Giant Propel- Pomoc W Wyborze.
#1
Napisano 21 maj 2019 - 20:34
#5
Napisano 21 maj 2019 - 21:55
Osobiście uważam, że różnica pomiędzy twoim TCR z 2015, a obecnym z 2019 jest na tyle pomijalna, że moim zdaniem wydawanie tyle kasy jest mało sensowne. Jeśli chodzi o aerodynamikę, to pozycja robi 75% roboty, a zaraz po kolarzu największy opór generują koła.
Z drugiej strony, jeśli wierzyć matematyce, to waga roweru, wbrew pozorom nie robi takiej różnicy jak się wszystkim wydaje. Już wiele razy powtarzałem, ale jadąc na podjeździe o nachyleniu 10%, z prędkością 10 km/h, dodatkowy kilogram (tak 1000g), zmusza nas do zwiększenia mocy o zaledwie 4-5W. I mamy tutaj naprawdę stromy podjazd.
Wszystko zależy, czy chesz miec rower, bo po prostu chcesz jeździć na fajnym nowym sprzęcie, czy chcesz mieć rower, bo chcesz zwiększyć osiągi ![]()
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#6
Napisano 22 maj 2019 - 07:15
#7
Napisano 22 maj 2019 - 07:56
Z drugiej strony, czasami sie trzeba dobrze natyrac, zeby podniesc swoje FTP nawet o te zaledwie 4-5W.Już wiele razy powtarzałem, ale jadąc na podjeździe o nachyleniu 10%, z prędkością 10 km/h, dodatkowy kilogram (tak 1000g), zmusza nas do zwiększenia mocy o zaledwie 4-5W.
- lupus lubi to
#8
Napisano 22 maj 2019 - 08:04
Oczywiście, tylko 5W robi różnicę podczas wyścigów - jeśli kolega się ściga, to OK.
Powiem tak - też czasami myślę o rowerze aero. Wiem, że sa to moje widzimisie
Ale jakbym szedł do aero, to celował bym w Ultegrę - jednak jest lżejsza niż 105 a jak wiemy, rowery aero, są i tak cięższe.
Z drugiej strony - będziesz miał nowy rower to będziesz więcej jeździł
Dodatkowo na nowym rowerze zawsze mi się wydaje, że jestem szybszy, chyba endorfiny działają jak doping.
Rower ma ci sprawiać radość i musi cieszyć oko. Ja swój postawiłem w salonie i po prostu lubię się na niego czasami popatrzeć.
- witus78 lubi to
#9
Napisano 22 maj 2019 - 09:15
Jak sie zastanawiasz, to znaczy, ze nie sa ci potrzebne.
Z drugiej strony, czasami sie trzeba dobrze natyrac, zeby podniesc swoje FTP nawet o te zaledwie 4-5W.
A z trzeciej strony, aero też daje zyski na watach, i to prawie cały czas ![]()
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#10
Napisano 22 maj 2019 - 09:33
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
#11
Napisano 22 maj 2019 - 10:35
Aero robi różnicę, przy dużo niższych prędkościach. Już pisałem o tym kilka razy, wystarczy trochę poszukać w necie, są kalkulatory nawet. Co więcej, aero zyski działają cały czas, a nie tylko na podjazdach. Różnica w watach przy wietrze wiejącym z prędkościa 5 km/h i kolarzu jadącym 30km/h pomiędzy CdA (współczynnik oporu aerodynamicznego) na poziomie 0.4 a 0.38 to ponad 10W. Żeby lepiej Ci to na wyobraźnie dało, to różnica w CdA pomiędzy zwykłym kaskiem szosowym a kaskiem do jazdy na czas może sięgać 0,15 CdA. Tutaj kluczowym jest to, własnie fakt, że wieje wiatr praktycznie cały czas.
Tutaj przykładowe kalkulatory
http://www.cyclingpo...dScenarios.aspx
Kolarstwo jest przejęte walką o gramy, tylko i wyłącznie dlatego, że są łatwo mierzalne. Gdyby każdy mógł na takiej samej zasadzie ustawić CdA swojego roweru, to byłaby bajka ![]()
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany


