Tak tak, może nieprecyzyjnie napisałem - spoko były te dętki, tylko po prostu po kapciach już nie kupiłem nowych, bo są drogie, a szczerze nie czułem w ogóle różnicy względem tańszych Conti Race Light. Chyba jak sprzedałem koła, to w przednim. kole ciągle ta dętka była założona.
Continental Grand Prix 5000 (Teraz Także Tubeless)
#102
Posted 24 August 2021 - 12:14
Z ciekawości zajrzałem do instrukcji dołączonej do opony 5000 TL. Nawet na niej nie ma żadnej wzmianki o obręczach hookless.
Żeby było jeszcze śmieszniej, instrukcja zawiera zakaz łączenia tej opony z dętkami lżejszymi niż 70 g.
Ktoś tu się prosi o srogi pozew w razie wypadku
"Right now, if you take a Continental GP5000 TL out of its box and examine its sidewalls, you’ll find the following phrase written in capital letters: “mount only on hooked rims”. This goes to the heart of the road tubeless mess."
Tak że możesz sprawdzić.
#103
Posted 24 August 2021 - 12:23
Fakt, na samej oponie jest napis.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#107
Posted 24 August 2021 - 18:45
Mam zamiar kupić Conti GP 5000 25mm i założyć je na obręcze Giant SLR 2 o szerokości wewnętrznej 19,4mm. Koła te dedykowane są pod opony bezdętkowe (hookless), jednak ja chcę ich użyć z w/w oponami i dętkami. Czy ktoś już używał takiej kombinacji i mógłby podzielić się wrażeniami?
Panowie, pisząc powyższego posta chyba wyraziłem się niezbyt precyzyjnie.
Maiłem na myśli klasyczne opony dętkowe Continental GP 5000 (NIE wersję bezdętkową).
Wiem o tym, że te konkretne opony są odradzane w użyciu z obręczami "hookless" za równo przez producenta obręczy jaki i przez firmę Continental.
Jednak po założeniu w/w opony na obręcz wraz z dętką w moim odczuciu możliwe w użytkowaniu.
Chciałem po prostu zapytać czy ktoś z szanownych forowiczów wpadł na tak "dziki" pomysł i mógł się podzielić realnymi odczuciami z jazdy na takim zestawie i użytkowania. Dodatkowo cenną informacją byłaby wzmianka o ciśnieniu w ogumieniu w połączeniu z wagą kolarza.
#108
Posted 24 August 2021 - 19:24
Raczej to czy to wersja TL czy zwykła nie będzie miało większego znaczenia. Do kół hookless dedykowane są odpowiednie opony. Czy ktoś wpadł na taki pomysł jak Twój? - Zerknij na forum Weightweenies, tam są całe tematy o kołach hookless i o oponach do tych kół. A jak zadasz tam, pytanie, to na pewno dostaniesz wiele odpowiedzi od ludzi z całego świata.
Co do ciśnienia się nie wypowiem. Ogólnie jest to eksperyment, więc jak masz ochotę, to załóż oponę i dętkę, napompuj do 7 bara i wypróbuj. Na moich kołach SLR1 jest napisane, że ciśnienie max to 8,6 bara.
#109
Posted 24 August 2021 - 19:33
w moim odczuciu możliwe w użytkowaniu.
Do pierwszej gwałtownej utraty ciśnienia całkiem możliwe, że tak. Natomiast jeżeli (hipotetycznie) opona w razie wystrzału na zakręcie zjedzie Tobie z obręczy, stracisz połowę uzębienia oraz koło - jedno i drugie raczej nie tanie.
Nieśmiało dodam tylko, że większość zwykłych opon zwijanych uszczelnia się "poprawnie" bez dętki, część nawet na obręczach nie-TLR (a na obręczy TLR często robi nawet KLIK! i wydaje się, że pięknie wskakuje jak prawdziwa opona TLR). Dopóki ciśnienie jest wysokie i stabilne, wszystko jest pięknie i kolorowo. Sytuację weryfikuje jednak błyskawicznie pierwsze gwałtowne przebicie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#110
Posted 24 August 2021 - 20:15
Do pierwszej gwałtownej utraty ciśnienia całkiem możliwe, że tak. Natomiast jeżeli (hipotetycznie) opona w razie wystrzału na zakręcie zjedzie Tobie z obręczy, stracisz połowę uzębienia oraz koło - jedno i drugie raczej nie tanie.
Nieśmiało dodam tylko, że większość zwykłych opon zwijanych uszczelnia się "poprawnie" bez dętki, część nawet na obręczach nie-TLR (a na obręczy TLR często robi nawet KLIK! i wydaje się, że pięknie wskakuje jak prawdziwa opona TLR). Dopóki ciśnienie jest wysokie i stabilne, wszystko jest pięknie i kolorowo. Sytuację weryfikuje jednak błyskawicznie pierwsze gwałtowne przebicie.
Faktycznie, największy potencjalny problem pojawi się podczas nagłego wystrzału opony / dętki i gwałtownego spadku ciśnienia.
Z drugiej strony widziałem podobne problemy na zwykłej obręczy wliczając w to spadnięcie opony z obręczy, choć wiem że w moim przypadku ryzyko się potęguje. Zatem muszę to jeszcze sobie dobrze przemyśleć.
Co do opon bezdętkowych w tym dedykowanych do obręczy hookless to jestem sceptyczny w związku z teoretyczną koniecznością zdjęcia takiego ustrojstwa podczas trasy w przypadku gdy mleko nie uszczelni defektu opony. Po założeniu dętki a potem opony bezdętkowej dedykowanej do obręczy hookless nie widzę możliwości zmuszenia opony do wskoczenia na swoje miejsce za pomocą pompki kieszonkowej.
#111
Posted 24 August 2021 - 20:28
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#112
Posted 24 August 2021 - 20:32
Faktycznie, największy potencjalny problem pojawi się podczas nagłego wystrzału opony / dętki i gwałtownego spadku ciśnienia.
Z drugiej strony widziałem podobne problemy na zwykłej obręczy wliczając w to spadnięcie opony z obręczy, choć wiem że w moim przypadku ryzyko się potęguje. Zatem muszę to jeszcze sobie dobrze przemyśleć.
Co do opon bezdętkowych w tym dedykowanych do obręczy hookless to jestem sceptyczny w związku z teoretyczną koniecznością zdjęcia takiego ustrojstwa podczas trasy w przypadku gdy mleko nie uszczelni defektu opony. Po założeniu dętki a potem opony bezdętkowej dedykowanej do obręczy hookless nie widzę możliwości zmuszenia opony do wskoczenia na swoje miejsce za pomocą pompki kieszonkowej.
Jest szansa z użyciem naboju
Do naprawy opony w trasie można wypróbować narzędzia typu Stan’s dart. Nie ruszam się bez tego na rower.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#113
Posted 24 August 2021 - 20:38
Nabój jest pewnego rodzaju rozwiązaniem, tylko nie mając z nimi doświadczenia obawiam się, że jak nie uda mi się tego za pierwszym razem napompować, to dalej pozostaje tylko telefon do przyjaciela, a tego nie biorę pod uwagę :-(
Cóż, muszę to tak jak wcześniej napisałem dobrze przemyśleć. Rower którego częścią są koła Giant SLR 2 przyjdzie do mnie w grudniu i oczywiście będzie wyposażony w dedykowane opony, których nie chcę używać nie tylko dlatego że są bezdętkowe.
Do tego czasu muszę podjąć decyzję jakie opony dokupić.
#114
Posted 24 August 2021 - 20:42
Problem jest większy. Zwykła opona na jakiś krawężnikach może się przesuwać, a że następuje wtedy również zmiana ciśnienia może się ześlizgnąć. Hookless wymaga dobrze dopasowanej opony dlatego jest tam mowa o standardach ETRO.
Zabawne jest to jak conti gra na nosie producentom kół. Enve i zipp chcieli pójść na całość i skopiować systemy z kół MTB jeden do jeden do szosy bo im taniej i łatwiej. Conti jednak poważny koncern sprawdzili wszystko i uważają że im się to nie podoba. A do tego w między czasie okazało się że opony z lateksem bywają szybsze niż tubeless. I tu robi się problem jakoś trzeba koła sprzedawać.
Ogólnie uważam że producenci kół strzelili sobie w stopę tarczami i teraz będą nas nękać standardami żebyśmy zmieniali koła, ale producenci opon muszą zagrać z nimi w jednej drużynie.
#116
Posted 24 August 2021 - 20:56
Opona z dętką wskoczy bez żadnego problemu. Nie ma znaczenia czym pompujesz.
Patrząc na fakt jak ciasno przylega do obręczy dedykowana opona hookles oraz fakt że ma grubsze i bardzo sztywne ranty, boję się że mała pompka ręczna nie podoła temu zadaniu, co innego pompka stacjonarna w domu - tu pełna zgoda.
#119
Posted 05 October 2021 - 20:06
Konstrukcja samej opony (oplot, mieszanka itd.) nie ulegała zmianie. Jedynie wersje kolorystyczne mają oczywiście nałożone różne materiały na bocznych ściankach.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#120 Gosc_lukasamd_*
Posted 06 October 2021 - 07:41
Nowe Grand Prixy 5000 S TR
https://www.continen...-prix-5000-s-tr
W skrócie: lżejsze, szybsze, bardziej wytrzymałe