Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa Aero Do 11000Zł


36 odpowiedzi w tym temacie

#1 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 15 sierpień 2018 - 08:52

Witam planuje kupić kolejna szosę tym razem aero. Zaczęły sie wyprzedaże, fajnie by było coś znaleźć w niższej cenie. Myślałem o meridzie reacto 6000, scott foil 30, giant propel pro 2 shimano 105. Mam 180 wzrostu, posiadam focusa cayo w rozmiarze M, reach 390 stack 547. Jeśli chodzi o rozmiarówkę to Merida reacto w rozmiarze M byłaby dobra, scott foil to nie wiem(raczej rozmiar L), podobnie giant propel(chyba rozmiar M/L). Scott foil ciężko znaleźć w rozmiarze L po niższej cenie. Reacto 6000 można już mieć za 9700, a giant propel pro 2 cena 11000. Najbardzije podoba mi sie foil, ale Reacto i Propel wydają sie bardziej korzystna opcją. Reacto 6000 jest na ultegrze i ma kola fulcruma racing guattro. A Propel ma karbonowe koła, stożek 55mm i bezdętkowe opony Gavia. Czekam na jakieś sugestie i własne spostrzeżenia użytkowników rowerów giant, scott, merida. Może ktoś ma namiary na fajnie przecenione rowery które wymieniłem. Pozdrawiam



#2 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 postów

Napisano 15 sierpień 2018 - 11:11

1. scott 2.giant 3.merida, jakoś mam sentyment do scotta i do wykończenia tych rowerów przez producenta. Mało która firma potrafi tak dobrze położyć lakier na ramie. Skoro piszesz, że najbardziej Ci sie podoba scott to zaoszczędź kase, ew  poszukaj w innym sklepie  i go bierz. Weźmiesz co innego, będziesz po roku chciał zmieniać. Znam to z własnego doświadczenia.


  • admsk i cauchy lubią to

#3 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 647 postów

Napisano 15 sierpień 2018 - 11:49

Ja jestem fanem Gianta ale kdybym kupował rower aero, to szedłbym chyba w Canyona. Niestety Polaków Canyon stara się oskubać niemiłosiernie. Np. Aeroad CS SFL 8.0 - w PL - 16 000 PLN, przy zamówieniu w Czechach lub w Niemczech wychodzi już 1000 zł taniej. Czasami robią promocje i wtedy powiedzmy limit zbliży się nieco do Twojego.

 

Nie mniej jednak, jeśli miałbym brać Gianta, to rzucił bym okiem na roczink 2017, czasami gdzieś sie jeszcze pojawia. Gorzej z rozmiarem ale niezłe ceny można trafić, np. https://www.rutlandc...ke-black_372107. Jest to zestaw na Ultegrze i dla mnie wygląda jak milion USD. Zwróć jednak uwagę, ze sztyca jest częścią ramy, muszisz ją przyciąć.

U Gianta w tej cenie zawsze dostaniesz więcej niż u Scotta. W tym wypadku masz karbonowe stożki, co w rowerze aero uważam za "must-have" Pozostaje kwestia urody - jeśli wygląd Scotta sprawi Ci większą radość to nie ma o czym dyskutować, to jak z kobietą - niektóre świetnie gotują ale patrzeć się na nie nie da :D 



#4 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 15 sierpień 2018 - 13:23

Szczególnie prowadzenie linek między kierownicą, a ramą wygląda na "milion USD"...


  • szosowykolarz lubi to

#5 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 647 postów

Napisano 15 sierpień 2018 - 13:25

Prawda, że linki mogły by być poprowadzone szczęśliwiej. W serii na rok 2018 już jest to zmodyfikowane - https://www.rutlandc...ike-red_381969 

 

Zresztą na żywo te kable nie biją tak w oczy jak na tym zdjęciu. 



#6 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 15 sierpień 2018 - 21:48

To ze Propel posiada stożki karbonowe jest super, mocno przekonuje mnie ku jemu. Foil sprzedaje się jak świeże bułeczki, bo ciężko o rozmiar L, w zagranicznych sklepach podobnie. W reacto 6000 też są średnio poprowadzone pancerze, element otwierania hamulca uderza o kierownice. Czas mnie nie goni, poczekam raczej na fajne promocję.  Również uważam ze karbonowe stożki must have :) Dzięki za sugestie, kolejne mile widziane



#7 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 871 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 16 sierpień 2018 - 06:31

Te koła przy propelu, to są niezłe kloce, także nie ma się czym podniecać - chyba, że lans przed kolegami z remizy.

 

Jeśli chcesz dostać najlepszy rower za całokształt (rama, koła, osprzęt) w najlepszej cenie, to canyon daje kompletny pakiet w najlepszej cenie. Reynoldsy czy te koła od DT w przypadku wersji pod tarcze na pewno będą już opcją, która wystarczy 95% osobom jeżdżącym na tych rowerach. Już pomijam fakt, że sam Aeroad jest lżejszy niż propel czy reacto.

Jedyny minus to ten, że przekracza twój budżet "delikatnie".



#8 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 16 sierpień 2018 - 09:31

Tak naprawdę ja nie chce wydawać 11 tys zł na rower :). Czy ktoś wie jaka jest maksymalna długość sztycy podsiodlowej w giant propel advanced sl 2. Rozmiar M niby jest do 178 cm wzrostu a ja mam 180 cm wzrostu. W cayo reach 390 a a giant propel sl 2 386, tutaj moge korygować reach mostkiem?! Tylko zintegrowana sztyca.Czy długośc będzie wystarczająca pod mój wzrost. Zaraz pójdę zmierzę w cayo jaka długość mam od supportu to siodełka :)



#9 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 16 sierpień 2018 - 20:46

ROSE XEON CW czarny, rozmiar 57 cm prawdopodobnie (musiałbym poznać długość wew. strony nogi) po zmianie kół 

w konfiguratorze na Cosmic Pro Carbon wychodzi jakieś 2500 euro z groszami za zestaw. 



#10 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 647 postów

Napisano 17 sierpień 2018 - 09:00

Te koła przy propelu, to są niezłe kloce, także nie ma się czym podniecać - chyba, że lans przed kolegami z remizy.

 

koła Gianta ważą 1700g - szału nie ma ale czy przy tej cenie i 55mm to kloce?  Prawda, Reynoldse Strike mają 1635g ale komplek Canyona jest znacznie droższy. 

Poza tym rozmawiamy o rowerze aero. Nie zakładam, że kupujący będzie na nim walczył na alpejskich przełęczach. Przy jeździe po +/- równym terenie, waga kół nie bedzie miała aż takiego znaczenia. 

 

Nie mniej jednak, jak już wyżej napisałem, Canyon za trochę więcej oferuje dużo więcej. 



#11 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 17 sierpień 2018 - 09:18

Długość nogi około 85. Czy ktoś wie na jaka maksymalna wewnętrzną długość nogi giant propel sl 2 2017 w rozmiarze M byłby dobry? Najtańszy Canyon aeroad kosztuje 16 tys plus przesyłka. to nie wąsko :).  Również uważam ze karbonowe stożki gianta to nie są takie ciężkie klocki, poza tym jestem z podlaskiego, tutaj jest raczej płasko, waga nie ma takiego wielkiego znaczenia.



#12 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 871 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 17 sierpień 2018 - 09:41

Pomyliłem modele propela, jakoś miałem utarte w głowie budżet do 11tyś i sprawdziłem na stronie zwykłego propel advanced na tych aluminiakach z "wysokim" stożkiem (https://www.giant-bi...bonowe--on-road).



#13 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 647 postów

Napisano 17 sierpień 2018 - 10:47

Co ciekawe, dla niektórych modeli Giant zaczął podawać wagę na stronie, np. https://www.giant-bi...opel-advanced-1



#14 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 647 postów

Napisano 17 sierpień 2018 - 10:49

Długość nogi około 85. Czy ktoś wie na jaka maksymalna wewnętrzną długość nogi giant propel sl 2 2017 w rozmiarze M byłby dobry? 

Myślę, że jeśli zachowujesz standardowe proporcje to Giant w tebelii podaje poprawne rozmiary. Ja mam 176cm i TCR w rozmiarze M. Dla 180cm składniłbym się chyba jednak ku M/L. Nie masz możliwości przymiarky w jakimś sklepie? 



#15 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 17 sierpień 2018 - 11:28

nie mam takiej możliwości, wiadomo spodobał mi się giant propel advanced sl 2 2017 jest fajnie przeceniony, jednak  dostępny jest tylko rozmiar M



#16 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 647 postów

Napisano 17 sierpień 2018 - 11:35

Kurcze, teoretycznie M jest to 178cm, można by ewentualnie założyć dłuższy mostek, nie mniej jednak nie jestem ekspertem od przeróbek więc nie wiem co to zrobi z geometrią. 

Gdzieś czytałem, że przy danym wzroście jest zwykle możliwość wyboru 3 rozmiarów (mniejszy, odpowiedni, większy) i każdy idzie dopasować, ale nie jestem przekonany, czy to prawda. Jest to sporo kasy więc trzeba podejść do tematu rozsądnie. 

 

W M/L dostępny jest https://www.rutlandc...ke-black_381971

Nie wygląda tak dobrze ale zaletą jest to, że sztyca nie jest zintegrowana także odpada przycinanie. 

 

Tu znalazłem realne zdjęcia https://www.bikextre...pro-1-2018.html - waga 7,7kg, niezły wynik. 

 

Pozostaje kwestia ceny - czy jest sens sprowadzać z UK bo może się okazać, że w PL dostaniesz podobną cenę. 

 

Za siebie, kupowałem żonie rower w Rutland i zero problemów, w przeciągu tygodnia rower miałem u siebie. 



#17 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 871 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 17 sierpień 2018 - 12:41

Zamiana mostka na dłuższy to normalna sprawa. Ja nie wyobrażam sobie jazdy na standardowym mostku, który jest pod rozmiar ramy dla mnie. Zamiana mostka 90mm na 130mm to nic strasznego.

Problem jest tylko ten, że giant w wersji SL ma rurę pod siodłową na docięcie, i tutaj kolega pyta, czy zostawili na tyle duży margines, że nie braknie mu długości owej rury :)



#18 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 17 sierpień 2018 - 14:41

Zamiana mostka na dłuższy to normalna sprawa. Ja nie wyobrażam sobie jazdy na standardowym mostku, który jest pod rozmiar ramy dla mnie. Zamiana mostka 90mm na 130mm to nic strasznego.

...

 

Mam mostek 120mm i szczerze mówiąc wolałbym mieć o 1-2 cm dłuższą ramę i o tyle samo krótszy mostek - w obecnej konfiguracji rower jest za mało stabilny (w sensie ostre pedałowanie przekłada się na większe, zbędne ruchy prawo-lewo kierownicą).


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#19 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 17 sierpień 2018 - 20:42

Szosa aero do 11tyś to Lapierre Aircode 600SL z 2018r, czyli ten najnowszy model, jak dobrze ponegocjujesz w Bike-rs do powinieneś za tyle dostać. Rowery tej marki używa FDJ na TDF a to o tyle ważne, że uwagi zawodników pro są brane pod uwagę jeśli idzie o rozwój ramy, geometrię, sztywność. Koła w Giant to pewnie ciężarki. Do Lapierre oszczędzisz trochę i kupisz koła np za rok.



#20 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 21 sierpień 2018 - 07:56

Dzięki za zainteresowanie, faktycznie do sprawy trzeba podejść spokojnie. Koła w giancie nie są może mistrzami lekkości, aerodynamiki, ale to już wysoki stożek w karbonie, opony bezdętkowe, to jest na plus, jak się chce więcej to trzeba dopłacać, a ja jeżdżę tylko amatorsko, jak dla mnie to w zupełności wystarczy. Nie chce po roku wydawać kolejnych co najmniej 4 tys żeby mieć karbonowe koła.





Dodaj odpowiedź