Giant Propel- Pomoc W Wyborze.
#1
Napisano 21 maj 2019 - 20:34
#5
Napisano 21 maj 2019 - 21:55
Osobiście uważam, że różnica pomiędzy twoim TCR z 2015, a obecnym z 2019 jest na tyle pomijalna, że moim zdaniem wydawanie tyle kasy jest mało sensowne. Jeśli chodzi o aerodynamikę, to pozycja robi 75% roboty, a zaraz po kolarzu największy opór generują koła.
Z drugiej strony, jeśli wierzyć matematyce, to waga roweru, wbrew pozorom nie robi takiej różnicy jak się wszystkim wydaje. Już wiele razy powtarzałem, ale jadąc na podjeździe o nachyleniu 10%, z prędkością 10 km/h, dodatkowy kilogram (tak 1000g), zmusza nas do zwiększenia mocy o zaledwie 4-5W. I mamy tutaj naprawdę stromy podjazd.
Wszystko zależy, czy chesz miec rower, bo po prostu chcesz jeździć na fajnym nowym sprzęcie, czy chcesz mieć rower, bo chcesz zwiększyć osiągi
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#6
Napisano 22 maj 2019 - 07:15
#7
Napisano 22 maj 2019 - 07:56
Z drugiej strony, czasami sie trzeba dobrze natyrac, zeby podniesc swoje FTP nawet o te zaledwie 4-5W.Już wiele razy powtarzałem, ale jadąc na podjeździe o nachyleniu 10%, z prędkością 10 km/h, dodatkowy kilogram (tak 1000g), zmusza nas do zwiększenia mocy o zaledwie 4-5W.
- lupus lubi to
#8
Napisano 22 maj 2019 - 08:04
Oczywiście, tylko 5W robi różnicę podczas wyścigów - jeśli kolega się ściga, to OK.
Powiem tak - też czasami myślę o rowerze aero. Wiem, że sa to moje widzimisie Ale jakbym szedł do aero, to celował bym w Ultegrę - jednak jest lżejsza niż 105 a jak wiemy, rowery aero, są i tak cięższe.
Z drugiej strony - będziesz miał nowy rower to będziesz więcej jeździł Dodatkowo na nowym rowerze zawsze mi się wydaje, że jestem szybszy, chyba endorfiny działają jak doping.
Rower ma ci sprawiać radość i musi cieszyć oko. Ja swój postawiłem w salonie i po prostu lubię się na niego czasami popatrzeć.
- witus78 lubi to
#9
Napisano 22 maj 2019 - 09:15
Jak sie zastanawiasz, to znaczy, ze nie sa ci potrzebne.
Z drugiej strony, czasami sie trzeba dobrze natyrac, zeby podniesc swoje FTP nawet o te zaledwie 4-5W.
A z trzeciej strony, aero też daje zyski na watach, i to prawie cały czas
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#10
Napisano 22 maj 2019 - 09:33
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
#11
Napisano 22 maj 2019 - 10:35
Aero robi różnicę, przy dużo niższych prędkościach. Już pisałem o tym kilka razy, wystarczy trochę poszukać w necie, są kalkulatory nawet. Co więcej, aero zyski działają cały czas, a nie tylko na podjazdach. Różnica w watach przy wietrze wiejącym z prędkościa 5 km/h i kolarzu jadącym 30km/h pomiędzy CdA (współczynnik oporu aerodynamicznego) na poziomie 0.4 a 0.38 to ponad 10W. Żeby lepiej Ci to na wyobraźnie dało, to różnica w CdA pomiędzy zwykłym kaskiem szosowym a kaskiem do jazdy na czas może sięgać 0,15 CdA. Tutaj kluczowym jest to, własnie fakt, że wieje wiatr praktycznie cały czas.
Tutaj przykładowe kalkulatory
http://www.cyclingpo...dScenarios.aspx
Kolarstwo jest przejęte walką o gramy, tylko i wyłącznie dlatego, że są łatwo mierzalne. Gdyby każdy mógł na takiej samej zasadzie ustawić CdA swojego roweru, to byłaby bajka
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany