mareksabik . . . . .
prześlij do mnie to koło to zrobi się tak jak potrzeba, ewentualnie jest taka możliwość że otwory w obręczach są wywiercone nie w tym kierunku co powinny - nie są nachylone pod prawidłowym kątem i to bardzo osłabia naciąg szprych z lewej.
Ile byś nie naciągnął od napędowej strony to lewa będzie słabsza niż powinna być .
To częsty przypadek w obręczach ze wschodu i za wiele z tym nie da się zrobić , ile by tutaj się "spece " wypowiadali, hehehehehehe
Standardowo koło tył zaplata się przy 24 otw na 2 x obie strony, w przypadku dobrze wykonanej obręczy i dokładnym wykonaniu naciągu można się pokusić o zaplot od lewej na słonko, dobrze by było aby stożek nie był mniejszy niż ok 26-27 mm.
Przy niskich felgach raczej sugeruje wyłącznie zaplot na krzyże z obu strom, szprychy dodatkowo wzmacniają się na krzyżowaniu
Jeszcze inna sprawa, robiłem już poprawki po filozofach od montażu kół, właśnie z systemów słonko z lewej, goście zaplatali koła tak że niektóre szprychy od lewej wchodziły w otwory, które służyły dla szprych z prawej, po prostu brak wiedzy na temat prawidłowego zaplatania kół, w przypadku karbonów, powoduje to pękanie felgi przy otworach - szprychy się wyginają.
Ot i tyle filozofi.