Jump to content


Continental Grand Prix 5000 (Teraz Także Tubeless)


144 replies to this topic

#101 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 August 2021 - 12:02

Tak tak, może nieprecyzyjnie napisałem - spoko były te dętki, tylko po prostu po kapciach już nie kupiłem nowych, bo są drogie, a szczerze nie czułem w ogóle różnicy względem tańszych Conti Race Light. Chyba jak sprzedałem koła, to w przednim. kole ciągle ta dętka była założona. 



#102 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 24 August 2021 - 12:14

Z ciekawości zajrzałem do instrukcji dołączonej do opony 5000 TL. Nawet na niej nie ma żadnej wzmianki o obręczach hookless.

 

Żeby było jeszcze śmieszniej, instrukcja zawiera zakaz łączenia tej opony z dętkami lżejszymi niż 70 g.

 

Ktoś tu się prosi o srogi pozew w razie wypadku ;)

"Right now, if you take a Continental GP5000 TL out of its box and examine its sidewalls, you’ll find the following phrase written in capital letters: “mount only on hooked rims”. This goes to the heart of the road tubeless mess."

 

Tak że możesz sprawdzić. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#103 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 August 2021 - 12:23

Fakt, na samej oponie jest napis.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#104 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 August 2021 - 13:47

No wspaniale, dowiadujesz się o istotnej cesze opony po kupnie/rozpakowaniu, i to jak jesteś spostrzegawczy - cudownie ;)

#105 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 706 posts

Posted 24 August 2021 - 14:23

Generalnie to dziwi mnie, że ktoś się dziwi iż nowa i obecnie bardzo niszowa technologia może powodować problemy z kompatybilnością. Giant wymienia 15 modeli opon  :lol:



#106 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 August 2021 - 14:57

dokładnie, bardziej spodziewałbym się, że producent poinformuje, że opona jest wyjątkowo kompatybilna z hookless, niż że napisze, że nie jest kompatybilna z tym wciąż mniej popularnym rozwiązaniem. 



#107 kosa

kosa
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądKędzierzyn-Koźle

Posted 24 August 2021 - 18:45

Mam zamiar kupić Conti GP 5000 25mm i założyć je na obręcze Giant SLR 2 o szerokości wewnętrznej 19,4mm. Koła te dedykowane są pod opony bezdętkowe (hookless), jednak ja chcę ich użyć z w/w oponami i dętkami. Czy ktoś już używał takiej kombinacji i mógłby podzielić się wrażeniami?

Panowie, pisząc powyższego posta chyba wyraziłem się niezbyt precyzyjnie.

Maiłem na myśli klasyczne opony dętkowe Continental GP 5000 (NIE wersję bezdętkową).

Wiem o tym, że te konkretne opony są odradzane w użyciu z obręczami "hookless" za równo przez producenta obręczy jaki i przez firmę Continental.

 

Jednak po założeniu w/w opony na obręcz wraz z dętką w moim odczuciu możliwe w użytkowaniu.

 

Chciałem po prostu zapytać czy ktoś z szanownych forowiczów wpadł na tak "dziki" pomysł i mógł się podzielić realnymi odczuciami z jazdy na takim zestawie i użytkowania. Dodatkowo cenną informacją byłaby wzmianka o ciśnieniu w ogumieniu w połączeniu z wagą kolarza.



#108 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 August 2021 - 19:24

Raczej to czy to wersja TL czy zwykła nie będzie miało większego znaczenia. Do kół hookless dedykowane są odpowiednie opony. Czy ktoś wpadł na taki pomysł jak Twój? - Zerknij na forum Weightweenies, tam są całe tematy o kołach hookless i o oponach do tych kół. A jak zadasz tam, pytanie, to na pewno dostaniesz wiele odpowiedzi od ludzi z całego świata.  

 

Co do ciśnienia się nie wypowiem. Ogólnie jest to eksperyment, więc jak masz ochotę, to załóż oponę i dętkę, napompuj do 7 bara i wypróbuj. Na moich kołach SLR1 jest napisane, że ciśnienie max to 8,6 bara. 



#109 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 August 2021 - 19:33

w moim odczuciu możliwe w użytkowaniu.

Do pierwszej gwałtownej utraty ciśnienia całkiem możliwe, że tak. Natomiast jeżeli (hipotetycznie) opona w razie wystrzału na zakręcie zjedzie Tobie z obręczy, stracisz połowę uzębienia oraz koło - jedno i drugie raczej nie tanie.

Nieśmiało dodam tylko, że większość zwykłych opon zwijanych uszczelnia się "poprawnie" bez dętki, część nawet na obręczach nie-TLR (a na obręczy TLR często robi nawet KLIK! i wydaje się, że pięknie wskakuje jak prawdziwa opona TLR). Dopóki ciśnienie jest wysokie i stabilne, wszystko jest pięknie i kolorowo. Sytuację weryfikuje jednak błyskawicznie pierwsze gwałtowne przebicie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#110 kosa

kosa
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądKędzierzyn-Koźle

Posted 24 August 2021 - 20:15

Do pierwszej gwałtownej utraty ciśnienia całkiem możliwe, że tak. Natomiast jeżeli (hipotetycznie) opona w razie wystrzału na zakręcie zjedzie Tobie z obręczy, stracisz połowę uzębienia oraz koło - jedno i drugie raczej nie tanie.

Nieśmiało dodam tylko, że większość zwykłych opon zwijanych uszczelnia się "poprawnie" bez dętki, część nawet na obręczach nie-TLR (a na obręczy TLR często robi nawet KLIK! i wydaje się, że pięknie wskakuje jak prawdziwa opona TLR). Dopóki ciśnienie jest wysokie i stabilne, wszystko jest pięknie i kolorowo. Sytuację weryfikuje jednak błyskawicznie pierwsze gwałtowne przebicie.

Faktycznie, największy potencjalny problem pojawi się podczas nagłego wystrzału opony / dętki i gwałtownego spadku ciśnienia.

Z drugiej strony widziałem podobne problemy na zwykłej obręczy wliczając w to spadnięcie opony z obręczy, choć wiem że w moim przypadku ryzyko się potęguje. Zatem muszę to jeszcze sobie dobrze przemyśleć.

Co do opon bezdętkowych w tym dedykowanych do obręczy hookless to jestem sceptyczny w związku z teoretyczną koniecznością zdjęcia takiego ustrojstwa podczas trasy w przypadku gdy mleko nie uszczelni defektu opony. Po założeniu dętki a potem opony bezdętkowej dedykowanej do obręczy hookless nie widzę możliwości zmuszenia opony do wskoczenia na swoje miejsce za pomocą pompki kieszonkowej.



#111 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 August 2021 - 20:28

Ja w tym kontekście dodam tylko, że zaliczyłem przejażdżkę na hooklessie bez powietrza i oponka nie zsunęła się nawet w zakręcie. Tyle, że od samego wrażenia pływania tylnego koła bez powietrza prawie zaliczyłem szlifa. Ogólnie uważam, że właśnie z uwagi na ten efekt raczej trudno będzie wyjść cało z zakrętu na zjeździe na jakimkolwiek typie opony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#112 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 August 2021 - 20:32

Faktycznie, największy potencjalny problem pojawi się podczas nagłego wystrzału opony / dętki i gwałtownego spadku ciśnienia.
Z drugiej strony widziałem podobne problemy na zwykłej obręczy wliczając w to spadnięcie opony z obręczy, choć wiem że w moim przypadku ryzyko się potęguje. Zatem muszę to jeszcze sobie dobrze przemyśleć.
Co do opon bezdętkowych w tym dedykowanych do obręczy hookless to jestem sceptyczny w związku z teoretyczną koniecznością zdjęcia takiego ustrojstwa podczas trasy w przypadku gdy mleko nie uszczelni defektu opony. Po założeniu dętki a potem opony bezdętkowej dedykowanej do obręczy hookless nie widzę możliwości zmuszenia opony do wskoczenia na swoje miejsce za pomocą pompki kieszonkowej.


Jest szansa z użyciem naboju
Do naprawy opony w trasie można wypróbować narzędzia typu Stan’s dart. Nie ruszam się bez tego na rower.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#113 kosa

kosa
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądKędzierzyn-Koźle

Posted 24 August 2021 - 20:38

Nabój jest pewnego rodzaju rozwiązaniem, tylko nie mając z nimi doświadczenia obawiam się, że jak nie uda mi się tego za pierwszym razem napompować, to dalej pozostaje tylko telefon do przyjaciela, a tego nie biorę pod uwagę :-(

 

Cóż, muszę to tak jak wcześniej napisałem dobrze przemyśleć. Rower którego częścią są koła Giant SLR 2 przyjdzie do mnie w grudniu i oczywiście będzie wyposażony w dedykowane opony, których nie chcę używać nie tylko dlatego że są bezdętkowe.

Do tego czasu muszę podjąć decyzję jakie opony dokupić.



#114 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 24 August 2021 - 20:42

Problem jest większy. Zwykła opona na jakiś krawężnikach może się przesuwać, a że następuje wtedy również zmiana ciśnienia może się ześlizgnąć. Hookless wymaga dobrze dopasowanej opony dlatego jest tam mowa o standardach ETRO.

Zabawne jest to jak conti gra na nosie producentom kół. Enve i zipp chcieli pójść na całość i skopiować systemy z kół MTB jeden do jeden do szosy bo im taniej i łatwiej. Conti jednak poważny koncern sprawdzili wszystko i uważają że im się to nie podoba. A do tego w między czasie okazało się że opony z lateksem bywają szybsze niż tubeless. I tu robi się problem jakoś trzeba koła sprzedawać. 

Ogólnie uważam że producenci kół strzelili sobie w stopę tarczami i teraz będą nas nękać standardami żebyśmy zmieniali koła, ale producenci opon muszą zagrać z nimi w jednej drużynie. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#115 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 24 August 2021 - 20:51



Po założeniu dętki a potem opony bezdętkowej dedykowanej do obręczy hookless nie widzę możliwości zmuszenia opony do wskoczenia na swoje miejsce za pomocą pompki kieszonkowej.



Opona z dętką wskoczy bez żadnego problemu. Nie ma znaczenia czym pompujesz.

#116 kosa

kosa
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądKędzierzyn-Koźle

Posted 24 August 2021 - 20:56



Opona z dętką wskoczy bez żadnego problemu. Nie ma znaczenia czym pompujesz.

Patrząc na fakt jak ciasno przylega do obręczy dedykowana opona hookles oraz fakt że ma grubsze i bardzo sztywne ranty, boję się że mała pompka ręczna nie podoła temu zadaniu, co innego pompka stacjonarna w domu - tu pełna zgoda.



#117 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 24 August 2021 - 23:15

Co innego jak osadzasz samą oponę, a co innego z dętką.

#118 Mymlok

Mymlok
  • Użytkownik
  • 71 posts
  • SkądRybnik

Posted 05 October 2021 - 19:08

Witam!

Czy w tych Continental Grand Prix 5000 zaszły jakieś zmiany w budowie/wadze względem poszczególnych lat produkcji, czy od początku produkcji klepią bez zmian ?

Byłbym wdzięczny za szybką odp !



#119 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 05 October 2021 - 20:06

Konstrukcja samej opony (oplot, mieszanka itd.) nie ulegała zmianie. Jedynie wersje kolorystyczne mają oczywiście nałożone różne materiały na bocznych ściankach.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#120 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Posted 06 October 2021 - 07:41

Nowe Grand Prixy 5000 S TR
https://www.continen...-prix-5000-s-tr

 

W skrócie: lżejsze, szybsze, bardziej wytrzymałe





Reply to this topic