Skocz do zawartości


Zdjęcie

Endurance Czy Gravel


57 odpowiedzi w tym temacie

#41 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:22

Wydaje mi się, że są to przyzwoite rowery. Szosówki tej firmy nie miałem, ale crossowy tak i nie narzekałem.

Napęd w Scottcie i Canyonie jest identyczny,. sztyca w obu rowerach jest karbonowa, reszta podobnej klasy, koła pewnie zbliżone, deklarowana waga prawie taka sama.

Scott ma korbę 50/34 i kasetę 11/32, Canyon 52/36, ale kasetę 11/34 czyli możliwe (nie sprawdzałem), ze nieco gorzej zestopniowaną.

Wygląd rzecz gustu i to nie powinno podlegać dyskusji. Ale gdybym miałbym wyrazić swoje zdanie, to dla mnie malowanie Scotta 20 jest nie do zaakceptowania (podobnie zresztą jak i czerwonego Canyona. Czarny jak najbardziej tak)),ale to Tobie ma się podobać.

NIe wiem na jakiej szerokości oponach planujesz jeździć, ale jeśli 28 mm (które  realnie są często szersze) to sugeruję się upewnić czy do Canyona na pewno takie się zmieszczą, bo coś mi świta (być może się mylę), że chyba był z tym jakiś problem.



#42 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:30

Jasna du... kilka postów temu napisałem, że do Endurace wchodzą 35mm z błotnikiem. Mam, sprawdziłem, jeżdżę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#43 seb2k6

seb2k6
  • Użytkownik
  • 138 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:32

.



#44 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:35

Jasna du... kilka postów temu napisałem, że do Endurace wchodzą 35mm z błotnikiem. Mam, sprawdziłem, jeżdżę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Mistrzu czytania ze ZROZUMIENIEM: co ma Twój rower do tego, o który pyta Mateunio ?



#45 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:36

Poza tym w Canyon jest widelec 1 1/4, a w Scott 1 1/8. To akurat przemawia za Scottem. Ja od 2 m-cy szukam widelca (Disc) do Canyona. Zamiennik ciężko znaleźć dobrać, a Canyon osobno nie sprzedaje. Dodatkowy kłopot to z ewentualną wymianą mostka (po zakupie przez 30 dni można wnioskować o darmową wymianę na inną długość).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#46 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:38

Pyta o Canyona CF SL disc. Mistrzu domyślności, takiego samego jak mój.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#47 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:40

Niestety zmieniło się i już nie chcą wymieniać mostków, kierownic itp.

Co do widelca to mi sprzedali sam widelec.

 

Hehe, pomyliłem się: porównując Canyona i Scotta odpisywałem Orzecho, a nie Mateunio.

 

A teraz odpowiadając Mateunio w sprawie Cube'a -może przyda się Tobie kilka suchych danych technicznych z gazety co do jego masy: Attain GTC SLT Disc (na Ultegrze 8000) w rozmiarze 56 waży

8,44 kg, rama 1199 gramów, widelec 423.

Dla porównania -  Canyon CF SL Disc w rozmiarze M  rama 1009 gramów, widelec 446 gramów.

Scott Addict Disc w rozmiarze 56: 1195 i 446,



#48 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 17:27

Cube Attain - bez błotników 32mm, z błotnikami 28mm

Źródło: https://www.bikerada....php?t=13070608

#49 Orzecho

Orzecho
  • Użytkownik
  • 116 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 19:45

Koledzy a jaki rozmiar tego Scotta Addica brać na 172 cm? M czy S. Bo jestem na granicy rozmiarów i wydaje mi się że lepszym wyborem będzie S.


Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka



#50 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 20:56

Dari obydwa maja podobna geometria. Szukam roweru typu endurance. Bardziej mi się podoba malowanie w Canyonie na rzecz Scotta przemawia to że można się przejechać na rowerku. Nie wiem jak wypadają w porównaniu komponenty bo się słabo znam i głównie na radzie w tym kierunku mi zależy.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

 

Jeśli chodzi o endurance to mamy tego trochę w ofercie zarówno wśród modeli wyprzedażowych:

https://www.rosebike...ike-now-2660648 bez możliwości wymiany komponentów

 

jak i wśród modeli nowszych, z pełną konfiguracją:

https://www.rosebike...team-gf-four/71 

 

w/w rowery to hamulce "zwykłe" i geometria gran fondo - bardziej sportowa niż typowy endurance, ale ze względu na wyższą główkę mniej wyścigowa. 

 

Rowery na tarczówkach są droższe, też w pełni konfigurowalne:

https://www.rosebike...isc-105-2673752

 

jest też w ofercie rower, który łączy w sobie szosowe zacięci z gravelowymi właściwościami: 

https://www.rosebike.../backroad/1101 

 

Oba ostatnie modele powyżej budżetu, ale może warto rozważyć. Szczególnie Backroad ze względu na jego potencjał bikepackingowy, możliwość założenia szerokich opon, bagażnika, błotników no i komfort w siodle. 

Sprzedaż wysyłkowa od kilku dekad, rowery składane na zamówienie.  



#51 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 10 styczeń 2019 - 21:13

Koledzy a jaki rozmiar tego Scotta Addica brać na 172 cm? M czy S. Bo jestem na granicy rozmiarów i wydaje mi się że lepszym wyborem będzie S.
 

Jak napisałem, dostałem do Scotta fitting w cenie. 

Zanim zamówili dla mnie rower, ustawili mi na maszynie geometrię Addicta w rozmiarze M i sprawdzili różne ustawienia. Mam 176 cm. Wyszło, że to rozmiar dla mnie. Przy okazji mogłem wstępnie poczuć pozycję, jaka będzie. Może spróbuj podobnej drogi ? Będziesz miał pewność wyboru, że nie będzie pomyłki. Z uwagi na warunki na zewnątrz, może być teraz problem znaleźć sklep, w którym wypożyczysz rower na testy. Podobno bardzo podobną geometrię mają Scotty Speedster? Może będzie łatwiej znaleźć niż Addicta? 



#52 Orzecho

Orzecho
  • Użytkownik
  • 116 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 21:24

Rosesbike.pl dziękuję za ofertę ale nie skorzystam skorzystam. Pozdrawiam

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka



#53 seb2k6

seb2k6
  • Użytkownik
  • 138 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 21:31

 



#54 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 10 styczeń 2019 - 22:13

Tylko Backroad oraz https://www.rosebike...oss-gravel/1068czyli tańszy model aluminiowy, dostępny na 105/Apex 1x11 i Ultegrze. Pro Cross także ma otwory montażowe na bagażnik/błotniki. Ciut agresywniejszy w terenie od Backroada. 

 

Z szosówek X-LITE FOUR/SIX przyjmują max 30 mm. 

 

Najtańsza opcja to alu pro cross w wersji przełajowej na mechanicznych tarczówkach Rever: 

https://www.rosebike...-105-mb-2671636 

w konfiguratorze możliwa wymiana opon na gładki bieżnik



#55 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 06 marzec 2019 - 11:00

W związku z tym, że nadal trwają moje poszukiwania roweru, a nie chcę zakładać kolejnego tematu, zadam pytanie tutaj. Które z dostępnych na rynku szos endurance przyjmą opony 32/35mm? Wiem, że Focus Paralane, Gensis Datum ale co jeszcze?


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#56 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 06 marzec 2019 - 11:24

Canyon Endurace , Scott Addict i chyba -tu należałoby się jeszcze upewnić- Orbea Avant i Trek Domane,  Oczywiście wersje Disc.

Focusa Paralane Ultegra model 2018, w stanie idealnym i niewielkim przebiegiem, kupionego w polskim sklepie sam sprzedaję.Rozmiar L. Z nieużywanymi "fabrycznymi": siodełkiem, kołami i oponami - jeździłem na innych.



#57 MacPaul

MacPaul
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 24 lipiec 2019 - 21:54

Odnosząc się do postawionego w temacie pytania. Obecne gravele idą mocno w kierunku rowerów "górskich". Czyli jeden blat z przodu. To moim zdaniem definiuje cel stosowania - głownie poza szosą gdzie będą sprawiały przyjemność z jazdy zaś dla kogos kto jednak głownie jeździ po asfalcie to będzie - moim zdaniem - rozczarowanie. Obserwuję ten rodzaj rowerów od kilku lat . Sam się do tego przymierzałem i kupiłem crossa (ridley x-ride) jeszcze na 105. Teraz to by był tylko SRAM na 1 blacie z przodu.

Niedawno bylo fajne porównanie w niemieckiej prasie (roadbike lub rennrad) porównanie właśnie endurance vs gravel w obrębie tego samego producenta. Fajne są wnioski . Nie można kategoryzować i np niektórych producentów rower endurance lepiej się sprawdzą poza asfaltem niż drugiego producenta. Czyli można dopasować do swoich potrzeb. One są wszak najważniejsze.

Czyli  wpierw proponuje określić jaki procent w jakim terenie ma być użytkowany rower i do tego dopasować.

W najnowszej prasie jest porównanie na 3 torach (asfalt, szuter, teren) czasów przejazdu na rowerze typu gravel i górski. Gravel miał lepsze czasy na pierwszych 2 ale tylko niewiele gorszy na 3 torze.



#58 karol1994cz

karol1994cz
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 27 kwiecień 2020 - 12:45

Trek Domane ma 32mm fabrycznie, tyle też max przyjmie Spec Roubaix i Giant Defy.

ale z tego co piszesz idź w gravela, jak nie będziesz na nim zbierał KOMów, nie jeździł na ustawki, nie trenował, i w ogóle nie jechał żeby się ujechać jak dziki osioł to bierz coś gravelowego.

 

To będzie twój jedyny rower? czy masz obok normalną szosę?

 

Z drugiej strony sporo przejeździłem Roubaixem czy Defy na 28mm nabitych na 30-31mm po rozmaitych drogach leśnych szutrowych, kamienistych. Co prawda bez jakiejś wielkiej przyjemności, ale da się. Tyle że w takich sytuacjach człowiek martwi się i o opony, jak i o to że nie ma prostej szerokiej kierownicy. Na baranku jazda w terenie nie sprawia mi żadnej frajdy, jest dużo mniejsza kontrola nad rowerem. 

Jesteś pewny że giant defy przyjmie więcej niż  28c?  Pytam o wersję disc.





Dodaj odpowiedź