Po jakimś czasie w nowym tylnym kole (przód ok) zaczęły strzelać szprychy. Dt swiss 1400 oxic. Słychać przy podjeździe lub wolnym tempie.
Czy trzeba coś z tym robić czy samo się uspokoi po jakimś czasie?
Napisano 30 czerwiec 2019 - 18:28
Nic nie naciągaj. Przeczyść miejsca krzyżowania się szprych i zaaplikuj w te miejsca odrobinę oleju. Miałem tak samo, u mnie pomogło.Po jakimś czasie w nowym tylnym kole (przód ok) zaczęły strzelać szprychy. Dt swiss 1400 oxic. Słychać przy podjeździe lub wolnym tempie.
Czy trzeba coś z tym robić czy samo się uspokoi po jakimś czasie?
Napisano 30 czerwiec 2019 - 20:05
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 30 czerwiec 2019 - 20:25
Tak się nieraz zastanawiałem, czy zlutowanie czy jak to się nazywa, miejsc krzyżowania się szprych rozwiązałoby tą przypadłość?
Napisano 30 czerwiec 2019 - 21:00
Witam.
Miałem to samo w kołach gianta pr-2 , oddałem tam gdzie kupiłem , panowie z tego co mówili naprężyli bardziej szprychy , popracowali tensjometrem i problem nie istnieje.
Kumpel miał to samo w propelu podobne koła , dał to zrobić jakiemuś chałupnikowi ;-) i się okazało , czego sam nie wiedziałem itp , że np. tylne koło naciąga się do ramy a nie do ośki koła , po stronie napędowej szprychy są bardziej w pionie :-) myślę że to dobrze ująłem , dla bardziej wtajemniczonych ;-) generalnie szprychy , szpec bardziej naciągnął i problem również nie istnieje.
Przed zakupem karbonowych kół NL , pisałem o tym , facet mi odpisał że u nich ten problem nie istnieje ponieważ używają " prasy do odprężąnia wstępnego "...
Tyle z moich bliższych doświadczeń , pozdrawiam.
Napisano 01 lipiec 2019 - 03:20
Co Ci po tym, że szprychy przestaną strzelać, kiedy obręcz zostaje przeciążona na otworach i może w każdej chwili zacząć pękać?
Bezmyślne naciąganie szprych może spowodować więcej szkody niż pożytku. Szczególnie w przypadku kół systemowych, gdzie margines błędu jest mniejszy z uwagi na dedykowane komponenty, przewidziane na ściśle określone obciążenia.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 01 lipiec 2019 - 12:10
Smar smare, ale skoro strzelają to są za luźne. Jak napisano: tensometr + naciągnięcie w granicy normy i powinno przestać strzelać na wiele lat.
Dodatkowo: teraz latem w 40-50C wiele elementów rozszerza się o ułamki mm i inaczej pracuje, w tym szprychy.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
Napisano 02 lipiec 2019 - 23:17
w niektórych kołach systemowych DT szprychy strzelają i choćby naciągnąć szprychy ponad max to nadal będą strzelać. Nasmarować krzyże a także dać kapkę w nypel/otwór obręczy
@nick - dlaczego lutowanie to zły pomysł?
@silesian - pierwsze słyszę że koło dociąga się do ramy a nie do osi koła (za wyjątkiem ram z offsetem np cannondale). Co zrobisz jak zmienisz ramę? będziesz znów przeciągał koło? co w przypadku sprzedaży takich kół? Wychodzi na to że wszystkie koła na rynku są złe bo nie są dopasowane do ramy?
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Napisano 03 lipiec 2019 - 08:16
Chodzi mi o to , że szpec wziął samo koło , wycentrował, naciągnął tensometrem i po włożeniu do ramy z jednej strony 1mm do ramy z drugiej , tam gdzie kaseta może 15mm...
Jadąc prosto tak jakby dwa ślady zostawiał równolegle
ok czyli rama z offsetem, w takim przypadku koła będą specificzne do tego typu ramy
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Napisano 03 lipiec 2019 - 09:10
Koło po ciężarem się ugina. Dla oka mało zauważalne, ale jednak. Okrągły kształt koła zapewniają szprychy. Część w tym samym momencie podlega rozciąganiu a inna część podlega ściskaniu. Więc muszą pracować- inaczej przemieszczać się względem siebie w miejscu krzyżowania. pozdr
Napisano 03 lipiec 2019 - 09:17
Koło po ciężarem się ugina. Dla oka mało zauważalne, ale jednak. Okrągły kształt koła zapewniają szprychy. Część w tym samym momencie podlega rozciąganiu a inna część podlega ściskaniu. Więc muszą pracować- inaczej przemieszczać się względem siebie w miejscu krzyżowania. pozdr
Bardzo uproszczona teoria. Ja mam szprychy polutowane w swoich prywatnych kołach. Koło nadal proste, jeździ się wyśmienicie. Polutowane szprychy można kupić nawet w systemowych kołach, np Lightweight które kosztują fortunę.
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Napisano 03 lipiec 2019 - 10:29
Szprychy w nich- te koła które miałem w rękach- wyglądały na "związane" wąskim paskiem karbonu.Bardzo uproszczona teoria. Ja mam szprychy polutowane w swoich prywatnych kołach. Koło nadal proste, jeździ się wyśmienicie. Polutowane szprychy można kupić nawet w systemowych kołach, np Lightweight które kosztują fortunę.