Napęd zajeżdżony na "amen"
#1 Gosc_Anonymous_*
Napisano 27 listopad 2010 - 21:53
#4
Napisano 27 listopad 2010 - 22:47
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#5
Napisano 27 listopad 2010 - 23:25
Oczywiście że da się jeździć! :-D W Polsce wszystko się da. Jednak w miarę możliwości warto wymienić wszystko skoro jest aż tak zakatowane, bo tak jak wyżej piszą, może być w skrajnych wypadkach niebezpiecznie.
Swoją drogą ciekawe co się będzie działo jakby tak jeździł.. jeździł... chyba na końcu już by ząbki z kasety odpadały 8-)
#6 Gosc_Anonymous_*
Napisano 27 listopad 2010 - 23:31
Ps. Jeśli ktoś robi sobie z tematu żarty i nie ma nic do powiedzenia to naprawdę proszę niech da sobie lepiej spokój.
#7
Napisano 27 listopad 2010 - 23:52
Warto wg mnie inwestować w kasety segmentowe, czyli takie w których możemy wymieniać pojedyncze zębatki (jeśli mamy możliwość oczywiście). Oczywiście jeśli waga kasety nie jest priorytetem, bo takie kasety z reg. nieco więcej ważą.
Warto również stosować kilka łańcuchów (powiedzmy 2-3) które zmienia się co 800-1000km. Zwiększa to trwałość napędu. Pewnie o tym wiesz ale... ;-)
Na tematy czyszczenia i konserwacji nic nie napiszę bo to oczywiste że czysty napęd dłużej żyje.
Mimo spokojnego jeżdżenia proponowałbym usprawnić całość tj. powymieniać to co wyciągnięte, wyostrzone albo z nadlewkami na nowe części, nawet niższej grupy osprzętowej od obecnie posiadanej, ale przede wszystkim nowej i w pełni sprawnej. To zawsze da pewność i zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo.
Nigdy nie wiemy kiedy będziemy musieli "przycisnąć", tak jak i nie wiemy kiedy przeskoczy łańcuch i o ile, nie wiemy także czy ekstremalnie wyciągnięty łańcuch nie zechce nagle pęknąć, co również może mieć miejsce w maksymalnie wyeksploatowanych egzemplarzach.
:-)
#9
Napisano 28 listopad 2010 - 04:29
#10
Napisano 28 listopad 2010 - 11:58
zdr.
#13
Napisano 28 listopad 2010 - 15:12
Próbuję wydedukować jakie są z tego korzyści, ale nie mogę - dla mnie ten sposób wychodzi na to samo, jakbym miał wymieniać łańcuch po osiągnięciu wydłużenia o ok. milimetr na 10 ogniwach. Bo tak czy siak muszę kupić przykładowo 3 łańcuchy, zajechać je wszystkie i przebieg zrobiony na nich rośnie mi trzykrotnie.Warto również stosować kilka łańcuchów (powiedzmy 2-3) które zmienia się co 800-1000km. Zwiększa to trwałość napędu.
#15
Napisano 28 listopad 2010 - 19:44
Jak widać na powyższym przykładzie - podcieranie dupy szkłem może się niemiło skończyć.
Pafcio od dzisiaj Twój Cytat wydrukuje i powiesze nad wejściem , dobrze sie pośmiać czasem.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#16
Napisano 28 listopad 2010 - 20:20
Pomogę Ci w dedukcji ;-) Po przejechaniu na jednym łańcuchu 1/3 dystansu możliwego do zrobienia na trzech łańcuchach używanych naprzemiennie, nowy łańcuch się nie "przyjmie" (będzie przeskakiwał).Próbuję wydedukować jakie są z tego korzyści, ale nie mogę - dla mnie ten sposób wychodzi na to samo, jakbym miał wymieniać łańcuch po osiągnięciu wydłużenia o ok. milimetr na 10 ogniwach. Bo tak czy siak muszę kupić przykładowo 3 łańcuchy, zajechać je wszystkie i przebieg zrobiony na nich rośnie mi trzykrotnie.Warto również stosować kilka łańcuchów (powiedzmy 2-3) które zmienia się co 800-1000km. Zwiększa to trwałość napędu.
#18
Napisano 28 listopad 2010 - 22:05
Sęk w tym, że jest różnica jak się na zużytym łańcuchu przejedzie 500-1 000 km a 3 000 + oczywiście "para" kolarza. Czyli stopień zużycia zębatek silnie zależy od ilości obciążenia na danym wydłużeniu.Pomogę Ci w dedukcji ;-) Po przejechaniu na jednym łańcuchu 1/3 dystansu możliwego do zrobienia na trzech łańcuchach używanych naprzemiennie, nowy łańcuch się nie "przyjmie" (będzie przeskakiwał).
Ja jestem jednak za częstym monitorowaniem stanu łańcucha i wymianą, może jednak nie przy wydłużeniu o ten milimetr na 10 ogniwach, ale nieco mniej. I tak po starciu chromu na powierzchniach rolek, sworzni i tulejek w ogniwach łańcuch potem bardzo szybko się rozciąga.
A ukazać porównanie dwóch metod można mniej więcej tak:
Tutaj widać, że w metodzie na jeden łańcuch krócej osprzęt pracuje na już mocniej zużytym, natomiast na dwa - już 2 razy dłużej.
Głupio wcześniej napisałem - tak jakbym kompletnie nie wiedział o co chodzi.
PS. Coś wiem o jeżdżeniu z dobitym łańcuchem , praktycznie cały poprzedni sezon na kolejnym rowerze (1800 km) zrobiłem na takim - przy ściąganiu 128.2 mm na mojej tradycyjnej próbce 10 ogniw. Kaseta przyjęła nowy, ale dopiero po jego wymyciu i nasmarowaniu. Obecnie chodzi bez zarzutu, choć przy mocnym deptaniu wydaje mi się, że trochę trykocze - może to wina zbyt krótkiego łańcucha.
#19
Napisano 28 listopad 2010 - 23:26
A dlaczego? Według mnie stan koronek nie wpływa na szybkość zużycia łańcucha....łańcuch, który będzie się mniej rozciągał na mniej zjechanych koronkach.
Ogólnie, rozważania nad stosowaniem metody wielu łańcuchów tracą nieco sens praktyczny, gdy stosujemy metodę szlifowania zużytych koronek, którą stosuję i polecam. Choć zwykle jeżdżę "na dwóch" łańcuchach.
PS. Mam nadzieję, że nikt nie poruszy kultowej kwestii smarowania i mycia ;-)
#20
Napisano 29 listopad 2010 - 09:51
Przeskakują 2 koronki to pośmigać do serwisów może mają jakies odpady - kasety zużyte i moze akurat coś można podmienić, albo kupić nową kasete i łańcuch i wszycho, albo przesunąć o 2 koronki , dać podkładek i śmigać tak jak jest do czasu zebrania funduszy.
a jeśli kasy brak, trzeba wybrać priorytet ,albo oszczędnosci albo wydatki, niestety każdy sprot wymaga nakładów finansowych i za darmoche sie jeźdźić nie da.
Moze wrzuć zdjecie swojej kasety, pokaż koronki, jakie numery , ile biegowa itd to może ktoś ma jakieś zbuki w domu czy piwnicy to Ci wyśle se podmienisz itd, ja wiem ze nie każdy kase ma .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo