Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła W Góry Do 2K


58 odpowiedzi w tym temacie

#1 bolek10

bolek10
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 23 czerwiec 2018 - 19:35

Hej!

 

Mam nadzię, że mi pomożecie jako bardziej doświadczeni - szukam kół typowo w góry do 2k (bez opon i dętek, z zaciskami) - czyli wiadomo - waga najważniejsza. Koła na bank alu, fajnie będzie je wykorzystać również jako treningowe. 

 

Jest masa gotowych kół różnych marek a do tego jest kilka osób które składa koła z różnych komponentów i tutaj mam mentlik. Nie muszą być to koła znanej marki, muszą być jedynie dość pewne: bezpieczne przy zjazdach, lekkie i tanie w naprawie/eksploatacji.

 

Czy ktoś będzie w stanie coś polecić?

 

 

Dziękuję z góry :) 



#2 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 23 czerwiec 2018 - 19:44

http://www.dt4you.pl...cut-p-2900.html



#3 bolek10

bolek10
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 24 czerwiec 2018 - 12:20

Dzięki!



#4 luker

luker
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 25 czerwiec 2018 - 11:19

czy te zaproponowane koła będą dobre dla jeźdzca 92kg? limit wagowy widzę na stronce, ale pytam jak to sprawdza się w praktyce? szkoda że nie ma wersji  24/28 szprych



#5 bolek10

bolek10
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 25 czerwiec 2018 - 11:49

Mam 92, odpowiem Ci za miesiąc :)



#6 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 25 czerwiec 2018 - 14:18

Dicut rr21. 2100 zł. Katuję od 3 lat. Polecam.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#7 luker

luker
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 25 czerwiec 2018 - 19:41

Mam 92, odpowiem Ci za miesiąc :)

 


to w takim razie czekam na recenzje :) , kółka planuję kupić raczej na następny sezon



#8 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 25 czerwiec 2018 - 21:02

Ja osobiście polecam coś składanego, szczególnie jeśli czas nie gra roli. Jest kilka osób (firm), które można polecić. Wyjdzie trosze taniej, a będziesz miał te same parametry, w dodatku dobrane pod twoje potrzeby.



#9 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 26 czerwiec 2018 - 09:42

Nie mam nic przeciwko składaniu kół, ale czy można złożyć koła tej klasy (piasty DT 240) taniej?

#10 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 26 czerwiec 2018 - 10:00



to w takim razie czekam na recenzje :) , kółka planuję kupić raczej na następny sezon


"Na następny sezon" te koła będą raczej nie do kupienia.

#11 luker

luker
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 26 czerwiec 2018 - 12:29

"Na następny sezon" te koła będą raczej nie do kupienia.

 

koła kupie wcześniej, w tym sezonie pomęczę jeszcze zestaw który dostałem z rowerem. Myślałem o składaniu, ale mam problem z wyborem obręczy bo producenci przestawili się na szerokie 18-19mm. No a ja nie będę jeździł na oponach szerszych niź 25mm. https://shop.mavic.c...=3283&1035=3501gdyby była wąska wersja to  już miał nowe kółka - mega się podobają



#12 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 26 czerwiec 2018 - 12:46

Szeroka obręcz nie ma żadnych minusów poza wagą w stosunku do wąskich. Na szerokich felgach masz lepsze opory toczenia, pewniej się wchodzi w zakręty oraz jest bardziej komfortowa. Szersza obręcz jest również sztywniejsza. Nawet jak korzystasz z opon 25mm, to nie przeszkadza aby mieć felgę 19mm czy nawet 21 mm (wewnętrznie). 



#13 luker

luker
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 26 czerwiec 2018 - 14:11

szersza obręcz raczej nie wytrzyma  wysokiego ciśnienia rozpychającej się dętki. pojawią się pęknięcia miedzy otworami na nyple i obręcz nadaje się do kosza. mało nie waże, a rama ogranicza szerokość opon. mavic rekomenduje tą obręcz do opon nie węższych niż 28mm i pewnie wytrzyma do 7 bar. obręcz 19mm  jest bardzo szeroka bo mam takie w old-schoolowym mtb do xc gdzie się  jeździło na oponach 52mm (2'') a obręcze (ritchey disc ocr)pękały przy 3.5 bar



#14 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 26 czerwiec 2018 - 14:52

To jest relikt przeszłości, nie sugeruj się tym kompletnie.
Ja mam założoną opone 25mm vittoria corsa g+ na felge 19mm/26mm i nie widze problemu, aby na ta obręcz założyć oponę 23mm. Są producenci jak zipp czy enve, którzy dają jeszcze szersze obręcze. Zresztą ten sam trend następuje w XC, felgi 30-32mm szerokie to tam już powoli standard.



#15 luker

luker
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 26 czerwiec 2018 - 15:32

jestem ciekaw do jakich ciśnień projektuje się te szerokie clincher-y , żaden producent tego nie podaje. ja  ładuję 8bar (opona 25mm tył). w sumie to się bardziej obawiam o sztywność koła przy mojej wadze. Kolega  polecał mi koła ultegry WH-6800. Mają 15mm wew ale nie widzę siebie na tym układzie szprych. No ale ponoć są sztywne. Co mnie składa do budowania koła to, że  nie przekonują mnie te drogie szprychy areo . Moim zdaniem lepiej kupić wycieniowane i przestajemy się martwić w jakim kierunku wieje wiatr :).



#16 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 czerwiec 2018 - 16:25

Jeżeli koła mają być w góry (czyt. lekkie), i celujesz w koła 24/28 to szprychy powinny być w miarę lekkie. Do twojej wagi D-light jeżeli mają być cieniowane i CX-Ray / CX-Sprint w przypadku aero

Jeżeli pójdziesz w zwykłe cieniowane szprychy typu 2.0/1.8 to przyrost wagi zestawu będzie już znaczący

 

P.S. 8 bar w oponie 25mm to dużo. Jak pojedziesz w prawdziwe góry w upalny dzień to startuj z ciśnieniem 6.5 - 7bara. Podczas hamowania obręcz się nagrzewa i ciśnienie wzrośnie o 1+ bara

 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#17 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 26 czerwiec 2018 - 16:36

Generalnie może nie powiem nic odkrywczego, ale przy 92kg, to waga szprych to chyba kropla w morzu :). Generalnie moim zdaniem lekkie koła przy tej wadze, nie wiele zmienią przy podjazdach. Przy około 20km/h już bardziej opłaca się mieć stożek niż wylajtowane koła o niskim profilu.
Tak samo, przy takiej wadze wątpię abyś miał problemy z bocznym wiatrem. Ostatnio jak pewnie zauważyłeś dosyć mocny wiatr wiał, ja ważę 60kg i mam stożek 44/55mm, szprychy cx-ray i na lemondce da się jechać przy bocznym wietrze. Oczywiście nie jest to najbardziej przyjemna rzecz, ale to już inna sprawa :).



#18 luker

luker
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 26 czerwiec 2018 - 17:37

Jeżeli koła mają być w góry (czyt. lekkie), i celujesz w koła 24/28 to szprychy powinny być w miarę lekkie. Do twojej wagi D-light jeżeli mają być cieniowane i CX-Ray / CX-Sprint w przypadku aero

Jeżeli pójdziesz w zwykłe cieniowane szprychy typu 2.0/1.8 to przyrost wagi zestawu będzie już znaczący

 

P.S. 8 bar w oponie 25mm to dużo. Jak pojedziesz w prawdziwe góry w upalny dzień to startuj z ciśnieniem 6.5 - 7bara. Podczas hamowania obręcz się nagrzewa i ciśnienie wzrośnie o 1+ bara

Ja jeżdżę po beskidach- nie wiem na ile to prawdziwe góry - ładowałem  zawsze 120psi na tył i tak z każdą jazdą dopompowywałem. Dopiero od niedawna przekonało mnie niższe ciśnienie i pompuję 110-115. Były przypadki z wybuchającą dętką na alu-feldze?


mam pomysł na koła dawno i ciężko mnie będzie przekonać do kół areo, dużych stożków pomijając to że trzeba wydać sporo więcej. Lekkie koła mają znaczenie gdy jedziesz solo i atakujesz hopki, mniej się traci energii na przyspieszanie. Także gdy trasa obejmuje więcej skrzyżowań/ostrych zakrętów a jedziesz w grupie na końcu sprężyny gdzie musisz gonić. Koła kupuję także do robienia KOM-ów, wtedy waga koła ma większe znaczenie bo trzeba przyspieszać, a wjeje nam w plecy.  Kiedyś jechałem  z mocnym bocznym wiatrem i strasznie niepewnie się czułem na zjazdach a na stożkach byłoby z tym gorzej. Choć większy wpływ na to miały źle ustawione bloki i siodło 2mm za wysoko.



#19 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 26 czerwiec 2018 - 17:39

Bolek10 a to będę Twoje jedyne koła? Bo jeśli nie to policz ile będę warte Twoje zestawy kół i jak się zbliżysz do 4k to już możesz szukać FFWD F4R lub F3R (np na bike24), które ważą ok 1195g więc koncepcja kupowania kół w góry z takich jak te DTSwiss się wali. https://www.bike24.c...u=1000,4,123,30



#20 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 26 czerwiec 2018 - 18:08

jestem ciekaw do jakich ciśnień projektuje się te szerokie clincher-y , żaden producent tego nie podaje. ja  ładuję 8bar (opona 25mm tył). 

Sorry, ale musisz mocno zweryfikować swoją wiedzę na temat ciśnień stosowanych w kołach szosowych oraz szerokościach opon. 

Ciśnienie dobieramy pod uzyskany faktycznie balon i wagę jeźdźca, a nie pod to co pisze na oponie. Jak na obręcz 18c założysz oponę 23mm, to ta uzyska ok. 25/26mm. Przy twojej wadze taki balonik można śmiało pompować do 6,8 bar (100psi) na tyle i 6,3 (92 psi) na przodzie lub nawet mniej, bez obawy snejka. Każda obręcz szosowa wytrzyma takie ciśnienie, a ewentualne jej rozerwanie na pewno nie nastąpi w okolicy otworów na szprychy, a jak już to w okolicy powierzchni hamulcowych. 





Dodaj odpowiedź