarne lub z mozliwoscia odklejenia napisow.  Kola maja byc wytrzymale, lekkie i powinny dobrze hamowac. Preferuje fabryczne, ale jakby ktos cos to prosze dac znac. Pozdr.  



#54 bolek10

bolek10
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 10 lipiec 2018 - 21:17

Koła przyszły, zrobiłem na nich na razie 200-300 kilometrów także dużo nie opowiem, ale wszystko na razie wygląda ok. Po górach będę mógł powiedzieć więcej.

 

Na razie dwa małe minusy:

* nie do końca zadowala mnie hamowanie, ale to prawdopodobnie przez klocki - r55c4 shimano

* zaciski - idea zakręcania IMO jest mniej wygodna niż zwykłe zaciski, ale koła siedzą na prawdę dobrze także tutaj 'remis'



#55 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 11 lipiec 2018 - 18:51

Do zaciskow sie przyzwyczaisz. Tez mialem podobne odczucia podczas ogledzin po rozpakowaniu. Podczas montazu moje obiekcje zniknely. Proste jak budowa cepa, lekkie i skuteczne.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#56 bolek10

bolek10
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 05 sierpień 2018 - 19:49

Jestem :) No kołach przejechałem 500-700km także nie mam co oceniać, ale wszystko jest jak najbardziej wporządku. Kręcą się fajnie, zdecydowanie lepiej jakieś tanie mavice i inne stockowe koła. Do tego te 'zaciski' trzymają bardzo fajnie, chociaż nadal nie są jakoś bardzo wygodne. Do plusów jeszcze można zaliczyć cenę zestawu naprawczego - 70zł za 3 szprychy i nyple. 



#57 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 19 marzec 2019 - 09:21

 Do tego te 'zaciski' trzymają bardzo fajnie, chociaż nadal nie są jakoś bardzo wygodne.

Pytanie jest takie : czy można kół DT Swiss ( dicut 21 ) wstawić zwykłe zaciski.- te ich wynalazki haczą mi o ramę przy montowaniu , totalnie niewygodne.

 

( Do tego podczas jazdy jakieś dzwine dzwięki ,których nie ma kiedy te same koła montuję do innej ramy . To nie rama skrzypi bo jak wstawię do niej inne koła to jest ok-podejrzewam że  źle ,,zaciskam'' ale tego nie przeskoczę)



#58 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 19 marzec 2019 - 09:38

Można, ja ze względu na to, że miałem karbonowe haki i bałem się, że zaciski RWS mi je poniszczą, używałem innych zacisków.



#59 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 19 marzec 2019 - 12:38

Ja kiedyś ukreciłem jeden zacisk RWS a to wcale się nie wysiliłem. Rozwiązanie jest średnie.



Dodaj odpowiedź