Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szprychy Proste Czy Klasyczne?


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 07 sierpień 2018 - 08:52

Cześć.

Jestem w trakcie wyboru szprych do nowego koła, proste czy zagięte.

1. Czy zauważyliście, że proste szprychy są trwalsze? Mniej pękają?

2. Czytam różne fora odnośnie problemów z dostępnością i sporą ceną, z tym, że wątki mają po rok czy dwa,czy obecnie tez jest z tym problem? Nie chce czekać długo w razie awarii na części.

Wiec jak, zapleść na zwykłych czy prostych?

Dodatkowo, warto jest dopłacić 300 pl za kolo na piaście dt 350 względem dt 370?

Jak to widzicie?

#2 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 07 sierpień 2018 - 13:00

1. Teoretycznie przy łepkach trudniej pękają, ale osobiście nie zauważyłem jakieś zależności

 

2. Trochę trudniej jest z dostępnością prostych, ale nie jest tak, że dramat. Najlepiej zamów sobie po prostu po 2 na każdą stronę na zapas i problem z głowy

 

3. Jak dla mnie za żadne DT nie warto płacić ;) 



#3 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 07 sierpień 2018 - 19:30

Dziękuję Marek .

 

Właśnie mam możliwość domówienia od razu kilku sztuk, zastanawiam się, czy to faktycznie wystarczy.

Byłem dziś w serwisie i podpytałem ludzi jeżdżących na prostych szprychach, wprawdzie mtb, i po 3-4 latach miewali tylko centry, a szprychy nie strzelały.

 

Co do dt 350,  to dziś  kręciłem kołem z tą piastą, i trochę się zdziwiłem, jak to się szybko zatrzymuje. Moja dt1850 ( starsza, 3 łożyska ) i zapadki kręci się przy tym 10 razy dłużej, dosłownie, nie wiem co o tym myśleć.

 

Kilka dobrych lat jeździłem na zwykłych szprychach i jak po kilku latach coś się działo, szedłem do pierwszego lepszego serwisu i miałem szprychy, wprawdzie zwykłe 2.0, ale mogłem na drugi dzień jeździć.

 

Czasem tez mam tak, że jadę np 200 km od domu, i w razie awarii łatwiej coś kombinować na zwykłych, te proste chyba bym musiał brać  ze sobą i schować gdzieś w rowerze.

 

Dlatego podpytuję.

 

Dlaczego nie warto płacić za dt Twoim zdaniem?

 



#4 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 sierpień 2018 - 07:38

Jeżdże na straight pullach i już nie wrócę do klasyków. Co do 350 vs 370 inny system zapadkowy, który robi różnicę podobno. Ja używam 350. Piasty 350 i straight pulle mam zarówno w mtb jak i szosie. Póki co jestem b.zadowolony.



#5 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 sierpień 2018 - 09:25

Tutaj filmik kogoś, kto robi duuuuże przebiegi o tym, jakie koła sobie złożył - może Cię zainteresuje:

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 sierpień 2018 - 15:10

Co do dostępności- chcesz składać te koła u siebie czy on-line? Jeśli opcja pierwsza- zapytaj w swoim sklepie czy mają takie szprychy. Jeśli w jakimś sklepie netowym- zapytaj czy mają takowe na stanie.
W pozostałych sklepach- dostępność będzie zależeć od wielkości miasta, rodzaju kół sprzedawanych w danym sklepie, cen rowerów w ofercie.

#7 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 08 sierpień 2018 - 16:04

Dlaczego nie warto płacić za dt Twoim zdaniem?

 

 


 

Co do dt 350,  to dziś  kręciłem kołem z tą piastą, i trochę się zdziwiłem, jak to się szybko zatrzymuje. Moja dt1850 ( starsza, 3 łożyska ) i zapadki kręci się przy tym 10 razy dłużej, dosłownie, nie wiem co o tym myśleć.

 

 

Właśnie m.in. dla tego. Ponadto ciężkie i ten ich system lubi się zapiec co jest trudne w serwisie.



#8 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 postów

Napisano 08 sierpień 2018 - 19:58

Zapiec się? Nigdy o tym nie słyszałem. W świecie rowerowym piasty DT są uznawane za jedne z najlepszych i dziecinnie proste jeśli chodzi o serwis. Przyznaję, że są piasty, które kręcą się lepiej ale jak mi tłumaczył kolega, który ma serwis (i jest niezłym kolarzem), tu chodzi o czas reakcji na przyspieszenie (Ratchet działa błyskawicznie) a jak popatrzymy na pro kolarzy, to zaobseterwjemy, że i z góry cały czas kręcą także to, że koło się zatrzymuje szybciej, nie ma aż takiego znaczenia.

#9 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 08 sierpień 2018 - 21:26

To Gustaw jeździ na 370 i prostych. Nie wiedziałem.

Dobra.

Idę w szprychy proste. Zobaczymy jak to się eksploatuje, poza tym na piastę z kołnierzem na normalne szprychy trzeba czekać do września, co nie wchodzi w rachubę. Jeżdżę na zapasie, ale chcę już zmienić.

Może nie będzie aż tak źle.

Miałem dt i chyba przy tym pozostanę jednak, choć jak pisałem, trochę mnie to szybkie zatrzymywanie zastanawia.
Może się z czasem poprawi.

Choć faktycznie może to podczas jazdy, nie mieć aż takiego znaczenia.

Zobaczymy.

Koła składam u jednego z polecanych serwisów.

Dzięki za opinie.

#10 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 sierpień 2018 - 23:30


Właśnie m.in. dla tego. Ponadto ciężkie i ten ich system lubi się zapiec co jest trudne w serwisie.


Co się lubi zapiec? System to dwa pierścienie i dwie sprezyny.
  • 4gotten lubi to

#11 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 sierpień 2018 - 23:33

Zapiec się? Nigdy o tym nie słyszałem. W świecie rowerowym piasty DT są uznawane za jedne z najlepszych i dziecinnie proste jeśli chodzi o serwis. Przyznaję, że są piasty, które kręcą się lepiej ale jak mi tłumaczył kolega, który ma serwis (i jest niezłym kolarzem), tu chodzi o czas reakcji na przyspieszenie (Ratchet działa błyskawicznie) a jak popatrzymy na pro kolarzy, to zaobseterwjemy, że i z góry cały czas kręcą także to, że koło się zatrzymuje szybciej, nie ma aż takiego znaczenia.

Żeby działał w miarę szybko musisz fabryczny 18 zębów zamienić na 36 lub 54. Tylko to dodatkowe koszty. Ma 18t zasprzęglenie nie jest aż tak szybkie.

Co do małej ilości obrotów koła- piasty dt z raczetem są stosowane w wysokich modelach kół niektórych firm, takie piasty są też w wysokich modelach kół dt- jeśli jest tu jakiś użytkownik gotowcow Dt może się wypowie czy te pasty są źródłem wyczuwalnych oporów.

#12 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 09 sierpień 2018 - 05:16

 

Co do małej ilości obrotów koła- piasty dt z raczetem są stosowane w wysokich modelach kół niektórych firm, takie piasty są też w wysokich modelach kół dt- jeśli jest tu jakiś użytkownik gotowcow Dt może się wypowie czy te pasty są źródłem wyczuwalnych oporów

Dodam jeszcze.

 

Jak wspomniałem, ja jeżdżę na dt 1850, i kręci się to naprawdę szybko.

  -  koło zatrzymuje się powoli około 4 minuty.

 

Przy dt 350, jak pisałem, byłem trochę zdziwiony.

 

Nie znam się, ale nie jest to przypadkiem kwestia ilości zapadek?

 

350 jest bezawaryjny podobno, ale waham się czy nie wziąć 370, bo ma podobną konstrukcję do mojej starej piasty, z którą nigdy nie miałem problemów.

 

 

 

 



#13 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 postów

Napisano 09 sierpień 2018 - 06:36

Ilość zapadek ma znaczenie i zwiększa opór. Koła na 3 zapadkach będą się kręciły lepiej.
Ja jeżdżę na DT RR21 czyli powiedzmy najwyższy model kół ale. Ratchet fabrycznie ma 36 zębów. Koła na sucho kręcą się gorzej niż koła gianat p-r2, które miałem ortogonalne w rowerze ale na drodze mam wrażenie że jadą lepiej. Są też 0,5 kg lżejsze, więc i to może mieć znaczenie. Serwis dziecinnie łatwy. Niezłe koła, które przed wprowadzeniem nowego modelu, można było kupić za dobre pieniądze (mnie komplet wyszedł na cca 1900 pln). Do tego są tubeless ready co może uda mu się w tym roku wypróbować.
  • admsk lubi to

#14 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 09 sierpień 2018 - 06:55

No właśnie, nie wierzę, że nagle w 350 są jakieś duże opory, bo to by wyczuli ludzie szybko, i opinia by poszła.

 

Na sucho jednak, sprawia to z goła inne wrażenie.

 

 



#15 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 09 sierpień 2018 - 08:26

@OpaQ - myślisz ze ludzie by wyczuli opory w piascie większe o np. 5 Watów? Ja jestem pewien że 95% osób nie

#16 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 09 sierpień 2018 - 10:15

Czy w 350 też jest to rozwiązanie z bębenkiem, jak w 370 ? - patrz film Gustava od ok. 2.50.

 

Wg mnie genialny patent, jak się chce zmieniać kasety np. z płaskiej na górską i odwrotnie - wystarczy dokupić drugi bębenek.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#17 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 09 sierpień 2018 - 19:58

@OpaQ - myślisz ze ludzie by wyczuli opory w piascie większe o np. 5 Watów? Ja jestem pewien że 95% osób nie

Raczej nie, i to nawet dlatego, że trzeba by było zmieniać piasty co chwila, a tak naprawdę jeździsz na jednaj kilka lat. Brak porównania po prostu.

 

Czy w 350 też jest to rozwiązanie z bębenkiem, jak w 370 ? - patrz film Gustava od ok. 2.50.

 

Wg mnie genialny patent, jak się chce zmieniać kasety np. z płaskiej na górską i odwrotnie - wystarczy dokupić drugi bębenek.

 

Sprytne, nie ? Myślałem, że 350 też to ma, ale nie jestem pewien, szukałem z czystej ciekawości,bębenek możesz zdjąć ręcznie, ale czy z kasetą?  Może ktoś wie .

 

 

A tu ciekawy test, na ile to wiarygodne nie wiem, wygląda tylko, jakby dmuchali jakimś powietrzem na tą piastę z lewej, ale zakładając, że nie, powiem, że robi wrażenie.

 

 


 



#18 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 09 sierpień 2018 - 20:08

W szosie mam 240 w przełaju 350, nic innego nie potrzebuję. Z tym słabym kręceniem to dziwna sprawa, może padnięte łożyska były? W moich się pięknie wszystko kręci. Ważne żeby do nowych piast zajrzeć od razu bo potrafi być sucho...

Jednak zastanawiam się nad nowymi kołami do szosy na j-bend... 🤔

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#19 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 09 sierpień 2018 - 20:28

Jednak zastanawiam się nad nowymi kołami do szosy na j-bend... 🤔

 

 

Ponieważ?



#20 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 09 sierpień 2018 - 21:05

Ponieważ?

 

Tańszy i dużo prostszy w ewentualnym serwisie.





Dodaj odpowiedź