Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowe Koła. Strzelające Szprychy


30 odpowiedzi w tym temacie

#21 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 lipiec 2019 - 10:40

Szprychy w nich- te koła które miałem w rękach- wyglądały na "związane" wąskim paskiem karbonu.

 

tak, bo karbonowych szprych się nie lutuje tylko wiąże włóknem/nicią karbonową i następnie nakłada się klej aby związało. W stalowych szprychach ta sama zasada tylko że drut + lutowanie. Ew farba na koniec aby zapobiec korozji


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#22 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 03 lipiec 2019 - 10:48

Co prawda stary teks ale chyba sporo wyjasnia.

 

https://yarchive.net...-soldering.html

 

Nie wiem jak z jakiego powodu LW wiaze swoje karbonowe szprychy ale w innych karbonowych kolach z karbonowymi szprychami np Mavic Ultimate i Reynolds RZR tego sie nie robi (w Reynoldsach akurat jest tylko kilka szprych ktore sie krzyzuja).

 



#23 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 lipiec 2019 - 11:18

Ja to po prostu wypróbowałem na sobie. Jedne z kół które sobie zrobiłem wyszły dość miękkie (tylne). Ponieważ obręcze są z teksturą to przy mocnych podjazdach słychać obcieranie klocków. 

Polutowałem szprychy i jest poprawa. Klocki mogę ustawić bliżej i obcierają dużo mniej.

 

Nie potrafię tego wyjaśnić matematycznie, po prostu wiem że w niektórych przypadkach to nieco pomaga, aczkolwiek cudów nie zdziała.

 

Lutowanie często też stosuję przy kołach gdzie strona nienapędowa jest dość słabo naciągnięta ~50kg. Po takim zabiegu szprychy pracują parami, są sztywniejsze i przez to wydaje mi się że łebki nie będą się urywały z czasem. 

Przy słabo naciągniętych szprychach często też słychać strzelanie szprych, lutowanie temu zapobiega

Przy najgorszym przypadku, gdy szprycha pęknie lutowanie ją utrzyma na miejscu i można kontynuować jazdę

 

Argument przytoczony wcześniej że szprych nie można lutować bo muszą pracować wydaje mi się nietrafiony, bo tego typu koła nie miały by miejsca:

P7085530.jpg

 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#24 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 03 lipiec 2019 - 14:48

Co prawda stary teks ale chyba sporo wyjasnia.

https://yarchive.net...-soldering.html

Nie wiem jak z jakiego powodu LW wiaze swoje karbonowe szprychy ale w innych karbonowych kolach z karbonowymi szprychami np Mavic Ultimate i Reynolds RZR tego sie nie robi (w Reynoldsach akurat jest tylko kilka szprych ktore sie krzyzuja).


Jednym z powodów jest z pewnością skomplikowanie procedury naprawy którą oferują we własnym zakresie :)

#25 bossy6

bossy6
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 10 maj 2020 - 14:16

Po jakimś czasie w nowym tylnym kole (przód ok) zaczęły strzelać szprychy. Dt swiss 1400 oxic.  Słychać przy podjeździe lub wolnym tempie. 

Czy trzeba coś z tym robić czy samo się uspokoi po jakimś czasie?

/?
Mam podobny problem tylko z kołami PR 1600 spline 32. Czy przesmarowanie nypli pomogło?



#26 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 10 maj 2020 - 18:00

Pomogło 



#27 bossy6

bossy6
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 10 maj 2020 - 18:25

Pomogło 

Dziękuję bardzo za odpowiedź jutro też przesmaruję.

A jakiego smaru pan użył?

 

Pozdrawiam



#28 marb

marb
  • Użytkownik
  • 288 postów
  • Skądsouth

Napisano 10 maj 2020 - 18:35

U mnie w dt pomogło smarowanie miejsca krzyżowania szprych a nie nypli

#29 bossy6

bossy6
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 10 maj 2020 - 19:01

U mnie w dt pomogło smarowanie miejsca krzyżowania szprych a nie nypli

U mnie smarowanie miejsca krzyżowania nie pomogło. Trzeszczą ewidentnie nyple, czyżby trzeba było podciągnąć szprychy?

Tam są nyple pro lock, czy to się w ogóle daje ruszyć po zmontowaniu? Pro lock mają klej do gwintów w sobie. 



#30 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 10 maj 2020 - 19:24

Smarowalem jakimś smarem w sprayu. Co było pod ręką.


  • bossy6 lubi to

#31 bossy6

bossy6
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 16 maj 2020 - 17:08

Przesmarowałem nyple, krzyże, szprychy sprawdzone napięcie, poprawione 2 szprychy , nadal coś hałasuje. Jest to napwno koło na starych kołach cisza (mavic aksium elite). Prawda taka ze waże 92 kg max waga zalecana dla kół 130kg To jest taki dzwięk jakby dzwonienia nie cykania i występuje przy małych prędkościach i nie odrazu. Po rzejecganiu 3-5km zaczyna być słychać. Myślałem jeszcz kapnąć oliwka przy piaście tam gdzie wchodzi szprycha ale nie wiem czy to dobry pomysł?

Pomysły mi się skończyly

 





Dodaj odpowiedź