Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła W Góry Do 2K


58 odpowiedzi w tym temacie

#21 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 czerwiec 2018 - 18:14

Bolek10 a to będę Twoje jedyne koła? Bo jeśli nie to policz ile będę warte Twoje zestawy kół i jak się zbliżysz do 4k to już możesz szukać FFWD F4R lub F3R (np na bike24), które ważą ok 1195g więc koncepcja kupowania kół w góry z takich jak te DTSwiss się wali. https://www.bike24.c...u=1000,4,123,30

ale to są koła pod szytki....

 

Zakładając ilość szprych 20/24, koła pod oponkę to min 1300g. Trudno jest zejść poniżej tej wagi. Ja swoje osobiste zrobiłem w 1280g przy szprychach 20/24 i w budżecie 500CHF. Zestaw pod oponkę i na góry

 

a co do wybuchających dętek przy obręczach alu... zjazd przed ok 10-15km przy średnim nachyleniu 10% i gęstych serpentynach potrafi już zagrzać koła, szczególnie jak utkniesz za samochodem czy autobusem. Odkąd mieszkam w Alpach to widziałem dwa takie przypadki. Ostatnio u znajomego (lokalesa tak przy okazji) po zjeździe zatrzymaliśmy się jak zawsze i po chwili tylne koło wystrzeliło. Przy karbonach prawdopodobieństwo jest dużo większe, o czym kiedyś już tu pisałem.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#22 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 26 czerwiec 2018 - 18:30

Dicut rr21. 2100 zł. Katuję od 3 lat. Polecam.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Nie wiem może mam feralny egzemplarz ale

 

1.Tylne koło kręci się 10 razy krócej niż 2 letni Fulcrum 5 ,tzn. praktycznie się zatrzymuje po kilku obrotach,nie ma znaczenia czy w rękach czy w ramie ,przednie jest ok.

 

 Koła nowe , nie jeździłem na nich jeszcze bo wcześniej za dużą oponę(28) do ramy kupiłem .i się nie mieściła do widełek.Teraz jest 25 i nie ma tego problemu ale czemu tak słabo to sie kręci, nie widać za bardzo jak  tam coś  poluzować ( żeby się nie okazało że trzeba rekamlować)

 

2.Druga sprawa  ,montaż w ramie- jakiś uciążliwy wynalazek ,zwykłe szybkozamykacze prostsze. Musze znaleźć jakiś filmik jak ten badziew  obsługiwać



#23 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3183 postów

Napisano 26 czerwiec 2018 - 18:56

jestem ciekaw do jakich ciśnień projektuje się te szerokie clincher-y , żaden producent tego nie podaje. 

Wręcz przeciwnie, bardzo wielu producentów podaje maksymalne ciśnienie: np. w nowych modelach kół Mavica jest to 7 barów.



#24 luker

luker
  • Użytkownik
  • 94 postów

Napisano 26 czerwiec 2018 - 20:13

Wręcz przeciwnie, bardzo wielu producentów podaje maksymalne ciśnienie: np. w nowych modelach kół Mavica jest to 7 barów.

 

pisząc clincher-y miałem na myśli same obręcze. Pomyliłem się.

Co do ciśnień to dobieram według znanego wykresu (gdzieś było na forum) i dla 100kg(+rower) wychodzi 105psi na tył przy oponie 25mm. Kiedyś faktycznie pakowałem 120psi, i jazda na chropowatym asfalcie pod górke kiedy nie dopompowałem opony dała wyraźnie lepszy rezultat.

 

Big to że gorzej toczy - domniemam że na jałowym biegu -  wynika  z sprzęgła 36T, a podczas pedałowania nie ma to znaczenia. Ja jestem ciekaw jak to będzie z piastami Dura Acze i czy będzie z sylence. napewno będzie bardzo drogo więc nie ma co czekać, ale cicha piasta to jest to.



#25 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 26 czerwiec 2018 - 21:14

Dari, mam nowe Mavici Cosmici Exalith i „mafik” zaleca max 8 bar a nie jak piszesz 7 bar.

#26 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3183 postów

Napisano 26 czerwiec 2018 - 21:29

Powyżej była mowa o szerszych obręczach, a nie wąskich jak te Cosmici.

#27 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 26 czerwiec 2018 - 21:44

To są szerokie Cosmici a nie wąskie. Nie mieszaj.

#28 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 882 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 26 czerwiec 2018 - 21:56

Generalnie te DT Swiss DiCut się bardzo opłacały zimą, gdzie chyba na wigglu cena z dostawą wychodziła w okolicach 1700 zł, wtedy jeśli chodzi o Alu na niskim profilu były bezkonkurencyjne. Beskidy są zajefajne, podjazdy są super, ale na pewno nie będziesz miał tam 20km zjazdów, które faktycznie tak jak Tomasz pisze mógłby sprawić jakieś problemy.



#29 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 27 czerwiec 2018 - 05:42

Trochę ponad budżet nasze koła ROSE: waga 1400 g, troszke wąskie obręcze. 

https://bit.ly/2N3ia1M

 

lub 1489 g DT SWISS PR 1600: nowa kolekcja, szersze obręcze.

https://bit.ly/2tys8Qt

 

1520 g Ksyrium Elite: https://bit.ly/2yVEwzh

 

Wysyłka za darmo, zwrot w ramach gwarancji serwisowej - również darmowy. 



#30 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3183 postów

Napisano 27 czerwiec 2018 - 07:19

To są szerokie Cosmici a nie wąskie. Nie mieszaj.

 

17 mm to jest "szeroka" obręcz? Kilka lat temu pewnie za taką byłaby uważana...



#31 bolek10

bolek10
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 27 czerwiec 2018 - 08:55

Bolek10 a to będę Twoje jedyne koła? Bo jeśli nie to policz ile będę warte Twoje zestawy kół i jak się zbliżysz do 4k to już możesz szukać FFWD F4R lub F3R (np na bike24), które ważą ok 1195g więc koncepcja kupowania kół w góry z takich jak te DTSwiss się wali. https://www.bike24.c...u=1000,4,123,30

 

Nie jedyne, mam też drugi komplet ze stożkami na płaskie odcinki.

 

@Rose

 

Wygląda spoko, niestety DT już zamówione :)

 

 

Z racji że jadę do Bormio - spodziewam się dość długich zjazdów także obręcze mogą dostać po dupie...



#32 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 postów

Napisano 27 czerwiec 2018 - 09:23

Bolek10 a to będę Twoje jedyne koła? Bo jeśli nie to policz ile będę warte Twoje zestawy kół i jak się zbliżysz do 4k to już możesz szukać FFWD F4R lub F3R (np na bike24), które ważą ok 1195g więc koncepcja kupowania kół w góry z takich jak te DTSwiss się wali. https://www.bike24.c...u=1000,4,123,30

 

 

 

dziwna ta waga - informacja za strony:

approx. 1195 gram (per set)
approx. 635 grams (front wheel)
approx. 760 grams (rear wheel)

 

Komuś dodawanie nie wyszło. Choć i tak trzeba przyznać, że 1395g to dobry wynik.

 

 

Ja mam te DT Swiss RR21 - najeżdżone jakieś 5k km, bez problemów. Tylko trzeba przywyknąć, że przy stromych podjazdach szprychy sobie lubią powydawać jakieś dźwięki (pojawiło się to po ok 4k km).



#33 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4483 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 czerwiec 2018 - 11:26

To sa szytkowe kola z dosc niskim stozkiem, wiec gdyby taki zestwaw wazyl 1395g, to plasowal by sie raczej po tej ciezszej stronie wagi.
Na stronie FFWD podawana waga tego kompletu to 1195g, po wejsciu w opcje zakupu waga juz rosnie do 1224g. Pewnie jak dotra do finalnego odbiorcy beda juz wazyc te 1395g :)

#34 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 28 czerwiec 2018 - 11:15

 

Big to że gorzej toczy - domniemam że na jałowym biegu -  wynika  z sprzęgła 36T, a podczas pedałowania nie ma to znaczenia. 

Dostałem info z oficialnego źródła, że nie ma opcji i koło powinno sie jednak ładnie, długo kręcić ( nawet jak nie ma to znaczenia przy pedałowaniu a przy zjeździe bez pedałowania ma ???) a nie stawać po 3 obrotach.

W każdym razie tam jest jakiś adater jak się uda go ściągnąc to powinno być coś widać,może ''pierdoła''- potem ewentualne odesłanie do serwisu.



#35 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 705 postów

Napisano 28 czerwiec 2018 - 11:18

Generalnie te DT Swiss DiCut się bardzo opłacały zimą, gdzie chyba na wigglu cena z dostawą wychodziła w okolicach 1700 zł, wtedy jeśli chodzi o Alu na niskim profilu były bezkonkurencyjne. Beskidy są zajefajne, podjazdy są super, ale na pewno nie będziesz miał tam 20km zjazdów, które faktycznie tak jak Tomasz pisze mógłby sprawić jakieś problemy.

Ostatnio przy pogodzie typu 30 stopni + i zjeździe z https://www.strava.c...gments/12736308koledze, który waży 83 kg wystrzeliła dętka. Domyślam się, że winą była gorąca obręcz (ciągły nacisk na hamulce). Ja ważę z 20 kilo mniej i bez problemów zjeżdżałem tam na karbonie.



#36 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 225 postów

Napisano 28 czerwiec 2018 - 11:18

Dostałem info z oficialnego źródła, że nie ma opcji i koło powinno sie jednak ładnie, długo kręcić ( nawet jak nie ma to znaczenia przy pedałowaniu a przy zjeździe bez pedałowania ma ???) a nie stawać po 3 obrotach.

W każdym razie tam jest jakiś adater jak się uda go ściągnąc to powinno być coś widać,może ''pierdoła''- potem ewentualne odesłanie do serwisu.

 

Póki co, miałem okazję testować "na sucho" - jeszcze przed zamontowaniem w rowerze (czekam na kasetę). I kręciło się b. ładnie. Mam nadzieję, że jutro będę mógł już potestować w rzeczywistych warunkach, to opiszę.



#37 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 28 czerwiec 2018 - 11:22

no to najwidoczniej mam pecha  ( u mnie na sucho nie jest ok)



#38 luker

luker
  • Użytkownik
  • 94 postów

Napisano 28 czerwiec 2018 - 11:53

jak nowe koło robi tylko 3 obroty to faktycznie miałeś pecha, no ale masz gwarancje, która powinna objąć tą wade.

czekasz na adapter, a czemu nie wysyłasz koła do sprawdzenia w serwisie na gwarancje?



#39 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 28 czerwiec 2018 - 12:39

nie na razie rozmawiałem tylko przez tel, oni tak mówili żeby spakować i podeśłą kuriera.

( ale mówił żebym wpierw spróbował ściągnąć ten adapter )

 



#40 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 225 postów

Napisano 28 czerwiec 2018 - 15:55

A mógłbyś np. podesłać filmik, albo opisać z jaką prędkością kręcisz, że staje po trzech obrotach - bo to przecież wszystko zalezy od V0 :) 

 

 





Dodaj odpowiedź