Jump to content


Photo

Osprzętowe dylematy


  • This topic is locked This topic is locked
863 replies to this topic

#121 berski

berski
  • Użytkownik
  • 583 posts
  • SkądMałopolska

Posted 30 July 2007 - 18:21

Sztyc karbonowych osobiście nie lubie i nigdy nie zastosuje. Uważam, że to nie jest dobre miejsce dla karbonu.


A ja chyba byłbym nieźle spocony (ze strachu) jeżdżąc na karbonowej kierownicy.

#122 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 30 July 2007 - 19:10

nic podobnego......ja jeżdżę na carbonowej i czuję się znacznie pewniej niż na alu :-D

#123 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 30 July 2007 - 21:37

berski, złamałem już 2 aluminiowe. Ritchey trzymał się bardzo dobrze, ale karbonowa jest znacznie bardziej komfortowa i o niebo sztywniejsza. Pozatym to nie byle co bo FSA K-Force robiona z trzech rodzajów włókien karbonowych, z których każde tłumi drgania o innej częstotliwości. Pewnie nie wiecie, że FSA jako pierwsza firma zaczęła robić w 100% karbonowe kierownice, a konkurencja klepała jeszcze dalej karbonowe z aluminiowym rdzeniem bo się bały 100% karbonu.
Moja FSA waży 228g, więc wchodzi tam dużo materiału.

A ja chyba byłbym nieźle spocony (ze strachu) jeżdżąc na karbonowej kierownicy.

Kolejny przesąd, albo powtarzanie kitu, który ktoś całkiem zielony nakładł Ci do głowy.

#124 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 31 July 2007 - 07:22

karbon będzie sztywniejszy i bardziej żywotny od alu?

...
Sztyc karbonowych osobiście nie lubie i nigdy nie zastosuje. Uważam, że to nie jest dobre miejsce dla karbonu.


a czemu nie?
ja tak nie uwazam ;-) i jestem bardzo zadowolony z mojej dedy supercarbon.

#125 pebe.pl

pebe.pl
  • Użytkownik
  • 1 posts
  • SkądKielce czasem Wawa

Posted 31 July 2007 - 08:13

witam !
niestety nie moglem znalezc pewnej informacji:
jakie sa wasze odczucia/jak dziala zastosowanie przerzutki tylnej Campy z kaseta shimano?

#126 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 31 July 2007 - 09:30

Nie mam specjalnie uzasadnionych argumentów. Nie wydaje mi się naturalnym stosowanie karbonu w miejscu gdzie występuję tak duże punktowe naprężenie od zacisku podsiodłowego. Ale dobre dają radę z powodzeniem a moja teoria sprawdza się tylko w przypadku produktów kiepskich firm stosujących najtańsze włókna i nie majacych dobrych technologii. Nie zdziwił bym się gdyby ich karbonowe produkty zawierały 50% karbonu i 50% włókna szklanego dla ograniczenia kosztów.

#127 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 31 July 2007 - 09:51

Klamki + przerzutka tylna + łańcuch Campagnolo działa dość dobrze z kasetą Shimano.

#128 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 31 July 2007 - 11:05

Dobrze, argumenty jak najbardziej trafne, wszystko rozumiem. Stawiam dalsze pytania w taki razie:
1) Co miałbym zrobić z fabrycznym widelcem? Nikt przecież nie kupi ode mnie pięknego, niebieskiego widelca, a ja z nim zostać nie chcę...
2) Jaki widelec do mojej ramy (Trek 1500) i 90 kg? Model, orientacyjne koszta poproszę.
3) Jaka kierownica z włókna do tego? 42 cm to minimum, mam szerokie bary. Model, orientacyjne koszta poproszę.

Karbon, masz u mnie browar! Wiedzę masz ogromną chłopie!

#129 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 31 July 2007 - 12:32

Karbon, masz u mnie browar!

Dzięki :-D
Myślę, że sprzedałbyś ten widelec. Zawsze lepiej czarny, ale nic nie poradzisz na to - można od biedy go zeszlifować ze starego lakieru papierem ściernym i potem polakierować bezbarwnie. To prosty zabieg, ale powierzchnia musi być dobrze przygotowana, a lakier musi położyć dobry lakiernik z dobrym pistoletem.

Mógłbyś śmiało kupić Dedę. Te lekkie są za 500-550 zł. Są tańsze, ale ważą tyle samo co Trek'a.

Kierownica karbonowa z Polski - hmmmm.
Polecam Ci taka jaką mam ja - FSA K-Force - 228g, 550zł w Unibike'u. U nich na stronie stoi cena 759 zł, ale jak na tych forum kolega pisał można wyciągnąć od nich za cenę podaną w Bikekatalogu za stronie Bikeboard.
Inne opcje to 4ZA, ale za 600 zł masz ciężką kierę 270g.
Może coś z PLT od Pawlaka.
Accenta unikaj. BBB też bo maja ceny jak za dobre produkty, a są ciężkie jak druga liga.
Co by nie pisać FSA ma najlepszą ofertę. Test napisałem na mojej stronie www.

#130 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 31 July 2007 - 19:33

dosc dobrze, ale jednak nie tak dobrze jak byc powinno.
przy niektorych przelozeniach slychac wyraznie, ze cos nie dziala jak nalezy.
mimo to da sie z tym zyc..

#131 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 31 July 2007 - 21:08

Polecam Ci taka jaką mam ja - FSA K-Force - 228g

FSA RD200 mam za 250 zł. Waga = 218 g. Nie rozumiem po co mam dawać 550 zł za cięższą kierownicę :P

Widelec znalazłem u Dudy: http://www.skleprowe...re&iProduct=614

#132 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 31 July 2007 - 21:42

Gdybyś chciał iść w kierununku tworzenia repliki wyścigowego Treka to tutaj są części Bontragera: http://rowery.legnica.pl/

#133 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 31 July 2007 - 21:44

po co mam dawać 550 zł za cięższą kierownicę

Dla większego komfortu.
Ciężki ten widelec i drogi.

#134 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 31 July 2007 - 21:46

felipe, nie mają tego widelca o którym piszesz. Sam chciałem go kupić ostatnio i nie mieli go...dziwne ze jeszcze nie ściagnęli tej oferty. Ale jeśli chcesz go kupić to: napisz do Pana Poręby: http://www.poreba.carrer.pl/ on ma w sklepie (ale nie na stronie internetowej) ten model w cenie 490 zł o ile dobrze pamiętam.

Co do tego widelca co napisałeś to jest on trochę ciężkawy bo waży nieco ponad 500 gr, ale uważam że jest świetny. Mam go w swojej Meridce i jestem z niego bardzo zadowolony, świetnie wykonany wygląda fantastycznie i doskonale tłumi drgania. Rura sterowa jest karbonowa, ale korona widelca jest z aluminium przez co waga idzie w górę.

#135 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 31 July 2007 - 22:05

Gdybyś chciał iść w kierununku tworzenia repliki wyścigowego Treka to tutaj są części Bontragera: http://rowery.legnica.pl/

Bontragerowi zrobiłem "pa pa".

Dla większego komfortu.

Nie stać mnie na ten komfort ;-)

Ciężki ten widelec i drogi.

Poproszę o propozycję tańszego, lżejszego i równie ładnego :-)

Jelitek, dzięki za link i pomoc!

#136 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 31 July 2007 - 23:39

Niestety kierownice full carbon są piekielnie drogie. Podobnie jak Ty Felipe musiałem wybierać między lekką alu albo carbon i niestety wybrałem cieniowaną alu FSA, która była 300 zł tańsza od karbonowej.

Na szczęście na Allegro czasem trafiają się takie okazje że części kompozytowe są sprzedawane za pół ceny - nówki. Wtedy jak najbardziej brać i się cieszyć, bo mimo że czasami waga jest większa, to komfort jest wart tego nadmiaru wagi.

Co do widelca, to mam takie wrażenie że w pewnym, dostępnym dla większości z nas, przedziale cenowym wygląd nie idzie w parze z wagą. To znaczy części są albo ładne albo lekkie - oczywiście wszystko zależy od gustu. Na allegro znajdziesz widelce full carbon firmy RDX (sprzedawca Carbobike - Karbon ma widelec tej firmy) są one leciutkie (około 340 gr) ale brzydkie i widać niedociągnięcia :-( W tej cenie nie znajdziesz niczego leciutkiego, chyba że używane. Lekkie widelce full carbon to ceny powyżej 600 zł. Tak jak mi kiedyś powiedział kolega, nie ryzykowałbym własnego zdrowia albo nawet życia i kupował części karbonowe niskiej jakości, dlatego osobiście nie kupowałbym widelca nieznanej firmy tylko dlatego żeby był lekki albo wykonany tylko z włókien węglowych.

#137 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 01 August 2007 - 06:50

Nie zamierzam zrzucać gramów z roweru za wszelką cenę. Rower ma być sztywny i jak najlżejszy, do tego jak najładniejszy.
Zakochałem się w sztycy Deda Supercarbon. Raczej ją kupię mimo piekielnej ceny (po obniżce), wynoszącej 340 zł (215 g) Dołączona grafika
Dla zainteresowanych, user Carbobike: http://www.allegro.p...php?uid=5849850

BTW: Zmieniłem konfigurację na pedały Look Keo Sprint, koła WH-7800, widelec carbon Deda, opony Grand Prix Supersonic 23 mm i suma gramów w Excelu pokazała (razem z pancerzami, linkami i owijką) 7681 g.

#138 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 01 August 2007 - 07:02

Zakochałem się w sztycy Deda Supercarbon. Raczej ją kupię mimo piekielnej ceny (po obniżce), wynoszącej 340 zł (215 g).


;-) tez sie w niej zabujalem i to konkretnie. te 215g to nie jest przeciez malo jak na sztyce, ktora katalogowo kosztuje 680 zl. ale jako, ze wertykal prowadzi sprzedaz hurtowa i dostali te sztyce w jakiejs promocji to wyszlo calkiem tanio ;-)
pare tygodni temu mialem zagwozdke, ktora sztyce wybrac... pro vibe cos tam 160-170g (270zl hurt), pz racing ok 170-180g od bikestacji za 269, albo wlasnie ta dede sc.
zobaczylem zdjecia dedy zrobione przez wertykal i od razu wiedzialem, ze bedzie moja ;-)

#139 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 01 August 2007 - 09:10

Malik, BTW, to wydaje mi się po prostu, że Wertykal ma za dużo tych sztyc na magazynie i zszedł z marży po prostu ;-) Jest coś takiego jak podatek od zamagazynowania - nic nie może leżeć wiekami na magazynie.

[ Dodano: 2007-08-01, 11:42 ]
Właśnie doczytałem na stronie Karbona, że Continentalne Sypersonic mają szybkie zużycie. Szybkie tzn jakie?

#140 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 01 August 2007 - 13:50

Jest sens stosować te opony tylko w kołach wyścigowych. Raczej nie wystarczą na sezon - szczególnie tylna. W dodatku stara wersja była bardzo mało odporna na przebicie. Teraz wzmocnili ją wkładką przebicioodporną, ale kolega rozciął szytkę Conti Competition z taka właśnie wkładką po kilku dniach użytkowania.

Widelce:
1. PRO PLT (firma współpracująca z Shimano). Dwie wersje.
2. Easton EC70 - super widelec. Wadą jest cena 800-820 zł. Po ucięciu ~370g.
3. Columbus Tusk Light 529 zł, po ucięciu ~460g.
4. Advanced Composite - link do LB. Zapytaj Pantaniego gdzie go można kupić.
5. Deda - jakiś full karbon, czasem baraszkuje na Allegro.

RDX nie jest wcale brzydki. Jest na pewno ładniejszy od Zeusa AC z Orbei. Ale nie zachowuje się on jak moje poprzednie karbonowe widelce po ponad 500g. Jest sztywny i słabo tłumi. Lepsze to niż byłby zbyt miękki. Na pewno ma aluminiową koronę bo inaczej nie byłby taki sztywny. Jednak rura sterowa jest dość miękka ponieważ zrobiona z niej łudna do sztycy rozwarstwiła się.