Szprychy Proste Czy Klasyczne?
#1
Posted 07 August 2018 - 08:52
Jestem w trakcie wyboru szprych do nowego koła, proste czy zagięte.
1. Czy zauważyliście, że proste szprychy są trwalsze? Mniej pękają?
2. Czytam różne fora odnośnie problemów z dostępnością i sporą ceną, z tym, że wątki mają po rok czy dwa,czy obecnie tez jest z tym problem? Nie chce czekać długo w razie awarii na części.
Wiec jak, zapleść na zwykłych czy prostych?
Dodatkowo, warto jest dopłacić 300 pl za kolo na piaście dt 350 względem dt 370?
Jak to widzicie?
#2
Posted 07 August 2018 - 13:00
1. Teoretycznie przy łepkach trudniej pękają, ale osobiście nie zauważyłem jakieś zależności
2. Trochę trudniej jest z dostępnością prostych, ale nie jest tak, że dramat. Najlepiej zamów sobie po prostu po 2 na każdą stronę na zapas i problem z głowy
3. Jak dla mnie za żadne DT nie warto płacić
#3
Posted 07 August 2018 - 19:30
Dziękuję Marek .
Właśnie mam możliwość domówienia od razu kilku sztuk, zastanawiam się, czy to faktycznie wystarczy.
Byłem dziś w serwisie i podpytałem ludzi jeżdżących na prostych szprychach, wprawdzie mtb, i po 3-4 latach miewali tylko centry, a szprychy nie strzelały.
Co do dt 350, to dziś kręciłem kołem z tą piastą, i trochę się zdziwiłem, jak to się szybko zatrzymuje. Moja dt1850 ( starsza, 3 łożyska ) i zapadki kręci się przy tym 10 razy dłużej, dosłownie, nie wiem co o tym myśleć.
Kilka dobrych lat jeździłem na zwykłych szprychach i jak po kilku latach coś się działo, szedłem do pierwszego lepszego serwisu i miałem szprychy, wprawdzie zwykłe 2.0, ale mogłem na drugi dzień jeździć.
Czasem tez mam tak, że jadę np 200 km od domu, i w razie awarii łatwiej coś kombinować na zwykłych, te proste chyba bym musiał brać ze sobą i schować gdzieś w rowerze.
Dlatego podpytuję.
Dlaczego nie warto płacić za dt Twoim zdaniem?
#6 Gosc_tobo_*
Posted 08 August 2018 - 15:10
W pozostałych sklepach- dostępność będzie zależeć od wielkości miasta, rodzaju kół sprzedawanych w danym sklepie, cen rowerów w ofercie.
#7
Posted 08 August 2018 - 16:04
Dlaczego nie warto płacić za dt Twoim zdaniem?
Co do dt 350, to dziś kręciłem kołem z tą piastą, i trochę się zdziwiłem, jak to się szybko zatrzymuje. Moja dt1850 ( starsza, 3 łożyska ) i zapadki kręci się przy tym 10 razy dłużej, dosłownie, nie wiem co o tym myśleć.
Właśnie m.in. dla tego. Ponadto ciężkie i ten ich system lubi się zapiec co jest trudne w serwisie.
#8
Posted 08 August 2018 - 19:58
#9
Posted 08 August 2018 - 21:26
Dobra.
Idę w szprychy proste. Zobaczymy jak to się eksploatuje, poza tym na piastę z kołnierzem na normalne szprychy trzeba czekać do września, co nie wchodzi w rachubę. Jeżdżę na zapasie, ale chcę już zmienić.
Może nie będzie aż tak źle.
Miałem dt i chyba przy tym pozostanę jednak, choć jak pisałem, trochę mnie to szybkie zatrzymywanie zastanawia.
Może się z czasem poprawi.
Choć faktycznie może to podczas jazdy, nie mieć aż takiego znaczenia.
Zobaczymy.
Koła składam u jednego z polecanych serwisów.
Dzięki za opinie.
#11 Gosc_tobo_*
Posted 08 August 2018 - 23:33
Żeby działał w miarę szybko musisz fabryczny 18 zębów zamienić na 36 lub 54. Tylko to dodatkowe koszty. Ma 18t zasprzęglenie nie jest aż tak szybkie.Zapiec się? Nigdy o tym nie słyszałem. W świecie rowerowym piasty DT są uznawane za jedne z najlepszych i dziecinnie proste jeśli chodzi o serwis. Przyznaję, że są piasty, które kręcą się lepiej ale jak mi tłumaczył kolega, który ma serwis (i jest niezłym kolarzem), tu chodzi o czas reakcji na przyspieszenie (Ratchet działa błyskawicznie) a jak popatrzymy na pro kolarzy, to zaobseterwjemy, że i z góry cały czas kręcą także to, że koło się zatrzymuje szybciej, nie ma aż takiego znaczenia.
Co do małej ilości obrotów koła- piasty dt z raczetem są stosowane w wysokich modelach kół niektórych firm, takie piasty są też w wysokich modelach kół dt- jeśli jest tu jakiś użytkownik gotowcow Dt może się wypowie czy te pasty są źródłem wyczuwalnych oporów.
#12
Posted 09 August 2018 - 05:16
Co do małej ilości obrotów koła- piasty dt z raczetem są stosowane w wysokich modelach kół niektórych firm, takie piasty są też w wysokich modelach kół dt- jeśli jest tu jakiś użytkownik gotowcow Dt może się wypowie czy te pasty są źródłem wyczuwalnych oporów
Dodam jeszcze.
Jak wspomniałem, ja jeżdżę na dt 1850, i kręci się to naprawdę szybko.
- koło zatrzymuje się powoli około 4 minuty.
Przy dt 350, jak pisałem, byłem trochę zdziwiony.
Nie znam się, ale nie jest to przypadkiem kwestia ilości zapadek?
350 jest bezawaryjny podobno, ale waham się czy nie wziąć 370, bo ma podobną konstrukcję do mojej starej piasty, z którą nigdy nie miałem problemów.
#13
Posted 09 August 2018 - 06:36
Ja jeżdżę na DT RR21 czyli powiedzmy najwyższy model kół ale. Ratchet fabrycznie ma 36 zębów. Koła na sucho kręcą się gorzej niż koła gianat p-r2, które miałem ortogonalne w rowerze ale na drodze mam wrażenie że jadą lepiej. Są też 0,5 kg lżejsze, więc i to może mieć znaczenie. Serwis dziecinnie łatwy. Niezłe koła, które przed wprowadzeniem nowego modelu, można było kupić za dobre pieniądze (mnie komplet wyszedł na cca 1900 pln). Do tego są tubeless ready co może uda mu się w tym roku wypróbować.
- admsk likes this
#16
Posted 09 August 2018 - 10:15
Czy w 350 też jest to rozwiązanie z bębenkiem, jak w 370 ? - patrz film Gustava od ok. 2.50.
Wg mnie genialny patent, jak się chce zmieniać kasety np. z płaskiej na górską i odwrotnie - wystarczy dokupić drugi bębenek.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#17
Posted 09 August 2018 - 19:58
@OpaQ - myślisz ze ludzie by wyczuli opory w piascie większe o np. 5 Watów? Ja jestem pewien że 95% osób nie
Raczej nie, i to nawet dlatego, że trzeba by było zmieniać piasty co chwila, a tak naprawdę jeździsz na jednaj kilka lat. Brak porównania po prostu.
Czy w 350 też jest to rozwiązanie z bębenkiem, jak w 370 ? - patrz film Gustava od ok. 2.50.
Wg mnie genialny patent, jak się chce zmieniać kasety np. z płaskiej na górską i odwrotnie - wystarczy dokupić drugi bębenek.
Sprytne, nie ? Myślałem, że 350 też to ma, ale nie jestem pewien, szukałem z czystej ciekawości,bębenek możesz zdjąć ręcznie, ale czy z kasetą? Może ktoś wie .
A tu ciekawy test, na ile to wiarygodne nie wiem, wygląda tylko, jakby dmuchali jakimś powietrzem na tą piastę z lewej, ale zakładając, że nie, powiem, że robi wrażenie.
#18
Posted 09 August 2018 - 20:08
Jednak zastanawiam się nad nowymi kołami do szosy na j-bend... 🤔
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
#20
Posted 09 August 2018 - 21:05
Ponieważ?
Tańszy i dużo prostszy w ewentualnym serwisie.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany