Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek Endurance


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 22:46

W przypadku ram Treka płaci się za innowacyjne materiały, trwałość, porządne wykonanie, dobry lakier i dożywotnią gwarancję.


Innowacyjne materiały? Jakie?
Trwałość? Nie
Wykonanie? Czego? Na pewno nie.
Ani dopracowanie szczegółów ani montaż fabryczny.
Gwarancja? Tak

#22 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2019 - 23:52

W innym temacie napisałem Ci, że nie ma sensu z Tobą dyskutować. Uogólniasz swoje prywatne, subiektywne doświadczenia przedstawiając je innym, jako jedynie możliwy stan obiektywny. Szkoda z Tobą gadać i tak nic do Ciebie nie dociera, ale spróbuję mimo wszystko jeszcze raz:

 

- innowacyjne materiały - jakie? Chciałbym wiedzieć. Kiedyś Trek najbardziej obok Cannondale'a eksperymentował z aluminium czego efektem była lekka, mocna i trwała seria ZR 9000 ( stop alu z cyrkonem ). Po 2008 r. Trek przestał podawać jakich materiałów używa do produkcji ram aluminiowych. Trek przejmował całe uznane marki takie jak szwajcarski Villiger, Gary'ego Fischera, Lemonda i chyba Kleina, zyskując także ich pomysły i technologię - nie wierzę, że to nie miało wpływu na ich wiedzę wykorzystywaną w praktyce,w produkcji ram. Mój Trek 1.9 to praktycznie skopiowany Lemond, przynajmniej pod kątem geometrii i przekrojów rurek.

    Zaprzeczyłeś, twierdząc  że ich ramy nie są innowacyjne. To może zatem podzielisz się wiedzą, jakich to rzekomo badziewnych materiałów używa Trek do produkcji ram? To alu serii 6000 czy 7000, a może inne?;

 

- trwałość - powtórzę: używam dwóch ram alu Treka, jedną w szosie, drugą w góralu, trwa to już od ponad dekady. Ostatnio sprzedałem ich ramę karbonową, bo była dla mnie zbyt racingowa. Nigdy nie miałem z żadną z nich jakichkolwiek problemów, nie zauważyłem spadku sztywności. Twoja gadka o braku trwałości to dla mnie zwyczajne pusto/gołosłowie;

 

- wykonanie - czego? A o czym jest rozmowa? Na moich ramach tej firmy są gładzone spawy, nigdy nie było problemów z niedopasowaniem/opadaniem sztycy, świetnie tłumienie widelca,nawet przy alu rurze sterowej, wygodna geometria.



#23 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 czerwiec 2019 - 00:56

Moja opinia wynika z 7 lat pracy w jednym z największych na świecie sklepów tej marki.

Nic nie musisz. Przyjmować czegokolwiek, akceptować jakiegokolwiek doświadczenia, spostrzeżenia, ani brać go pod uwagę.

Trwałość: najbardziej trwałe są ramy karbo z mufą bb90, w których gniazda suportu ulegały rozkalibrowaniu. Wymianą gwarancyjną zajmowałem się 4 lata, wymieniłem około setki takich ram, prawie wszystkie z tego powodu.

Wykonanie? Przełajowy Boone w którym, jak na rower przełajowy, więc do tyrania w błocie, skopano system prowadzenia linek, dodatkowo ich montaż praktycznie wymuszał zginanie linki tylnej przerzutki bo źle zaprokektowano prowadnice.
Damski Silque z równie bezsensownym rozwiązaniem z klapką przykrecaną pod suportem, która jest składnicą syfu.
Poprzednia wersja Madone z kilkoma fakapami i wadami montażowymi z jednej z montowni które to błędy prowadziły do szybkiego zniszczenia łożysk suportu i mufy. Kontrola jakości.

Koła, poza najwyższymi Aeolusami to porażka "materiałowa", żywotność obręczy, bebechy piast.

To co ratuje Treka to bardzo dobra polityka reklamacyjna, rozpatrywanie praktycznie wszystkich roszczeń na korzyść klienta. Nie dziwi mnie to przy regularnych cenach detalicznych i wielu niedoróbkach.
Przez te 7 lat wszystkie zgłoszenia reklamacyjne rzekomo były rejestrowane i trafiały do producenta. Nie zauważyłem by którykolwiek z problemów (A niektóre rozwiązania czy części są stosowane bez zmian nadal) został skorygowany a produkt ulepszony.

#24 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 09 czerwiec 2019 - 09:03

Trwałość: najbardziej trwałe są ramy karbo z mufą bb90, w których gniazda suportu ulegały rozkalibrowaniu. Wymianą gwarancyjną zajmowałem się 4 lata, wymieniłem około setki takich ram, prawie wszystkie z tego powodu.

 

Niestety, ale komfort wymiany ramy z powodu rozkalibrowania mufy suportu, to już historia. Trek zakupił urządzenia do naprawy tej przypadłości i teraz wysyła się ramę do naprawy w Holandii, co może potrwać nawet miesiąc. Obecnie wybiera się materiał w miejscu luzów i wkleja nowy pierścień karbonowy...



#25 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 28 czerwiec 2019 - 20:47

Bardzo mnie zaciekawiłeś informacją o T47. Nie słyszałem o tym wcześniej.

 

https://cyclingtips....ottom-brackets/

 

Niby T47, ale jednak nie do końca. ;)



#26 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 28 czerwiec 2019 - 20:56

Tak wiem. Jednak jeśli chodzi o szosy karbonowe, to nie znalazłem jeszcze takiego modelu Treka, który na 2020 rok, miałby zaplanowany suport T47, szkoda.



#27 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 28 czerwiec 2019 - 21:54

Chyba gravel

#28 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2019 - 07:33

Chociaz ostatnio Trek zapowiedzial, ze bedzie przechodzic na T47, co swoja droga nie jest zlotym srodkiem.

 

A więc zapowiedzi stają się rzeczywistością, ponieważ całkowicie odmłodzona, nowa linia rowerów Trek Domane na 2020 rok, jest już wyposażona w gwintowany Praxis T47. Zrezygnowano też z nakładanej sztycy.

 

https://www.trekbike...e=reddark_black



#29 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 27 lipiec 2019 - 08:19

Ale, niestety, Emonda dalej z BB90 ... Sorry za offtop, bo wątek poświęcony raczej Domane...



#30 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2019 - 10:33

Możliwe, że w 2021 roku i Emonda doczeka się nowej ramy z T47, oraz wzorem Madone i Domane, również pozbędzie się tej nakładanej sztycy...


  • ortogonalny lubi to



Dodaj odpowiedź