Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowe Koła. Strzelające Szprychy


30 odpowiedzi w tym temacie

#1 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 29 czerwiec 2019 - 21:54

Po jakimś czasie w nowym tylnym kole (przód ok) zaczęły strzelać szprychy. Dt swiss 1400 oxic.  Słychać przy podjeździe lub wolnym tempie. 

Czy trzeba coś z tym robić czy samo się uspokoi po jakimś czasie?



#2 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 30 czerwiec 2019 - 02:19

Układają się. Daj do naciągniecia i będą proste na dłużej.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#3 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 30 czerwiec 2019 - 07:30

Problem w tym, że nie mieszkam w metropolii i nie mam komu "dać do naciągnięcia". Dlatego pytam czy to konieczne.

 



#4 Severian

Severian
  • Użytkownik
  • 148 postów

Napisano 30 czerwiec 2019 - 08:39

Te koła nie są tanie.Ja bym oddał do sprawdzenia komuś ogarniętemu.

 



#5 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 30 czerwiec 2019 - 18:28

Po jakimś czasie w nowym tylnym kole (przód ok) zaczęły strzelać szprychy. Dt swiss 1400 oxic. Słychać przy podjeździe lub wolnym tempie.
Czy trzeba coś z tym robić czy samo się uspokoi po jakimś czasie?

Nic nie naciągaj. Przeczyść miejsca krzyżowania się szprych i zaaplikuj w te miejsca odrobinę oleju. Miałem tak samo, u mnie pomogło.

#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 czerwiec 2019 - 20:05

Popieram, naciąganie szprych "bo tak" to słaby pomysł. Natomiast zamiast oleju dałbym smaru, zawsze to nieco trwalsza powłoka.
  • 4gotten lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 30 czerwiec 2019 - 20:25

Tak się nieraz zastanawiałem, czy zlutowanie czy jak to się nazywa, miejsc krzyżowania się szprych rozwiązałoby tą przypadłość?



#8 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 30 czerwiec 2019 - 21:00

Witam.

Miałem to samo w kołach gianta pr-2 , oddałem tam gdzie kupiłem , panowie z tego co mówili naprężyli bardziej szprychy , popracowali tensjometrem i problem nie istnieje.

Kumpel miał to samo w propelu podobne koła , dał  to zrobić jakiemuś chałupnikowi ;-) i się okazało , czego sam nie wiedziałem itp , że np. tylne koło naciąga się do ramy a nie do ośki koła , po stronie napędowej szprychy są bardziej w pionie :-) myślę że to dobrze ująłem , dla bardziej wtajemniczonych ;-) generalnie szprychy , szpec bardziej naciągnął i problem również nie istnieje.

Przed zakupem karbonowych kół NL , pisałem o tym , facet mi odpisał że u nich ten problem nie istnieje ponieważ używają " prasy do odprężąnia wstępnego "...

Tyle z moich bliższych doświadczeń , pozdrawiam.



#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 30 czerwiec 2019 - 22:37

Lutowanie czy wiązanie szprych to stary i zły pomysł. Szprychy mają pracować.  pozdr


  • qzn lubi to

#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 lipiec 2019 - 03:20

Co Ci po tym, że szprychy przestaną strzelać, kiedy obręcz zostaje przeciążona na otworach i może w każdej chwili zacząć pękać?

Bezmyślne naciąganie szprych może spowodować więcej szkody niż pożytku. Szczególnie w przypadku kół systemowych, gdzie margines błędu jest mniejszy z uwagi na dedykowane komponenty, przewidziane na ściśle określone obciążenia.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 01 lipiec 2019 - 07:07

Dzięki za radę ze smarem. Dzisiaj to zrobię.

 

Miłego dnia.



#12 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 01 lipiec 2019 - 12:10

Smar smare, ale skoro strzelają to są za luźne. Jak napisano: tensometr + naciągnięcie w granicy normy i powinno przestać strzelać na wiele lat.

 

Dodatkowo: teraz latem w 40-50C wiele elementów rozszerza się o ułamki mm i inaczej pracuje, w tym szprychy.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#13 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 01 lipiec 2019 - 12:40

Może strzelać też na nyplach, lub w otworach felg, zwłaszcza jesli są nieoczkowane.  pozdr


  • mikroos lubi to

#14 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 lipiec 2019 - 23:17

w niektórych kołach systemowych DT szprychy strzelają i choćby naciągnąć szprychy ponad max to nadal będą strzelać. Nasmarować krzyże a także dać kapkę w nypel/otwór obręczy

 

@nick - dlaczego lutowanie to zły pomysł?

 

@silesian - pierwsze słyszę że koło dociąga się do ramy a nie do osi koła (za wyjątkiem ram z offsetem np cannondale). Co zrobisz jak zmienisz ramę? będziesz znów przeciągał koło? co w przypadku sprzedaży takich kół? Wychodzi na to że wszystkie koła na rynku są złe bo nie są dopasowane do ramy?


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#15 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 03 lipiec 2019 - 07:27

Chodzi mi o to , że szpec wziął samo koło , wycentrował, naciągnął tensometrem i po włożeniu do ramy z jednej strony 1mm do ramy z drugiej , tam gdzie kaseta może 15mm...
Jadąc prosto tak jakby dwa ślady zostawiał równolegle

#16 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 lipiec 2019 - 08:16

Chodzi mi o to , że szpec wziął samo koło , wycentrował, naciągnął tensometrem i po włożeniu do ramy z jednej strony 1mm do ramy z drugiej , tam gdzie kaseta może 15mm...
Jadąc prosto tak jakby dwa ślady zostawiał równolegle

 

ok czyli rama z offsetem, w takim przypadku koła będą specificzne do tego typu ramy


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#17 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 03 lipiec 2019 - 09:10

Koło po ciężarem się ugina. Dla oka mało zauważalne, ale jednak. Okrągły kształt koła zapewniają szprychy. Część w tym samym momencie podlega rozciąganiu a inna część podlega ściskaniu. Więc muszą pracować- inaczej przemieszczać się względem siebie w miejscu krzyżowania. pozdr



#18 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 lipiec 2019 - 09:17

Koło po ciężarem się ugina. Dla oka mało zauważalne, ale jednak. Okrągły kształt koła zapewniają szprychy. Część w tym samym momencie podlega rozciąganiu a inna część podlega ściskaniu. Więc muszą pracować- inaczej przemieszczać się względem siebie w miejscu krzyżowania. pozdr

 

Bardzo uproszczona teoria. Ja mam szprychy polutowane w swoich prywatnych kołach. Koło nadal proste, jeździ się wyśmienicie. Polutowane szprychy można kupić nawet w systemowych kołach, np Lightweight które kosztują fortunę.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#19 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 03 lipiec 2019 - 09:45

Każdy robi jak uważa. Jego sprawa.  pozdr



#20 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 03 lipiec 2019 - 10:29

Bardzo uproszczona teoria. Ja mam szprychy polutowane w swoich prywatnych kołach. Koło nadal proste, jeździ się wyśmienicie. Polutowane szprychy można kupić nawet w systemowych kołach, np Lightweight które kosztują fortunę.

Szprychy w nich- te koła które miałem w rękach- wyglądały na "związane" wąskim paskiem karbonu.



Dodaj odpowiedź