Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cannondale Systemsix


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądStargard

Napisano 03 lipiec 2018 - 19:03

Nie znalazłem nic na forum o tym rowerze, a myślę, że jest wart uwagi. Mnie samego zainteresowało stwierdzenie producenta, że ten rower "wymaga około 10% mniej mocy do utrzymania prędkości od lekkich modeli wyścigowych jak SuperSix EVO" i to przy prędkości około 30km/h co jest czymś co jestem sam w stanie osiągnąć ;) Przy jeździe na ultradystansach to już spory zysk.

Przy wyższych prędkościach zyski mają być nawet bardziej zauważalne.

https://www.cannondalebikes.pl/o-marce/aktualnosci/nowy-systemsix

Czas odkurzyć świnkę -skarbonkę. Jest na co zbierać ;)

 



#2 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 314 postów

Napisano 03 lipiec 2018 - 20:02

Podejrzewam że inne rowery areo można by podobnymi słowami opisać... spec też jakiegoś nowego areo-potwora wypuścił kilka dni po cannondale tyle że jeszcze się nie doczekał testów.

 

Nie zmienia to faktu że sprzęt śliczny, prócz najtańszej wersji.

Ceny kosmiczne, przeskok z mechanicznej grumy na elektryczną coś za dużo kosztuje...

 

Pozdrawiam



#3 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2710 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 lipiec 2018 - 22:42

Nie znalazłem nic na forum o tym rowerze, a myślę, że jest wart uwagi. Mnie samego zainteresowało stwierdzenie producenta, że ten rower "wymaga około 10% mniej mocy do utrzymania prędkości od lekkich modeli wyścigowych jak SuperSix EVO" i to przy prędkości około 30km/h co jest czymś co jestem sam w stanie osiągnąć ;) Przy jeździe na ultradystansach to już spory zysk.

Przy wyższych prędkościach zyski mają być nawet bardziej zauważalne.

https://www.cannondalebikes.pl/o-marce/aktualnosci/nowy-systemsix

Czas odkurzyć świnkę -skarbonkę. Jest na co zbierać ;)

:D

Wszystkie te stwierdzenia są dobrą manipulacją, niby precyzyjne liczby, ale tak naprawdę to ogólniki.

Ale zawsze można stwierdzić, że SuperSix EVO to naprawdę kiepski rower spoko, aż o tyle można poprawić wyniki.

Rower to tylko 15% oporu aero, a oni utrzymują że poprawiając go poprawia się twoje wyniki nawet o 10 % ;)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

 

Moderator o użytkownikach:

Ale miło jest czasem wyjść do cyrku, prawda..? Wiesz, clowny, tresowane pieski i zawsze jest szansa, że słoń zrobi kupę i będzie wstyd .

Poza tym wolność wyrażania opinii przewiduje również wyrażanie tych niedorzecznych. Ciężki los demokracji.

Te sprawy ;)


#4 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 03 lipiec 2018 - 22:58

Nie wiem... skoro same koła z trochę większym stożkiem potrafią dać różnicę 2km/h przy 30km/h, to nie dziwi mnie, że cały rower da te 10%



A tu różnica na poziomie 20% miedzy tanim btwinnem, a rowerem do TT+skinsuitem.



Ja bym sie przynajmniej nad kółkami ze stożkiem zastanowił jak sie jezdzi na "górskich" i nie patrzy tylko na podjazdy, bo wygląda na to, że robią sporą różnicę ;). Pewnie koła+wideł+kiera aero i obstawiam, że mamy 90% zysku aero z "roweru aero". 



#5 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 313 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 04 lipiec 2018 - 06:39

Największym zyskiem w rowerze aero są: bardziej agresywna pozycja = bardziej aero oraz koła.



#6 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 04 lipiec 2018 - 08:31

Z definicji bardziej agresywna, ale w zwykłych rowerach też zawodowcy wsadzają mostki z mega pochyleniem na minus... wiadomo że cannon może trochę poczarować z tymi cyferkami przyjmując odpowiednie założenia ;).

Z powyższego eksperymetnu wychodzi, że ~6% dają koła. Nie wiem na ile jest obarczony błędami pomiarów, ale wygląda na to, że koła aero(tam mają 40mm z przodu i 50mm z tyłu), to jest niezły kompromis, gdzie nie dodajemy kilograma, a w praktyce pewnie ok 100-200g przy tej samej jakości kołach(np enve SES 2.2 ważą 820g za dwie obręcze, a ten model z testu z wysokim stożkiem SES 4.5 958, czyli mamy 138g "kosztu" - fakt faktem na masie rotacyjnej, ale nadal jeżeli przyjać że pozostałe "uaerowanie" będzie kosztować 800g-900g, to może się okazać, że po prostu nie warto inwestowac ponad koła(szczególnie, że przy okazji spada komfort). Ten gradient do 6% gdzie niby aero nie ma strat/ma przewagę, może wtedy spaść dla roweru aero vs roweru wspinaczkowego z kołami aero. Np rower aero będzie tylko do 4-5% miał jeszcze jakąś przewagę, a to juz by była spora roznica.

#7 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 419 postów

Napisano 04 lipiec 2018 - 09:40

Takie szybkie i jednocześnie takie drogie te nowe aero maszynki od BMC, Speca, Cannonka, Treka, Wiliera i każdego innego producenta rowerów, który postanowił 'wydać' niemal identyczną maszynę 'tego lata'. Przyszłość jest jasna: aero+tarcze+chowanie linek. Mam wrażenie, że kilka lat temu na TdF część ekip jeździła na rowerach bardzo podobnych do dostępnych dla przeciętnego amatora (zaawansowanego i powiedzmy zdecydowanego na zakup na raty lub oszczędzanie przez jakiś czas). Teraz na aktualny=nowoczesny sprzęt trzeba wydać dwa razy tyle. 



#8 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 705 postów

Napisano 04 lipiec 2018 - 09:49

Aero nie dla mnie.. i czemu one wszystkie takie brzydkie? jeszcze ten Spec nowy jako tako wygląda, gdyby go lepiej pomalować, można by było na czym oko zawiesić



#9 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 317 postów

Napisano 04 lipiec 2018 - 11:31

Po zobaczeniu podstawowej wersji bez hydrauliki już nie robi takiego wrażenia.

No i ten dedykowany mostek/kierownica. W Specu przynajmniej dali normalny zestaw.



#10 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 313 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 04 lipiec 2018 - 11:41

Po zobaczeniu podstawowej wersji bez hydrauliki już nie robi takiego wrażenia.

No i ten dedykowany mostek/kierownica. W Specu przynajmniej dali normalny zestaw.

Każda wersja ma hydrauliczne hamulce tarczowe. Cannondale nie oferuje tego roweru z hamulcami szczękowymi, a wynika to z konstrukcji ramy.



#11 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 146 postów
  • SkądGdynia

Napisano 04 lipiec 2018 - 11:55

Nie rozumiem narzekania, przecież piękny jest :)


Ribble R872 - Bryton Rider 530


#12 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 529 postów
  • SkądDęblin

Napisano 04 lipiec 2018 - 15:08

Okropnie brzydkie i pokraczne te „aero”...

#13 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 79 postów

Napisano 04 lipiec 2018 - 20:59

Okropnie brzydkie i pokraczne te „aero”...

 

Niestety, muszę się zgodzić. Tak jak uwielbiam CAADy i SuperSixy, to ten nowy SystemSix wygląda słabo.



#14 berski

berski
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 05 lipiec 2018 - 10:32

Wg mnie tylko damska wersja wygląda jako tako

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


  • johnny_pl lubi to

#15 Arek74

Arek74
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądDuszniki Zdrój

Napisano 05 lipiec 2018 - 11:42

Nowe BMC TimeMachine (co za nazwa :-o  ) :

 



#16 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2710 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 lipiec 2018 - 11:56

To było ładniejsze

24286363038_b667bf55b1_b.jpg


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

 

Moderator o użytkownikach:

Ale miło jest czasem wyjść do cyrku, prawda..? Wiesz, clowny, tresowane pieski i zawsze jest szansa, że słoń zrobi kupę i będzie wstyd .

Poza tym wolność wyrażania opinii przewiduje również wyrażanie tych niedorzecznych. Ciężki los demokracji.

Te sprawy ;)


#17 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 313 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 05 lipiec 2018 - 12:22

Wszystkie rowery teraz wyglądają jak Canyon Aeroad :)



#18 ratek

ratek
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 lipiec 2018 - 12:59

@Rozmiar, chyba miałeś na myśli to:

cinelli-laser-pista-blue-26321_1.jpg





Dodaj odpowiedź