Osprzętowe dylematy
#821
Posted 05 October 2012 - 20:07
#822
Posted 05 October 2012 - 20:13
#824
Posted 06 November 2012 - 15:18
#825 Gosc_marvelo_*
Posted 06 November 2012 - 18:21
To użyj Shimano zamiast Srama i nic nie będzie przeskakiwać.Dylemat Campa - Sh rozważam z uwagi na trwałość osprzętu. W góralu mam problem z rozciąganiem łańcuchów, ciężkawy jestem (83kg), na sezon (ok 6-7kkm) zmieniam rotacyjnie 3 łańcuchy co ok. 0.5 - 0.7kkm i po zmianie łańcuch często przeskakuje przez pierwsze dni jazdy, a nie używam SH tylko SRAMA PC-870 lub 890. Słyszałem o przebiegach 15kkm na jednym łańcuchu Veloce i to byłby argument (jeżeli prawda).
Z faktu, że łańcuchy Srama są kiepskie nie wynika, ża Campagnolo musi być lepsze od Shimano. U mnie w góralu nawet Ug51 (za ułamek ceny tych Sramów) mogę zmieniać rotacyjnie co 400-500 km i nic nie przeskakuje. No fakt, ważę trochę mniej (60-63 kg), ale w Twoim przypadku jakiś HG50 powinien już spokojnie takie wymiany wytrzymać.
Osobiście bym się w napęd Campagnolo nie pchał, zwłaszcza w te korby - trudności serwisowe, gorsza dostępność zębatek na wymianę, drogie przerzutki, kasety.
Z Campagnolo najbardziej podobają mi się manetki i możliwość ich zestawienia z napędem Shimano na 8 lub 9 biegów (tzw. " shimergo") i taką kombinację aktualnie testuję. Łańcuchy faktycznie też mają dobrą opinię.
#826
Posted 06 November 2012 - 18:53
#827
Posted 06 November 2012 - 19:01
Grube kolarstwo, BMI fighter
#828
Posted 06 November 2012 - 19:39
Serwis i dostępność na czas części do CAMPY trochę mnie odstraszają. Bardzom ciekaw opinii jakiegoś jej użytkownika, bo jednak coś trzeba czasem wymienić.
I masz racje campa nie jest dosc popularna, szczegolnie w niektorych regionach polski wiekszosc jedzi na SH. Ceny w polsce tez ciekawe, nie sa szczegolnie kaset i korb reszta jeszcze jakos ujdzie ;-)
#829
Posted 06 November 2012 - 19:47
#830
Posted 06 November 2012 - 20:05
http://www.alexi-raco.com/index.php
Stronę w internecie mają taką, jakby jej nie było, ale można zadzwonić, napisać, poprosić o aktualny cennik, to ci przyślą ... a jak będziesz potrzebował, to ci sprowadzą wszystko.
Wielu miłośników Campy z forum tam się zaopatruje - trzeba trochę patrzeć, czy gdzie indziej nie ma taniej, ale na ogół mają najlepszą ofertę.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#831
Posted 06 November 2012 - 20:10
... Części jak na gwałt trzeba to kupuję najtańsze shimano, jak nie to czekam 2 dni za przesyłką z Wertykala i tyle.
2 dni można poczekać, tylko jak teraz chciałbym kupić grupę Veloce to w Wertykalu zapisy na dostawę w styczniu. Co do łatania kawałkami z SH to np. czy kółko przerzutki albo klocek hamulcowy będą pasować? A ceny niektórych drobnych detali (o ile są dostępne) to koszmar, np. sprężynka do RD 100zł (czyli 17 takich sprężynek to koszt zakupu całej grupy) , śrubka mocująca RD 37zł. Te akurat pewnie nie nawalą, ale ceny innych części, które schodzą , też będą z tej półki absurdu.
#832
Posted 06 November 2012 - 20:22
Na najtańszym łańcuchu Record C-9 (jednym - nie zmieniałem rotacyjnie) jeździłem 6 sezonów .... i wymieniłem, bo mi głupio było, że tyle lat nie dokładam do mojej Meridy ani grosza, a nie dlatego, że musiałem z powodu zużycia.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#834
Posted 06 November 2012 - 20:39
25 klocków na łańcuchu to mi bardzo leży (mam nadzieję, że nie tylko pod 50-kilowcem, bom cięższy), ale co u diabła za klucz do łańcucha? to już zwykły zakuwacz nie radzi ? normalnie jeżdzę z zakuwaczem w plecaku i nieraz się przydał w szczerym polu, więc i tak musiałbym ten wynalazek mieć. Liczyłem się z problemem przy zdejmowaniu korby Power Torque (jakiś extra ściagacz-oryginał łapiący za korbę, zamiast normalnie wkręcanego, jak w octalinkach MTB). Szuflady na klocki można zmienić, jednak ten klucz 11s to kolejny anty-campa-argument. A koszt znaczny to jest np. 200 czy 1200zł ? ... o widzę, że bez klucza da radęna jednym łańcuchu zrobiłem jakieś 25tysięcy .... Klucz do łańcucha 11s zawsze pożyczą jak się brało u nich, a z tego co wiem, to go wysyłają też, bo koszt zakupu jest znaczny
#835
Posted 06 November 2012 - 20:54
#836
Posted 06 November 2012 - 21:20
Liczyłem się z problemem przy zdejmowaniu korby Power Torque (jakiś extra ściagacz-oryginał łapiący za korbę
o jakim przyrządzie mówisz - jakiś link ?
Demontaż korb UT - narzędzia: długi klucz ampulowy 10mm, młotek, śrubokręt ... jedyne "specjalistyczne" narzędzie to klucz do misek (jeśli są wkręcane).
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#837
Posted 06 November 2012 - 21:27
Power torque i ultra torque to zupełnie inne systemy. Niech się wypowie jakiś użytkownik power torque lub poszukaj na zagranicznych forach. Ja miałem tylko UT i z tym nie było żadnych problemów. Jak chodzi o łożyska, to wymieniłem je po jakichś 23-24kkm, dosłownie przed sprzedażą.
#838
Posted 06 November 2012 - 21:38
Mój błąd - oczywiście pisałem o UT.Power torque i ultra torque to zupełnie inne systemy.
Przyznam, że o PT nie czytałem jeszcze, ale na filmiku dalej nie widzę "specjalistycznego" narzędzia - to jest zwykły ściągacz do łożysk - trzeba podebrać, żeby pasował - no i jest jakaś fikuśna kształtka plastikowa pod korbę i zaślepka, żeby śrubę ściągacza oprzeć.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#839
Posted 07 November 2012 - 12:21
#840
Posted 07 November 2012 - 13:46